دنیا کوچکتر شده و راههای ارتباطی مشتریان با کسبوکار شما در حال افزایش است. در نتیجه، مشتریان انتظار دارند در صورت بروز مشکل، بلافاصله با کسی تماس بگیرند.
برای پاسخگویی به این انتظار، بسیاری از کسبوکارها نیروی کار خود را افزایش میدهند. اما موضوع فقط در دسترس بودن افراد کافی برای پاسخگویی به سوالات نیست؛ سیستمهای ارتباطی مناسب میتوانند به کارآمدتر شدن شما کمک کنند.
ابزاری که اهمیت آن رو به افزایش است پروتکل صدای اینترنتی نوعی سیستم تلفن انعطافپذیر که تمام تماسهای شما را از طریق اینترنت مسیردهی میکند. در ادامه میبینید که چگونه میتواند به شما در ارائه خدمات بهتر به مشتری کمک کند.
خدمات شبانهروزی ارائه میشود
ما در فرهنگی زندگی میکنیم که بهطور فزایندهای ۲۴ ساعته است. مشتریان میخواهند یکشنبه ساعت ۸ شب یا جمعه ساعت ۳ صبح – در زمانی که خودشان راحت هستند، نه شما – با کسی صحبت کنند.
ابزارهای قدرتمند انتقال مکالمه در سیستم ویپ، ارائه خدمات ۲۴ ساعته را آسانتر میکند؛ زیرا میتوانید تماسهای دریافتی را بسته به زمان روز، به تیم پشتیبانی مشتری در هر منطقه زمانی هدایت کنید.
تماسهای برگشتی ارزان
تماس مجدد با مشتریان، وظیفهی همیشگی هر تیم خدمات مشتری است. از آنجایی که تماسهای تلفنی از طریق سیستم VoIP معمولا ارزانتر از تلفنهای معمولی هستند، VoIP راهی کمهزینه برای حفظ استانداردهای بالای خدمات مشتری ارائه میدهد.
توجه شخصی
هر یک از کارمندان خدمات مشتری شما میتوانند شماره تلفن اختصاصی داشته باشند. هنگامی که آنها سر میز کار خود نیستند، سیستم VoIP میتواند تماسهای آنها را بهطور خودکار به همکارانی که با درخواست یا پرونده مشتری آشنا هستند، منتقل کند.
شما همیشه یک شماره محلی دارید.
مشتریان شما ممکن است در سراسر جهان باشند، اما با وی او آی پی میتوانید به آنها شماره محلی بدهید تا تماس بگیرند. میتوانید برای مشتریان در انگلستان، چین، آمریکا و هرجای دیگری که دوست دارید، شمارههای مختلفی داشته باشید. مشتری با شماره محلی تماس میگیرد و شما در مرکز تماس خود پاسخ میدهید.
برای کارمندان خانگی راحتتر است.
اگر میخواهید تیم خدمات مشتری خود را گسترش دهید تا شامل کارمندان خانگی میتوانید سیستم ویپ را طوری تنظیم کنید که تماسها را به تلفنهای کارکنان دورکار خانگی منتقل کند. این روش خوبی برای گسترش سریع تیم خدمات مشتری است.
هیچ تماسی بیپاسخ نمیماند.
با تنظیم سیستم VoIP خود میتوانید مطمئن شوید که هیچ تماسی بیپاسخ نمیماند، زیرا سیستم تا زمانی که تماس پاسخ داده شود، به طور پیوسته آن را منتقل میکند.
یعنی وقتی کارمندان یک تیم مشغول هستند، کارمندان تیم کمکاریتر میتوانند تماسها را پاسخ دهند و از آنها پشتیبانی کنند. این روش به افزایش بهرهوری کارکنان نیز کمک میکند.
هزینهها را کاهش میدهید.
به طور کلی، راهاندازی سیستم خدمات مشتری از طریق VoIP ارزانتر از استفاده از خطوط تلفن سنتی است.
کنترل کامل اوضاع را در دست داشته باشید.
با پیادهسازی ویپ در کسبوکار خود، کنترل کاملی بر تماسها خواهید داشت. میتوانید ببینید چه کسی تماس میگیرد، هر تماس چقدر طول میکشد و چند تماس بیپاسخ مانده است. بسیاری از سیستمها همچنین به شما امکان میدهند مکالمات را در حین انجام گوش دهید.