پنلها و جامعههای آماری بنیان تحقیقات بازار هستند. کیفیت پنلها و جامعهها دقت نتایج را تعیین میکند. این پلتفرمها به کسبوکارها نگاهی اجمالی به افکار و احساسات مصرفکنندگان در مورد محصولات و خدماتشان میدهند. این پلتفرمها با فراهم کردن دسترسی مستقیم به دیدگاههای متنوع و بازخورد لحظهای، شیوه طراحی کمپینهای تعامل را تغییر میدهند.
(این) ارائه دهنده پنل جامعه دسترسی بدون مرز بیش از یک دهه است که در زمینه ساخت و کار با پنلها و جوامع آنلاین فعالیت میکند و به همین دلیل اهمیت این پلتفرمها در تحقیقات بازار را درک میکنیم. اگر به دنبال خدمات تحقیقات بازار برای شرکت و ذینفعان خود هستید، این وبلاگ برای شماست. در اینجا، تفاوتهای اصطلاحات و پاسخهایی به پرسشهایی مانند این را خواهید یافت: آیا وقتی از پنل صحبت میکنند منظورشان جامعه است؟ یا بالعکس؟
در اینجا توضیحی دقیق و بیعیب و نقص از هر یک از آنها، یعنی پنلهای جامعه تحقیقات بازار و عملکردشان ارائه میشود.
در این زمینه، استفاده از خدمات سئو وردپرس برای جذب مشتریان و بازاریابی مؤثر میتواند به تحقیقات بازار دیجیتال کمک کند. به همین ترتیب، طراحی سایت وردپرس میتواند بستری برای ایجاد وبسایتهای اختصاصی تحقیقاتی فراهم کند که از آن برای ارائه نتایج پانلهای آنلاین و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده شود. این ترکیب میتواند دادههای دقیق و مفیدی را از جوامع تحقیقات بازار استخراج کرده و به کسبوکارها در تصمیمگیریهای استراتژیک و افزایش عملکرد کمک کند.
پانلها چه هستند؟
پانلها مجموعهای از شرکتکنندگانی هستند که داوطلبانه برای مشارکت در فعالیتهای تحقیقاتی شرکت شما ثبتنام کردهاند. یک پانل آنلاین تعداد زیادی از افرادی را در خود جای میدهد که آماده پاسخگویی به درخواستها و ابهامات شما و به اشتراک گذاشتن نظرات خود هستند.
استفاده از پنل شما به طور قابل توجهی نرخ پاسخگویی و زمان پاسخ دهی تحقیقاتتان را بهبود میبخشد. اما برای اطمینان از دریافت حجم پاسخ مناسب در نمونههایتان، باید پنل آنلاین را به طور مؤثری مدیریت کنید.
هنگام ساخت پنل سفارشی، شما کنترل بیشتری بر اعضای پنل دارید. اما پنلهای سفارشی به تیم مدیریت مناسبی نیاز دارند. تمام اعضای پنل باید بررسی شوند تا از درک آنها نسبت به زمینه پاسخهای شما اطمینان حاصل شود. از آنجایی که شما در حال جمعآوری بینش برای تصمیمگیریهای استراتژیک مهم شرکت خود هستید، داشتن یک تیم مدیریت پنل قوی اهمیت دارد.
جوامع چه هستند؟
جامعه، گروهی از افراد است که بهطور فعال در بحثها و تبادل ایدههای منظم شرکت میکنند. در یک جامعه، مشتریان مجالی باز برای گفتگو و همکاری پیرامون موضوعات مرتبط با فضای کلی جامعه دارند. این برخلاف پنل است که در آن افراد بهصورت جداگانه در نظرسنجیها شرکت میکنند یا مصاحبههای انفرادی انجام میدهند. جامعه، بستری برای ابراز نظر است.
جوامع تحقیقات بازار اساساً کیفی هستند. مشارکت همتا به همتای شرکتکنندگان، جایگاه آنها را تعیین میکند. مزیت اصلی یک جامعه، پاسخگویی و توانایی آن در شناسایی مسائل بدون نیاز به درخواست است. بازخورد و پیشنهادات، محصول جانبی فرآیند مشارکتی در یک جامعه هستند.
جوامع پژوهشی، گزینههای مناسبی برای کاوش عمیق در یک موضوع و بررسی جنبههای کیفی متعدد آن هستند. همچنین، این جوامع سکویی عالی برای شناسایی مشکلات در میان مشتریان، به محض بروز آنها، هستند.
چگونه با استفاده از روشهای ترکیبی، همافزایی ایجاد میکنیم؟
روشهای متعددی برای استفادهی بهینه از هر دو پلتفرم وجود دارد، اما ابتدا باید اهداف تحقیقاتی خود را به طور کامل درک کنید. پس از تعریف دقیق اهداف تحقیقاتی، میتوانید بدون نیاز به پنل آنلاین اختصاصی به این هدف برسید. این کار از طریق پروژههای کوتاهمدت با یک جامعهی موجود یا از طریق پاپآپها نیز امکانپذیر است.
