فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

پرسش و پاسخ‌های مربوط به پست مستقیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

ده پرسش و پاسخ متداول درباره پست مستقیم:

  1. یک ایمیل گروهی چه تاثیری بر کسب‌وکار من می‌تواند داشته باشد؟
  2. پست مستقیم در بازارهای تجاری یا بازارهای مصرف‌کننده مؤثرتر است؟
  3. لیست پستی مهم‌تر است یا چیزی که می‌فرستم؟
  4. آیا نامه‌نگاری شخصی بازخورد بهتری خواهد داشت؟
  5. نامه‌های تبلیغاتی‌ام را به چه کسانی بفرستم؟
  6. در یک فهرست پستی باید به دنبال چه چیزهایی باشم؟
  7. هزینه ارسال نامه‌های تبلیغاتی چقدر است؟
  8. میزان پاسخگویی به ایمیل‌های تبلیغاتی من چقدر خواهد بود؟
  9. چه‌قدر طول می‌کشد تا بفهمم ایمیل‌ها نتیجه داده‌اند؟
  10. برای اطمینان از رعایت قوانین حفاظت از داده‌ها در ارسال انبوه ایمیل، چه باید بکنم؟

یک ایمیل انبوه چه تاثیری می‌تواند بر کسب‌وکار من داشته باشد؟

یک ایمیل تبلیغاتی را می‌توان برای مشتریان و مشتریان بالقوه خاص ارسال کرد. با رقابت کمتر در صندوق پستی، نامه‌های مستقیم اکنون کمتر از ایمیل‌ها به عنوان نامه‌های تبلیغاتی ناخواسته دیده می‌شوند و با پیام هدفمند قوی می‌توانند نرخ پاسخ خوبی را به همراه داشته باشند. می‌توانید ارسال نامه مستقیم را به تعداد کم محدود کنید تا ارسال خود را درست انجام دهید؛ همچنین می‌توانید پیام را متناسب با گیرنده تنظیم کنید.

پست مستقیم معمولاً برای معرفی کسب‌وکارهای جدید به مخاطبان محلی، افزایش شناخت برند، تشویق به فروش و اطلاع‌رسانی از رویدادها و پیشنهادات ویژه استفاده می‌شود.

زمان و دفعات استفاده از پست مستقیم به ماهیت کسب‌وکار شما (مثلاً فصلی بودن)، استراتژی بازاریابی‌تان (اهداف)، و نتایج به‌دست‌آمده از هر سری از ارسال‌ها (اثربخشی) بستگی دارد.

پست مستقیم در بازارهای تجاری یا بازارهای مصرف‌کننده‌ای، کدام مؤثرتر است؟

نامه‌های مستقیم به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده می‌توانند در بازارهای تجاری و مصرفی به یک اندازه مؤثر باشند، اما این دو بازار بسیار متفاوتند و به رویکردهای متفاوتی نیاز دارند.

مشاهده این مطلب  چه چیزی یک فروشنده‌ی عالی می‌سازد؟

به طور کلی، فهرست مشتریان بالقوه در بازار تجاری کوتاه‌تر از بازار مصرف‌کننده است، اما ارزش هر کالا یا خدمت فروخته‌شده بیشتر است. این بدان معناست که صرف زمان و هزینه بیشتر برای شخصی‌سازی نامه‌های تبلیغاتی تجاری توجیه‌پذیر است. زبان باید رسمی‌تر باشد و پیام باید بیشتر به منطق متکی باشد تا احساسات. گیرنده نامه تبلیغاتی تجاری به‌ندرت می‌تواند بدون مشورت با همکاران مربوطه اقدام کند، بنابراین مزایا و شواهد را ذکر کنید.

در بازارهای مصرفی، گیرنده معمولا خریدار است و می‌تواند بلافاصله پاسخ دهد. علاوه بر این، پیام می‌تواند به احساسات گسترده‌تری متکی باشد، زیرا احساسات نقش مهمی در خرید شخصی ایفا می‌کنند، هرچند فواید همچنان بسیار مهم هستند.

لیست پستی مهم‌تر است یا محتوایی که می‌فرستم؟

نگاه کن به فهرست پستی ابتدا بیشتر وقت و منابع خود را صرف گردآوری لیست شخصی یا تهیه‌ی لیست مناسب از طریق واسطه‌گران لیست کنید. پیام فوق‌العاده‌ای که به مخاطبان اشتباه ارسال شود، هدر دادن کامل پول است. فقط زمانی که از کیفیت لیست خود اطمینان حاصل کردید، به فکر محتوای پیام خود بیفتید.

نامه‌های تبلیغاتی خود را برای مشتریان هدف شناسایی‌شده ارسال کنید. همچنین فراموش نکنید که برای مشتریان فعلی خود نیز نامه‌های تبلیغاتی بفرستید؛ آن‌ها باید از پیشنهادهای جدید مطلع شوند و به خریدهای فصلی ترغیب شوند. فروش به مشتریان فعلی نسبت به صرف هزینه برای جذب مشتریان جدید، سود بیشتری خواهد داشت.

آیا نامه‌ی شخصی‌شده، پاسخ بهتری دریافت می‌کند؟

نامه‌های شخصی‌شده همیشه پاسخ بهتری نسبت به نامه‌های کلی و بی‌روح «به‌آدرس» می‌گیرند. نامه‌های کلی شبیه نامه‌های تبلیغاتی هستند و همه می‌دانیم که سرنوشت آن‌ها چیست. هرچه پیام شخصی‌تر باشد، شانس بیشتری برای ایجاد ارتباط و فروش دارید.

مشاهده این مطلب  ترند های بخش کارخانه محور

نامه‌های دیجیتالی قابلیت شخصی‌سازی بالایی دارند.

نامه‌های تبلیغاتی‌ام را برای چه کسانی بفرستم؟

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید برای افرادی ایمیل بفرستید که ویژگی‌های مشابهی دارند. بهترین مشتریان شما پس ویژگی‌های آن‌ها را با دقت بررسی کنید و سعی کنید تصویری از آن‌ها بسازید. دانستن اینکه به دنبال چه کسانی هستید، تهیه فهرست‌های پستی و تنظیم پیام‌های مؤثرتر را بسیار آسان‌تر می‌کند.

در بازار مصرف‌کنندگان، از خود بپرسید آیا بهترین مشتریان شما از نظر گروه سنی، جنسیت، وضعیت تأهل، درآمد، شغل، موقعیت جغرافیایی، سبک زندگی یا سرگرمی مشابه هستند؟ همچنین در نظر بگیرید که آیا مشتریان شما احتمالاً دارای طرز فکر یکسان، اشتغال در یک صنعت، نیازهای تحویل یکسان یا وابستگی به تقاضای فصلی مشابه هستند یا خیر. همیشه خود را با نیازها و انتظارات مشتریان هدف خود هماهنگ کنید.

در یک فهرست پستی چه باید جستجو کنم؟

شرکت‌هایی هستند که در تمام جنبه‌های پست مستقیم تخصص دارند؛ از جمله آژانس‌هایی که کمپین‌ها را اجرا می‌کنند، واسطه‌گران لیست‌هایی که لیست‌ها را گردآوری و می‌فروشند و مراکز پستی که پاکت‌ها را طراحی، چاپ، پر و ارسال می‌کنند. یک کسب‌وکار کوچک احتمالا با برقراری تماس با… بهترین نتیجه را خواهد گرفت. لیست کارگزاران (از طریق انجمن داده و بازاریابی) وب‌سایت انجمن مدیران بازاریابی لبخند

فهرست‌های خریداری‌شده را همیشه با احتیاط بررسی کنید. باید بپرسید:

  1. این فهرست مربوط به اجاره است یا فروش؟ بیشتر موارد برای اجاره یک‌بار مصرف هستند، هرچند با پرداخت هزینه کمتری، امکان ارسال نامه‌های بعدی در بازه زمانی مشخص وجود دارد.
  2. آیا هزینه هر هزار شامل عناوین شغلی و نام افراد و موارد ضروری اضافی مثل چاپ آدرس‌ها روی برچسب‌های چسبنده می‌شود؟
  3. این فهرست چگونه تهیه شده است؟ فهرست‌ها اغلب از فهرست اعضای مجلات یا نهادهای صنفی و انجمن‌ها و فهرست رای‌دهندگان گردآوری می‌شوند. فهرست‌هایی که بر اساس انتخاب‌های تصادفی ساخته شده‌اند، ارزش کمتری نسبت به فهرست‌هایی دارند که بر اساس سفارش‌های واقعی خرید ساخته شده‌اند.
  4. حداقل سفارش چقدر است؟ بسیاری از واسطه‌ها سعی می‌کنند حداقل ۵۰۰۰ نام به شما بفروشند. به این امر تن ندهید. برای فهمیدن اینکه آیا لیست یا پیشنهاد شما جواب می‌دهد، به ۵۰۰۰ نام نیاز نیست. لیستی با ۱۰۰۰ نام کافی است.
  5. در کل چند عدد موجود است؟ برخی فهرست‌ها ممکن است آنقدر کوچک باشند که به حداقل مقدار نرسند و به ازای هر نفر گران تمام شوند.
مشاهده این مطلب  چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین

هزینه هر ایمیل چقدر است؟

هزینه ارسال نامه شامل موارد زیر است:

  • هزینه پست یا ارسال
  • محتویات نامه‌ی تبلیغاتی به همراه هرگونه درج اضافی
  • هزینه‌های چاپ محتوا
  • هزینه اجاره یا تدوین فهرست‌ها
  • هزینه‌های اداری مربوطه

با رسیدگی به هر یک از این هزینه‌ها، صرفه‌جویی امکان‌پذیر است.

