09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

در پیام‌های بازاریابی خود با مشتریانتان صحبت کنید.

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بسیاری از شرکت‌ها هنگام برقراری ارتباط با مشتریان، چه در وبسایت، رسانه‌های اجتماعی یا بروشورهای تبلیغاتی، بیش از حد درباره خودشان صحبت می‌کنند و به مشتریان و نیازهایشان توجهی ندارند. یک متخصص بازاریابی مستقیم توصیه می‌کند تمرکز را از «ما» به «شما» تغییر دهید. دِریتون برد و نرخ پاسخگویی خود را بهبود بخشید

پرسشی برای شما دارم: قدرتمندترین کلمه در ارتباطات فروش و بازاریابی چیست؟

رایگان می‌گویی؟

قبلاً اینطور بود، اما شک دارم؛ فکر می‌کنم منظور شماست و مشتقاتش مثل «مال شما» و «شما».

به همین دلیل.

  1. علاقه‌ی اصلی تو، هویت تو رو می‌سازه – حقیقتی تلخ.
  2. هر چه در پیام‌های فروش خود بیشتر از ضمیر «شما» استفاده کنید، خوانندگان بیشتری خواهید داشت.
  3. برعکس، هرچه بیشتر از کلمات جمع (ما، مال ما و غیره) استفاده کنید، مردم کمتر علاقه‌مند می‌شوند.

با مشتریانتان صحبت کنید

بازاریابی مثل زندگی واقعی است. در زندگی واقعی، آیا از افرادی که خودستایی می‌کنند و فقط از خودشان حرف می‌زنند، خوشتان نمی‌آید؟ آیا ترجیح نمی‌دهید افرادی با شما درباره خودتان و علایقتان صحبت کنند؟ در فروش هم همین‌طور است.

پس حتی اگر خیلی ساده به نظر برسد، پیام‌های فروش و بازاریابی خود را – در هر رسانه‌ای – بررسی کنید و تعداد ضمایر «من» و «شما» را بشمارید.

اگر کلمات «شما» دو برابر کلمات «من» نباشند، باید متن خود را تغییر دهید.

به صفحه خوشامدگویی یکی از بازاریابان پیشرو نگاه کردم و دیدم در کمتر از ۱۵۰ کلمه، حتی یک بار هم از کلمه «شما» استفاده نشده بود. اما هفده بار از کلمه «ما» به‌صورت خودخواهانه استفاده شده بود، که از همان عبارت قدیمی «درباره ما» شروع می‌شد.

مشاهده این مطلب  9 جایگزین برتر گوگل ادسنس

سپس مدتی را صرف بررسی بیشتر… کردم. وب‌سایت‌ها اکثر قریب به اتفاق، تمرکزشان روی شرکت است نه مشتری. تقریباً همه رویکرد خود را بر پایه عبارت بی‌روح «درباره ما» می‌گذارند و محتوای بیشتر صفحات خوشامدگویی، درون‌نگرانه و خودستایی‌آمیز است؛ از قبیل «ما پیشرو هستیم» و امثال آن.

مزایا را به فروش برسانید

اکنون می‌فهمم که مردم می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که با یک شرکت خوب در ارتباط هستند، اما فقط بعد از اینکه از نظر فروش قانع شده‌اند. مزایا پیشنهاد شما

فقط فکر کنید اکثر مردم چگونه با وب‌سایت شما آشنا می‌شوند. امروزه، پس از جلب توجه آن‌ها، اولین جایی است که به آن مراجعه می‌کنند؛ یعنی زمانی که در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می‌خواهند بیشتر با شما آشنا شوند یا نه.

این طوری نگاه کنید: وقتی به وب‌سایتی می‌روید، انگار وارد یک مغازه شده‌اید. دنبال کسی می‌گردید که به شما کمک کند. فروشنده اگر بگویید «دنبال یک ابزارک هستم» و این جواب را بگیرید چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟

ما فوق العاده‌ایم. بهترین فروشگاه خیابان آکسفورد هستیم. دوست دارید بیانیه ماموریت ما را بخوانید؟ هیئت مدیره عاشقش شده است. دوست دارید با تیم مدیریتی ما آشنا شوید؟ بیوگرافی آنها را بخوانید؟ عکس‌هایشان را ببینید؟ گزارش رئیس هیئت مدیره چطور؟

پس توصیه من این است که تعداد دفعاتی را که پیام‌های بازاریابی شما درباره مشتریان و نیازهای آن‌ها صحبت می‌کنند بشمارید و ببینید چقدر درباره خودتان صحبت می‌کنید. تعادل را برقرار کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070