09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

افزایش ارزش تبدیل

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تبلیغات گران‌تر شده‌اند: روی افزایش ارزش تبدیل تمرکز کنید

خدمات سئو وردپرس نقش مهمی در جذب ترافیک هدفمند و در نتیجه افزایش ارزش تبدیل ایفا می‌کند. بهینه‌سازی محتوای سایت و به‌کارگیری کلمات کلیدی مناسب، همچنین استفاده از استراتژی‌های سئو محلی، می‌تواند ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما هدایت کند. با استفاده از این روش‌ها، شما قادر خواهید بود تا مشتریان بالقوه را به خریداران واقعی تبدیل کرده و در نهایت درآمد خود را افزایش دهید.

Professionals measuring conversion value metrics to maximize conversions and sales

اگر فروش شرکت شما کمتر از حد انتظار باشد، ممکن است وسوسه شوید که در تبلیغات بیشتر سرمایه‌گذاری کنید. متاسفانه، به نظر می‌رسد تبلیغات در سال 2024 حتی گران‌تر از سال 2023 باشد. برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که مجموع هزینه‌های جهانی تبلیغات به… تقریباً ۷۵۳ میلیارد دلار امسال، تقویت ارتباط با مشتریان فعلی، استراتژی‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است که با بهینه‌سازی نرخ تبدیل به‌راحتی قابل اجراست. در اینجا، به اصول این استراتژی و چند عامل کلیدی در افزایش ارزش طول عمر مشتری و ارزش تبدیل می‌پردازیم.

برای افزایش ارزش تبدیل در فروشگاه آنلاین خود، اولین گام تمرکز بر طراحی سایت وردپرس به‌طور بهینه است. یک وب‌سایت جذاب، ساده و کاربرپسند می‌تواند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که روند خرید در فروشگاه شما ساده است و مشتریان می‌توانند به راحتی محصولات را پیدا کرده و فرآیند پرداخت را تکمیل کنند. طراحی واکنش‌گرا برای تمامی دستگاه‌ها و بهبود سرعت بارگذاری سایت نیز برای کاهش ریزش مشتریان و افزایش نرخ تبدیل حیاتی است.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل چیست؟

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) یک تاکتیک بازاریابی دیجیتال است که برای افزایش میزان تبدیل در وب‌سایت طراحی شده است. این فرآیند با تعیین اهداف تبدیل آغاز می‌شود. این اهداف می‌توانند شامل مواردی مانند افزایش تعامل با تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) یا خرید از فروشگاه اینترنتی شما باشند. سپس می‌توانید نقاط ضعف رایج در وب‌سایت فعلی خود را بررسی کرده و با اصلاح این قسمت‌ها، مسیر مشتری را ساده‌تر کنید. با بهبود تجربه کاربری (UX)، ۸۴ درصد از برندها توانسته‌اند درآمد کلی خود را افزایش دهند.

مشاهده این مطلب  حقیقت بازاریابی برای زنان

بهبود رابط کاربری برای مشتریان فعلی، می‌تواند به جذب مشتریان جدید نیز منجر شود. مشتریانی که تجربه مثبتی از تعامل با شرکت شما داشته باشند، احتمالاً دوستان خود را به وب‌سایت شما معرفی می‌کنند. افزایش نرخ تبدیل (و در نتیجه افزایش فروش) شرکت شما را به چشم می‌آورد و این امر موجب رشد ارگانیک پایدار کسب‌وکار شما می‌شود.

نرخ تبدیل خوب چیست؟

اهداف و معیارهای هر شرکت (به علاوه‌ی شرایط صنعت مربوطه) با هم متفاوت است. بنابراین، تعیین نرخ تبدیل ایده‌آل جهانی دشوار است. به‌طور کلی، کارشناسان بر این باورند که نرخ تبدیل شما باید بین… باشد. دو تا پنج درصد شاید کم به نظر برسد، اما اگر ماهانه ۳۰۰ هزار نفر از وب‌سایت شما بازدید کنند، چه می‌شود؟ اگر فقط ۳ درصد از این بازدیدکنندگان خریدی انجام دهند، ۹۰۰۰ فروش خواهید داشت.

نرخ تبدیل باید به داده‌های ارزش تبدیل شما نیز وابسته باشد. ارزش تبدیل می‌تواند عددی یا هر معیار دیگری باشد که برای سنجش موفقیت روش‌های تبلیغاتی فعلی خود از آن استفاده می‌کنید. با اختصاص ارزش تبدیل به هر روش تبلیغاتی، می‌توانید هم تبدیل‌های کم‌ارزش و هم پر ارزش را شناسایی کنید. پیگیری این موارد همچنین بینشی در مورد اینکه آیا بهترین بازده سرمایه‌گذاری (ROI) را در کمپین‌های خود کسب می‌کنید یا خیر، ارائه می‌دهد.

وقتی معیارهای تبدیل شما بالا باشد، مشتریان ارزشمند زیادی جذب خواهید کرد. این مشتریان کسانی هستند که مرتب از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، به سرویس‌های جدید اشتراک می‌پردازند و خریدهای مکرر انجام می‌دهند.

