09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نکات ضروری و غیر ضروری هنگام بازدید از نمایشگاه تجاری

آنچه در این مقاله می خوانید:

حتی اگر غرفه‌ای نداشته باشید، حضور در نمایشگاه، رویداد یا نمایش تجاری مربوط به صنعت شما فرصتی عالی برای تحقیق در بازار، ایجاد ارتباطات جدید و الهام گرفتن است. در اینجا چند نکته مفید برای استفاده حداکثری از بازدیدتان آورده شده است.

از قبل برنامه‌ریزی کنید و اهداف نمایش را تعیین کنید.

راز بهره‌مندی حداکثری از نمایش، وقتی زمان محدودی دارید، این است که اهداف را تعیین کنید ممکن است بخواهید از غرفه‌های خاصی بازدید کنید، با افراد مشخصی دیدار داشته باشید، یا تعداد معینی کارت ویزیت جمع‌آوری کنید.

هر چه بیشتر فکر کنید و تلاش کنید، بیشتر بهره خواهید برد.

پیش ثبت‌نام

با ثبت‌نام قبلی نه تنها در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید (بیشتر نمایشگاه‌ها هزینه ثبت‌نام در روز برگزاری را که معمولا حدود ۱۰ پوند است، دریافت می‌کنند)، بلکه از طریق هشدارهای الکترونیکی، جزو اولین کسانی خواهید بود که از جدیدترین اخبار، پیشنهادات و مزایای نمایشگاه مطلع می‌شوید.

شما همیشه پیش نمایش کامل برنامه‌ها را از قبل دریافت خواهید کرد، به علاوه دعوت به رویدادهای شبکه‌سازی و جزئیات تبلیغات نمایش‌های ویژه

به خودتان زمان کافی بدهید

اگر به نمایشگاهی مهم در صنعت خودتان می‌روید، با افراد زیادی روبرو می‌شوید که باید با آنها صحبت کنید. زمان به سرعت می‌گذرد و احتمالاً به برخی از اهداف خود نخواهید رسید.

برای گفتگوهای غیرمترقبه و همچنین جلسات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، زمان کافی در نظر بگیرید.

از همه فرصت‌ها استفاده کن

هرچه بیشتر به یک نمایشگاه یا صنعت نزدیک باشید، بیشتر احتمال دارد که در دام «دیده‌ام، شنیده‌ام، کرده‌ام، تی‌شرتش را هم دارم» بیفتید.

مشاهده این مطلب  مزایای پیش‌سفارش در شاپایفای

راضی به وضع موجود نباشید. به سمینارها و جلسات کنفرانس ارائه شده از سوی برگزارکنندگان و غرفه‌داران توجه کنید؛ ممکن است چیز جدیدی یاد بگیرید.

ذهن باز داشته باشید.

یکی از مزایای بزرگ نمایشگاه‌ها این است که اغلب با مفاهیمی آشنا می‌شویم که پیش از این هرگز به آن‌ها فکر نکرده بودیم. گاهی اوقات، وقتی با مسئله‌ی دشواری روبرو می‌شویم، ایده‌ای که به آن توجه کافی نداشته‌ایم بهترین راه‌حل را ارائه می‌دهد. پس خوب به اطراف نگاه کنید و آماده‌ی شنیدن باشید.

انتظار داشته باش که کل نمایش خیلی سریع تمام شود.

نمایشگاه‌ها ذاتا مکان‌هایی هستند که در آن‌ها ملاقات افراد به‌طور طبیعی رخ می‌دهد، اما به‌همین اندازه، اگر مدام فرد مورد نظرتان را از دست بدهید، به‌سرعت ناامید می‌شوید.

اگر امکانش هست، بیش از یک بار ملاقات را مجاز بدانید؛ حتی کوچک‌ترین رویدادها ممکن است به دو بازدید تمام روز یا حداقل دو نیم روز نیاز داشته باشند.

فقط روی کاری که برای دیدنش اومدی تمرکز کن.

شاید از تعداد رقبایی که خدمات مشابه ارائه می‌دهند یا راه‌حلی نوآورانه که ممکن است برای شما مناسب‌تر باشد، شگفت‌زده شوید.

شاید ارزشش را داشته باشد که به شرکت‌های نوپا و کمتر شناخته‌شده‌ای که اشتیاق و انگیزه زیادی برای جذب شما دارند و برای حفظ شما سخت تلاش خواهند کرد، فکر کنید. دست کم، اگر تامین‌کنندگان فعلی‌تان از کیفیت کارشان کاستند، آگاهی از گزینه‌های موجود ضرری ندارد.

جلسات زیادی رزرو کردن

اگر بیش از حد برنامه‌ریزی کنید و جلسات را پشت سر هم بچینید، فقط خودتان را برای شکست آماده کرده‌اید. در حالی که باید از وقت خود در نمایشگاه نهایت استفاده را ببرید، اما با پر کردن کامل برنامه‌ی خود، فرصت‌های ملاقات‌های اتفاقی را از بین می‌برید.

مشاهده این مطلب  بازار هدف چیست؟ و چگونه بازار خود را مشخص کنیم

از اینکه توسط غرفه‌دار گیر بیفتی بترس.

ذهن باز داشته باشید و با هر کسی که ممکن است صحبت کنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید و به یاد داشته باشید که حتی مکث کوتاهی برای صحبت با یک غرفه‌دار علاقه‌مند می‌تواند به کشف ارزشمندی یا گفتگویی آموزنده منجر شود.

همیشه می‌توانید با اشاره به یک قرار قبلی، اگر گفتگو برای هیچکدامتان مفید نبود، با وقار از آن خارج شوید.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده در نمایشگاه را از دست بدهیم.

احتمالا با کیفی پر از بروشور و جیبی پر از کارت ویزیت به خانه برمی‌گردید و اگر سریع نباشید، دیگر هیچ‌وقت از آنها استفاده نخواهید کرد.

این اطلاعاتِ پراکنده را از دست ندهید پیگیری به محض اینکه اتفاق افتاد، قبل از اینکه خاطرت کم‌رنگ شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070