12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسبوکارها در سال 2023
واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار، آموزش و زندگی خانگی ما خواهد گذاشت. ظهور فناوریهای تجاری واقعیت مجازی منجر به افزایش نوآوری شده و طیف وسیعی از کسبوکارها در سال ۲۰۲۲ به دنبال فرصتهای واقعیت مجازی هستند.
گروهی از کارآفرینان موفق، پیشبینیهایی درباره آیندهی واقعیت مجازی در تجارت ارائه دادهاند و ما فکر میکنیم اینها ممکن است فرصتهای هوشمندانهی واقعیت مجازی باشند که کسبوکارها به دنبالشان هستند.
12 عضو از شورای کارآفرینان جوان جامعهای از کارآفرینان جوان موفق، ایدههای خود را درباره چگونگی استفاده کسبوکارها از فناوری «واقعیت مجازی» در سالهای آینده به اشتراک میگذارند.
برندها از واقعیت مجازی برای افزایش وفاداری مشتری استفاده خواهند کرد.
برندها و واقعیت مجازی برای هم ساخته شدهاند. کسبوکارها و برندها با تجربیات واقعیت مجازی داستانی که هم آموزش میدهند و هم سرگرم میکنند، مشتریان را درگیر خواهند کرد. این امر نوع جدیدی از رابطه بین برندها و مخاطبانشان ایجاد خواهد کرد، زیرا آنها به جای تماشاگران منفعل، به شرکتکنندگان فعال تبدیل میشوند. سختترین کار برای یک برند، ایجاد احساس در مخاطب است. تجربیات فراگیر و تعاملی واقعیت مجازی، مردم را به احساس نزدیکتر میکند و این امر، آنها را به اهمیت دادن نزدیکتر میکند.
اشلی هانسبرگر، شعار
طراحی سایت وردپرس به کسبوکارها این امکان را میدهد که از فرصتهای واقعیت مجازی (VR) برای جذب مشتریان بهرهبرداری کنند. با استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی، میتوان تجربههای جذاب و تعاملی برای کاربران ایجاد کرد. بهطور مثال، یک فروشگاه آنلاین میتواند با طراحی سایت وردپرس خود بهگونهای عمل کند که مشتریان قبل از خرید محصولات، بتوانند بهطور مجازی آنها را مشاهده و آزمایش کنند. این امر نهتنها تجربه خرید را بهبود میبخشد، بلکه کمک میکند تا برندها ارتباطات عمیقتری با مشتریان خود برقرار کنند. با بهکارگیری چنین تکنولوژیهایی، سایتها میتوانند از نظر بازاریابی و جذابیت به سطح جدیدی برسند.
خدمات سئو وردپرس برای بهرهبرداری از واقعیت مجازی نیز بسیار مهم هستند. از آنجا که محتوای مرتبط با VR ممکن است بهطور خاص در جستجوهای آنلاین جلب توجه کند، بهینهسازی سایت برای جستجوگرها از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از خدمات سئو وردپرس، میتوان از عناوین، متا دیتا و کلمات کلیدی مرتبط با واقعیت مجازی بهدرستی استفاده کرد تا سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده شود. همچنین، ایجاد محتوای منحصر به فرد و جذاب که شامل عناصر واقعیت مجازی باشد، میتواند ترافیک سایت را افزایش داده و کسبوکار شما را در سال 2023 در رقابت دیجیتال پیش ببرد.
تغییراتی در کنفرانسهای تلفنی ایجاد خواهد شد.
تلاش برای برقراری ارتباط با همه از طریق تلفن و صحبت با چهرههای پیکسلی و لگ دار روی صفحه نمایش تخت، احتمالا یکی از نفرتانگیزترین کارهای دنیای تجارت مدرن است. واقعیت مجازی این وضعیت را تغییر خواهد داد و به این نوع جلسات حس شخصیتر و طبیعیتری خواهد بخشید. با پیشرفت تکنولوژی، امیدواریم بتواند حالات چهره، ارتباط چشمی و دیگر عناصر انسانی که در حال حاضر از آنها بیبهرهایم را نیز در بر بگیرد. این امر زندگی دورکاری ما را بهتر و جلسات ما را پربارتر خواهد کرد. در نهایت ممکن است حتی سفرهای کاری را به طور قابل توجهی کاهش دهد.
