Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

هنر جذب مشتریان وفادار: شاخص‌های حفظ مشتری در تجارت الکترونیک ۲۰۲۳

مطالعه سریع مقاله

Store focused on customer retention metrics in eCommerce to improve loyalty and profits

بیست درصد ۹۰ درصد از کسب‌وکارهای جدید تجارت الکترونیک، در همان سال اول فعالیت خود شکست می‌خورند. در صد روز اول خود شکست بخورند بله، درست خواندید: بیشتر کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک بیش از چهار ماه دوام نمی‌آورند. این میزان سختی به این معنی است که نمی‌توانید روی موارد اشتباه تمرکز کنید. یکی از موضوعات بسیار مهم و مغفول مانده در موفقیت، نرخ حفظ مشتری است. معیارهای حفظ مشتری در تجارت الکترونیک اگر بدانید چه چیزی را باید جستجو کنید، اطلاعات زیادی را آشکار می‌کنند و افزایش… وفاداری مشتری می‌تواند فواید غیرقابل پیش‌بینی بسیاری داشته باشد.

وفاداری مشتریان در تجارت الکترونیک مستلزم تجربه کاربری بی‌نقص است، و طراحی سایت وردپرس ابزاری قدرتمند برای ایجاد چنین تجربه‌ای است. با امکاناتی نظیر شخصی‌سازی، طراحی صفحات تعاملی، و افزونه‌های وفاداری مشتری، می‌توانید محیطی جذاب برای کاربران ایجاد کرده و تعامل آن‌ها با برند خود را بهبود بخشید.

استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهینه‌سازی محتوا و صفحات، کمک می‌کند تا مشتریان فعلی و جدید به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند. با تمرکز بر کلیدواژه‌هایی مرتبط با وفاداری مشتری و ارائه محتوای آموزشی و انگیزشی، می‌توانید مشتریان را تشویق کنید تا به خریدهای مکرر روی آورده و ارتباط طولانی‌مدت با برند شما داشته باشند.

همکاری با تیمی مجرب از متخصصان در بهینه‌سازی حفظ مشتری، همانطور که در اینجا داریم تعطیلات آینده می‌تواند تأثیر شگرفی بر شانس موفقیت شما داشته باشد. استراتژی‌هایی مانند استفاده از طراحی بصری جذاب و شهودی برای خلق تجارب دیجیتالی لذت‌بخش برای مشتریان و کمپین‌های بازاریابی ایمیلی کلاویو که پیام درست را به فرد درست در زمان درست می‌رسانند، می‌توانند وفاداری مشتری را افزایش داده و مزایای گسترده‌ای به همراه داشته باشند.

ابتدا به اصول نرخ حفظ مشتری می‌پردازیم. سپس نحوه محاسبه آن را توضیح می‌دهیم و برخی آمار مرتبط با حفظ مشتری، مانند میانگین نرخ حفظ مشتری در هر صنعت را ارائه می‌کنیم. در نهایت، استراتژی‌هایی برای استفاده از معیارهای حفظ مشتری فروشگاه تجارت الکترونیک شما ارائه می‌دهیم تا موفقیت بلندمدت را تضمین کنیم.

معیارهای حفظ مشتری در تجارت الکترونیک چیست؟

شاخص‌های حفظ مشتری در تجارت الکترونیک، درصد مشتریانی را که کسب‌وکار شما در بازه زمانی مشخصی حفظ کرده است، اندازه‌گیری می‌کنند. بنابراین، اگر در اول آگوست ۱۰۰ مشتری داشته باشید و تا اول سپتامبر ۲۰ نفر از آن‌ها به رقیب شما رفته باشند، نرخ حفظ مشتری شما در آن ماه ۸۰ درصد است، زیرا از ۱۰۰ مشتری اولیه، ۸۰ نفر را حفظ کرده‌اید.

این مثالی بسیار ساده‌شده است. اما در واقعیت، احتمالاً در طول دوره اندازه‌گیری مشتریان جدیدی هم به دست می‌آورید. برای محاسبه دقیق نرخ حفظ مشتری، باید این مشتریان را در نظر گرفته و از محاسبات حذف کنید.

