تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

ترند های تعمیر خودرو

آنچه در این مقاله می خوانید:

اتفاقات اخیر در بخش تعمیر خودرو چه بوده است؟

تعداد خودروها در بریتانیا تا سال ۲۰۱۶ افزایش یافت، پس از آن تعداد ثبت‌نام‌های جدید در سال‌های منتهی به فوریه ۲۰۱۷ و فوریه ۲۰۱۸ اندکی کاهش یافت. با وجود تعداد زیاد خودروها در جاده‌ها، بخش تعمیر خودرو به‌طور کلی دوران آسانی نداشته است. تقاضا برای تعمیرات به دلایل متعددی کاهش یافته است، از جمله:

  • افزایش قابلیت اطمینان خودروهای جدید
  • فواصل طولانی‌تر سرویس و نگهداری
  • استفاده فزاینده از قطعات جایگزین به جای تعمیر
  • گارانتی‌های گسترده خودروهای نو
  • رکود اقتصادی به دلیل عدم قطعیت ناشی از مذاکرات برگزیت پس از رأی‌گیری سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا، متوقف شد. برای کاهش هزینه‌ها، بسیاری از رانندگان از تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی‌شده خودروهای خود صرف نظر کرده و خسارات جزئی را نادیده گرفتند.

علاوه بر کاهش تقاضا، تعمیرکاران خودرو با رقابت فزاینده‌ای روبرو شده‌اند؛ به‌ویژه از سوی نمایندگی‌های مجاز خودرو. نمایندگی‌های اصلی به‌طور سنتی بیشتر روی سرویس و گارانتی خودروهای تقریباً نو تمرکز داشتند، اما امروزه در تلاشند تا مالکان خودروهای قدیمی‌تر را نیز جذب کنند و این به ضرر تعمیرگاه‌های مستقل است. پیچیده‌تر شدن روزافزون خودروهای مدرن و نیاز به ابزار و تجهیزات خاص برای تعمیر، به این نمایندگی‌ها کمک می‌کند. بسیاری از مراکز تعویض سریع لاستیک و اگزوز نیز دامنه خدمات خود را گسترش داده و اکنون سرویس و معاینه فنی ارائه می‌دهند که اغلب با قیمت‌های بسیار رقابتی همراه است.

اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی شاهد تغییر در قوانین اتحادیه اروپا بودیم که در تئوری می‌بایست بازار تعمیر خودرو را برای تعمیرکاران مستقل باز می‌کرد و امکان تبدیل شدن به «تعمیرکار مجاز» و کار روی خودروهای تحت پوشش گارانتی را برایشان فراهم می‌نمود. اما در عمل، به نظر می‌رسد که تأثیر این تغییر بر بخش مستقل محدود بوده است، زیرا خودروسازان استانداردهای خود را آنقدر بالا برده‌اند که بسیاری از تعمیرکاران مستقل را از تلاش برای کسب عنوان تعمیرکار مجاز منصرف می‌کنند. این مقررات اخیراً بار دیگر اصلاح شده و در جهت رقابتی‌تر شدن بازار لوازم یدکی خودرو به نفع مصرف‌کنندگان گام‌های بیشتری برداشته است. قوانین جدید شامل مفاد مهمی از جمله دسترسی مشاغل مستقل به اطلاعات تعمیر و نگهداری، ابزار و آموزش از سوی خودروسازان بود. با این حال، اخیراً تهدید جدیدی برای تعمیرکاران مستقل در قالب تله‌ماتیک خودرو پدیدار شده است که می‌تواند اطلاعات مهم مربوط به هر خودرو را مستقیماً به خودروساز ارسال کند و در واقع تعمیرکار مستقل را حذف کند. این صنعت از اتحادیه اروپا خواسته است که قوانینی را وضع کند که خودروسازان را ملزم به استفاده از فرم استاندارد تله‌ماتیک کند تا تعمیرکاران مستقل بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند و در سال ۲۰۱۵، پارلمان اروپا به نصب فناوری «eCall» در تمام خودروهای جدید از آوریل ۲۰۱۸ و راه‌اندازی یک پلتفرم تله‌ماتیک با دسترسی آزاد رأی داد که به مشاغل خدمات مستقل همان دسترسی به داده‌های خودرو را می‌دهد که خودروسازان دارند.