تونی شربا، یتی
واقعیت مجازی، تجارت الکترونیک محصولات نیازمند پروب (مثل لباس) را بهبود میبخشد.
واقعیت افزوده، تأثیر زیادی بر خرید آنلاین خواهد گذاشت. یکی از صنایعی که به اندازه دیگر صنایع پیشرفت نکرده، خرید کالاهایی است که نیاز به اندازه دقیق دارند (مثل لباس یا مبلمان). امکان «دیدن» این کالاها قبل از خرید، مشکل اندازه را برطرف کرده و راه را برای خرید آنلاین این دسته از کالاها که تاکنون با مشکل مواجه بودهاند، هموار میکند. دیدن مبل در اتاق نشیمن قبل از خرید، فوقالعاده خواهد بود.
تولگا تانریسِوِن، دختران از پسران میپرسند
تغییراتی در بازار آموزش ایجاد خواهد شد.
واقعیت مجازی میتواند یادگیری را در همه سطوح آموزشی، از جمله دانشگاه، غنیتر و لذتبخشتر کند و به برخی از روشهای یادگیری متنوعی که برنامههای درسی فعلی قادر به پوشش آنها نیستند، بپردازد. شرکتهایی که میتوانند محصولات آموزشی مبتنی بر واقعیت مجازی ارائه دهند، فرصتی واقعی دارند.
درو هندریکس، باترکاپ
5فرآیند طراحی محصولات بهبود خواهد یافت.
به نظر من این قابلیت طراحی محصول را بیشتر ارتقا میدهد. با واقعیت مجازی و شبیهسازی، میتوانید تستهای کاربری بسیار بهتری انجام دهید، بدون اینکه کاربران در همان اتاق باشند و بازخورد سریعتری بگیرید و تغییرات را بسیار سریعتر اعمال کنید. این امر هزینه کلی تولید را کاهش میدهد.
جینا کوک، ایونتآپ
واقعیت مجازی امکان تجربه «هر جایی» را فراهم خواهد کرد.
کاربردهای واقعیت مجازی در تجارت تنها با محدودیت تخیل ما مواجه است. یکی از کاربردهای گستردهای که در آینده نزدیک انتظار آن را دارم، در تجارت الکترونیک است. در حال حاضر، یکی از بزرگترین مشکلات تجارت الکترونیک، هم برای فروشگاه و هم برای مصرفکننده، سفارش کالایی است که با انتظارات آنها مطابقت ندارد. واقعیت مجازی به ما این امکان را میدهد تا تجربهای را ایجاد کنیم که کاربر بتواند محصول را به صورت مجازی بررسی کند و درک بهتری از آنچه میخرد داشته باشد. همین امر در مورد رزرو اتاق هتل، خودرو، سفر و تورهای ماجراجویی نیز صدق میکند. واقعیت مجازی آماده است تا جهان را، درست مانند اینترنت، اما در سطحی دقیقتر، به شما ارائه دهد.
مایکل کینگ، آیپلرنک
بهبودهایی در سرگرمی از جمله فیلم، رسانه و بازی ارائه خواهد داد.
سرگرمی اولین صنعتی خواهد بود که توسط واقعیت مجازی دچار تحول میشود. تصور کنید در اتاق نشیمن خود نشستهاید و بازی سوپر باول را با واقعیت مجازی تماشا میکنید. واقعیت مجازی شما را مستقیماً به داخل ورزشگاه میبرد. تأثیر مشابهی هم بر فیلم و بازیهای رایانهای خواهد داشت. اخیراً در نمایشگاه CES بودم و دیدم که حتی یک استارتآپ کوچک واقعیت مجازی هم صف ده دقیقهای برای امتحان نسخه آزمایشی خود داشت. به نظر من، اقتصاد واقعیت مجازی به راحتی از اقتصاد برنامههای کاربردی پیشی خواهد گرفت.
آشو دوبای، آزمایشگاه ۱۲
واقعیت مجازی قطعا فروش املاک را پیش خواهد برد.
هیچکس از خرید خانه فقط با دیدن عکسها راضی نمیشود و برخی ترجیح میدهند از بازدید فیزیکی خانهها خودداری کنند. واقعیت مجازی میتواند پل ارتباطی خوبی بین کسانی باشد که میخواهند ملک را از نزدیک ببینند و کسانی که رویکرد کمزحمتی را ترجیح میدهند. این فناوری به افزایش سرعت معاملات از طریق کاهش بازدیدهای حضوری کمک میکند و میتواند روشی کارآمدتر و ایمنتر برای انجام معاملات املاک باشد. در حالی که در حال حاضر ممکن است به برنامههای تلفنهای هوشمند و گردشگری محدود شود، واقعیت مجازی پتانسیل تغییر نحوه سرمایهگذاری ما در املاک را دارد. فرصت بزرگی برای شرکتی وجود دارد که بتواند به مشاوران املاک در ثبت تصاویر بلادرنگ از هر ملک به شیوهای بهموقع و کاربرپسند کمک کند.
کودی مکلین، پشتیبان حرفهای
شرکت شری فیتزجرالد، بزرگترین بنگاه املاک ایرلند، با استفاده از عینک واقعیت مجازی سامسونگ گیر VR، پروژههای ساخت مسکن هنوز ساخته نشده را به مشتریان بالقوه نشان میدهد. این پروژه واقعیت مجازی، بیشک نقطه عطفی در آینده صنعت املاک است!
بخشهای منابع انسانی کاملا از راه دور خواهند شد.
به نظر من، بهترین جنبهی واقعیت مجازی این است که کارمندان میتوانند تعاملات جذابتری با بخش منابع انسانی داشته باشند؛ چه در فرایند مصاحبه، چه در آموزش و چه در جلسات ساده. این تعامل از هر کجای دنیا امکانپذیر خواهد بود و حس حضور روبروی شما را ایجاد میکند. برای مثال، به جای پرسیدن سؤالات موقعیتی و دریافت پاسخ، میتوانیم آنها را در موقعیتهای واقعیت مجازی قرار دهیم و واکنش واقعیشان را ببینیم. این امر، منابع انسانی را به سطحی کاملا جدید و بیسابقه ارتقا میدهد.
درک کاپو، ایفین
این بر صنعت سلامت و تناسب اندام تاثیر خواهد گذاشت.
واقعیت مجازی به ابزاری فوقالعاده برای هر کسی که میخواهد آینده را بهگونهای تجسم کند که انگار همین حالا در آن حضور دارد، تبدیل خواهد شد. ورزشکاران و پزشکان در حال حاضر از سختافزارهایی مانند OculusVR (که توسط فیسبوک خریداری شده است) برای تجسم تحقق تمام اهداف خود، از جمله سلامتی و عملکرد کامل، استفاده میکنند. مردم سرانجام قادر خواهند بود از خودشان بیرون بیایند و شوت برنده را بزنند، بیماری را شکست دهند یا معاملهای بینقص را نهایی کنند.
مت ویلسون، تجربههای زیر ۳۰ سال
تجربیات یادگیری فراگیر و عملی را ارائه خواهد داد
بیشترین هیجان من در مورد فرصتهای برنامههای واقعیت مجازی برای تسهیل یادگیری و ایجاد روابط در محیط کاری است. شما میتوانید با تمرین در مقابل مخاطبان مجازی، فن بیان خود را تقویت کنید، با کار مجازی از یک دفتر در ژاپن برای یک هفته، نحوه انجام کسب و کار در آنجا را ببینید و آواتار شما میتواند به طور مرتب و رو در رو با رئیس خود در آن سوی کشور ملاقات کند. با حذف محدودیتهای عملی و جغرافیایی، تعداد مهارتهایی که میتوانید کسب کنید و مربیانی که میتوانید از آنها بهره ببرید، به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
الکساندرا لویت، الهام در محل کار
مکان جغرافیایی اهمیت خود را از دست خواهد داد.
ما در عصر مجازی زندگی میکنیم؛ با استفاده از اسکایپ، گوگل هنگاوتس و دیگر رسانههای دیجیتال، مکان فیزیکی شما اهمیتی ندارد. اما با پیشرفت واقعیت مجازی، نه تنها مکان جغرافیایی شما بیاهمیت خواهد شد، بلکه حتی اگر هزاران کیلومتر از هم فاصله داشته باشید، به نظر خواهد رسید که در یک مکان هستید.
آیلت ناف، بلوند 2.0
همچنین میتوانید نگاهی به [موضوع مرتبط] ما بیندازید. بازاریابی واقعیت مجازی دستهبندی برای بررسی پروژهها و تجربیات بازاریابی واقعیت مجازی برندهای مشهوری مانند سامسونگ، مکدونالد، مریوت و نایک