5 ترند برتر بازاریابی زیبایی که برای درخشش در سال 2024 باید بدانید
صنعت زیبایی در سال 2024 درخشش خواهد داشت و پیشبینی میشود به حدود… برسد. ۵۸۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ با ظهور روندهای جدید و جذاب در بازاریابی زیبایی، شاهد روشهای متحولکنندهای در ارتباط برندها با ما هستیم.
از بهرهگیری از هوش مصنوعی تا اقدام علیه تغییرات اقلیمی، این گرایشهای بازاریابی زیبایی نشاندهندهی تحولی پویا در این حوزه هستند.
بیایید یکی یکی بررسی کنیم که جدیدترین روندهای بازاریابی زیبایی چگونه صنعت را شکل میدهند و نتایج آنها چیست.
روندهای بازاریابی زیبایی در سال 2024: از بقیه جلوتر باشید
جذب مشتری در سال 2024 مستلزم پیشرو بودن است، همانطور که همیشه بوده است.
پیش از شروع فهرست، روندهای امسال حول رویکردهای نوین میچرخند: پذیرش فناوری (به ویژه هوش مصنوعی)، اولویت دادن به پایداری و گرامی داشتن شمولیت. اکنون، شما دعوتید تا استراتژیهای بازاریابی را که برند شما را به پیشرو گفتگوی زیبایی میرساند، از تجربیات شخصیسازیشده تا واقعیتهای جدید جذاب، بررسی کنید.
برای درخشش در سال 2024، کسبوکارهای زیبایی باید از ترندهای جدید بازاریابی دیجیتال بهرهبرداری کنند و در عین حال بهطور مستمر سایت خود را بهروزرسانی کنند. طراحی سایت وردپرس به این برندها این امکان را میدهد که سایت خود را با توجه به نیازهای روز بازار تغییر دهند و ترندهای جدید را وارد سایت خود کنند. خدمات سئو وردپرس میتواند کمک کند تا این تغییرات و بهروزرسانیها در موتورهای جستجو بهدرستی شناسایی شوند و سایتهایی که بهخوبی بهینهسازی شدهاند، از رقبا پیشی بگیرند و در جستجوهای زیبایی شناخته شوند.
ساختن اعتبار برند (جدیدترین روند در برندسازی زیبایی!)
برندسازی قوی و اصولی هنوز هم موثرترین راه برای بهینهسازی تلاشهای بازاریابی است. به عبارت دیگر، مصرفکنندگان هنوز هم باهوش هستند و به دنبال ارتباط با برندهایی هستند که با ارزشهایشان همخوانی داشته باشد و اصیل به نظر برسند. به حدی که… ۸۱ درصد از مشتریان قبل از خرید از یک برند، باید به آن اعتماد داشته باشید.
وقتی از برند زیبایی اصیل صحبت میکنیم، منظورمان چیست؟ یک برند اصیل با مخاطبانش اعتماد و وفاداری میسازد و در نتیجه، مصرفکنندگان تمایل بیشتری به خرید مجدد و مشارکت در بازاریابی دهان به دهان مثبت دارند.
برای ایجاد اعتبار برند در بازاریابی محصولات زیبایی، شفافیت در مورد مواد اولیه، فرآیند تولید و تلاشهای مربوط به پایداری ضروری است. علاوه بر این، ارائه دسترسی پشت صحنه به مشتریان (با به اشتراک گذاشتن تصاویری از فرهنگ شرکت، فرآیند توسعه محصول و تیم) ایده خوبی است. در این مرحله باید یادآوری کنیم که برندهای آرایشی گیاهی و بدون ظلم به حیوانات به طور طبیعی در ایجاد اصالت بهتر هستند.
به برند بدون ظلم به حیوانات، کورپوس، و شفافیت آن در مورد ترکیبات محصولاتش نگاهی بیندازید.
این پست رو در اینستاگرام ببینید
پستی که توسط کورپوس نچرالز (@corpusnaturals) منتشر شده است
انقلاب در بازاریابی زیبایی با هوش مصنوعی و فناوری واقعیت افزوده
زیبایی و هوش مصنوعی در حال تغییر شیوه تعامل ما با شرکتهای زیبایی هستند. آنها از هوش مصنوعی پیشرفته برای ساخت مدلهای دیجیتالی واقعگرایانه و شخصیتهای آنلاین برای تبلیغ محصولات زیبایی استفاده میکنند که با پلتفرمهای رسانههای اجتماعی بهخوبی کار میکنند. واقعیت افزوده نیز با شخصیتر کردن خرید و امکان امتحان مجازی آرایش به این موضوع میافزاید.
