09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد، اما اوضاع شاید آن‌قدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد، تاریک نباشد. راه‌هایی برای حفظ کسب‌وکارتان وجود دارد و حتی ممکن است از این چالش غیرمنتظره سود ببرید.

اگر مدتی است که در بازار فعالیت می‌کنید، مزایای کلیدی از جمله اعتبار، جایگاه تثبیت‌شده در بازار و… دارید. مشتریان وفادار رقبای شما هنوز جای خود را پیدا نکرده‌اند. اگر کارمندانی دارید، دانش آن‌ها از کسب‌وکار و مشتریان شما نیز یک مزیت بزرگ است.

خطر رقیب خود را ارزیابی کنید

ممکن است دشوار باشد، اما تأثیر رقیب را بر فروش خود بسنجید. واقع‌بین باشید. باید این موارد را در نظر بگیرید:

  • آنها چه کالا یا خدماتی ارائه می‌دهند؟ .
  • کیفیتش چطور است؟
  • قیمت‌هایی که آن‌ها می‌گیرند و مقایسه‌ی آن‌ها با قیمت‌های شما.
  • چقدر خدمات مشتری آن‌ها خوب است.
  • نقاط قوت و ویژگی‌های اصلی فروش آنها چیست؟

این‌ها حوزه‌های کلیدی هستند که باید در آن‌ها رقابت کنید. وب‌سایت و تبلیغات آن‌ها را ببینید. یا از مطالب تبلیغاتی‌شان سرنخ بگیرید. اگر مغازه دارند، به‌طور مخفیانه اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید. شاید حتی بتوانید چند نکته یاد بگیرید.

وبلاگ و صفحات شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را بررسی کنید تا با خواندن نظرات، از حس و حال جامعه‌ی شکل گرفته توسط آن‌ها و اعتبار برندشان آگاه شوید.

ارتباط با مشتریان فعلی را تقویت کنید

نگهداری از مشتریان فعلی این بسیار مهم است. آنها بازار هدف رقیبان شما خواهند بود. روابط خود را با آنها تقویت کنید. در صورت امکان، صمیمی‌تر، توجه بیشتر و انعطاف‌پذیرتر باشید. سعی کنید ارزش بیشتری برای پول ارائه دهید. بهبود خدمات مشتری در صورت امکان، ارائه خدمات اضافی کم‌هزینه را در نظر بگیرید؛ مثلاً شرایط اعتباری بهتر یا تخفیف. مشتریان راضی معمولا مشتریان وفاداری هستند. احتمالاً بیشتر به دیگران خواهند گفت درباره تو هم.

نقاط قوت و ضعف خود را در نظر بگیرید

رویارویی با رقیب جدید باید شما را به ارزیابی کسب‌وکارتان وادارد. تحلیل SWOT انجام دهید بدیهی است که باید نقاط قوت خود را تقویت و به فرصت‌هایتان تمرکز کنید. کاستی‌هایتان را برطرف کنید و بررسی کنید که آیا استراتژی مقابله با تهدیدها هنوز مناسب است یا خیر.

پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید

مهم فقط نگهداری مشتریان فعلی نیست؛ کارهای ساده‌ی دیگری هم برای جذب مشتریان جدید وجود دارد. به شیوه‌ی بازاریابی کسب‌وکار خود نگاه کنید. شاید نیاز به بازنگری کامل باشد. آیا وب‌سایت شما به‌روز است؟ آیا… استراتژی موثر بازاریابی ایمیلی آیا با مشتریان و مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی تعامل دارید؟ آیا فرصت‌هایی وجود دارد؟ گزارش‌های مطلوب در رسانه‌های محلی کسب کردن ?

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

به همه روش‌های ممکن فکر کن شهرت خود را در منطقه‌تان افزایش دهید یک راهکار می‌تواند ایجاد حضور در اپلیکیشن محله باشد. خانه بغلی همچنین مطمئن شوید که وصل هستید. گوگل بیزینس تا در جستجوهای محلی نمایش داده شوید.

مقدمات خود را تازه کنید

برای بیشتر کسب‌وکارها، ظاهر بسیار مهم است و بر درک مشتری تأثیر می‌گذارد. رقیب شما احتمالا از محلی تازه بازسازی‌شده یا نوسازی‌شده فعالیت می‌کند. اکنون زمان مناسبی برای نظافت بهاره یا نوسازی محل کارتان با رنگ‌آمیزی و مبلمان جدید است. حتی می‌توانید… به‌روزرسانی برند شما به خصوص اگر کسب‌وکار شما سابقه‌ای طولانی دارد.

حمایت کارکنانتان بسیار مهم است. نگرانی‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید و آن‌ها را در بهبود کسب‌وکارتان شریک کنید. از ایده‌هایشان بخواهید.

شاید جای نگرانی نداشته باشید. ممکن است بازار برای هر دو کسب‌وکار به‌ویژه اگر رقیب مستقیم هم نباشید (مثلاً رستوران‌های شما غذاهای ملی مختلفی ارائه دهند) فضای کافی داشته باشد. گاهی اوقات حتی تجمع کسب‌وکارهای مشابه هم مفید است. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بنگاه‌های املاک اغلب در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، زیرا مشتریان دوست دارند ملک‌های تبلیغ‌شده در ویترین آن‌ها را مرور کنند؟

با این حال، پایان خوش چندان قطعی نیست، به خصوص اگر رقیب بخشی از سازمان بزرگتری باشد و به بودجه‌های بازاریابی یا قدرت خرید بیشتری دسترسی داشته باشد. اگر فکر می‌کنید ضربه سختی خواهید خورد، اکنون زمان اقدام است. می‌توانید به تنوع بخشیدن، تغییر مکان یا فروش کسب‌وکار خود (در صورت غیرقابل دوام شدن آن) فکر کنید..

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو دیگر بازی آسانی نیست... و هیچ‌وقت هم قرار نبود باشد.

سئو واقعی: ۱۷ سال حقیقت بی‌ پرده برای آن‌ هایی که هنوز در صفحهٔ سوم گوگل گیر کرده‌اند

۱. گوگل برای شما نیست، برای کاربر است. همیشه بوده بیایید از تلخ‌ترین حقیقت شروع کنیم:گوگل هیچ تعهدی به...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

چرا بازاریابی جستجو و برندینگ به یکدیگر نیاز دارند

استراتژی‌های جستجو و برندینگ نه تنها هم‌زیستی دارند، بلکه وقتی ترکیب شوند، پیروزی‌های بزرگی در زمینه...
سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

سفارش ساخت تیزر صنعتی تبلیغاتی

برند خود را حرفه‌ای نشان دهید، نه صرفاً تبلیغاتی مقدمه‌ای بر اهمیت تیزرهای صنعتی در عصر دیجیتال در دنیای...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070