09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

شش اصل اقناع سیالدینی

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

از زمان انتشار آن در سال 1984، روانشناسی متقاعدسازی رابرت سیالدینی به بازاریابان کمک کرده است تاکتیک ها و استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشند، تبدیل ها را افزایش دهند و درک بهتری از مشتریان خود پیدا کنند. اگر نام کتاب را نشنیده اید یا به سادگی مشغول اجرای استراتژی بازاریابی خود هستید که نمی توانید تئوری طولانی را بخوانید، در جای درستی هستید! برای کشف شش اصل متقاعدسازی Cialdini و نحوه اعمال آنها در کسب و کار خود، ادامه مطلب را بخوانید.

عمل متقابل

انسان ها به دلیل تمایل به برابری و احساس انصاف، مجبور هستند آنچه را که از دیگران دریافت کرده ایم، پس بدهند. برندها از تکنیک متقابل استفاده می کنند تا مشتریان را تشویق کنند تا با دادن چیزی به صورت رایگان به آنها احساس بدهی کنند، مانند نمونه یا راهنما برای جلب علاقه آنها یا با ارائه تبلیغاتی برای ایجاد احساس خاص، مانند تخفیف یا انگیزه. .

تعهد

تعهد گرفتن از مشتریان برای برندها کار بزرگی است. مصرف کنندگان از وفادار بودن لذت می برند، بنابراین، ارائه محصول یا خدمات همچنان رضایت بخش است و آنها احساس ارزشمندی می کنند، احتمالاً به جای تغییر، با برند شما باقی می مانند.

به جای اینکه بخواهید مشتریان خود را متقاعد کنید که فوراً مقدار زیادی خرید کنند، اغلب ساده‌تر است که کارهای کوچک را شروع کنید و به آنها پیشنهاد دهید. طعم ارائه محصول شماو سپس آنها را تشویق به خرید بیشتر کنید. هنگامی که ارزش خود را ثابت کردید، می توانید آنها را به سمت مرحله بعدی قیف فروش یعنی حمایت از آنها تشویق کنید، جایی که می توانید از آنها بخواهید برند شما را در TrustPilot و دیگر پلتفرم ها بررسی کنند یا محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

مشاهده این مطلب  شش راه برای بزرگ‌تر نشان دادن کسب‌وکار کوچک شما

اثبات اجتماعی

این اصل قدرتمند بر این واقعیت استوار است که مردم معمولاً به اطلاعاتی اعتماد می کنند که از نظر اجتماعی اثبات شده یا مورد اعتماد دیگران هستند. ما هر روز شاهد اثبات اجتماعی هستیم. به عنوان مثال، تأثیرگذاران در رسانه های اجتماعی. البته هر برندی بودجه ای برای پرداخت اینفلوئنسرها ندارد، اما مشتریان همچنین به بررسی های آنلاین به خوبی پاسخ می دهند، که معمولاً هزینه مستقیمی ندارد، بنابراین همیشه ارزش دارد که از مشتریان راضی خود بخواهید به محصولات شما امتیاز دهند یا آنها را به یک دوست توصیه کنید

دوست داشتن

به طور خلاصه، مشتریان به احتمال زیاد محصولی را خریداری می کنند که توسط شخصی که دوست دارند و به آن احترام می گذارند توصیه شده است. این در مورد ایجاد اعتماد و اعتبار و همچنین قابل اعتماد بودن است. بازاریابان می‌توانند با استفاده از یک فرد یا گروه در فعالیت‌های تبلیغاتی خود که نشان می‌دهد ارزش‌های مشابهی با مخاطبان هدف دارند، از قدرت ارتباط‌پذیری استفاده کنند. برای مثال، اگر اعتبار پایداری خود را تبلیغ می کنید، باید از تأثیرگذار استفاده کنید که تعهد خود را به کمپین های زیست محیطی نشان داده است. جذابیت فیزیکی نیز ابزار قدرتمندی برای تشویق دوست داشتن است، مانند استفاده از مدل ها در کمپین های تبلیغاتی.

گرفتن لایک و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی یک استراتژی واضح برای این اصل متقاعدسازی است، اگرچه هدف قرار دادن تعامل با کیفیت بالا و همچنین حجم بسیار مهم است. مصرف کنندگان مدرن نسبت به برندهایی که سعی می کنند تعامل خود را با تاکتیک های غیراخلاقی تقویت کنند، عاقل هستند و شما نمی خواهید گرفتار شوید.

مشاهده این مطلب  12 افزونه برتر کروم برای بازاریابان دیجیتال در سال 2023

اختیار

به دلیل شرایط اجتماعی، مردم معمولاً از پیروی از چهره‌های اقتدار به طور پیش‌فرض خوشحال هستند و به آنها اعتماد می‌کنند بدون اینکه لزوماً دلیلی برای این کار داشته باشند. ممکن است در مورد آن شنیده باشید آزمایش میلگرام، که در آن داوطلبان با میل و رغبت از دستورالعمل های یک شخصیت معتبر پیروی می کردند، فقط به این دلیل که کت آزمایشگاهی پوشیده بودند.

استفاده از قدرت می‌تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند باشد، اگرچه طبیعتاً توصیه می‌کنیم این کار را فقط به روشی اخلاقی انجام دهید. برخی از تاکتیک‌های معتبر عبارتند از استفاده از رهبران فکری یا کارشناسان صنعت برای تولید محتوا یا حمایت از محتوای شما و ارتقاء تمجیدها و دستاوردهای تیم خود در وب‌سایت و وثیقه بازاریابی. لحن کلی صدایی که استفاده می کنید برای ارتقای اقتدار مهم است، مانند ظاهر و احساس آن طراحی زیبایی شناختی که شما انتخاب می کنید

کمبود

همه ما یک ایمیل تبلیغاتی دریافت کرده‌ایم که به ما هشدار می‌دهد زمان محدودی برای انجام کاری وجود دارد یا اینکه فقط X از چیزی که نیاز داریم یا می‌خواهیم باقی مانده است. این تاکتیک جذب ما به چیزهایی است که منحصر به فرد یا کمیاب هستند. ترس ما از از دست دادن نشان دادن عرضه کم چیزی یا اینکه پیشنهاد دارای زمان پایان مشخصی است، باعث می شود مشتریان باور کنند که ارزش بیشتری دارد زیرا همه به آن دسترسی ندارند. این باید منجر به افزایش تقاضا شود. پس از همه، همه ما به احساس فوریت پاسخ می دهیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070