با برنامه اشتراک، راحتی مشتریان خود را افزایش دهید
ارائه اشتراکها به مشتریان یکی از موثرترین راهها برای ایجاد وفاداری و افزایش درآمد پایدار است. با طراحی سایت وردپرس میتوانید قابلیتهای اشتراک را به راحتی پیادهسازی کنید و تجربهای یکپارچه و کاربرپسند به مشتریان خود ارائه دهید. سیستمهای اشتراک این امکان را فراهم میکنند که مشتریان به صورت منظم از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، و این به نوبه خود باعث افزایش اعتماد و ایجاد حس ارزشمندی در آنها میشود.
برای جذب مخاطبان بیشتر و حفظ مشترکین، خدمات سئو وردپرس نقش کلیدی دارد. بهینهسازی موتورهای جستجو باعث میشود سایت شما در رتبهبندیهای بالاتری قرار بگیرد و مشتریان جدید به آسانی اشتراکهای شما را پیدا کنند. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا و ایمیلهای شخصیسازیشده میتوانند جذابیت بیشتری ایجاد کرده و مشترکین را ترغیب به تمدید یا ارتقای طرحهای اشتراک کنند.
احتمالاً کسبوکار تجارت الکترونیک شما در سال گذشته افزایش قابلتوجهی در فروش داشته است. خرید آنلاین در ابتدا عمدتاً راهی برای تهیه کالاهایی بود که در فروشگاههای نزدیک موجود نبودند، اما بهتدریج به روش اصلی تهیه کالاهای روزمره برای بسیاری از مصرفکنندگان تبدیل شده است. چالشهای سال گذشته باعث شده است که مشتریان بیشتری نسبت به گذشته، کالاهایی مانند مواد غذایی و لوازم بهداشتی شخصی را بهصورت آنلاین خریداری کنند که این امر منجر به افزایش علاقه به یک مدل خرید جدید شده است: برنامههای اشتراک.
برنامه اشتراک چیست؟
تجارت الکترونیک به دنبال آسانتر کردن خرید برای مشتریان است و برنامههای اشتراک، این سادگی را برای فروشگاههای آنلاین در برخی صنایع بیشتر میکنند. برنامههای اشتراک به مشتریان این امکان را میدهند که خریدهای تکراری به طور خودکار و در زمان مشخصی، مثلاً در ابتدای هر ماه، اغلب با قیمتی کمتر از سفارش مجدد هر ماه، ارسال شوند. این مدل برای بسیاری از مشتریان راحتتر است زیرا به آنها اجازه میدهد بدون نیاز به یادآوری زمان سفارش مجدد یا نگرانی از اتمام کالا، سفارشهای جدیدی از اقلامی که به طور مداوم استفاده میکنند دریافت کنند.
دو نوع اصلی برنامه اشتراک تجارت الکترونیک وجود دارد که به مشتریان در صنایع مختلف سود میرساند: دریافت سفارش مجدد دورهای از همان محصول و دریافت «جعبه شگفتانگیز» در هر دوره صورتحساب که حاوی انواع اقلام مرتبط است.
احتمالاً بیشتر مشتریان شما از تمام شدن کالاهای مورد نیاز روزانه خود خوشحال نمیشوند. آمازون سفارشهای تکراری را برای همه چیز، از شامپو و خمیر دندان گرفته تا غذا و سایر کالاهای ضروری، آسان کرده است و بسیاری از کسبوکارهای کوچک تجارت الکترونیک نیز شروع به… از این روند استفاده کن اگر فروشگاه آنلاین شما محصولاتی مصرفی مانند لوازم آرایشی یا تنقلات خاص میفروشد، ارائه اشتراک این محصولات با آسان کردن دسترسی دائمی مشتریان به کالاهای موردعلاقهشان و صرفهجویی در هزینه، وفاداری آنها را افزایش میدهد.
کسبوکار تجارت الکترونیک شما میتواند علاقه به برند شما با ارائه جعبههای اشتراک ماهانه حاوی مجموعهای از اقلام مختلف، مثل نمونههای محصولات آرایشی، میتوانید مشتریان را با محصولات متنوع خود آشنا کرده و آنها را به خرید نسخههای کامل محصولات مورد علاقهشان ترغیب کنید، هرچند بسیاری از اشتراکهای موفق کنونی به مشتریان اجازه انتخاب دقیق محصولات مورد نظرشان را میدهند.
تجارت الکترونیک اشتراکی در دوران همهگیری زندگی را برای مصرفکنندگان آسانتر کرد.
