Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

آیا تماس‌های تلفنی سرد شما را عرق سرد می‌کند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

تماس سرد از کارهایی است که بسیاری از کسبه از آن متنفرند؛ اما برای بسیاری از شرکت‌های کوچک، بخش حیاتی استراتژی فروششان است. پس چگونه می‌توان بخشی از مشکلات تماس سرد را برطرف کرد؟

تماس سرد یکی از چیزهایی است که بیشتر مردم از آن… از من کمک بخواه معمولا به این خاطر که می‌خواهند نتایج بهتری بگیرند، هرچند برخی از افراد کلا از آن اجتناب می‌کنند! با این حال، برای کسب و کارهای کوچک‌تر، مشکلات اغلب در مراحل اولیه‌تر فرایند شروع می‌شود.

مشکل اول: فرآیند فروش ضعیف

این مشکل رایجی است که بسیار بیشتر از حد معمول رخ می‌دهد! چه مدیر، چه رئیس یا صاحب کسب‌وکار به‌طور کامل فرآیند را بررسی نکرده باشند، و چه فروشنده آن را به‌درستی درک نکرده باشد، در هر صورت باید قبل از شروع تماس‌های فروش، به این موضوع رسیدگی شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، اتفاقاتی است که پیش از تماس شما رخ داده است. آیا مخاطب به تبلیغ آیا از طریق جستجوی اینترنتی با شما تماس گرفته‌اند؟ اگر تماس کاملا تصادفی است، اطلاعات تماس را از کجا به دست آورده‌اید؟

اگر مثلاً این پاسخ به یک آگهی بود، چه فیلترهایی روی آگهی اعمال کردید؟ آیا فقط درخواست‌های با کیفیت بالا را می‌خواستید (مفید برای یک تیم فروش کوچک که نمی‌تواند حجم تماس‌های زیاد را مدیریت کند و فروشندگانی با تجربه کمتر دارند) یا همه درخواست‌ها را می‌خواستید؟

هر چه فیلترینگ بیشتری انجام داده باشید، درخواست شما گرم‌تر خواهد بود. من دیده‌ام که بسیاری از شرکت‌ها فیلترینگ بسیار کمی انجام می‌دهند؛ معمولا به این خاطر که ساده‌لوحانه فکر می‌کنند هر چه پاسخ بیشتری دریافت کنند، تبلیغاتشان بهتر عمل کرده است. این فقط به این معنی است که تماس‌های زیادی برای پیگیری با افرادی خواهید داشت که ممکن است علاقه کمتری داشته باشند.

مشکل دوم: رسیدگی ضعیف به درخواست اولیه

اگر تماس تلفنی داشته باشیم، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ آیا فردی آموزش دیده و مجرب است؟ تکنیک‌های فروش آیا آن‌ها به طور کامل با کمپینی که منجر به جذب سرنخ شده آشنا هستند؟ آیا می‌توان روی آن‌ها برای تبدیل آن درخواست به کسب و کار حساب کرد؟

شرکت‌ها خیلی وقت‌ها پول زیادی را صرف وب‌سایت‌ها تبلیغات برندسازی و کمپین‌های بازاریابی اجرا می‌کنند، اما وقتی این کمپین‌ها سرنخ‌های جدیدی ایجاد می‌کنند، به‌درستی با آن‌ها برخورد نمی‌کنند. آن‌ها در مهم‌ترین بخش فرآیند، بخشی که می‌تواند کسب‌وکار آن‌ها را ببرد یا ببازد، سرمایه‌گذاری نمی‌کنند – (ادامه جمله در پرانتز نیامده است) آموزش کسی که درخواست را دریافت می‌کند.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

اگر درخواست از طریق وب‌سایت شما دریافت شود، چه مدت زمانی طول می‌کشد تا پاسخ دهید؟ چند ساعت؟ یا بیشتر به چند روز می‌رسد؟ همه کسانی که با ایمیل به درخواست ایمیلی یا وب‌سایتی پاسخ می‌دهند دستشان را بالا ببرند! شایسته‌ی تیراندازی هستید! این اصلی‌ترین (یا شاید تنها) فرصت برای جذب مشتری بالقوه به فرآیند فروش شماست، و شما می‌خواهید این کار را با فرستادن یک ایمیل انجام دهید؟ اوه خدای من…

