09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳ و پس از آن – هنر خلق محتوای جذاب

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۳ و پس از آن – هنر خلق محتوای جذاب

۸۸ درصد از بازاریاب‌های تجاری از بازاریابی محتوا برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنند.

اگر کسب‌وکاری دارید و وب‌سایت، احتمالا بخشی از آن ۸۸ درصد و اگر این کار را نکنید، احتمالا خیلی زود به جمع ما خواهید پیوست؛ چون بدون استراتژی بازاریابی، نمی‌توانید در بازار دوام بیاورید.

اگر تازه وارد این عرصه شده‌اید، احتمالا نمی‌دانید چطور محتوای با کیفیت تولید کنید و به اهدافتان برسید. نگران نباشید؛ شما تنها نیستید. بیشتر کارآفرینان مهارت‌های بازاریابی محتوا را ندارند. اما اگر وقتتان را صرف یادگیری کنید، می‌توانید در استفاده از مهارت‌هایتان برای ارتقای برندتان، کار فوق‌العاده‌ای انجام دهید. در دنیای دیجیتال امروز، طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که محتوای جذاب و کاربرپسند بسازید که کاربران را به خود جذب کند و تجربه بازدیدکننده را بهبود بخشد. برای موفقیت در بازاریابی محتوا، توجه به طراحی و ساختار سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چه در حال توسعه‌ی اولین استراتژی بازاریابی محتوای خود باشید یا به دنبال کمکی برای بهبود نتایجتان، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

central-in-content-marketing

در حال حاضر چه چیزی در بازاریابی محتوا جواب می‌دهد؟

در سال‌های اخیر، انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری در بازاریابی محتوا بسیار مهم بوده‌اند. با این حال، کسی انتظار ندارد که محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی ثابت بمانند. برخی روندها ممکن است ادامه یا تکامل یابند، اما برخی دیگر از بین می‌روند و به روندهای جدید اجازه ظهور می‌دهند.

ایجاد محتوای جذاب نیازمند بهینه‌سازی صحیح و هدفمند است. با خدمات سئو وردپرس، می‌توانید محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و از این طریق دید بیشتر و تعامل بالاتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید.

مشاهده این مطلب  مقایسه شاپيفای و بیگ‌کامرس

ساختن جوامع

با میلیون‌ها وب‌سایت در اینترنت، باید راهی نوآورانه برای دیده شدن پیدا کنید. ایجاد یک جامعه می‌تواند به شما کمک کند در این صنعت شلوغ، متمایز شوید. اما باید بدانید که بازاریابیِ مبتنی بر جامعه، درباره‌ی فروش نیست، بلکه درباره‌ی ایجاد اعتماد و تعامل با مخاطبان است.

مدتی است تمرکز در بازاریابی محتوا بر روی مقالات بلند بود. اما در طول سال گذشته، تمرکز بازاریابی محتوا به سمت کلمات کلیدی تخصصی و بلند، خاص یک بخش خاص و با رقابت کمتر تغییر کرده است.

کلمات کلیدی بلند (Long-tail keywords) رتبه وبسایت شما را در گوگل بالاتر می‌برند. با بهینه‌سازی محتوا با کلمات کلیدی تخصصی و بلند، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب می‌کنید. یافتن کلمات کلیدی بلند مرتبط با وبسایتتان دشوار نیست؛ می‌توانید از ابزاری مانند SEMrush، Ubersuggest یا Wordtracker استفاده کنید. فهرستی از پربازدیدترین کلمات کلیدی بلند تهیه کرده و آن‌ها را به تدریج در محتوای خود بگنجانید. مبدل پی‌دی‌اف‌چف می‌توانم به شما کمک کنم تا برای دسترسی به این فهرست هنگام نوشتن محتوا، یک فایل PDF ایجاد کنم.

کارشناسان برای سال ۲۰۲۳ و پس از آن چه پیش‌بینی‌هایی دارند؟

یک تولیدکننده محتوای بازاریابی باید به آینده نگاه کند و روندهایی را که در درازمدت بر صنعت تاثیر می‌گذارند، بررسی نماید. ضروری است که برنامه‌های محتوایی تدوین شوند که در درازمدت موفق باشند و مخاطبان بالقوه را درگیر کنند. انتظار می‌رود صنعت شاهد افزایش روندهایی مانند گوگل دیسکاور و استوری‌هایی باشد که کاربران اینترنتی را جذب کرده و آن‌ها را برای مدت طولانی در صفحه نگه می‌دارند.

مشاهده این مطلب  استراتژی‌ها و کمپین‌های انقلابی بازاریابی دیجیتال ریولت

امکانات را کشف کنید

گوگل دیسکاور موضوع داغی در صنعت است و یوست، هاب‌اسپات و سرچ انجین لند تنها برخی از منابع اینترنتی هستند که در مورد آن صحبت می‌کنند. این سرویس که پیش‌تر با نام گوگل فید شناخته می‌شد، در سال‌های اخیر تحول عظیمی را پشت سر گذاشته و به شکل گوگل دیسکاور درآمده است که اکنون شامل محتوای همیشگی، اخبار و تصاویر می‌شود. گوگل از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای پر کردن فید کاربران خود استفاده می‌کند. این ابزارها از تاریخچه جستجوی کاربر برای ارائه محتوای جذاب به او استفاده می‌کنند.

در ماه‌های گذشته، گوگل دیسکاور در انتخاب وب‌سایت‌هایی که محتوای آن‌ها شایسته نمایش در بخش دیسکاور کاربران است، بسیار پیچیده و دقیق شده است. نکات گوگل دیسکاور یافتن شیوه ایندکس کردن محتوای تبلیغ‌شده در فید دیسکاور گوگل

ویژگی‌های داستان

اگر حساب کاربری فیسبوک یا اینستاگرام دارید، احتمالا با مفهوم استوری‌ها آشنا هستید. استوری‌ها به تازگی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند چون شانس دیده شدن را افزایش می‌دهند. پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی با فراهم کردن تمام ابزارهای لازم برای تولید محتوای با کیفیت، ساخت استوری را برای همه آسان کرده‌اند. استوری‌ها با سبک زندگی مردم هماهنگ هستند و محتوایی متناسب با سلیقه‌ی آنها ارائه می‌دهند.

در بازاریابی محتوا از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

محتوا را فقط به متن و گرافیک محدود نکنید.

شگفت‌آور است که بسیاری هنوز محتوا را با وبلاگ‌های متنی سنتی و یک تصویر همراه آن برابر می‌دانند. ویدئو به‌طور مؤثری به شرکت‌ها در فروش محصولات و خدمات پیچیده کمک می‌کند. مدت توجه مخاطبان در سال‌های اخیر کاهش یافته است. از ۱۲ ثانیه به ۸ ثانیه در ۱۵ سال کاهش یافته است. بنابراین اگر اطلاعات هیجان‌انگیزی به آنها ارائه ندهید، در کمتر از ۱۰ ثانیه آنها را از دست خواهید داد.

مشاهده این مطلب  تحقیقات بازار چه کمکی به من می‌کند؟

بنابراین، به‌جای نوشتن وبلاگ‌های طولانی، برای تولید محتوای جذاب، به ساخت ویدیوهای توضیحی روی آورید. مطالعات فوربس نشان می‌دهد که میانگین کاربر اینترنت ۲.۷ دقیقه از یک ویدیوی آنلاین را تماشا می‌کند، قبل از اینکه آن را متوقف کند. حالا به مقدار اطلاعاتی که می‌توانید در ۲.۷ دقیقه منتقل کنید، در مقایسه با اطلاعاتی که می‌توانید در ۸ ثانیه خواندن متن به کاربر منتقل کنید، فکر کنید.

فقط به سئو اکتفا نکن

سئو تنها عاملی نیست که مشتریان را به وب‌سایت شما جذب می‌کند. رقبای شما احتمالا فقط روی سئو حساب می‌کنند، پس شما باید راهی جدید پیدا کنید. باید فراتر از بهینه‌سازی کلمات کلیدی سنتی که همه وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند، عمل کنید.

قرار گرفتن در نتایج اولیه گوگل یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند تلاش در بخش‌های مختلف است. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که می‌تواند به شما در بهبود رتبه در موتورهای جستجو کمک کند. اما وقتی به رتبه اول رسیدید، نباید روی الگوریتم گوگل برای حفظ آن حساب کنید.

علاوه بر تولید محتوای باکیفیت برای وب‌سایتتان، محتوای دیگری نیز برای شبکه‌های اجتماعی خود بسازید تا دنبال‌کنندگانی جذب کنید که محتوای شما را از طریق کانال‌های مختلف تبلیغ کنند. هیچ روش تضمین‌شده‌ای برای جذب دنبال کننده وجود ندارد، اما به‌نظر می‌رسد یک روش مؤثر، ترغیب بازدیدکنندگان به مراجعه و بازگشت به وب‌سایت شماست.

سخن پایانی

سال ۲۰۲۳ فقط یک تاریخ جدید در تقویم است. استراتژی‌های بازاریابی محتوا که امسال جواب می‌دهند، ممکن است در سال ۲۰۲۳ مؤثر نباشند. با این حال، اگر به مواردی که در این مقاله آمده‌اند توجه کنید، می‌توانید محتوای همیشه جذاب و مرتبطی تولید کنید که بازدیدکنندگان جدید جذب کند و بازدیدکنندگان قدیمی را حفظ کند.

مشاهده این مطلب  روی قیمت رقابت نکنید
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070