اگرچه خرید آنلاین فروش آنلاین سالهاست که به سرعت محبوبیت پیدا کرده است، اما تنوع کالاهای مورد علاقهی مشتریان برای خرید آنلاین در سال گذشته بهطور چشمگیری افزایش یافته است. کار سادهای مثل رفتن به فروشگاه برای خرید یک بطری شامپو و مایحتاج یک هفته، از همیشه پیچیدهتر شده و افراد بیشتری بهجای تحمل دردسر رفتن به فروشگاه، حتی برای سادهترین کالاها به تجارت الکترونیک روی میآورند. در حال حاضر تقریباً هیچ محدودیتی برای انواع کالاهایی که میتوان بهصورت آنلاین خریداری کرد، وجود ندارد و این به فروشگاههای آنلاین برتری قابل توجهی نسبت به فروشگاههای فیزیکی میدهد.
با این حال، یکی از معایب خرید آنلاین، انتظار برای رسیدن کالاهاست. مثلاً مشتریانی که عادت دارند هر وقت خمیر دندانشان تمام میشود، همان روز یکی دیگر بخرند، شاید در ابتدا به ایدهی سفارش آنلاین که ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد، تمایلی نشان ندهند. گزینه اشتراک دورهای به این مشتریان امکان میدهد تا راحتی و امنیت خرید آنلاین را با دریافت خودکار کالاها و جلوگیری از تمام شدن اقلام مورد نیازشان ترکیب کنند.
همین حالا بهترین زمان برای راهاندازی برنامه اشتراک است
اگر به اضافه کردن برنامه اشتراک به خدمات فروشگاه اینترنتی خود فکر میکنید، اکنون زمان مناسبی برای بررسی نوع اشتراکی است که ممکن است مشتریان شما را جذب کند. مشتریان تاکنون وابسته به سرویسهای اشتراکی در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری، و راهاندازی سیستمی اشتراکی که قفسههای مشتریان را با محصولات موردعلاقهشان پر نگه دارد، میتواند بهترین راه برای جذب مشتریان جدید از رقبایی باشد که محصولات مشابهی را بدون راحتی یک سیستم اشتراکی ارائه میدهند.
تعداد مشترکان جدید جعبههای اشتراکی در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته است. نظرسنجی در ماه اکتبر، کمی بیش از نیمی از پاسخدهندگان اعلام کردند که اخیرا یک باکس اشتراکی جدید خریدهاند که نسبت به ۲۳ درصد ماه آوریل گذشته افزایش یافته است. در طول پنج ماه پس از آن نظرسنجی، آمار تجارت الکترونیک حتی بیشتر افزایش یافته است. در آن زمان، رایجترین انواع باکسهای اشتراکی که مصرفکنندگان برای اولین بار خریداری کردند شامل غذا و نوشیدنی، پوشاک و لوازم جانبی و اقلام مراقبت شخصی بود. این افزایش تقاضا برای اشتراکها در ابتدا منجر به قرار گرفتن بسیاری از مشترکین جدید در لیست انتظار شد، اما بیشتر شرکتها از آن زمان به بعد این افزایش را جبران کردهاند.
شرکتهایی که پیش از این سرویس اشتراکی ارائه نمیدادند، نیز از علاقهی جدید مصرفکنندگان به این نوع خرید بهرهبرداری کردهاند.
اگرچه همه امیدواریم برخی جنبههای زندگی بهزودی به حالت عادی نزدیکتر شود، اما سال ۲۰۲۰ تغییرات مثبتی را نیز نشان داد که زندگی مردم را در سال ۲۰۲۱ بهبود بخشید و احتمالاً در آینده نیز ادامه خواهد داشت. افزایش شدید تقاضا برای برنامههای اشتراکی و تجارت الکترونیک بهطور کلی در بهار گذشته، شاید از سر ضرورت بوده باشد، اما اکنون که مصرفکنندگان راحتی اشتراکها را تجربه کردهاند، تمایل بیشتری به ادامه خرید کالاهای روزمره به این روش دارند، حتی اگر رفتن به فروشگاهها از یک سال پیش امنتر شده باشد. راهاندازی برنامه اشتراک جدیدتان در حال حاضر، این فرصت را به شما میدهد تا با ایجاد پایگاه مشتریان وفادار اشتراکی در زمانی که تقاضا بهطور ویژهای بالاست، کسبوکارتان را برای موفقیتهای آینده آماده کنید.
صنایعی که بیشترین سود را از برنامههای اشتراکی میبرند
اگرچه تقریباً هر صنعتی میتواند از نوعی برنامه اشتراکی بهرهمند شود، اما شرکتهایی که کالاهای مصرفی روزانه تولید میکنند، در ماههای اخیر بیشترین افزایش فروش را تجربه کردهاند. صنایع غذایی، زیبایی و مراقبت شخصی، و پوشاک و لوازم جانبی از جمله صنایعی هستند که در حال حاضر بیشترین سود را از برنامههای اشتراکی میبرند.