اگر تماس تلفنی بود، چه سوالاتی شما یا کارمندان‌تان از آن شخص می‌پرسیدید؟ آیا سوالاتی می‌پرسید که انگیزه، تمایل و نیازهای خریدار را آشکار کند؟ آیا مکالمه را کنترل می‌کنید و در پایان آن کسب‌وکار (و مشتری جدید) را به دست می‌آورید؟

مشکل سوم: تمرکز نادرست (یا عدم تمرکز) در طول تماس

سومین چیزی که باید به آن فکر می‌کردید، خود تماس است. مشکل رایجی که افراد هنگام برقراری تماس… تماس‌های تلفنی سرد مشکل تماس‌های پیگیری یا مکالمات بعدی این است که قبل از برقراری تماس، به نتیجه‌ی مورد نظر خود فکر نمی‌کنند.

آیا می‌خواهید از طریق این تماس قرار ملاقاتی بگذارید؟ قرار داد فروش ببندید؟ مشتری را به دیدار خودتان دعوت کنید؟ یک تماس کنفرانسی ترتیب دهید؟ به‌طور مشخص هدف شما از این تماس چیست؟

تماس‌های بسیار زیادی بدون هدف مشخص انجام می‌شود. این نوع تماس‌ها معمولا بدون کنترل یا با کنترل بسیار کم از سوی فروشنده پیش می‌روند و این تصور را در مخاطب ایجاد می‌کنند که دلیل روشنی برای تماس وجود نداشته است. در نتیجه، مخاطب می‌خواهد هر چه سریع‌تر تماس را قطع کند. تماس شما باید ساختارمند باشد و با در نظر گرفتن نتیجه مورد نظر انجام شود.

یک پیش‌نویس ساده به شما کمک می‌کند تا قبل از برقراری تماس فروش، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی کنید. می‌توانید از آن برای فهرست کردن ویژگی‌ها و مزایای محصولات و خدمات خود یا تعیین هدف اصلی تماس فروش استفاده کنید. می‌توانید آن را دانلود کنید. الگوی متن بازاریابی تلفنی هزینه شامل است.

مشکل چهارم: فقدان اعتماد به نفس در فروش

اگر این موضوع مستقیماً به شما مربوط می‌شود، نگران نباشید. اکثر افرادی که با آن‌ها کار کرده‌ام، در بعضی مواقع با مشکل اعتماد به نفس مواجه بوده‌اند – و برخی به‌طور مرتب!

در ماه‌های گذشته، با بازمهندسی شرکت‌ها، در بسیاری از موارد، کارمندان غیر فروشنده مجبور شده‌اند بخشی از فرآیند فروش را بر عهده بگیرند. این کارمندان برای شغل فروش استخدام نشده‌اند، اما اکنون چه بخواهند چه نخواهند، باید فعالیت‌های فروش انجام دهند.

چه یک بازاریاب باشد که تماس‌های فروش می‌گیرد و سعی در هماهنگی قرار ملاقات برای نمایندگان فروش میدانی دارد و چه یک مدیر باشد که با درخواست‌های فروش ورودی سر و کار دارد، اگر در کاری که انجام می‌دهند اعتماد به نفس نداشته باشند، به معنای تماس‌های کم اثرتر، فرصت‌های از دست رفته و در نتیجه، فروش از دست رفته است.

البته، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک مجبورند خودشان فروش و بسیاری از وظایف دیگر را انجام دهند، زیرا امکان استخدام متخصصان مختلف برای انجام کارهای مختلف را ندارند.

هر فردی که در شرکت مسئولیت فروش را برعهده می‌گیرد، باید در انجام آن اعتماد به نفس داشته باشد. نبود اعتماد به نفس در هر مرحله از عملیات فروش می‌تواند منجر به از دست رفتن فروش شود؛ چیزی که اکثر کسب‌وکارها در حال حاضر توان تحمل آن را ندارند.

