09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را کم اهمیت جلوه داد. صنایع بسیاری در عرض چند ماه به‌کلی دگرگون شدند و چشم‌اندازهای اقتصادی و اجتماعی بسیار متفاوت از اوایل سال ۲۰۲۰ هستند.

با وجود تفاوت‌های منطقه‌ای در تأثیر همه‌گیری، برخی روندها و رفتارهای مشترک در مصرف‌کنندگان سراسر جهان پدیدار شده است. شرکت مشاوره‌ای مک‌کینزی، با بررسی رفتار مصرف‌کنندگان در ۴۵ کشور، متوجه شده که شرایط اقتصادی کنونی، روندهای مصرفی زیر را برجسته کرده است:

  • روی ارزش‌ها و ضروریات تمرکز کنید
  • پرواز به سمت دیجیتال و چندکاناله
  • شوک به وفاداری به برند/کسب‌وکار
  • اقتصاد سلامت و مراقبت
  • اقتصاد خانگی

این روندها نشان می‌دهد که همدلی برندها با مشتریان و ارائه پیام امید در زمان‌های نااطمینانی بسیار مهم است. تصمیمات خرید مشتریان بیش از پیش تحت تأثیر پیام، اقدامات و شفافیت برند قرار می‌گیرد.

همه این‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها برای همگام شدن با تغییرات، مجبور به تغییر در برنامه‌های بازاریابی خود شده‌اند. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به این روندها خواهیم انداخت و نکاتی را در مورد چگونگی پیاده‌سازی هر روند ارائه خواهیم داد. استراتژی سنتی و دیجیتال شما .

بیایید شروع کنیم.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا روندهای جدید مصرف‌کننده را به‌خوبی در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنند. با استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های انعطاف‌پذیر وردپرس، می‌توانید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که نیازهای مختلف مشتریان در عصر جدید را پوشش دهد. به‌طور مثال، طراحی صفحات موبایل‌فرندلی، ارائه تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده برای بازدیدکنندگان و ایجاد صفحات محصول با قابلیت‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی نیازهای مصرف‌کننده، می‌تواند به‌طور مستقیم به روندهای مصرف‌کننده پاسخ دهد و باعث تعامل بیشتر کاربران شود.

 

تغییر رویکرد به ارزش‌ها و ضروریات

طبیعی است که در دوران رکود اقتصادی و نااطمینانی، مصرف‌کنندگان در خرج کردن محتاط‌تر باشند و خریدهای ضروری را در اولویت قرار دهند. بین بیستم تا سی‌ام مارس ۲۰۲۰، ۴۹.۶ درصد از مردم در بریتانیا، به دلیل عدم اطمینان در مورد رفاه و وضعیت مالی، افزایش سطح اضطراب گزارش شده است.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

هرچند چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت اکنون نسبت به مارس روشن‌تر است، اما هنوز هم در مورد آنچه در هفته‌ها و ماه‌های آینده رخ خواهد داد، ابهام وجود دارد.

این چه تاثیری بر رفتار مصرف‌کنندگان داشته است؟

به طور خلاصه، مردم هزینه‌های خود را برای کالاها و خدمات غیرضروری کاهش داده و خرید «مایحتاج» مانند مواد غذایی و محصولات خانگی را افزایش داده‌اند. مصرف‌کنندگان به طور کلی در خرج کردن پول خود محتاط‌تر هستند و می‌خواهند مطمئن شوند که هر خریدی که انجام می‌دهند، انتخاب درستی است.

بسته به نوع کسب‌وکار شما، ممکن است محصول یا خدماتتان در ماه‌های اخیر تغییری کرده باشد. اگر محصولاتتان تغییر کرده‌اند، بر نشان دادن اهمیت محصولات/خدماتتان برای زندگی مشتریان در حال حاضر و چگونگی کمک آن‌ها در آینده تمرکز کنید.

اگر به دنبال جذب مشتریان جدید هستید، روی مزایا و ارزش محصولات یا خدمات خود تمرکز کنید.

نمایش مزایای محصول باید با همدلی نسبت به مشتریان و شرایط کلی همراه باشد. این همدلی می‌تواند به اقدامات عملی مانند کاهش قیمت‌ها، مذاکره برای طرح‌های پرداخت اقساطی در صورت مشکلات مالی مشتریان یا کمک به آن‌ها از طریق منابع آموزشی مانند دوره‌ها یا راهنماها ترجمه شود.

برندها و شرکت‌هایی که درک و همراهی نشان دهید آنها که در دوران سخت برای مشتریان خود تلاش کردند، پس از پایان همه‌گیری، عملکرد خوبی خواهند داشت.

از این فرصت برای تقویت روابط خود با مشتریان و کمک به آنها به هر نحو ممکن استفاده کنید.

پرواز به سمت دیجیتال و همه‌کانالی

درست است که مصرف‌کنندگان نسبت به خریدهای خود آگاه‌تر شده‌اند، اما این بدان معنا نیست که خرید و فروش به‌کلی متوقف شده است. با تعطیلی بسیاری از فروشگاه‌های فیزیکی در دوران قرنطینه، فروش آنلاین رونق گرفته است.

آمار خرداد ماه فروش آنلاین آمریکا در ماه ژوئن به ۷۳.۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۷۶.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. با کاهش محدودیت‌ها در بسیاری از مناطق، انتقال کسب‌وکارهای آفلاین به آنلاین احتمالا در آینده ادامه خواهد یافت. روند پیش‌بینی شده بود مدتهاست که مشخص است زمان فشرده شده است.

تاثیرات بر استراتژی بازاریابی شما

بسته به نوع صنعت شما، ممکن است بخش اعظم فعالیت‌های تجاری‌تان را به‌صورت آنلاین انجام دهید. در غیر این صورت، شاید وقت آن رسیده باشد که حداقل بخشی از معاملات خود را به فضای آنلاین منتقل کنید. این می‌تواند به معنای عرضه محصولاتتان در وب‌سایت، تبلیغ محصولات/خدماتتان از طریق تبلیغات آنلاین و تغییر شیوه‌ی خدمات‌رسانی به مشتریان باشد.

مثلاً مشاوره قیمت را از طریق تماس تصویری یا به‌صورت مجازی ارائه دهید. تورهای خانه یا جلسات مفهومی را به‌صورت آنلاین برگزار کنید و غیره. انتقال کسب‌وکار خدماتی به فضای آنلاین نیز امکان‌پذیر است، هرچند دشوارتر.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

شیوه بازاریابی آنلاین کسب‌وکار شما به نوع صنعت و هدفتان بستگی دارد. هنگام انتقال کسب‌وکار به فضای آنلاین، موارد زیادی باید در نظر بگیرید. راهنمای هشت مرحله‌ای از اُبرلو و این‌ها ۲۱ نکته بازاریابی آنلاین کسب‌وکار شما از سایت آنترپرنور

خدمات سئو وردپرس در این زمینه می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند. برای اطمینان از این که استراتژی بازاریابی شما مطابق با روندهای جدید مصرف‌کننده است، باید از سئو برای افزایش دیده‌شدن سایت در موتورهای جستجو استفاده کنید. با پیاده‌سازی تکنیک‌های به‌روز سئو در وردپرس، مانند بهینه‌سازی کلمات کلیدی مرتبط با روندهای جدید مصرف‌کننده، ساختار URL و سرعت بارگذاری سایت، می‌توانید تعاملات بیشتری از سمت کاربران دریافت کنید. این اقدامات به شما این امکان را می‌دهند که مشتریان هدف خود را بهتر شناسایی کرده و با محتوای مناسب، نیازهای آن‌ها را برطرف کنید.

شوک به وفاداری به برند/کسب‌وکار

تحقیقات مک‌کینزی در مورد روندهای مصرف‌کننده نشان می‌دهد که وقتی مشتریان محصول موردعلاقه خود را در فروشگاه موردنظر پیدا نمی‌کردند، معمولاً سراغ برند دیگری می‌رفتند. این موضوع به ویژه اخیراً با اختلال در زنجیره‌های تأمین و کمبود کالا در برخی فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها، رواج یافته است.

این زمانی است که مصرف‌کنندگان نسبت به ادعاهای اغراق‌آمیز و وعده‌های دروغین برندها در بازاریابی‌شان، شکاک هستند.

business-loyalty-of-consumers

این چه تاثیری بر بازاریابی شما می‌گذارد؟

در زمان‌های نامطمئن، طبیعی است که مشتریان به دنبال اطمینان و حس عادی بودن باشند. اگرچه بسیاری از مسائل خارج از کنترل شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار هستند، اما هنوز فرصت دارید از این زمان‌ها برای تقویت روابط با مشتریان استفاده کنید.

اگر کسب‌و‌کارتان آسیب دیده و با مشکلاتی مثل کمبود برخی محصولات روبرو هستید، تا جای ممکن زودتر مشتریانتان را در جریان بگذارید و به‌طور مناسب به آن‌ها بازپرداخت کنید.

هر چه مشتریان خود را بیشتر و بهتر در جریان امور قرار دهید، اعتماد آن‌ها به شما بیشتر شده و در شرایط سخت نیز وفاداری‌شان به برند/شرکت شما بیشتر خواهد بود.

