از زمان انتشار آن در سال 1984، روانشناسی متقاعدسازی رابرت سیالدینی به بازاریابان کمک کرده است تاکتیک ها و استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشند، تبدیل ها را افزایش دهند و درک بهتری از مشتریان خود پیدا کنند. اگر نام کتاب را نشنیده اید یا به سادگی مشغول اجرای استراتژی بازاریابی خود هستید که نمی توانید تئوری طولانی را بخوانید، در جای درستی هستید! برای کشف شش اصل متقاعدسازی Cialdini و نحوه اعمال آنها در کسب و کار خود، ادامه مطلب را بخوانید.
عمل متقابل
انسان ها به دلیل تمایل به برابری و احساس انصاف، مجبور هستند آنچه را که از دیگران دریافت کرده ایم، پس بدهند. برندها از تکنیک متقابل استفاده می کنند تا مشتریان را تشویق کنند تا با دادن چیزی به صورت رایگان به آنها احساس بدهی کنند، مانند نمونه یا راهنما برای جلب علاقه آنها یا با ارائه تبلیغاتی برای ایجاد احساس خاص، مانند تخفیف یا انگیزه. .
تعهد
تعهد گرفتن از مشتریان برای برندها کار بزرگی است. مصرف کنندگان از وفادار بودن لذت می برند، بنابراین، ارائه محصول یا خدمات همچنان رضایت بخش است و آنها احساس ارزشمندی می کنند، احتمالاً به جای تغییر، با برند شما باقی می مانند.
به جای اینکه بخواهید مشتریان خود را متقاعد کنید که فوراً مقدار زیادی خرید کنند، اغلب سادهتر است که کارهای کوچک را شروع کنید و به آنها پیشنهاد دهید. طعم ارائه محصول شماو سپس آنها را تشویق به خرید بیشتر کنید. هنگامی که ارزش خود را ثابت کردید، می توانید آنها را به سمت مرحله بعدی قیف فروش یعنی حمایت از آنها تشویق کنید، جایی که می توانید از آنها بخواهید برند شما را در TrustPilot و دیگر پلتفرم ها بررسی کنند یا محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.
اثبات اجتماعی
این اصل قدرتمند بر این واقعیت استوار است که مردم معمولاً به اطلاعاتی اعتماد می کنند که از نظر اجتماعی اثبات شده یا مورد اعتماد دیگران هستند. ما هر روز شاهد اثبات اجتماعی هستیم. به عنوان مثال، تأثیرگذاران در رسانه های اجتماعی. البته هر برندی بودجه ای برای پرداخت اینفلوئنسرها ندارد، اما مشتریان همچنین به بررسی های آنلاین به خوبی پاسخ می دهند، که معمولاً هزینه مستقیمی ندارد، بنابراین همیشه ارزش دارد که از مشتریان راضی خود بخواهید به محصولات شما امتیاز دهند یا آنها را به یک دوست توصیه کنید
دوست داشتن
به طور خلاصه، مشتریان به احتمال زیاد محصولی را خریداری می کنند که توسط شخصی که دوست دارند و به آن احترام می گذارند توصیه شده است. این در مورد ایجاد اعتماد و اعتبار و همچنین قابل اعتماد بودن است. بازاریابان میتوانند با استفاده از یک فرد یا گروه در فعالیتهای تبلیغاتی خود که نشان میدهد ارزشهای مشابهی با مخاطبان هدف دارند، از قدرت ارتباطپذیری استفاده کنند. برای مثال، اگر اعتبار پایداری خود را تبلیغ می کنید، باید از تأثیرگذار استفاده کنید که تعهد خود را به کمپین های زیست محیطی نشان داده است. جذابیت فیزیکی نیز ابزار قدرتمندی برای تشویق دوست داشتن است، مانند استفاده از مدل ها در کمپین های تبلیغاتی.
گرفتن لایک و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی یک استراتژی واضح برای این اصل متقاعدسازی است، اگرچه هدف قرار دادن تعامل با کیفیت بالا و همچنین حجم بسیار مهم است. مصرف کنندگان مدرن نسبت به برندهایی که سعی می کنند تعامل خود را با تاکتیک های غیراخلاقی تقویت کنند، عاقل هستند و شما نمی خواهید گرفتار شوید.
اختیار
به دلیل شرایط اجتماعی، مردم معمولاً از پیروی از چهرههای اقتدار به طور پیشفرض خوشحال هستند و به آنها اعتماد میکنند بدون اینکه لزوماً دلیلی برای این کار داشته باشند. ممکن است در مورد آن شنیده باشید آزمایش میلگرام، که در آن داوطلبان با میل و رغبت از دستورالعمل های یک شخصیت معتبر پیروی می کردند، فقط به این دلیل که کت آزمایشگاهی پوشیده بودند.
استفاده از قدرت میتواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند باشد، اگرچه طبیعتاً توصیه میکنیم این کار را فقط به روشی اخلاقی انجام دهید. برخی از تاکتیکهای معتبر عبارتند از استفاده از رهبران فکری یا کارشناسان صنعت برای تولید محتوا یا حمایت از محتوای شما و ارتقاء تمجیدها و دستاوردهای تیم خود در وبسایت و وثیقه بازاریابی. لحن کلی صدایی که استفاده می کنید برای ارتقای اقتدار مهم است، مانند ظاهر و احساس آن طراحی زیبایی شناختی که شما انتخاب می کنید
کمبود
همه ما یک ایمیل تبلیغاتی دریافت کردهایم که به ما هشدار میدهد زمان محدودی برای انجام کاری وجود دارد یا اینکه فقط X از چیزی که نیاز داریم یا میخواهیم باقی مانده است. این تاکتیک جذب ما به چیزهایی است که منحصر به فرد یا کمیاب هستند. ترس ما از از دست دادن نشان دادن عرضه کم چیزی یا اینکه پیشنهاد دارای زمان پایان مشخصی است، باعث می شود مشتریان باور کنند که ارزش بیشتری دارد زیرا همه به آن دسترسی ندارند. این باید منجر به افزایش تقاضا شود. پس از همه، همه ما به احساس فوریت پاسخ می دهیم.