09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

پیش‌بینی فروش مؤثر ایجاد کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

پیش‌بینی فروش برای برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت کسب‌وکار ضروری است. پیش‌بینی دقیق فروش به شما کمک می‌کند تا جریان نقدینگی را مدیریت کرده و منابع را به‌درستی تخصیص دهید، بدون اینکه ریسک‌های غیرضروری را بپذیرید. نحوه تهیه پیش‌بینی فروش برای کسب‌وکار شما

پیش‌بینی فروش چیست؟

پیش‌بینی فروش بخش مهمی از برنامه‌ریزی تجاری و به شما امکان پیش‌بینی می‌دهد که درآمد شما احتمالا ماه به ماه و در طول دوره‌ای مشخص باشد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

بدون این دانش، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری عملی در مورد خرید سهام، سطح کارکنان و سرمایه‌گذاری در تجهیزات و محل کار بر اساس وجوهی که وارد کسب‌وکار شما می‌شود، دشوار خواهد بود.

به گفته جف هورست، مدیر بازاریابی در مؤسسه سلطنتی بازاریابی پیش‌بینی فروش ضروری است. اگر برنامه‌ریزی نکنید، نمی‌دانید به کجا می‌روید و اگر ندانید به کجا می‌روید، نباید تعجب کنید که به هیچ جا نرسیده‌اید.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

چگونگی پیش‌بینی فروش

پیش‌بینی فروش احتمالی شما باید بر اساس تجربه باشد، شناخت بازار و ساختار کسب‌وکارتان. برای هر کدام از کانال‌های فروش خود، باید طیف وسیعی از اطلاعات مربوط به فروش را به‌طور دقیق ثبت کنید.

اگر کسب‌وکار کوچکی با چند کانال فروش دارید، یک صفحه گسترده اکسل کافی است. اگر فرآیندهای فروش شما پیچیده‌تر است، استفاده از ابزاری برای پیش‌بینی فروش را در نظر بگیرید. مدیریت ارتباط با مشتری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت پیش‌بینی

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

همیشه از آمار معاملات سال گذشته شروع کنید و الگوهای فصلی را بررسی نمایید. مگر اینکه تغییری در بازار شما ایجاد شده باشد، این الگوها احتمالاً تکرار خواهند شد.

پیش‌بینی فروش خود را مانند یک داشبورد در نظر بگیرید. هر چه از ابزارها و نشانگرهای بیشتری استفاده کنید، بهتر می‌توانید وضعیت را درک کنید. هر عاملی که ممکن است تأثیر قابل توجهی بر فروش داشته باشد را در نظر بگیرید. ارقام سال گذشته نقطه شروع خوبی هستند، اما باید بررسی کنید که آیا تغییری ایجاد شده است یا خیر.

این ممکن است شامل از دست دادن یا استخدام یک فروشنده، افتتاح شعبه جدید، رقبای جدید یا … باشد. تغییر قیمت .

چه مواردی را باید در پیش‌بینی فروش گنجاند

در سال آینده احتمالا چند مشتری از دست خواهید داد و چند مشتری جدید به دست خواهید آورد؟ کدام محصولات عملکرد خوبی خواهند داشت و کدام‌ها ممکن است با مشکل مواجه شوند؟ چقدر طول می‌کشد تا کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید؟ محصولات جدید اگر ماه خوب یا بدی را در سال گذشته تجربه کردید، دلایل آن چه بودند و آیا احتمال دارد امسال دوباره تکرار شوند؟

به تلاش‌های فروش جاری خودتان هم نگاهی بیندازید – در چه مرحله‌ای از جذب مشتریان جدید قرار دارید؟ در آینده نزدیک چه فروش‌هایی در پیش دارید؟

با نظارت مستمر بر فروش، نقاط قوت و ضعف عملیات فروش خود را خواهید شناخت. آیا باید منابع بیشتری را به محصولات خاصی اختصاص دهید؟ آیا فروش مکرراً در همان مرحله شکست می‌خورد؟ در این مورد چه می‌توانید بکنید؟

پیش‌بینی فروش برای کسب‌وکارهای جدید

پیش‌بینی فروش برای کسب‌وکارهای جدید که سابقه فروش ندارند، دشوارتر است. اگر تازه کارتان را شروع کرده‌اید، باید به این موارد توجه کنید: تحقیقات بازار و همچنین هرگونه فروش اولیه‌ای که داشته‌اید.

دانش مشتریان بالقوه و فعلی و همچنین تأثیر رقبا در پیش‌بینی بسیار ارزشمند است.

پیش‌بینی فروش هم هنر است و هم علم. باید از تخیل برای تعیین عواملی که مانع موفقیت فروش می‌شوند و به آن کمک می‌کنند استفاده کرد؛ اما این تخیل باید با تحقیقات دقیق و تجزیه و تحلیل جزئی از حقایق همراه باشد.

اشتباهات پیش‌بینی فروش که باید از آن‌ها اجتناب کرد

از همه مهم‌تر، پیش‌بینی شما باید واقع‌گرایانه باشد. از پیش‌بینی فروش‌هایی که آرزوی دستیابی به آن‌ها را دارید، به‌جای فروش‌هایی که احتمال دستیابی به آن‌ها وجود دارد، خودداری کنید. اگر پیش‌بینی‌های شما غیر واقعی باشند، نمی‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

برآورد بیش از حد یا کمتر از حد فروش می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. برای مثال، اگر فروش شما از انتظار بیشتر باشد، ممکن است قادر به انجام آن نباشید. مشاوره فروش شناختی در بهترین حالت مشتریان ناراضی خواهید داشت و در بدترین حالت، تعدادی از آنها را از دست خواهید داد.

در صورت تردید، احتیاط شرط عقل است و بهتر است فروش را دست کم بگیرید تا بیش از حد تخمین بزنید و هزینه‌های زیادی را صرف منابع کنید.

مک‌کره در هر صورت، نسبت به اتکا بیش از حد به پیش‌بینی خود هشدار می‌دهد. او می‌گوید: «نمی‌خواهید به مرحله فلج تحلیل برسید. هر معامله‌ی فردی یا برنده می‌شود یا می‌بازد؛ داشتن ۱۰۰ معامله با احتمال ۹۰ درصد لزوماً به این معنی نیست که چیزی به دست خواهید آورد.»

همچنین نادیده گرفتن نشانه قدیمی و همیشگی یعنی حس درونی بسیار مهم است. او در پایان می‌گوید: «از فروشنده بپرسید: اگر قرار بود خانه‌تان را روی آن شرط ببندید، فکر می‌کنید در پایان روز این معامله را می‌بریم؟»

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070