9 مزیت شگفتانگیز روابط عمومی دیجیتال در مقایسه با روابط عمومی سنتی
سی سال پیش، جلب توجه رسانهها برای کسبوکارها کار دشواری بود.
تنها راههای دسترسی به اطلاعات، روزنامهها، تلویزیون، رادیو، صفحات زرد (یادتان میآید؟) و گاهی اوقات بیلبوردها بودند.
این به این معنی بود که اگر میخواستید برند خود را ارتقا دهید، باید زمان و پول زیادی را صرف پوشش رسانهای مناسب میکردید.
نه تنها همین، بلکه تعداد افرادی که برند شما را میشناختند هم محدود بود. حتی اگر موفق به چاپ شدن در روزنامهی محلی میشدید، فقط کسانی که آن روزنامه را میخریدند از شما باخبر میشدند!
امروزه، روابط عمومی دیجیتال در کسب پوشش رسانهای، تحول ایجاد کرده است.
روابط عمومی دیجیتال چیست؟ خوشحالیم که پرسیدید!
روابط عمومی دیجیتال به شما امکان میدهد حضور خود را در وبسایتهای دیگر، شبکههای اجتماعی، ویدئوها و پادکستها افزایش دهید. نه تنها بهدست آوردن پوشش خبری بهمراتب آسانتر است، بلکه طیف وسیعتری از افراد با داستان شما آشنا میشوند.
اگر از خود میپرسید «روابط عمومی دیجیتال چیست و چرا باید از آن برای رونق کسبوکارم استفاده کنم؟»، راهنمای بابِلگام سرچ به شما کمک خواهد کرد.
نه مزیت شگفتانگیز روابط عمومی دیجیتال برای کسبوکار شما.
طراحی سایت وردپرس میتواند نقش بسزایی در بهبود روابط عمومی دیجیتال نسبت به روابط عمومی سنتی داشته باشد. با استفاده از طراحیهای مدرن و کاربردی وردپرس، شما میتوانید به راحتی اطلاعات و محتوای خود را به مخاطبان آنلاین ارائه دهید و تعاملات سریعتری با آنها برقرار کنید. این سیستم مدیریت محتوا انعطافپذیری بالایی در ایجاد صفحات وب متنوع، بلاگها، و فرمهای تماس فراهم میآورد که در روابط عمومی دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، با استفاده از وردپرس میتوانید محتوای خود را به گونهای منتشر کنید که به راحتی قابل بهروزرسانی باشد و به سرعت به نیازهای بازار پاسخ دهد.
در همین راستا، خدمات سئو وردپرس به شما این امکان را میدهند که روابط عمومی دیجیتال خود را به طور مؤثرتری نسبت به روابط عمومی سنتی گسترش دهید. بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو به شما کمک میکند که مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نتایج جستجو بهتر دیده شوید. در دنیای دیجیتال، حضور آنلاین قوی از اهمیت بالایی برخوردار است و با استفاده از سئو، میتوانید از مزایای جلب توجه به برند و ایجاد روابط عمومی دیجیتال مؤثر بهرهمند شوید. این امر همچنین باعث افزایش دسترسی به محتوای شما و بهبود تعاملات با مخاطبان خواهد شد.
بیایید نگاهی به روابط عمومی دیجیتال بیندازیم…
لطفا متنی که می خواهید ترجمه شود را در پرانتز قرار دهید.محتوای روابط عمومی دیجیتال همیشه در دسترس است.
اگر سی سال پیش خوش شانس بودید و مصاحبهای در اخبار محلی داشتید، باید به مردم میگفتید چه ساعتی در تلویزیون خواهید بود. البته باید امیدوار بودید که کسی دستگاه ضبط ویدیویی VHS آماده داشته باشد!
با روابط عمومی دیجیتال، تمام محتوای شما بهصورت آنلاین در دسترس است و در هر ساعت از شبانهروز قابل مشاهده است. میتوانید مصاحبهای ضبط کرده و آن را در یوتیوب آپلود کنید؛ جایی که مردم میتوانند حتی ده سال پس از ضبط، آن را ببینند.
روابط عمومی دیجیتال روشهای جدیدی برای تبلیغ کسبوکار شما ارائه میدهد.
در حالی که میتوانید برای افزایش آگاهی از برند خود به نشریات آنلاین مراجعه کنید، در سالهای اخیر کانال دیگری در روابط عمومی دیجیتال گشوده شده است… اینفلوئنسر.
حالا از هر زمانی آسانتر است یک اینفلوئنسر پیدا کن که ارزشهای برند شما را به اشتراک میگذارد و میتواند محصول یا خدمت شما را به گروهی وفادار از دنبالکنندگان مشتاق معرفی کند.
بسیاری از کسب و کارها وقتی به اینفلوئنسر فکر میکنند، تصویری از کارداشیانها و رونالدو در ذهن دارند، اما واقعیت این است که حتی کسی که فقط هزار فالوور در اینستاگرام دارد، میتواند به طور واقعی برند شما را تبلیغ کند.
روابط عمومی دیجیتال میتواند سئو شما را تقویت کند.
هنگامی که در وبسایتهای مرتبط پوشش رسانهای پیدا میکنید، این معمولاً همراه با یک بک لینک به وبسایت شما خواهد بود. اگرچه دیده شدن برند در سایتهای دیگر خوب است، اما یک بک لینک با کیفیت بالا مزایای زیادی برای کسبوکار شما دارد.
پیوندهای برگشتی از وبسایتهای دیگر به موتورهای جستجو مانند گوگل نشان میدهند که سایت شما قابل اعتماد و معتبر است و این یک عامل رتبهبندی در بهینهسازی موتورهای جستجو محسوب میشود.
این به افزایش حضور در موتورهای جستجو میانجامد و ترافیک ارگانیک بیشتر برای سایت شما .
چهارمین مورد.روابط عمومی دیجیتال میتواند جهانی شود.
در سال ۲۰۲۲، یک مغازه کوچک ماهی و سیبزمینی در کوونتری به پدیدهای جهانی تبدیل شد – چقدر طول کشید تا شما… چایخانهی بزرگ بینلی آهنگ از سرت پرید؟
با یک کمپین روابط عمومی دیجیتال مناسب، برند شما به راحتی میتواند در سطح ملی شناخته شود. دیگر محدود به روزنامههای محلی یا برنامههای خبری منطقهای نیستید و پوشش رسانهای شما به راحتی توسط هر نشریه یا شبکه خبری قابل دسترس خواهد بود.
روابط عمومی دیجیتال، تعامل را برمیانگیزد.
رسانههای اجتماعی، انجمنهای آنلاین و بخشهای نظرات، تعامل مردم با محتوای شما و ابراز نظر آنها را آسانتر از همیشه کردهاند. با یک کلیک، افراد میتوانند مقالات، پستهای شبکههای اجتماعی و پادکستها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
هرچند همه تعاملات مثبت نیستند (و تلاشهایی برای تشویق مردم به مهربانی در حال انجام است)، افزایش توجه، داستان و برند شما را برجستهتر میکند.
ششمروابط عمومی دیجیتال، پیشگامی را آسانتر میکند.
در گذشته، برنامهریزی برای انتشار یک خبر در روزنامه زمان و تلاش زیادی میطلبید. متخصصان روابط عمومی مجبور بودند بیانیه مطبوعاتی بنویسند، ساعتها با خبرنگار تلفنی صحبت کنند و منتظر چاپ شدن خبر در روزنامه باشند.
حالا میتوانید ایدهای داشته باشید و همان روز آن را عملی کنید. روابط عمومی دیجیتال به کسبوکارها امکان میدهد در عرض چند دقیقه به رویدادهای خبری دیگر واکنش نشان دهند و بازاریابی آنلاین مؤثری ایجاد کنند.
مثلاً، در نظر بگیرید اورئو هنگام قطع برق در بازی سوپر بول، این برند با پاسخی سریع و طنزآمیز در توییتر واکنش نشان داد که در عرض یک ساعت بیش از 10000 بار بازنشر شد.
روابط عمومی دیجیتال به شما امکان میدهد روایت خودتان را ارائه دهید.
همه روابط عمومیها مثبت نیستند و ممکن است گاهی کسبوکار شما با تبلیغات منفی روبرو شود، چه از سوی تامینکننده، مشتری یا کارمند ناراضی.
مزیت روابط عمومی دیجیتال این است که میتوانید بهسرعت روایت خود را منتشر کنید و به حل مشکلات پیش از وخیمتر شدن اوضاع کمک کنید.
با روشهای سنتی روابط عمومی، ممکن است توضیح دیدگاه شما زمان بیشتری ببرد و خطر تحریف گفتههایتان توسط روزنامهنگار برای تطبیق با روایت خود وجود دارد.
روابط عمومی دیجیتال آسانتر قابل اندازهگیری است.
مشکل روابط عمومی سنتی این است که اندازهگیری آن دشوار و اغلب نادرست است. برای مثال، بسیاری از روزنامهها و مجلات سطح «خوانندگان» خود را ارائه میدادند، اما هیچ تضمینی وجود نداشت که همه این افراد مقاله شما را بخوانند!
ابزارهای روابط عمومی دیجیتال کارها را بسیار آسانتر میکنند.
روابط عمومی دیجیتال، ردگیری و پایش علاقه مشتریان را آسانتر میکند.
میتوانید ببینید چند نفر با داستان شما درگیر شدهاند، چه مدت در صفحه ماندهاند و از همه مهمتر، چند کاربر در نتیجهی آن تبدیل به مشتری شدهاند.
روابط عمومی دیجیتال، مکمل کل استراتژی بازاریابی دیجیتالی شماست.
دلیل نهایی قدرت روابط عمومی دیجیتال برای برند شما چیست؟
به سادگی با دیگر فعالیتهای بازاریابی دیجیتالی شما ادغام میشود.
پیشتر، آنها به تاثیر بکلینکهای حاصل از روابط عمومی دیجیتال در سئو و همچنین نقش محتوای اینفلوئنسرها در تقویت شبکههای اجتماعی اشاره کردند. علاوه بر این، بازنشر و استفاده مجدد از محتوای روابط عمومی دیجیتال آسان است و در صرفهجویی در زمان و هزینه تیم بازاریابی کمک میکند.
روابط عمومی دیجیتال چیست؟
امیدواریم این راهنما به شما در شناخت مزایای روابط عمومی دیجیتال و چگونگی استفاده از آن در کسبوکارتان بینش داده باشد.
اگر هنوز نمیدانید روابط عمومی دیجیتال چیست یا چگونه باید استراتژی روابط عمومی دیجیتال را شروع کنید، نگران نباشید، آنها میتوانند کمک کنند.
تیم متخصصان آنها، یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال قدرتمند را برای دیده شدن برند شما طراحی و اجرا خواهند کرد.