تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

رقبایی در نزدیکی کسب‌وکار من شروع به کار کرده است.

آنچه در این مقاله می خوانید:

وقتی رقیبی در همسایگی شما کسب‌وکار خود را راه‌اندازی می‌کند، ممکن است دیدن جنبه‌های مثبت دشوار باشد، اما اوضاع شاید آن‌قدرها هم که در ابتدا به نظر می‌رسد، تاریک نباشد. راه‌هایی برای حفظ کسب‌وکارتان وجود دارد و حتی ممکن است از این چالش غیرمنتظره سود ببرید.

اگر مدتی است که در بازار فعالیت می‌کنید، مزایای کلیدی از جمله اعتبار، جایگاه تثبیت‌شده در بازار و… دارید. مشتریان وفادار رقبای شما هنوز جای خود را پیدا نکرده‌اند. اگر کارمندانی دارید، دانش آن‌ها از کسب‌وکار و مشتریان شما نیز یک مزیت بزرگ است.

خطر رقیب خود را ارزیابی کنید

ممکن است دشوار باشد، اما تأثیر رقیب را بر فروش خود بسنجید. واقع‌بین باشید. باید این موارد را در نظر بگیرید:

  • آنها چه کالا یا خدماتی ارائه می‌دهند؟ .
  • کیفیتش چطور است؟
  • قیمت‌هایی که آن‌ها می‌گیرند و مقایسه‌ی آن‌ها با قیمت‌های شما.
  • چقدر خدمات مشتری آن‌ها خوب است.
  • نقاط قوت و ویژگی‌های اصلی فروش آنها چیست؟

این‌ها حوزه‌های کلیدی هستند که باید در آن‌ها رقابت کنید. وب‌سایت و تبلیغات آن‌ها را ببینید. یا از مطالب تبلیغاتی‌شان سرنخ بگیرید. اگر مغازه دارند، به‌طور مخفیانه اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید. شاید حتی بتوانید چند نکته یاد بگیرید.

وبلاگ و صفحات شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را بررسی کنید تا با خواندن نظرات، از حس و حال جامعه‌ی شکل گرفته توسط آن‌ها و اعتبار برندشان آگاه شوید.

ارتباط با مشتریان فعلی را تقویت کنید

نگهداری از مشتریان فعلی این بسیار مهم است. آنها بازار هدف رقیبان شما خواهند بود. روابط خود را با آنها تقویت کنید. در صورت امکان، صمیمی‌تر، توجه بیشتر و انعطاف‌پذیرتر باشید. سعی کنید ارزش بیشتری برای پول ارائه دهید. بهبود خدمات مشتری در صورت امکان، ارائه خدمات اضافی کم‌هزینه را در نظر بگیرید؛ مثلاً شرایط اعتباری بهتر یا تخفیف. مشتریان راضی معمولا مشتریان وفاداری هستند. احتمالاً بیشتر به دیگران خواهند گفت درباره تو هم.

مشاهده این مطلب  چگونه به‌سرعت کشورها را به مجموعه‌های تبلیغات فیسبوک اضافه کنیم

نقاط قوت و ضعف خود را در نظر بگیرید

رویارویی با رقیب جدید باید شما را به ارزیابی کسب‌وکارتان وادارد. تحلیل SWOT انجام دهید بدیهی است که باید نقاط قوت خود را تقویت و به فرصت‌هایتان تمرکز کنید. کاستی‌هایتان را برطرف کنید و بررسی کنید که آیا استراتژی مقابله با تهدیدها هنوز مناسب است یا خیر.

پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید

مهم فقط نگهداری مشتریان فعلی نیست؛ کارهای ساده‌ی دیگری هم برای جذب مشتریان جدید وجود دارد. به شیوه‌ی بازاریابی کسب‌وکار خود نگاه کنید. شاید نیاز به بازنگری کامل باشد. آیا وب‌سایت شما به‌روز است؟ آیا… استراتژی موثر بازاریابی ایمیلی آیا با مشتریان و مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی تعامل دارید؟ آیا فرصت‌هایی وجود دارد؟ گزارش‌های مطلوب در رسانه‌های محلی کسب کردن ?

به همه روش‌های ممکن فکر کن شهرت خود را در منطقه‌تان افزایش دهید یک راهکار می‌تواند ایجاد حضور در اپلیکیشن محله باشد. خانه بغلی همچنین مطمئن شوید که وصل هستید. گوگل بیزینس تا در جستجوهای محلی نمایش داده شوید.

مقدمات خود را تازه کنید

برای بیشتر کسب‌وکارها، ظاهر بسیار مهم است و بر درک مشتری تأثیر می‌گذارد. رقیب شما احتمالا از محلی تازه بازسازی‌شده یا نوسازی‌شده فعالیت می‌کند. اکنون زمان مناسبی برای نظافت بهاره یا نوسازی محل کارتان با رنگ‌آمیزی و مبلمان جدید است. حتی می‌توانید… به‌روزرسانی برند شما به خصوص اگر کسب‌وکار شما سابقه‌ای طولانی دارد.

حمایت کارکنانتان بسیار مهم است. نگرانی‌های خود را با آن‌ها در میان بگذارید و آن‌ها را در بهبود کسب‌وکارتان شریک کنید. از ایده‌هایشان بخواهید.

شاید جای نگرانی نداشته باشید. ممکن است بازار برای هر دو کسب‌وکار به‌ویژه اگر رقیب مستقیم هم نباشید (مثلاً رستوران‌های شما غذاهای ملی مختلفی ارائه دهند) فضای کافی داشته باشد. گاهی اوقات حتی تجمع کسب‌وکارهای مشابه هم مفید است. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که بنگاه‌های املاک اغلب در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، زیرا مشتریان دوست دارند ملک‌های تبلیغ‌شده در ویترین آن‌ها را مرور کنند؟

مشاهده این مطلب  رپورتاژ برندینگ و پی آر

با این حال، پایان خوش چندان قطعی نیست، به خصوص اگر رقیب بخشی از سازمان بزرگتری باشد و به بودجه‌های بازاریابی یا قدرت خرید بیشتری دسترسی داشته باشد. اگر فکر می‌کنید ضربه سختی خواهید خورد، اکنون زمان اقدام است. می‌توانید به تنوع بخشیدن، تغییر مکان یا فروش کسب‌وکار خود (در صورت غیرقابل دوام شدن آن) فکر کنید..

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس

راز موفقیت در دم‌آوری: نگاهی عمیق به استراتژی بازاریابی دیجیتال استارباکس استاربکس با لوگوی سبز نمادین...

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان

راهنمای ساده تفکر طراحی برای بازاریابان یافتن و اجرای راه‌حل‌های جدید، کاری زمان‌بر و پرهزینه به نظر...

۸ کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و ۵ ایده عالی

8 کمپین خلاقانه بازاریابی رستوران و 5 ایده عالی گم شدن در دنیای ایده‌های کمپین‌های بازاریابی برای رستوران‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570