۵ قدم برای آماده شدن برای جمعه سیاه ۲۰۲۲، همین حالا
برای برنامهریزی بزرگترین سود سال هیچوقت زود نیست. شاید جمعه سیاه و دوشنبه سایبری ۲۰۲۲ خیلی دور به نظر برسد، اما آماده شدن برای آنها زمان میبرد و شروع برنامهریزی از همین حالا در درازمدت سود زیادی خواهد داشت.
حالا که در فصل سوم سال هستیم، زمان مناسبی برای شروع آمادهسازی برای جمعه سیاه است. در این راهنما، به اهمیت تمرکز بر این روز و مزایای شروع برنامهریزی استراتژی تجارت الکترونیک خود برای جمعه سیاه از همین حالا میپردازیم. در نهایت، چند نکته عملی برای شروع کار ارائه خواهیم داد.
با طراحی سایت وردپرس میتوانید آمادگی کسبوکار خود را برای بلک فرایدی به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. طراحی صفحات فرود ویژه، اعمال تخفیفها به صورت خودکار، و استفاده از افزونههای قدرتمند برای مدیریت پیشنهادها از جمله امکاناتی هستند که وردپرس ارائه میدهد. بهینهسازی سایت برای ترافیک بالا و نمایش تخفیفهای جذاب میتواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند.
اهمیت استراتژی تجارت الکترونیک برای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری
سختیِ اغراق در اهمیت بلک فرایدی و سایبر ماندی برای رسیدن به اهداف درآمدی تجارت الکترونیکتان غیرقابل انکار است. در سال ۲۰۲۱، تنها صاحبان فروشگاههای شاپایف در مجموع ۶.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کردند. در این فاصلهی دو روز، رشدی چشمگیر ۲۳ درصد نسبت به سال قبل داشت.
به طور کلی، آمریکاییها شش برابر محتملتر خرید آنلاین در جمعه سیاه، نسبت به هر جمعه دیگری بیشتر است و این توضیح میدهد که چرا فروشگاههای آنلاین گزارش میدهند افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی ترافیک فروشگاه و درآمد بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.
این یک سال معمولی بود، البته. همه چیز نشان میدهد که آمادگی برای بلک فرایدی ۲۰۲۲ اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. درآمد تجارت الکترونیک جهانی به طور قابل توجهی افزایش یابد هر سال، در حالی که خرده فروشان بزرگ به ساختن استراتژیهای فروش طولانیتر و فراگیرتری که بسیار فراتر از روز اصلی فروش میرود ادامه میدهند، برای رقابت در این جریان درآمد جذاب، یک استراتژی جامع کلیدی است.
چرا فروشگاههای تجارت الکترونیک باید همین حالا برای جمعه سیاه ۲۰۲۲ آماده شوند؟
جمعه سیاه و دوشنبه سایبری دیگر به فروش یک روزه محدود نمیشوند. تک رادار گزارش میدهد از اوایل مهرماه، اطلاعات مربوط به تعطیلات کمکم ظاهر میشود. این توضیح میدهد که چرا مطالعه ادوبی آنالیتیکس نشان داد در سال ۲۰۲۱، با وجود کاهش ۱.۳ درصدی هزینههای خرید آنلاین در جمعه سیاه، هزینههای تجارت الکترونیک در ماه نوامبر تقریباً ۱۲ درصد افزایش یافت.
کمپینهای جامعتر، برنامهریزی جامعتری را میطلبند. فقط اجرای ایدههای مجزای بلک فرایدی برای تجارت الکترونیک، برای ساختن کمپینهای یک ماهه کافی نیست. یک استراتژی یکپارچهتر، برنامهریزی از قبلتر را میطلبد، بهویژه با توجه به اینکه تکرار استراتژی سال گذشته احتمالا کافی نیست.
به عنوان که توسط ایمارکِتر ارائه شده است جمعه سیاه ۲۰۲۱ درسهای ارزشمندی برای صاحبان فروشگاههای آنلاین داشت که بهتر است هنگام برنامهریزی کمپینهای سال ۲۰۲۲ خود به خاطر داشته باشند.
- در سال ۲۰۲۱، پیامهای «موجود نیست» مربوط به فروش بلک فرایدی، نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۲۴ درصد افزایش یافت که احتمالا به دلیل ادامه مشکلات زنجیره تامین جهانی بود.
- در سال 2021، 54 درصد از مصرفکنندگان افزایش قیمت کالاها را تجربه کردند و 37 درصد تخفیفهای کمتری یافتند. این احتمالاً به… تورم مداوم این در سال 2022 نیز نقش خواهد داشت.
- در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۴۵ درصد از تراکنشهای دیجیتالی مرتبط با جمعه سیاه از طریق تلفنهای هوشمند انجام شد که نسبت به تنها ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری نشان میدهد.
- ۷۰ درصد از مشتریان خریدهای تعطیلات خود را در اکتبر آغاز کردند، در مقایسه با ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۰ و تنها ۶۱ درصد در سال قبل از آن.
