09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ترند های بازار مرمت خودروهای کلاسیک

آنچه در این مقاله می خوانید:

در بخش مرمت خودروهای کلاسیک چه اتفاقاتی افتاده است؟

ماشین‌های کلاسیک در بریتانیا محبوب هستند و سال‌هاست که تقاضا برای خدمات مرمت و تعمیر آن‌ها نسبتا پایدار بوده است. بازار در اوایل دهه ۱۹۹۰ رونق چشمگیری تجربه کرد، زمانی که ارزش خودروهای کلاسیک (به ویژه خودروهای اسپرت) به شدت افزایش یافت. این امر به افزایش تقاضا برای خدمات مرمت کامل منجر شد، زیرا بازسازی خودروهای بسیار فرسوده از نظر مالی مقرون به صرفه شد. پس از آن قیمت‌ها به سطوح واقع‌بینانه‌تر بازگشتند، اگرچه اوایل و اواسط دهه ۲۰۰۰ شاهد افزایش قابل توجه ارزش برخی مدل‌ها بودیم.

دهه ۲۰۱۰ شاهد تقاضای بالای خودروهای کلاسیک لوکس بود و تقاضا برای خدمات مرمت با درخواست نسبتاً پایدار برای تعمیرات، سرویس و اصلاحات کلی خودروهای کلاسیک همچنان قوی باقی ماند. رکود اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا اوایل دهه ۲۰۱۰ ادامه یافت، به کل صنعت آسیب زد، اما این بازاری خاص است و همیشه تقاضایی از سوی علاقه‌مندان وجود دارد. در واقع، عملکرد بسیار ضعیف برخی از سرمایه‌گذاری‌های سنتی‌تر در اوایل و اواسط دهه ۲۰۱۰، تقاضا برای برخی از خودروهای کلاسیک لوکس را از سوی سرمایه‌گذاران افزایش داد.

اقتصاد در نیمه دوم سال 2013 بهبود یافت و این روند در طول سال 2014 و نیمه اول 2015 ادامه داشت. با این حال، در نیمه دوم 2015 و در سال 2016 دوباره سرعت رشد کاهش یافت. همه‌پرسی ماه ژوئن 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا، بی‌ثباتی اقتصادی ایجاد کرد و این موضوع همراه با کاهش ارزش پوند و افزایش تورم، رشد اقتصادی را در سال‌های 2017 و 2018 کند کرد. در سال 2016، خریداران خودروهای کلاسیک بسیار محتاط‌تر بودند و پس از افزایش شدید قیمت‌ها از 2012 تا 2015، بازار خودروهای کلاسیک تثبیت شد. خریداران در سال 2017 نیز محتاط بودند و قیمت‌ها بدون تورم سریع سال‌های قبل، ثابت ماند. پیش‌بینی برای سال 2018 این است که قیمت‌ها به لطف نرخ‌های بهره پایین که برای دارایی‌های بدون درآمد مانند خودروهای کلاسیک مفید است، ثابت بمانند. نشانه‌ها حاکی از آن است که مالکان به هزینه کردن برای مرمت خودروهای کلاسیک خود ادامه داده‌اند و خواهند داد.

مشاهده این مطلب  ده روش برای تبلیغ یک پیشنهاد جدید

در دهه ۱۹۹۰، برای پاسخ به تقاضا، تعداد زیادی خودروی کلاسیک از اقلیم‌های خشک‌تر به بریتانیا وارد شد. بسیاری از خودروهای اسپرت بریتانیایی مانند جگوار E-Type و آستین هیلی 3000 که پیش‌تر صادر شده بودند، به بریتانیا بازگردانده شدند. اکنون تعداد خودروهای وارداتی کاهش یافته، اما هنوز می‌توانند منبع خوبی برای کار باشند. اگرچه معمولاً زنگ‌زدگی ندارند، اما این خودروها اغلب به تعمیر مکانیکی و گاهی تبدیل به فرمان سمت راست نیاز دارند.

عامل دیگری که بر صنعت خودروهای کلاسیک تاثیر گذاشته، معافیت از مالیات جاده‌ای بوده است؛ ابتدا برای خودروهای ساخته‌شده قبل از ۱۹۷۴ و سپس به صورت مرحله‌ای برای خودروهایی با قدمت حداقل ۴۰ سال. علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک معمولا در خودروهای اسپرت، لوکس یا مدل‌های غیرمعمول سرمایه‌گذاری می‌کردند. معافیت مالیات جاده‌ای باعث حفظ برخی از خودروهای ارزان‌تر خانوادگی دهه ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ شده که در غیر این صورت ممکن بود اسقاط شوند. افراد کمی برای مرمت کامل این خودروها هزینه زیادی می‌کنند، اما می‌توانند منبعی برای تعمیرات و سرویس‌های عمومی برای کارگاه‌های خودروهای کلاسیک باشند.

در سال ۲۰۱۲، آزمون MOT برای خودروهای ساخته‌شده یا ثبت‌شده قبل از سال ۱۹۶۰ حذف شد. برخی تعمیرکاران کاهش اندکی در کسب‌وکار خود دیدند، اما الزام قانونی برای ایمن و سالم بودن خودروهای قبل از سال ۱۹۶۰ در صورت استفاده در جاده‌های عمومی، همچنان پابرجا بود. از ۲۰ مه ۲۰۱۸، اکثر خودروهای بالای ۴۰ سال (به صورت متوالی) از آزمون MOT معاف شدند، اما مانند معافیت قبلی برای خودروهای قبل از سال ۱۹۶۰، در صورت استفاده در جاده‌های عمومی، باید در شرایط ایمن و سالم باشند. خودروهایی که تغییرات اساسی داشته‌اند، باید سالانه مورد آزمایش قرار گیرند. اگرچه این تصمیم به‌طور جهانی محبوب نیست، اما معافیت از آزمون MOT ممکن است حداقل مالکیت و استفاده از خودروهای کلاسیک را برای برخی آسان‌تر کند و به حفظ تعداد بیشتری از خودروهای کلاسیک در حال استفاده کمک نماید.

مشاهده این مطلب  پرسش و پاسخ‌های رایج در مورد راه‌اندازی برند

دهه ۲۰۱۰ شاهد حضور بخش مرمت خودرو در رسانه‌های اصلی از طریق برنامه‌های تلویزیونی کانال ۴ و ۵ مانند «برای عشق خودروها»، «نجات خودروهای کلاسیک» و «امداد خودرو» بود.

کنترل‌های زیست‌محیطی رنگ‌ها

رنگ‌های سلولزی سنتی با میزان بالای ترکیبات آلی فرار (VOC) برای سلامتی و محیط زیست مضر هستند و در سال‌های اخیر مقررات مربوط به آن‌ها سخت‌تر شده است. این امر در ابتدا نگرانی‌هایی را در صنعت خودروهای کلاسیک ایجاد کرد که مرمت‌کاران ممکن است دسترسی به رنگ‌های مورد نیاز برای پرداخت مناسب خودروهای تاریخی را از دست بدهند. با این حال، دولت بعداً به مقامات محلی دستور داد تا فروش مقدار کمی از رنگ سلولزی برای مرمت خودروهای کلاسیک و قدیمی را مجاز بدانند و این معافیت تا به امروز باقی مانده است.

به‌روز بودن با پیشرفت‌ها

مجله‌های ماشین‌های کلاسیک، مثل «پراکتیکال کلاسیکس»، منبع خوبی از اطلاعات در مورد تمام جنبه‌های صنعت ماشین‌های کلاسیک هستند. این مجلات علاوه بر ارائه اطلاعات فراوان درباره خود خودروها، به شما کمک می‌کنند تا از قوانین جدید، پیشرفت‌های تکنیک‌ها و محصولات مرمت، نمایشگاه‌های تجاری و ارزش ماشین‌های کلاسیک به‌روز باشید. همچنین چندین وب‌سایت ماشین کلاسیک وجود دارد که اطلاعات مفید زمینه ای ارائه می‌دهند.

انجمن‌های صنفی می‌توانند در به‌روز ماندن از آخرین رویدادهای بخش مرمت و تعمیر به شما کمک کنند و مزایای دیگری مانند مشاوره، اطلاعات و آموزش را نیز ارائه دهند. اگرچه هیچ انجمن صنفی مخصوص مرمت‌کنندگان خودروهای کلاسیک وجود ندارد، اما انجمن ملی تعمیر بدنه (NBRA) نماینده صنعت تعمیر بدنه خودرو است و یک طرح تضمین کیفیت برای اعضا ارائه می‌دهد. این انجمن تحت پوشش فدراسیون صنعت خودروهای خرده‌فروشی (RMI) تشکیل شده و انجمن ملی تعمیرگاه‌های بدنه و اعضای تعمیرکار انجمن سازندگان و تعمیرکاران خودرو را در خود جای داده است. بیشتر اعضا روی خودروهای مدرن کار می‌کنند، اما برخی از مرمت‌کنندگان خودروهای کلاسیک نیز به این انجمن پیوسته‌اند. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت NBRA مراجعه کنید.

مشاهده این مطلب  ایده‌های بازاریابی دیجیتال برای عید پاک و افزایش فروش

نمایشگاه‌های تجاری

با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری یا تخصصی می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. نمایشگاه‌ها و رویدادهای محلی و منطقه‌ای بسیاری برای علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک وجود دارد، همچنین نمایشگاه‌های بزرگ ملی و بین‌المللی مانند نمایشگاه خودروهای کلاسیک NEC در بیرمنگام که هر ساله برگزار می‌شود و نمایشگاه تکنو کلاسیکا در اسن آلمان. باشگاه حرفه‌ای‌های بدنه خودرو (ABP Club) در طول سال رویدادهای تجاری مختلفی را برای صنعت تعمیر بدنه برگزار می‌کند – برای اطلاعات بیشتر از وب‌سایت آنها دیدن کنید. می‌توانید با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان قطعات آشنا شوید. اطلاعاتی در مورد برخی از نمایشگاه‌های تجاری آتی را می‌توانید در وب‌سایت نمایشگاه‌های بریتانیا بیابید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070