نرخ حفظ مشتری خود را چگونه اندازه می‌گیرید؟

میزان حفظ مشتری قابل محاسبه است. با یک فرمول ساده. در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما وقتی متغیرها را درک کنید، بسیار ساده است. فرمول نرخ حفظ مشتری به شرح زیر است:

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

صد در صد ضربدر (اختلاف E و N تقسیم بر S)

بیایید متغیرها را بررسی کنیم.

  • تعداد مشتریانی که در پایان بازه زمانی انتخابی دارید
  • تعداد مشتریان جدید جذب‌شده در بازه زمانی انتخاب‌شده
  • تعداد مشتریانی که در ابتدای بازه زمانی مورد اندازه‌گیری، کار خود را با آنها آغاز کردید.

پس بیایید از مثال قبلی خودمان استفاده کنیم. شما ماه آگوست را با ۱۰۰ مشتری آغاز کردید و با ۸۰ مشتری به پایان رساندید. با فرض اینکه مشتری جدیدی اضافه نشده است، فرمول به این صورت خواهد بود:

  • هشتاد درصد
  • هشتاد درصد
  • هشتاد درصد

نرخ حفظ مشتری در صنایع مختلف

هر صنعتی با صنعت دیگر متفاوت است. برخی رقابت بیشتری دارند و برخی کمتر. بسیاری از صنایع از قیمت‌گذاری اشتراکی استفاده می‌کنند. تعداد کمی نیز مشتریان به‌خصوص سختگیر یا بی‌ثباتی دارند. همه این عوامل بر شاخص‌های حفظ مشتری در تجارت الکترونیک تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که میانگین نرخ حفظ مشتری در صنایع مختلف می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال، میانگین نرخ حفظ مشتری در رسانه و خدمات حرفه‌ای، هشتاد و چهار درصد صنعت مهمان‌نوازی مشتریان ثابت بسیار کمتری دارد و نرخ حفظ مشتری در آن تنها ۵۵ درصد است. با این حال، تجارت الکترونیک به طور کلی… به طور متوسط ۲۸.۲ درصد این میزان همچنین در صنایع مختلف تجارت الکترونیک متفاوت است. به عنوان مثال، محصولات حیوانات خانگی نرخ حفظ مشتری 31.5 درصد دارند، در حالی که لوازم آرایشی تنها به طور متوسط 25.9 درصد.

از آنجا که دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند نرخ حفظ کارکنان در یک صنعت به‌طور کلی بسیار بالا یا بسیار پایین باشد، بهتر است از میانگین صنعت خود به‌عنوان معیاری برای موفقیت استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند با تعیین هدفی واقع‌بینانه، اهداف صحیح را مد نظر داشته باشید.

مزایای مشتریان دائمی: حقایق و آمار

آیا می‌دانستید که اولویت‌ دادن به مشتریان ثابت، یکی از سودآورترین کارهایی است که می‌توانید برای کسب‌وکار خود انجام دهید؟ در اینجا برخی از آمار حفظ مشتری آمده است تا نشان دهد چرا حفظ مشتری بسیار مهم است، حتی مهم‌تر از جذب مشتری.

  • هزینه‌های حفظ مشتری یک پنجم قیمت کسب مشتری
  • با وجود اینکه تنها ۲۱ درصد از کل مشتریان را تشکیل می‌دهند، تجارت‌های تکراری تقریباً نصف درآمد (۴۴٪) و سفارشات (۴۶٪)
  • ارزش آنها 300 درصد بیشتر از مشتریان جدید است.

راهکارهایی برای افزایش حفظ مشتریان

Customer happily opening a package and having a good experience, which boosts customer retention metrics in eCommerce

از آنجایی که مشتریان ثابت برای کسب‌وکار شما بسیار سودمند هستند، افزایش نرخ حفظ مشتری باید از اولویت‌های اصلی استراتژی بازاریابی شما باشد. معیارهای حفظ مشتری در فروشگاه الکترونیکی شما می‌تواند به سنجش موفقیتتان کمک کند. سپس می‌توان معیارهای متوسط حفظ مشتری در تجارت الکترونیک (و در صنعت خاص شما) را به عنوان شاخصی برای مقایسه در نظر گرفت.

عالی! اما چگونه می‌توان نرخ حفظ مشتری را افزایش داد؟ در اینجا چند راهکار موثر آمده است:

مخاطب خود را بشناسید

وقتی می‌خواهید محصولاتتان انتظارات را برآورده یا از آن‌ها فراتر روند و مشتریان را راضی کنند، باید بدانید که آن‌ها چه کسانی هستند و چه می‌خواهند. ایجاد جزئیات شخصیت‌های خریدار به شما کمک می‌کند تا مشتریان و نیازهای آن‌ها را به‌طور کامل درک کنید و اطمینان حاصل کنید که محصولات و بازاریابی شما با آن‌ها هم‌راستا هستند.

هر چه محصولات شما ارزش بیشتری ارائه دهند، احتمال بازگشت مشتریان بیشتر می‌شود. هر چه بازاریابی شما واضح‌تر و مستقیم‌تر با مشتریان صحبت کند، بیشتر آن‌ها را متقاعد خواهد کرد. برای مثال، اگر تجهیزات ورزشی می‌فروشید و بازاریابی شما به افرادی که می‌خواهند عضله سازی کنند، جذابیت دارد، برای مخاطبانی که می‌خواهند لاغر شوند، مؤثر نخواهد بود.

سئو در مشهد توسط بهترین شرکت و تیم سئو یعنی یاسئومی برای کسب و کارها و شرکت ها ارائه می شود.

تجربه‌ای مثبت و بی‌نقص ارائه دهید

همه چیز از بازاریابی و وب‌سایت شما شروع می‌شود و هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد. در ایمیل‌ها، پیامک‌ها و متن وب‌سایت خود، هرگز وعده‌های بیش از حد ندهید. همیشه سعی کنید فراتر از انتظار مشتریان عمل کنید. ادعاهای واقع‌بینانه داشته باشید و توضیحات دقیقی از محصولات ارائه دهید. وب‌سایت خود را ساده و قابل‌ناوبری کنید و یافتن محصولات را آسان کنید. پرداخت را آسان کنید .

پس از فروش، با مشتریان در ارتباط باشید و آن‌ها را در فرایند تحویل راهنمایی کنید. سپس با کمپین‌های ایمیل شخصی‌سازی‌شده که با شخصیت‌های خریدار شما هم‌خوانی دارد، در ارتباط بمانید. محصولاتی را که ممکن است بر اساس خریدهای گذشته‌شان دوست داشته باشند، پیشنهاد دهید، تخفیف ارائه کنید و خریدهای بعدی را آسان کنید.

هر کاری که لازم است انجام دهید تا زندگی مشتریان خود را آسان‌تر و آن‌ها را خوشحال کنید. در نهایت، مشتریان خوشحال، مشتریان وفادار هستند.

از بازاریابی ایمیلی به‌طور استراتژیک استفاده کنید

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. می‌توانید از ایمیل استفاده کنید:

  • محصولات، فروش‌ها و رویدادهای جدید را معرفی کنید.
  • ارسال کن ایمیل‌های کلیدی برای ایجاد حس تعلق در مشتریان و تبدیل آنها به اعضای یک جامعه
  • اطلاعاتی درباره مشارکت شما در فعالیت‌هایی که برای آن‌ها اهمیت دارد، به اشتراک بگذارید.
  • با استفاده از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده خودکارسازی و بخش‌بندی .

امکانات بی‌پایان است! استراتژی ایمیل شما می‌تواند با اهداف‌تان هماهنگ شود و ابزارهای بازاریابی ایمیلی به شما در برنامه‌ریزی و خودکارسازی استراتژی ایمیلتان کمک می‌کنند.

 

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *