تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

برنامه ریزی آموزش بازاریابی

آنچه در این مقاله می خوانید:

برنامه آموزشی بازاریابی، نیازهای آموزشی شما در این زمینه و چگونگی برآورده کردن آن‌ها را مشخص می‌کند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا از بودجه آموزشی بازاریابی خود بهترین استفاده را ببرید و به کارکنان دانش و مهارت‌های بازاریابی لازم برای افزایش عملکرد کسب‌وکار را ارائه دهید. جان میکله توضیح می‌دهد.

نیازهای آموزشی بازاریابی شما

ابتدا باید نیازهای آموزشی بازاریابی خود را ارزیابی کنید. این نیازها معمولا شامل حوزه‌هایی است که بازاریابی شما در آن‌ها عملکرد ضعیفی دارد، مثلا اگر میزان حفظ مشتری در حال کاهش است یا یکی از فروشندگان به طور مداوم عملکرد ضعیفی دارد. همچنین ممکن است شامل حوزه‌های فرصت یا تغییر باشد، مثلا اگر به دنبال… وارد بازارهای جدید شدن یا نیاز به اطمینان از پرسنل فروش از آخرین مقررات و قوانین جدید مطلع هستند.

تحلیل نیازهای آموزشی از این قبیل به شناسایی حوزه‌هایی که بهبود مهارت‌ها یا دانش بازاریابی می‌تواند به کسب‌وکار شما سود برساند، کمک می‌کند. ارزیابی سطح فعلی توانایی بازاریابی کارکنان به شما امکان می‌دهد… فاصله‌ی آموزشی تکمیل شود.

همزمان، به راه‌حل‌های جایگزین آموزش، مانند… جذب بازاریاب‌های باتجربه یا استفاده از مشاوران، می‌تواند گزینه بهتری باشد.

آموزش بازاریابی و اهداف تجاری

هدف شما باید یافتن آموزش بازاریابی باشد که به شما در رسیدن به اهداف تجاری‌تان کمک کند. با محدودیت… بودجه بازاریابی شما می‌خواهید آموزش‌هایی را در اولویت قرار دهید که بیشترین بهبود را ایجاد می‌کنند. مهارت‌های فروش اغلب تمرکز اصلی هستند، اما آموزش‌هایی که راندمان را افزایش می‌دهند (مثلاً با بهبود مهارت‌های کامپیوتری کارکنان) یا … را تقویت می‌کنند. مدیریت تیم‌های بازاریابی و فروش همچنین می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

مشاهده این مطلب  افزایش بازگشت سرمایه شما در تعطیلات با تبلیغات فیسبوک

آموزش و توسعه‌ای که موجب بهبودهای بلندمدت می‌شود (مثلاً با افزایش توانایی شما در شناسایی فرصت‌های بازار امیدبخش) در نهایت بیشترین سود را به همراه خواهد داشت.

اهداف و برنامه‌های آموزشی باید به نتایج تجاری روشنی منجر شوند. در حالت ایده‌آل، این نتایج شامل دستاوردها یا استانداردهای عملکردی مشخص و قابل سنجش هستند. به‌عنوان مثال، آموزش مهارت‌های مذاکره ممکن است هدف بهبود توانایی کارکنان در نهایی کردن قراردادها بدون … را داشته باشد. تخفیف‌های بیش از حد در حالی که هدف کلی کسب‌وکار، افزایش حاشیه سود تا سطح مشخصی است.

می‌توان ارزش نتایج مطلوب کسب‌وکار را با هزینه‌های آموزش مقایسه کرد. اگرچه آموزش می‌تواند در انگیزه دادن و حفظ کارکنان نقش داشته باشد، اما به‌تنهایی معمولا برای توجیه هزینه‌ها کافی نیست.

آموزش بازاریابی مؤثر

برنامه‌ی آموزشی بازاریابی شما باید با شناسایی مناسب‌ترین روش‌های آموزش، بر اهداف آموزشی شما استوار باشد. علاوه بر آموزش‌های ضمن خدمت، این روش‌ها می‌توانند شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینارها یا آموزش از راه دور باشند. همچنین مربی‌گری و… راهنمایی همچنین می‌تواند کمک کند، به ویژه برای کارمندان در سمت‌های مدیریتی.

شرکت دادن کارکنان در تعیین نیازهای آموزشی خود و انتخاب گزینه‌های مختلف آموزشی، می‌تواند به طور قابل توجهی اثربخشی آموزش را افزایش دهد. کارمندانی که ارزش آموزش را (برای خود و کسب‌وکار) درک می‌کنند، احتمالاً پیشرفت عملکرد بیشتری نشان می‌دهند.

برنامه‌ی آموزشی باید زمان و شیوه‌ی ارزیابی آموزش بازاریابی را نیز، براساس اهداف اولیه‌ی آموزش، مشخص کند. ارزیابی آموزش به شما امکان می‌دهد تا میزان اثربخشی فعالیت‌های مختلف آموزشی را بسنجید. همچنین ارزیابی، فرایند شناسایی فرصت‌های بیشتر برای بهبود و نیازهای آموزشی آینده را آغاز می‌کند.

مشاهده این مطلب  چرا بازاریابی ایمیلی امروزه از همیشه مهم‌تر است؟
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس استاربکس با لوگوی سبز نمادین...

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان یافتن و اجرای راه‌حل‌های جدید، کاری زمان‌بر و پرهزینه به نظر...

۸ کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و ۵ ایده عالی

8 کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و 5 ایده عالی گم شدن در دنیای ایده‌های کمپین‌های بازاریابی برای رستوران‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570