09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

برخورد با مشتریان مشکل‌دار

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

مشتریان سخت‌پسند می‌توانند مشکل‌ساز باشند: آیا باید برای راضی نگه‌داشتنشان از خودتان مایه بگذارید یا از دستشان بدهید؟ قبل از هر اقدام عجولانه‌ای، به خدمات مشتریان خودتان نگاهی بیندازید، این پیشنهاد کییت هورستد است.

هر کسب‌وکاری گاهی مشتریان سختگیری دارد؛ مشتریانی که بارها کالا را مرجوع می‌کنند، شکایت‌های بی‌مورد می‌کنند یا بیش از آنچه ارائه داده‌اید، تقاضا دارند.

چطور با مشتری سختگیر برخورد کنیم

هرچند ممکن است وسوسه شوید که آنها را بدرقه کنید، اما ممکن است در واقع مشتری مقصر نباشد.

اولین کاری که باید بکنید وقتی که… شکایت مشتری یا درخواست غیرمعمول یا خارق‌العاده‌ای می‌کند، تصمیم بگیرد که آیا این درخواست منطقی است. فراتر از فلسفه .

یک قدم عقب بردارید و با دقت فکر کنید. ممکن است مشکل از کسب‌وکار شما باشد، یا ممکن است آن‌ها افرادی باشند که از سختگیری لذت می‌برند.

اگر خواسته‌های مشتریتان منطقی باشد، بینشی ارزشمند از بازار خود به دست آورده‌اید. شکایات مشتریان منبع اطلاعات بسیار خوبی است. بهبود خدمات شما .

ممکن است مشتری حرف دل همه را بزند. اگر قرار است فردا برایش سفارشی بفرستید و نتوانید این کار را انجام دهید، شاید برنامه‌های ارسال شما ناکافی باشد و خلائی در ارائه خدماتتان وجود داشته باشد.

شیوه‌نامه و روند رسیدگی به شکایات

آیا مشتری همیشه حق دارد؟

گوش دادن به مشتریان، راهی مهم برای همگامی با بازار و پیشی گرفتن از رقبا است. مسابقه اما مشتریان همیشه حق ندارند و برخی ممکن است بخواهند بیش از توانایی شما درخواست کنند. برخی مشتریان، تحریک شده توسط ترس کسب و کارهای کوچک از بازخورد منفی، با تهدید به گذاشتن نقد منفی آنلاین سعی می‌کنند کسب و کارها را تحت فشار قرار دهند تا غرامت، تخفیف یا کوپن دریافت کنند.

مشاهده این مطلب  معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

شو می‌گوید اگر تمام تلاش خود را برای راضی کردن مشتری انجام داده‌اید و او هنوز راضی نیست، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید او مشتری شما باشد یا نه.

جایگزین‌هایی پیشنهاد کنید

اگر مشتری مدام شکایت می‌کند یا سعی در مذاکره مجدد قراردادها دارد، به میزان منابعی که از شما می‌گیرد فکر کنید. اغلب، منابعی که اختصاص می‌دهید، او را از نظر اقتصادی نامناسب می‌سازد.

در این شرایط، بهتر است مشتری را به شرکتی که می‌تواند نیازهای او را بهتر برآورده کند، ارجاع دهید. اما این کار باید به شیوه‌ای مثبت انجام شود؛ نباید با او بحث کنید. فقط بگویید قادر به برآورده کردن نیازهای او نیستید، سپس دو یا سه سازمان را که می‌تواند در نظر بگیرد، به او پیشنهاد دهید.

پل‌ها را پشت سرت خراب نکن. ممکن است آن‌ها به شرکت‌های دیگر بروند و بعد بفهمند که تو در واقع خدمات بهتری ارائه می‌دهی.

پرسنلی را انتخاب کنید که با مشتریان خوش برخورد باشند

ممکن است مشتریان مشکل‌دار در واقع نشان‌دهنده‌ی فرهنگ ضعیف خدمات مشتری باشند. شو می‌گوید: «ما مشتریانی داشته‌ایم که مشتریان خود را «شرط‌بند» می‌نامند، یا در مورد یک شرکت هواپیمایی، «بارهای خودبارگذار». فرهنگ این سازمان‌ها «ما در برابر آن‌ها» است.

از خودت بپرس آیا پرسنلی که استخدام کرده‌اید او می‌گوید: «اینها افرادی هستند که می‌توانند رابطه برقرار کنند و با مشتری صحبت کنند. کسب‌وکارها باید بدانند که تنها درصد کمی از مشتریان واقعا مشکل‌آفرین هستند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070