شرکت‌ها می‌توانند کل فروش‌های یک مشتری را با هم ترکیب کنند تا ارزش طول عمر مشتری را به صورت فردی تعیین کنند. به طور متوسط، تخمین زده می‌شود که این مشتریان وفادار 67 درصد از درآمد یک برند با این اوصاف، هدف شما باید ارتقای هر چه بیشتر سطوح ارزش تبدیل باشد.

مشاهده این مطلب  چگونه نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

آیا می‌توان ارزش طول عمر مشتری را تحت تاثیر قرار داد؟

Shopper referring products to a friend after getting better web experiences, increasing conversion values and maximizing online sales

درگیری مشتری یکی از عناصر کلیدی رضایت اوست. مشتریان عمدتا به صورت آنلاین با برندها درگیر می‌شوند. بنابراین وب‌سایت شما باید دسترسی آسان داشته باشد و اطلاعات مرتبطی را برای برآورده کردن نیازهای آن‌ها ارائه دهد. اگر پیمایش وب‌سایت شما کارآمد نباشد، ممکن است بازدیدکننده حتی با وجود قصد خرید، در انجام آن با مشکل مواجه شود.

اگر فروش شما کم است، وب‌سایت خود را بررسی کنید تا موارد زیر را برطرف کنید:

مشکلات فنی

تقریباً 46 درصد آمریکایی‌ها کاربران از طریق گوشی‌های هوشمند یا تبلت در وب جستجو می‌کنند؛ بنابراین، در وب‌سایتی که طراحی مخصوص موبایل نداشته باشد، نمی‌مانند. علاوه بر این، اگر متن یا گرافیک‌های وب‌سایت شما نامناسب و آزاردهنده باشد، مشتریان به‌سرعت آن را ترک می‌کنند. وب‌سایتی پر از لینک‌های شکسته، هم بازدیدکنندگان را آزار می‌دهد و هم مانع از خرید محصولات شما می‌شود.

یکی دیگر از موانع رایج در تجربه مشتری، زمان‌های طولانی بارگذاری است. 53 درصد از مشتریان مشتریان حداکثر سه ثانیه برای بارگذاری صفحه وب‌سایت هنگام خرید صبر می‌کنند و ۴۵ درصد مشتریان در اثر این تجربه، نظر منفی نسبت به برند شما خواهند داشت.

رابط کاربری ضعیف

مشتریانِ پرمشغله، وقت و راحتی خود را بسیار ارزشمند می‌دانند؛ بنابراین باید هر مرحله‌ای از فرایند خرید که ممکن است خسته‌کننده باشد، حذف شود. مثلاً، الزام مشتریان به ایجاد حساب کاربری قبل از خرید، نمونه‌ای از این مورد است، زیرا حداقل چند دقیقه به فرایند اضافه می‌کند.

برخی از مشتریان نمی‌خواهند چندین دقیقه وقت صرف جستجوی عبارات خاص در توضیحات محصول کنند. محتوای وب‌سایت فاقد کلمات کلیدی مناسب و مرتبط می‌تواند به رتبه پایین در نتایج موتورهای جستجو (SERP) منجر شود. یک شریک باتجربه می‌تواند به شما در پیاده‌سازی این کار کمک کند. آزمون A/B برای تعیین اینکه کدام عناصر وب‌سایت برای مخاطبان شما جذاب‌تر هستند

مشاهده این مطلب  چالش‌های هوش مصنوعی برای بازاریابان دیجیتال در سال ۲۰۲۳

نداشتن قابلیت جستجو

بدون نوار جستجوی قابل دسترس و آسان در وب‌سایت شما، مشتریان در یافتن کالاهای مورد نظرشان مشکل خواهند داشت. حتی با وجود نوار جستجو، اگر از مشتریان انتظار داشته باشید عبارات جستجو را دقیقاً تایپ کنند، استفاده از آن دشوار خواهد بود. به همین ترتیب، نتایج جستجویی که ارتباط کمی با پرس‌وجوی اولیه مشتری دارند، مفید نخواهند بود.

پشتیبانی ناکافی از مشتری

هیچ‌کس کالایی را نمی‌خرد اگر نداند چه زمانی به دستش می‌رسد یا از فرآیند بازگرداندن کالا به شرکت اطلاع نداشته باشد. به راحتی می‌توانید در صفحه‌ای با پرسش‌های متداول یا پایگاه دانش مشابه، به این سوالات پاسخ دهید. 70 درصد مشتریان آنها ترجیح می‌دهند خودشان راه‌حل پیدا کنند تا اینکه با پشتیبانی مشتری تماس بگیرند.

اگر خط پشتیبانی مشتریان در طول روز بسته باشد، مشتریان ممکن است راهی برای دریافت پاسخ‌های مورد نیاز خود جهت تکمیل خریدشان نداشته باشند. ارائه پشتیبانی آنلاین از طریق چت‌بات یا کارشناسان انسانی پس از ساعات کاری معمولی، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070