در این بین دادههای شاپفای نشان دادند فروشهای انجامشده یا آغازشده از طریق رسانههای اجتماعی در جمعه سیاه و دوشنبه سایبری ۲۰۲۱، تقریباً سه برابر ارقام سال ۲۰۲۰ بود. در نظر گرفتن این روندها زمان میبرد، به همین دلیل فصل سوم بهترین زمان برای آمادهسازی جمعه سیاه ۲۰۲۲ است.
۵ گام برای آماده شدن برای جمعه سیاه ۲۰۲۲
دانستن اینکه باید آماده شوید، فقط شروع کار است. بیایید چند گام عملی را بررسی کنیم که به شما کمک میکنند همین حالا برنامهریزی و استراتژیسازی را آغاز کنید.
خدمات سئو وردپرس نقش کلیدی در موفقیت کمپینهای بلک فرایدی ایفا میکند. با تحقیق کلمات کلیدی مرتبط، بهینهسازی صفحات محصول و افزایش رتبه در نتایج جستجو، میتوانید مشتریان جدیدی جذب کنید. همچنین، تولید محتوای مرتبط با تخفیفهای بلک فرایدی و ایجاد لینکهای داخلی مؤثر، باعث افزایش دیده شدن سایت در این رویداد مهم خرید خواهد شد.
به طور واضح مشخص کنید چه چیزی ارائه میدهید.
رایجترین استراتژیهای تجارت الکترونیک در جمعه سیاه به دو شکل کلی خلاصه میشوند:
- در کل فروشگاه خود تخفیف ارائه دهید، یا
- چند محصول انتخاب کنید که با تخفیف بفروشید.
با توجه به تداوم کمبود مواد اولیه، راهبرد دوم در سال 2022 عملیتر است.
بنابراین، اکنون زمان آن است که دقیقا مشخص کنید چه محصولاتی را بهعنوان تخفیفهای بلک فرایدی ارائه خواهید داد. برای تصمیمگیری از اطلاعات مخاطبان خود، از جمله دادههای درآمد سال ۲۰۲۱ یا گزارشهای فروش اخیر، استفاده کنید. حتی یک نظرسنجی مستقیم از مشتریان میتواند به شما در تعیین محبوبیت محصولاتتان کمک کند.
اطمینان از قابلیت اطمینان زنجیره تامین خود
پس از انتخاب تقریبی محصولاتی که میخواهید ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید که زنجیره تامین از تولیدکننده تا مصرفکننده نهایی میتواند از این تصمیم پشتیبانی کند. آخرین چیزی که میخواهید این است که زودتر از موعد فروخته شوید یا پس از خرید با مشکل تحویل مواجه شوید. موجودی خود را افزایش دهید و با تامینکنندگان و خدمات پستی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که میتوانند حجم بالای تقاضا در ایام تعطیلات را مدیریت کنند. شرکای تجاری شما نیز به همان اندازه که کسبوکار شما نیاز به آمادگی برای جمعه سیاه ۲۰۲۲ دارد، باید آماده باشند.
ظرفیت سرور خود را برای مدیریت ترافیک و تراکنشها بررسی کنید.
مثل زنجیره تامین، سرور فروشگاه آنلاین شما هم باید بتواند افزایش تقاضا را مدیریت کند. بررسی کنید که نرخ ترافیک و تراکنشهای ذکر شده (بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد) برای مدت محدودی در سرور فعلی شما امکانپذیر باشد. همزمان، میتوانید از نسخههای پشتیبان استفاده کنید که بتوانند بدون کاهش کیفیت تجربه کاربری، افزایش ناگهانی ترافیک را مدیریت کنند.
صفحات فرود کلیدی خود را بررسی و بهروزرسانی کنید
حالا که جزئیات فنی را کنار گذاشتیم، وقت تمرکز روی تجربه کاربری است. صفحات فرود اصلی باید برای پشتیبانی از افزایش علاقه قبل و در طول جمعه سیاه آماده باشند. این شامل:
- صفحه اصلی شما
- صفحات دستهبندی
- صفحات محصولات انفرادی
- هر صفحه فرود اختصاصی کمپین که برای کمپینهای پولی ساختهاید
بهترین شیوهها همچنان برای این صفحات اعمال میشود؛ از نظرات مشتریان به توضیحات محصول هر عنصری در این صفحات نقش مشخصی در هدایت به سمت تبدیل دارد.
استراتژی تبلیغاتی شبکههای اجتماعی برای آمادهسازی بلک فرایدی 2022 را تدوین کنید.
در نهایت، افزایش تجارت اجتماعی در تعطیلات سال گذشته نشاندهنده نیاز آشکار به یک استراتژی یکپارچه برای آمادهسازی بلک فرایدی ۲۰۲۲ است. صرف نظر از اینکه بهطور مستقیم از طریق شبکههای اجتماعی خود فروش میکنید یا نه، آنها همراه با ایمیل مارکتینگ، نقش اصلی در جذب و تبدیل مشتریان بالقوه در بزرگترین روز فروش سال را ایفا میکنند.