اقدام فوری برای تجهیز تمام اعضای تیم به طرز فکر، مهارت‌ها و اعتماد به نفس لازم جهت حداکثر استفاده از فرصت‌های فروش در حال حاضر حیاتی است؛ در غیر این صورت، در واقع کسب‌وکار خود را به رقبا هدیه می‌دهید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

چطور پزشکان احمدآباد مشهد با سئو محلی و بازاریابی دیجیتال، نوبت‌گیری خود را چند برابر می‌کنند؟ احمدآباد مشهد یکی از متراکم‌ترین مناطق درمانی کشور است. ده‌ها پزشک متخصص، کلینیک زیبایی، مطب دندان‌پزشکی و مراکز تخصصی پزشکی در این منطقه فعال هستند—اما سؤال اصلی اینجاست: چه کسانی در این بازار شلوغ، بیشتر دیده می‌شوند و نوبت […]

طراحی سایت پزشکی در احمدآباد مشهد ویترین دیجیتال اعتماد بیماران کجاست؟ اینجاست: سایت شما. در منطقه‌ای مثل احمدآباد مشهد که ده‌ها پزشک متخصص، دندان‌پزشک، کلینیک زیبایی و مطب درمانی حضور دارند، داشتن تابلو فیزیکی فقط بخشی از مسیر جذب بیمار است.اما آنچه در سال‌های اخیر تعیین‌کننده انتخاب بیماران شده، حضور حرفه‌ای آنلاین است—و نقطه شروع […]

سئو برای پزشکان احمدآباد مشهد چگونه بیماران در گوگل شما را پیدا می‌کنند؟ (یا نمی‌کنند!) در منطقه پرتراکم و درمان‌محور احمدآباد مشهد، بیش از ۱۰۰ مطب و کلینیک فعال وجود دارد.اما زمانی که بیمار در گوگل عبارتی مثل «دکتر پوست احمدآباد» یا «کلینیک درد مشهد» را جستجو می‌کند، تنها ۵ تا ۱۰ نام در صفحه […]

مقدمه: فرصت‌های طلایی، چالش‌های پنهان در منطقه احمدآباد مشهد، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی از نظر تخصص، اعتبار و مراجعه‌ی حضوری در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. اما در فضای دیجیتال، بسیاری از این مجموعه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به سطحی از «اعتمادسازی آنلاین» برسند که با واقعیت حرفه‌ای آن‌ها هم‌خوانی داشته باشد. نتیجه؟ بیماران جدیدی که به […]

تحلیل فرصت‌ها، چالش‌ها و راهکارهایی که پزشکان نباید نادیده بگیرند منطقه احمدآباد مشهد—قطب تخصصی و پرتردد خدمات پزشکی در شرق کشور—هر روز میزبان صدها بیمار و ده‌ها مطب و کلینیک است. از متخصصین پوست و مو گرفته تا جراحان زیبایی، ارتوپدها، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی، همگی در فضایی با رقابت فشرده فعالیت می‌کنند. اما چیزی […]

دیده شوید، اعتماد جلب کنید، نوبت بگیرید – با یاسئومی در قلب منطقه احمدآباد مشهد—مرکز پزشکی پرمراجعه شرق کشور—صدها پزشک، کلینیک تخصصی و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند. رقابت بالا و رفتار دیجیتالی بیماران امروزی، تنها یک راه برای تمایز باقی می‌گذارد: حضور حرفه‌ای در فضای دیجیتال. ما در یاسئومی، با تجربهٔ واقعی در بازار پزشکی […]

وقتی صحبت از آینده سئو در دوران هوش مصنوعی می‌شود، خیلی‌ها یا دچار وحشت می‌شوند یا به دنبال شعارهای توخالی و اصطلاحات نوظهوری مثل GEO می‌روند. اما من، جواد یاسمی هستم؛ کسی که بیش از یک دهه است سئو را زندگی کرده‌ام. این مقاله را برای این نوشتم که هم افسانه‌ها را تخریب کنم و […]

گوگل دارد ترافیک شما را می‌دزدد – و شاید حتی متوجه نشده‌اید چرا باید این مقاله را بخوانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از سئوکاران و بازاریابان ایرانی هستید که روی سایت‌های انگلیسی، عربی یا زبان‌های دیگر فعالیت می‌کنید، باید بدانید:گوگل اخیراً شروع به ترجمه خودکار محتوای انگلیسی کرده و آن را روی دامنه‌های […]

آینده سئو: چرا سئوکاران باید به بازاریاب واقعی تبدیل شوند؟ برای سال‌ها، سئو یک بازی فنی بود. ساختار صفحه، چگالی کلمات کلیدی، بک‌لینک. هرکس الگوریتم‌ها را بهتر می‌شناخت، رتبه بهتری می‌گرفت. اما امروز این مدل دیگر کافی نیست. در سال ۲۰۲۵، سئو نه با مهندسی الگوریتم، بلکه با هنر بازاریابی و اعتمادسازی رشد می‌کند. پایان […]

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *