فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چک‌لیست رضایت مشتری

آنچه در این مقاله می خوانید:

نگه‌داشتن مشتریان فعلی ارزان‌تر از جذب مشتریان جدید است؛ اما برای کسب درآمد از مشتریان قدیمی، باید مشتریان راضی داشته باشید. پس چگونه می‌توان رضایت مشتری را اندازه‌گیری کرد؟

حتی اگر بودجه محدود باشد، روش‌های زیادی برای سنجش میزان رضایت مشتریان از محصولات و خدماتتان وجود دارد. از جمله:

  • بررسی نامه‌های ارسالی اخیر مشتریان به مکاتبات شرکتتان، از جمله ایمیل‌ها، نامه‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، توجه کنید. به فراوانی مطرح شدن موضوعات خاص و زبانی که مشتریان در مکاتبات خود به کار می‌برند، دقت کنید. اگر از کلمات احساسی زیادی استفاده می‌کنند، عمق نگرانی آن‌ها در این مورد را نشان می‌دهد. برخی از مشکلات ممکن است خارج از کنترل شما باشد، اما ممکن است نیاز باشد تا برای مدیریت انتظارات، به ارتباطات خود در مورد این موضوعات توجه کنید.
  • اگر از مرکز تماس استفاده می‌کنید، باید آمار تعداد تماس‌های دریافتی، موضوعات مطرح‌شده و فراوانی هر یک از موضوعات را درخواست کنید. همچنین، تعیین مدت زمان متوسط مکالمه مشتری با نماینده و بررسی تفاوت آن بر اساس موضوع، مفید خواهد بود.
  • با تعدادی از مشتریان به طور تصادفی تماس بگیرید از آنها بپرس نظر آنها چیست. از مشتریان در مورد محصولات و خدماتی که خریداری کرده‌اند، پیگیری کنید؛ یا تماس‌های اخیر آن‌ها را پیگیری کنید تا از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از خدمات دریافتی مطلع شوید. اگر کسب‌وکار شما معمولا خریدهای مکرر دارد، با نمونه‌ای از مشتریانی که خریدشان را متوقف کرده‌اند، تماس بگیرید تا علت آن را جویا شوید.
  • منابع اینترنتی مربوط به صنعت خود، از جمله وب‌سایت‌های انجمن‌های صنفی و گروه‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا موضوعات مشترکی در مورد مشتریان وجود دارد که کل بخش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر.
  • خودتان انجام دهید نظرسنجی مشتریان با استفاده از خودتان نظرسنجی رضایتمندی مشتری می‌توانید از آن استفاده کنید شرکت حرفه‌ای تحقیقات بازار یا خودت نظرسنجی کن نه تنها محتوی پرسشنامه، بلکه طراحی و ساختار آن را نیز در نظر بگیرید. از میزان زمان و تلاش مورد نیاز برای تحلیل داده‌ها، به علاوه جمع‌آوری آن‌ها، غافل نشوید.
مشاهده این مطلب  ترند های بخش تولید پوشاک

اگر تصمیم به دریافت کمک حرفه‌ای گرفتید، به دنبال شرکت‌ها یا افرادی باشید که در این زمینه تخصص دارند. اندازه گیری رضایت مشتری و وفاداری آن‌ها می‌توانند به شما بگویند کدام سوال‌ها بهتر از بقیه عمل می‌کنند و بهترین ترتیب برای پرسیدن سوال‌ها چیست. همچنین می‌توانند تفسیر دقیقی از داده‌های مشتریان جمع‌آوری‌شده ارائه دهند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای
بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد
شهر مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم در ایران، همواره نیاز به خدمات تبلیغاتی حرفه‌ای داشته است....
مدیریت آسان مرجوعی‌های شاپيفای
هرچند آزاردهنده هستند، اما هیچ کسب‌وکاری که محصولاتش را آنلاین می‌فروشد، از پس فرستادن گاه‌و‌بیگاه محصولات...
چهار روش آسان برای افزایش فروش آنلاین
راه‌های زیادی برای بهبود وب‌سایتتان هنگام فروش آنلاین وجود دارد، اما گاهی اوقات ساده‌ترین کارها بیشترین...
ترند های بخش فروشگاه قطعات خودرو
شايد مهم‌ترين روند تأثيرگذار بر تجارت لوازم جانبی خودرو در سال‌های اخیر، کاهش مداوم تعمیر و نگهداری خودرویی...
ترند های تعمیر خودرو
اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟ تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از...
رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.
وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد،...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070