لورآل و گوگل در ارائه گزینههای واقعیت افزوده (AR) به مشتریان خود پیشگام بودهاند و شیوه خرید آنلاین لوازم آرایشی را بهبود بخشیدهاند.
لورآل با استفاده از فناوری ModiFace خود، اکنون قابلیت امتحان مجازی محصولات آرایشی با هوش مصنوعی را در آمازون ارائه میدهد. مشتریان میتوانند با استفاده از دوربین جلوی گوشی همراه خود، ببینند که سایههای مختلف رژ لب روی آنها چگونه به نظر میرسد. این فناوری، نتایج واقعگرایانه و تجربهی امتحان دقیق و جذابی را برای مشتریان لورآل فراهم میکند.
به همین ترتیب، گوگل ابزارهای آرایشی واقعیت افزوده خود را گسترش داد امکان امتحان مجازی رنگ مو و فونداسیون را مستقیما از طریق مرورگر تلفن همراه فراهم میکند. این گام، استفاده از قابلیتهای واقعیت افزوده (AR) را آسانتر کرده و به مشتریان اجازه میدهد قبل از خرید، محصولات آرایشی مختلف را به صورت مجازی امتحان کنند.
ابزارهای واقعیت افزوده گوگل اکنون طیف وسیعی از حوزههای زیبایی مانند رژ لب، آرایش چشم، کرم پودر و رنگ مو را پوشش میدهند و برنامههایی برای گسترش این گزینهها به محصولات بیشتر وجود دارد.
اقدام علیه تغییرات اقلیمی
پایداری در مرکز روندهای بازاریابی برندهای زیبایی قرار دارد، با تاکید بر بستهبندیهای دوستدار محیط زیست، آزمایشهای بدون ظلم به حیوانات و مواد طبیعی. لش را بهعنوان نمونهای از این تعهد به پایداری، بهویژه در نحوهی مدیریت بستهبندی و مواد اولیه در نظر بگیرید. آنها تلاش میکنند تا کمترین میزان بستهبندی را داشته باشند و حدود نیمی از محصولات خود را بدون هیچ بستهبندی میفروشند. برای محصولاتی که به بستهبندی نیاز دارند، ۹۰ درصد از مواد استفادهشده بازیافتی هستند.
لاش همچنین متعهد به تهیهی مواد اولیه به شیوهای پایدار است که تأثیر آنها را بر محیط زیست به شدت کاهش میدهد.
فروش زنده با تجربه شخصیسازیشده
به دنبال تجربهی خرید جذابی فراتر از تجارت الکترونیک سنتی هستید؟ البته که پاسخ، خرید زنده است!
همانطور که میدانید، خرید زنده روشی جدید و بسیار قدرتمند برای برندهای زیبایی است تا با مشتریان ارتباط برقرار کرده و فروش خود را افزایش دهند. این تجربهها، پخشهای زنده تعاملی هستند که توسط افراد تأثیرگذار و نمایندگان برند برگزار میشوند و در آنها محصولات زیبایی به نمایش گذاشته میشوند. بینندگان میتوانند محصولات را در عمل ببینند، سؤالات خود را بهصورت لحظهای بپرسند و حتی مستقیماً در جریان پخش (بهویژه در اینستاگرام و تیکتاک) خرید کنند.
منبع: فروشگاه تجاری تیک تاک
علاوه بر این، خرید زنده تجربهای پویاتر نسبت به تصاویر ثابت محصولات ارائه میدهد. بینندگان/مشتریان بالقوه میتوانند ببینند محصولات چگونه به نظر میرسند و عمل میکنند و قبل از خرید، بینشهای ارزشمندی کسب کنند. امکان پرسش و دریافت پاسخهای فوری از افراد تأثیرگذار یا متخصصان زیبایی، تجربهی خرید شخصیسازیشدهتری را فراهم میکند.
از شبکههای اجتماعی استفاده کن (این زمین بازی توئه!)
همانطور که میدانید، پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به پلتفرمهای اصلی بازاریابی زیبایی و خلق روندهای جدید. برندها و کاربران با هم آیندهی صنعت زیبایی و در نهایت، استراتژیهای بازاریابی زیبایی را شکل میدهند.
با نوآوری کمپینهای زیبایی شبکههای اجتماعی با انعکاس روح زمانه و همکاری با افراد تاثیرگذار برای تاییدهای واقعی، خود را بهعنوان منبع اصلی دسترسی به مخاطبان، الهامبخشی به آنها و تبدیل بینندگان به مشتریان وفادار نشان دادهاند.
محتوای مربوط به سفید کردن دندانها مثالی مناسب از روند رو به رشد بازاریابی زیبایی در شبکههای اجتماعی است. محتوای مربوط به سفید کردن دندان در اینستاگرام و تیک تاک میلیونها بازدید و هزاران لایک و کامنت دریافت کرده است. این پلتفرمها در شکل دادن به دیدگاه مردم درباره زیبایی و جذابیت نقش کلیدی دارند.
برای رسیدن به سطحِ محبوبیتِ مشابهی که در تیکتاک برای سفید کردن دندان دیده میشود، فهرستِ انتخابشدهی ما از موفقترینها را ببینید. شرکتهای بازاریابی محصولات زیبایی و دیگر در تبدیل شدن به پیشرو این صنعت درنگ نکنید. این شرکتها با تخصص خود، شما را در تمام تلاشهای بازاریابی زیباییتان، از جمله برندسازی، تبلیغات و موارد دیگر، راهنمایی خواهند کرد.
ویدیوهای کوتاه را در تیک تاک به اشتراک بگذارید
اخیراً نفوذ تیکتاک در بازاریابی صنعت زیبایی بیشتر آشکار شده است. این پلتفرم شاهد افزایش مشارکت برندهای زیبایی شناختهشده و نوظهور بوده که از ویژگیهای پویا و جذاب تیکتاک برای ایجاد محتوای ویروسی و دستیابی به تعامل چشمگیر استفاده میکنند. برای مثال، برند «هودا بیوتی» در تیکتاک بسیار موفق بوده و بیش از… هشت و هفت میلیون دنبال کننده و ۱۸۷.۲ میلیون لایک.
این برند با موفقیت از این پلتفرم برای نمایش تنوع محصولات خود استفاده کرده و بهطور کامل از قابلیتهای اپلیکیشن در گسترش ویروسی ترندهای زیبایی و پیشنهاد محصولات بهره برده است.
یکی دیگر از برندهای شاخص در تیک تاک، برند ریور بیوتی است که توسط بازیگر و خواننده سلنا گومز تاسیس شده است. ریور بیوتی حضور قابل توجهی در این پلتفرم دارد، با بیش از 3.5 میلیون دنبال کننده و بیش از 50.3 میلیون لایک
موفقیت آن در تیک تاک به هویت برند قدرتمندش نسبت داده میشود که بر … تمرکز دارد.محصولات گیاهی و بدون ظلم به حیواناتاین رویکرد با ارزشهای مصرفکنندگان آگاه به محیط زیست و اخلاق، بهویژه نسل Z و هزارهها، همسو است.
در بازاریابی محصولات زیبایی، به رفاه و سلامت اهمیت دهید.
مصرفکنندگان امروزی محصولات زیبایی، به دنبال محصولاتی هستند که ظاهر آنها را بهبود بخشیده و به سلامت کلیشان کمک کنند. این تمرکز بر فواید واقعی، توجه را به سمت محصولاتی مانند کرمهای ضد استرس و آرایشی که پوست را تغذیه میکنند، معطوف کرده است.
برندهایی که میتوانند نتایج واقعی محصولات خود را نشان دهند، با استفاده از استراتژیهای بازاریابی خود، در بازار پررقابت زیبایی، برتری کسب میکنند. و تلفیق زیبایی و سلامت، بخشی است که کاملاً آماده نوآوری است و توسط مصرفکنندگان، بهخصوص جوانترها، با فرصتی جهانی در حال نزدیک شدن، هدایت میشود. دو تریلیون دلار .
امروزه مصرفکنندگان خواهان محصولاتی هستند که با نیازها و ارزشهای خاص آنها، مانند پایداری، تنوع و شمول، هماهنگ باشد؛ این امر منجر به افزایش محصولات مراقبت از پوست و آرایش با… مواد پروبیوتیک و آیورودایی مکملهای زیبایی خوراکی و دستگاههای سلامتی مانند ماسکهای صورت LED
به همه خوش آمدید و شمولیت را در آغوش بکشید
صنعت زیبایی به طور فزایندهای از شمولیت استقبال میکند و از استانداردهای سنتی فراتر رفته تا تنوع در رنگ پوست، نوع مو، جنسیت و سن را جشن بگیرد. مثالی بارز از این تغییر، زیبایی فنتی ریانا طیف گستردهای از رنگهای کرم پودر را برای تنهای پوستی که تا پیش از این نادیده گرفته میشدند، عرضه کرد.
به عنوان نمونهی خوبی از استراتژی بازاریابی محصولات زیبایی فِنتى بیوتی بر «زیبایی برای همه» تأکید دارد که نه تنها موفقیت تجاری عظیمی را به همراه داشته، بلکه جنبشی گستردهتر را به سمت فراگیری در بخش زیبایی بهراه انداخته است. فکر کنید با گوگل این رویکرد نشان میدهد که شمولیت چه نقش قدرتمندی در جلب رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری به برند دارد.
لورآل نیز یکی از برندهای زیبایی است که به شمولیت اهمیت میدهد. این شرکت از طریق ابتکاراتی مانند «مارچ فور می»، به کارمندان خود اجازه میدهد تا بهصورت مجازی در رویدادهای ماه افتخار شرکت کنند و از جامعهی LGBTQIA+ حمایت خود را نشان دهند.
در ادامهی رویکرد خود در پذیرش تنوع، شرکت لوازم آرایشی بنفیت با همکاری کیت گرانت، اینفلوئنسری با سندروم داون، اقدام چشمگیری انجام داد و او را به عنوان یکی از سفیران برند خود انتخاب کرد.
این پست رو در اینستاگرام ببینید
پستی که کیت گرانت (@kategrantmodel) به اشتراک گذاشته است
حضور جذاب گرانت و تبلیغ محصولات برند “بِنِفیت” در شبکههای اجتماعی مختلف، برای بسیاری الهامبخش است. شرکت او در این کار، اهمیت شناخت و احترام به ویژگیهای منحصر به فرد افراد با پیشینههای مختلف را برجسته میکند و این پیام را تقویت مینماید کهزیبایی در همه شکلها، اندازهها و رنگها وجود دارد.
نگاهی جامع به زیباییهیچجنبش زیبایی درونی
همانطور که احتمالا دیدهاید، نیروهای و جنبشهای مثبتی که خودشناسی، پذیرش و گرامیداشت تنوع را ترویج میکنند، رو به افزایش هستند (خوشبختانه). و صنعت زیبایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
جنبش «زیبایی درونی» به تغییر فرهنگی اشاره دارد که بر اهمیت ویژگیهای درونی مانند مهربانی، اعتماد به نفس و تابآوری در تعریف زیبایی تأکید میکند. این جنبش افراد را به پذیرش خود تشویق میکند.
این رویکرد بازاریابی زیبایی، فراتر از آرایش یا مراقبت از پوست است و مفاهیم سلامت روان، مراقبت از خود و رشد شخصی را در بر میگیرد. بنابراین، پیام قدرتمندی ارسال میکند که با طیف وسیعی از مخاطبان در جستجوی چیزی فراتر از کمال ظاهری، ارتباط برقرار میکند. به همین دلیل، تمرکز بر این نوع حرکت در تلاشهای بازاریابی، ایدهی خوبی است.
نتیجهگیری
با توجه به روندهای هیجانانگیز بازاریابی زیبایی، آینده این صنعت روشن، فراگیر و ارزشمحور است و با سطح شخصی افراد همخوانی دارد. چه به دنبال جدیدترین تکنولوژیهای هوش مصنوعی در زیبایی باشید و چه محصولاتی را انتخاب کنید که با باورهای اخلاقی شما همسو باشد، اکنون زمان بسیار مهیجی برای تعامل با صنعت زیبایی است.