مثلاً، شرکت‌های کوچک می‌توانند نامه‌ها را چاپ و خودشان پاکت‌گذاری کنند همچنین ممکن است بتوانید از طریق پست سلطنتی تخفیف پستی بگیرید. محدود کردن اندازه نامه، صرفه‌جویی آشکاری است. وزن را می‌توان با حذف تمام محتویات غیرضروری یا استفاده از کاغذ نازک‌تر برای نامه و پاکت کاهش داد. هزینه‌های چاپ را نیز می‌توان با داشتن تیراژ چاپ بهینه یا استفاده از رنگ‌های کمتر کاهش داد. سعی کنید صرفه‌جویی را در برابر کاهش کیفیت موازنه کنید – از ظاهر ارزان قیمت اجتناب کنید.

میزان پاسخگویی به ایمیل‌های تبلیغاتی من چقدر خواهد بود؟

پاسخ‌ها بسیار متفاوت‌اند، اما معمولا از ارسال پست برای مشتریان فعلی خود – کسانی که شما را می‌شناسند و دوست دارند – بازده بهتری خواهید گرفت. به گفته انجمن بازاریابی مستقیم (DMA)، میانگین نرخ پاسخ به نامه‌های مستقیم ۴٪ است، اما این کاملا به نوع کسب‌وکار شما و کیفیت هم نامه و هم فهرست پستی شما بستگی دارد.

باید بین پاسخ‌ها و تبدیل‌ها تمایز قائل شوید. بسیاری ممکن است بروشور بخواهند، اما چند نفر واقعا خرید می‌کنند؟ تمام پاسخ‌ها را ثبت کنید و برای بهبود نتایج خود اقدام کنید.

چه‌قدر طول می‌کشد تا بفهمم ایمیل تبلیغاتی نتیجه داده است؟

نتیجه‌ی اقدامتان ظرف یک یا دو هفته، و اغلب زودتر از آن، مشخص می‌شود. اگر نتیجه ضعیف بود، ممکن است بلافاصله متوجه نشوید که علت آن ارسال ایمیل به لیست اشتباه بوده، یا ارائه شما ضعیف بوده، یا صرفاً بی‌نتیجه مانده است. با برخی از مخاطبان خود تماس بگیرید و علت بی‌علاقگی آن‌ها را جویا شوید. بدون این بررسی مستقیم، نمی‌توانید بفهمید کجا اشتباه کرده‌اید. تا حد امکان بهتر است پیش از اجرای کامل کمپین، آن را روی گروه کوچکی آزمایش کنید. این کار به کاهش خطر عملکرد ضعیف کمک می‌کند.

مشاهده این مطلب  در پیام‌های بازاریابی خود با مشتریانتان صحبت کنید.

برای اطمینان از تطابق نامه‌های تبلیغاتی‌ام با قوانین حفاظت از اطلاعات، چه باید بکنم؟

تمام کسب‌وکارهایی که از داده‌های شخصی استفاده می‌کنند، باید با (قانون/مقررات مربوطه) مطابقت داشته باشند. مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها برای رعایت مقررات، باید هفت اصل حفاظت از داده‌ها – قوانین لازم‌الاجرا برای رسیدگی به اطلاعات – را رعایت کنید و اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما نیز از آنها آگاه هستند. در چارچوب این اصول، باید اطمینان حاصل کنید که هرگونه اطلاعات شخصی که در اختیار دارید:

  • با رعایت قانون، عدالت و شفافیت
  • برای مقاصد محدود پردازش شده است.
  • به حداقل رسانده شده
  • دقیق
  • تا زمانی که لازم است، نگهداری می‌شود.
  • با امنیت ذخیره شده
  • مسئول شناخته شد.

نیاز به اطلاع رسانی اداره کمیسر اطلاعات پردازش اطلاعات شما دیگر مشمول مقررات GDPR نیست، اما بسیاری از سازمان‌هایی که از داده‌های شخصی استفاده می‌کنند، همچنان ملزم به پرداخت هزینه به ICO هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070