09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

روندهای بازار خدمات نظافت خودرو

آنچه در این مقاله می خوانید:

در صنعت نظافت خودرو چه می‌گذرد؟

میزان پولی که مردم برای ماشین‌هایشان خرج می‌کنند با وضعیت اقتصاد مرتبط است. در مواقعی که اقتصاد قوی است، مردم پول بیشتری برای خرج کردن در چیزهایی مانند تمیز نگه داشتن بی‌عیب و نقص ماشین خود دارند و بیشتر تمایل دارند که این کار را به شخص دیگری بسپارند تا خودشان انجام دهند. آن‌ها همچنین ماشین خود را با فرکانس بیشتری عوض می‌کنند و اغلب قبل از فروش یا بلافاصله بعد از خرید ماشین خود، آن را به کارواش می‌برند. صنعت خودرو نیز زمانی که اقتصاد قوی است، رونق بیشتری می‌گیرد، به این معنی که کار برای کارواشان از سوی مشتریان تجاری مانند نمایندگی‌های خودرو بیشتر می‌شود.

اقتصاد در اوایل و اواسط دهه ۲۰۰۰ عملکرد قوی داشت و کل صنعت خودرو از آن بهره‌مند شد. متاسفانه، بحران مالی و رکود اقتصادی که از سال ۲۰۰۸ آغاز شد، ضربه شدیدی به صنعت خودرو وارد کرد. مردم هزینه‌های خود را برای خرید و نگهداری خودرو کاهش دادند و خدمات غیرضروری مانند نظافت خودرو جزو اولین مواردی بود که حذف شد. فروش خودرو در بازار نیز کاهش یافت و این به معنای کاهش تقاضا برای خدمات نظافت خودرو از سوی نمایندگی‌ها بود. از سال ۲۰۱۳ به بعد، اقتصاد بهبود یافت و تعداد خودروهای نو خریداری‌شده افزایش یافت و ثبت نام خودروهای نو در سال ۲۰۱۶ به رکورد ۲.۷ میلیون دستگاه رسید. با افزایش دستمزدها، تورم پایین و نرخ بهره پایین، مردم احساس رفاه بیشتری کردند و هزینه‌ها افزایش یافت و شرکت‌های نظافت خودرو از این موضوع بهره‌مند شدند.

مشاهده این مطلب  افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها

به دلیل ابهام در مذاکرات برگزیت، اقتصاد در سال ۲۰۱۶ تا حدی و در سال ۲۰۱۷ بیشتر کند شد و ثبت نام خودروهای نو ۵ تا ۶ درصد کاهش یافت. ثبت نام‌های جدید در سال منتهی به فوریه ۲۰۱۸ نیز بیشتر کاهش یافت. با افزایش تورم، پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ پایین‌تر آمده و به دلیل کاهش ارزش پوند پس از همه‌پرسی برگزیت، هزینه کالاهای وارداتی افزایش یافته است؛ بنابراین، مصرف‌کنندگان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت ممکن است محدودتر خرج کنند. این احتمالاً به معنای استفاده طولانی‌تر مردم از خودروهای خود و کاهش هزینه‌های غیرضروری مانند نظافت خودرو خواهد بود. هرگونه کاهش در فروش خودروهای نو، به کاهش تقاضا برای خدمات نظافت خودرو از سوی نمایندگی‌ها نیز منجر خواهد شد.

برخی از افرادی که در اثر رکود اقتصادی شغل خود را از دست دادند، به شغل نظافت خودرو روی آوردند و کسب‌وکارهای جدیدی راه‌اندازی کردند و در برخی مناطق، به نظر می‌رسید که شستشوی دستی خودرو در همه جا، اغلب در جایگاه‌های قدیمی و متروکه بنزین، به‌وجود آمده است. در برخی موارد، مهاجران اروپای شرقی زمانی که کارهای دیگرشان کم شد، مشاغل شستشوی خودرو را راه‌اندازی کردند. در نتیجه، قیمت‌ها در بسیاری از مناطق بسیار رقابتی شده است. نگرانی فزاینده‌ای در این صنعت وجود دارد که بسیاری از مشاغل شستشوی دستی خودرو که به‌صورت خودجوش راه‌اندازی می‌شوند، مواردی مانند مقررات زیست‌محیطی و قوانین مالیاتی را نادیده می‌گیرند و سازمان‌هایی مانند خدمات مشاوره‌ای شستشوی خودرو برای ارتقای استانداردها در این صنعت و کنار گذاشتن افراد غیرحرفه‌ای تلاش می‌کنند. برخی برآوردها تعداد شستشوهای دستی خودرو غیرقانونی و خودجوش در انگلستان را تا 20000 عدد تخمین می‌زنند. یکی از دلایل اصلی مردم برای رأی دادن به خروج از اتحادیه اروپا، مهار مهاجرت از اروپا بود. اگر شرایط خروج، مهاجرت را به‌طور مؤثری کاهش دهد، احتمالاً تعداد مشاغل شستشوی خودرو که توسط مهاجران اروپای شرقی اداره می‌شوند، کاهش می‌یابد. این امر رقابت، به‌ویژه رقابت ناعادلانه را کاهش داده و فرصت‌های بیشتری را برای راه‌اندازی مشاغل شستشو و نظافت خودرو با مجوز قانونی ایجاد می‌کند.

مشاهده این مطلب  افزایش بازگشت سرمایه شما در تعطیلات با تبلیغات فیسبوک

همیشه برای یک کارواش خوب و قابل اعتماد کار وجود دارد. اما ارائه ارزش خوب و بالاترین استانداردهای ممکن برای جذب مشتریان جدید و ثابت، از هر زمان دیگری مهم‌تر است. این امر به‌ویژه اگر هدف شما مالکان خودروهای گران‌تر باشد، اهمیت بیشتری دارد. این بازار اغلب در مواقعی که اقتصاد ضعیف‌تر است، مقاوم‌تر است، اما مشتریان عموماً خواستارتر هستند.

تحولات دیگر

پیشرفت‌های روش‌های تعمیر جزئی (SMART) به شرکت‌های نظافت خودرو این امکان را می‌دهد تا خدمات خود را با تعمیرات زیبایی جزئی گسترش دهند. آسیب‌های جزئی مانند ترک خوردگی رنگ، ترک‌های کوچک شیشه جلو، خراشیدگی سپر، آسیب به داشبورد و روکش‌ها را می‌توان به سرعت و به طور مؤثر بدون نیاز به تعویض قطعات تعمیر کرد. از تجهیزات قابل حمل استفاده می‌شود، بنابراین تعمیرات را می‌توان از یک ون یا کارگاه کوچک انجام داد. ابزار، مواد و آموزش اولیه مورد نیاز است، اما بازار تعمیرات SMART در حال رشد است و این می‌تواند یک ارزش افزوده برای خدمات شرکت‌های نظافت خودرو باشد.

به‌روز ماندن با تحولات

عضویت در انجمن صنفی، روش بسیار مناسبی برای به‌روز ماندن در مورد پیشرفت‌های صنعت شماست. در بریتانیا هیچ انجمن صنفی ملی بزرگی به‌طور خاص برای کارواش‌های خودرو وجود ندارد، اما برخی از کسب‌وکارهای کارواش عضو مؤسسه بریتانیایی علوم نظافت (BICS) هستند. این مؤسسه می‌تواند به اطلاع‌رسانی اعضا در مورد پیشرفت‌های این بخش کمک کند – برای اطلاعات بیشتر از وب‌سایت آن‌ها بازدید کنید.

سرویس مشاوره کارواش (قبلا با نام انجمن کارواش شناخته می‌شد) نماینده‌ی صنعت کارواش است و تمرکز آن بر دستگاه‌های کارواش پیش‌فروشگاهی است. با این حال، وب‌سایت آن‌ها شامل اخبار صنعت و اطلاعات مفید دیگری برای کارواش‌های سیار نیز هست.

مشاهده این مطلب  پنج نکته‌ی بازاریابی برای مدیریت مرجوعی کالاها در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

نمایشگاه‌های تجاری

با شرکت در نمایشگاه‌های تجاری مربوط به صنعت خودرو می‌توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید. نمایشگاه‌های تجاری صنعت نظافت نیز می‌توانند مفید باشند. در این نمایشگاه‌ها می‌توانید با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان محصولات و تجهیزات نظافت خودرو آشنا شوید. وب‌سایت نمایشگاه‌های انگلستان، اطلاعاتی درباره نمایشگاه‌های آتی دارد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070