پانلها و جامعهها اعتماد زیادی به یکدیگر دارند و به خوبی با هم کار میکنند. اگر میخواهید در بلندمدت با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، استفاده از هر دو (جامعهها و پانلها به عنوان زیرمجموعهای از جامعه) منطقی است. اگر تحقیقات بازار انجام میدهید و فقط قصد دارید از گروهی از افراد که نماینده مخاطبان هدف شما هستند، بینش کسب کنید، یک پانل آنلاین گزینه مناسبی خواهد بود. مزایای جامعهها به ماهیت دائمی آنها در کسبوکار شما محدود نمیشود؛ مزایای بسیار بیشتری نیز در داشتن یک جامعه وجود دارد.
مزایای پنلهای اختصاصی جامعه آنلاین
جوامع مزایای زیادی دارند، بهویژه برای مشتریان. جامعههای پژوهشی آنلاین علاوه بر اینکه مشتریان شرکت شما هستند، یکی از مزایای اصلی، ماهیت چابک جوامع است. این امر بینش سریعی به شما میدهد. آنها همچنین برای یادگیری تدریجی و آزمایش A/B ویژگیها عالی هستند. از آنجایی که اعضای جامعه برند را میشناسند، جمعآوری دادههای نگرشی و رفتاری با گذشت زمان آسانتر است. از آنجا که مدتی است بخشی از جامعه بودهاند، راهی عالی برای تعامل عمیق با مشتریان و ایجاد ارتباط از طریق همدلی است. همچنین به شما امکان میدهند ابزارهای زیادی برای تعامل تعاملی منتشر کنید و زوایای مختلفی را ارائه دهند که از طریق آن میتوانید نظرات مختلف مصرفکنندگان را در حین مشاهده واکنشهای آنها در زمان واقعی درک کنید.
انواع جوامع تحقیقاتی آنلاین سفارشی
چه بخواهید بدانید مشتری شما چه میاندیشد یا نظرش در مورد محصول یا ایدهی جدید چیست، جوامع آنلاین روشی آسان برای جمعآوری اطلاعات ارائه میدهند؛ تمام جوامع ما در دسترسی بدون مرز بهطور سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای مشتریانمان ساخته شدهاند. همچنین جوامع موجود در صنایع خاص، هر بار که درخواستی میشود، مجددا تنظیم میشوند. این پنلهای جامعه آنلاین به طور کلی به دستههای زیر تقسیم میشوند:
جوامع درازمدت
این جوامع، برای پرداختن به چندین هدف پژوهشی به صورت مداوم و تکرارشونده، از طریق روشهای کمی و کیفی، ایدهآل هستند. جوامع بلندمدت به شما امکان میدهند تا با انجام بحثهای غنی، ویدئو، صدا یا رسانههای تصویری، به عمق موضوع بپردازید و بفهمید که مصرفکنندگان شما چه کسانی هستند و چه میخواهند. در حین انجام پژوهش، میتوانیم نظرسنجیهای کمی را با بحثهای کیفی آنلاین ترکیب کنیم و آنها را از طریق فعالیتهایی مانند ژورنالهای تصویری، مصاحبههای وبکم، ماموریتهای موبایلی یا جلسات دیجیتالی ارائه دهیم.
جامعههای کوچک مقیاس/رویدادهای موقت
بسیاری از مشتریان، گزینه منعطف جامعه پاپآپ را انتخاب میکنند. این جوامع، گزینهی ایدهآلی برای اهداف تحقیقاتی بسیار خاص هستند که نیاز به توجه در چند ماه آینده یا پرسشهای متعدد از مخاطبان خاص دارند.
موثرترین راه برای گرفتن نتیجه، مشارکت در پنلهای آنلاین جامعه است.
دسترسی بدون مرز تیمی اختصاصی از متخصصان ساخت و مدیریت پنل دارد که اطمینان میدهند اعضای جامعه احساس ارزشمندی و مشارکت میکنند. این فرایند از همان روز اول فعالیت جامعه تا پایان پروژه تحقیقاتی ادامه مییابد. ما همچنین برنامههای مشارکت متعددی را برای جامعه خود ارائه میدهیم که همراه با مشوقهایی برای حفظ روحیه هستند. این برنامهها بهطور خاص متناسب با جامعه شما طراحی شدهاند و تضمین میکنند که اطلاعات مورد نیاز را از آنها دریافت میکنیم. چه از طریق مشوقها، قدردانی از اعضا یا بازخورد، ما همیشه تضمین میکنیم که نتایج مشارکت با کیفیت بالا به همراه بینشهای غنی مورد نیاز شما را دریافت خواهید کرد. این برنامهها نتایجی را ارائه میدهند که از آنها راضی خواهید بود و اطمینان میدهند که اعضای جامعه با احساس اطمینان از مشارکت خود، فرایند را ترک میکنند.