اقتصاد سلامت و مراقبت

با بازگشایی تدریجی و مرحله‌ای اقتصادها، کسب‌وکارهای بیشتری برای اطمینان از رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فعالیت خود، اقداماتی را انجام می‌دهند.

این اقدامات می‌تواند شامل محدودیت ظرفیت، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ارائه محلول ضدعفونی‌کننده دست برای مشتریان و درخواست از بازدیدکنندگان برای استفاده از ماسک باشد. اگر کسب‌وکاری با چند شعبه فیزیکی دارید، ایمنی کارکنان و مشتریان شما باید در اولویت اصلی شما قرار گیرد.

طراحی سایت وردپرسی به صورت کاملا حرفه ای و در سطح جهانی در شرکت یاسئومی انجام می شود و پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می شود.

نتایج کسب‌وکار شما چه بوده است؟

مطالعات مک‌کینزی نشان می‌دهد که مشتریان به دنبال خرده فروشانی هستند که اقدامات ایمنی قابل مشاهده‌ای مانند پروتکل‌های بهداشتی تقویت‌شده و موانع فیزیکی داشته باشند. اگر کسب‌وکاری فیزیکی دارید، می‌توانید اقداماتی را که برای تضمین ایمنی مشتریان خود انجام می‌دهید به آن‌ها اطلاع دهید.

این شامل نصب اطلاعیه در وب‌سایت، نصب پوستر/اطلاعیه در مکان‌های فیزیکی و آگاه نگه داشتن کارکنان از آخرین دستورالعمل‌های بهداشت و ایمنی که باید رعایت کنند، می‌شود.

اقتصاد خانگی

با وجود محدودیت‌های سفر در بسیاری از کشورها، هنوز بسیاری از مردم احساس راحتی نمی‌کنند یا قادر به از سرگیری فعالیت‌های عادی خارج از منزل خود نیستند. اگرچه فعالیت‌های خارج از منزل باید به‌ تدریج افزایش یابد، اما هنوز عدم قطعیت زیادی در مورد زمان بازگشت زندگی به حالت عادی وجود دارد.

یکی از نکات مثبت این شرایط، افزایش حمایت از کسب و کارهای کوچک، محلی و مستقل است و ۲۰۲۰ به عنوان سال این کسب و کارها نامیده شد. مشتری آگاه به مسائل محلی .

با توجه به مشکلات بسیاری از کسب‌وکارها در اثر همه‌گیری، حس واقعی مشارکت در بسیاری از بخش‌های اقتصادی دیده شده است و جالب خواهد بود که ببینیم آیا این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

باید تغییرات در حمایت از کسب‌وکارهای محلی و مستقل در رویکرد بازاریابی شما لحاظ شود. شرایط فعلی فرصتی بی‌نظیر برای کسب‌وکارها و برندها فراهم کرده است تا مشارکت اجتماعی خود را افزایش دهند و در ابتکارات محلی شرکت کنند.

از جمله ایده‌های عملی می‌توان به تشویق کارمندان برای شرکت در فعالیت‌های داوطلبانه محلی اشاره کرد؛ مثلاً می‌توان به کارمندان برای حضور در این فعالیت‌ها، مرخصی پرداخت.

به عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید میزبان یا حامی رویدادهای خاص اجتماعی باشید تا به نیازمندان کمک کنید. اگر کسب‌وکار/برند شما درآمد مازاد کافی دارد، حتی می‌توانید به سرمایه‌گذاری در جامعه محلی نیز فکر کنید.

اگر در فعالیت‌های اجتماعی محله‌ی خود مشارکت می‌کنید، تمرکز بازاریابی خود را روی منطقه‌ی محلی بگذارید. این می‌تواند شامل تبلیغ رویدادها در وب‌سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی شما، داشتن بخش «اخبار» در وب‌سایت یا خبرنامه‌ای باشد که به مشتریان خود می‌فرستید و آن‌ها را از تلاش‌های کسب‌وکارتان در جامعه محلی آگاه می‌کنید.

برای راه‌های بیشتر مشارکت در اجتماع خود، مراجعه کنید به این راهنما از وب‌سایت اینک دات کام .

بازاریابی خود را انعطاف‌پذیر نگه دارید

اگر از عدم قطعیت ماه‌های گذشته بخواهیم یک درس بازاریابی بیاموزیم، آن انعطاف‌پذیری است. شکی نیست که برنامه‌های بازاریابی اکثر کسب‌وکارها برای سال ۲۰۲۰ دستخوش تغییراتی شده‌اند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070