09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چک‌لیست رضایت مشتری

آنچه در این مقاله می خوانید:

نگه‌داشتن مشتریان فعلی ارزان‌تر از جذب مشتریان جدید است؛ اما برای کسب درآمد از مشتریان قدیمی، باید مشتریان راضی داشته باشید. پس چگونه می‌توان رضایت مشتری را اندازه‌گیری کرد؟

حتی اگر بودجه محدود باشد، روش‌های زیادی برای سنجش میزان رضایت مشتریان از محصولات و خدماتتان وجود دارد. از جمله:

  • بررسی نامه‌های ارسالی اخیر مشتریان به مکاتبات شرکتتان، از جمله ایمیل‌ها، نامه‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، توجه کنید. به فراوانی مطرح شدن موضوعات خاص و زبانی که مشتریان در مکاتبات خود به کار می‌برند، دقت کنید. اگر از کلمات احساسی زیادی استفاده می‌کنند، عمق نگرانی آن‌ها در این مورد را نشان می‌دهد. برخی از مشکلات ممکن است خارج از کنترل شما باشد، اما ممکن است نیاز باشد تا برای مدیریت انتظارات، به ارتباطات خود در مورد این موضوعات توجه کنید.
  • اگر از مرکز تماس استفاده می‌کنید، باید آمار تعداد تماس‌های دریافتی، موضوعات مطرح‌شده و فراوانی هر یک از موضوعات را درخواست کنید. همچنین، تعیین مدت زمان متوسط مکالمه مشتری با نماینده و بررسی تفاوت آن بر اساس موضوع، مفید خواهد بود.
  • با تعدادی از مشتریان به طور تصادفی تماس بگیرید از آنها بپرس نظر آنها چیست. از مشتریان در مورد محصولات و خدماتی که خریداری کرده‌اند، پیگیری کنید؛ یا تماس‌های اخیر آن‌ها را پیگیری کنید تا از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از خدمات دریافتی مطلع شوید. اگر کسب‌وکار شما معمولا خریدهای مکرر دارد، با نمونه‌ای از مشتریانی که خریدشان را متوقف کرده‌اند، تماس بگیرید تا علت آن را جویا شوید.
  • منابع اینترنتی مربوط به صنعت خود، از جمله وب‌سایت‌های انجمن‌های صنفی و گروه‌های مرتبط در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید تا ببینید آیا موضوعات مشترکی در مورد مشتریان وجود دارد که کل بخش شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیر.
  • خودتان انجام دهید نظرسنجی مشتریان با استفاده از خودتان نظرسنجی رضایتمندی مشتری می‌توانید از آن استفاده کنید شرکت حرفه‌ای تحقیقات بازار یا خودت نظرسنجی کن نه تنها محتوی پرسشنامه، بلکه طراحی و ساختار آن را نیز در نظر بگیرید. از میزان زمان و تلاش مورد نیاز برای تحلیل داده‌ها، به علاوه جمع‌آوری آن‌ها، غافل نشوید.
مشاهده این مطلب  بازاریابی ورزشی در شبکه‌های اجتماعی: تدوین استراتژی‌های منحصربه‌فرد برای حداکثر تاثیر

اگر تصمیم به دریافت کمک حرفه‌ای گرفتید، به دنبال شرکت‌ها یا افرادی باشید که در این زمینه تخصص دارند. اندازه گیری رضایت مشتری و وفاداری آن‌ها می‌توانند به شما بگویند کدام سوال‌ها بهتر از بقیه عمل می‌کنند و بهترین ترتیب برای پرسیدن سوال‌ها چیست. همچنین می‌توانند تفسیر دقیقی از داده‌های مشتریان جمع‌آوری‌شده ارائه دهند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070