مشاهده این مطلب  نکات بازاریابی کسب‌وکارهای کوچک

پس از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸، اقتصاد از سال ۲۰۱۳ به بعد رو به بهبود گذاشت. در طول رکود، تعداد خودروهای نو خریداری‌شده کاهش یافت و مردم خودروهای خود را مدت طولانی‌تری نگه داشتند؛ در نتیجه، مجموع هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای تعمیرات افزایش یافت. با بهبود اقتصاد، تعداد خودروهای نو خریداری‌شده نیز افزایش یافت و ثبت نام خودروهای نو در سال ۲۰۱۶ به رکورد ۲.۷ میلیون دستگاه رسید. تعداد ثبت‌نام‌های جدید در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کمی کاهش یافت. از آنجا که خودروهای جدید با کیفیت‌تر و قابل اعتمادتر هستند، خدمات و تعمیرات گارانتی انجام‌شده توسط نمایندگی‌های مجاز افزایش یافت، اما تعمیرات برای تعمیرکاران مستقل کمتر شد. با این حال، تعمیرکاران مستقل مدتی است که از بخش تعمیرات خانگی کسب‌وکار خود را افزایش داده‌اند و انتظار می‌رود این روند با کاهش تعمیرات خانگی ادامه یابد.

به دلیل عدم قطعیت در مذاکرات برگزیت، اقتصاد در سال ۲۰۱۶ تا حدی و در سال ۲۰۱۷ بیشتر کند شد و در بیشتر بخش‌ها رشد اندکی مشاهده شد. با افزایش تورم، پیش‌بینی‌ها برای رشد اقتصادی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کاهش یافت و به دلیل کاهش ارزش پوند پس از همه‌پرسی برگزیت، هزینه کالاهای وارداتی افزایش یافت؛ بنابراین، در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، ممکن است مصرف‌کنندگان در خرج کردن محتاط‌تر باشند. این احتمالاً به معنای آن است که مردم خودروهای خود را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند و در نتیجه هزینه بیشتری را صرف تعمیر و نگهداری در تعمیرگاه‌های مستقل می‌کنند، به ویژه هنگامی که خودروهایشان از گارانتی خارج می‌شود. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود بخش تعمیرگاه‌های مستقل خودرو در سال‌های آینده به تدریج کاهش یابد و انتظار می‌رود تعداد مشاغل تعمیرگاه‌های مستقل خودرو در بریتانیا بیشتر کاهش یابد.

مشاهده این مطلب  ده روش برای پاداش دادن به مشتریان وفادار

از آخرین تحولات باخبر باشید

عضویت در انجمن صنفی می‌تواند به شما کمک کند از آخرین رویدادهای بخش تعمیر خودرو مطلع بمانید و از مزایای دیگری مانند مشاوره، اطلاعات و آموزش نیز بهره‌مند شوید. از جمله این مزایا:

  • انجمن ملی تعمیر بدنه (NBRA)، که نماینده صنعت تعمیر بدنه خودرو است و طرح تضمین کیفیت برای اعضا اجرا می‌کند. این انجمن تحت پوشش فدراسیون صنعت خودروهای خرده‌فروشی (RMI) تشکیل شد و انجمن ملی تعمیرگاه‌های بدنه و اعضای تعمیرکار انجمن سازندگان و تعمیرکاران خودرو را گرد هم آورد.
  • انجمن گاراژهای مستقل (IGA)، که زیرمجموعه‌ای از RMI نیز هست و نمایندگی کسب‌وکارهای مستقلی را برعهده دارد که خدمات سرویس، تعمیر و بازرسی فنی خودرو (MOT) ارائه می‌دهند.

برای اطلاعات بیشتر درباره خدمات این انجمن‌ها، وب‌سایت‌های NBRA، IGA و RMI را ببینید.

نمایشگاه‌های تجاری

اگر به نمایشگاه تجاری بروید، اطلاعات مفید زیادی به دست خواهید آورد. می‌توانید با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان قطعات آشنا شوید. اطلاعات مربوط به نمایشگاه‌های تجاری آینده را می‌توانید در وب‌سایت Exhibitions UK بیابید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس استاربکس با لوگوی سبز نمادین...

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان یافتن و اجرای راه‌حل‌های جدید، کاری زمان‌بر و پرهزینه به نظر...

۸ کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و ۵ ایده عالی

8 کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و 5 ایده عالی گم شدن در دنیای ایده‌های کمپین‌های بازاریابی برای رستوران‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570