7 روش برتر برای ایمیل زدن به مشتریان
خدمات سئو وردپرس میتواند تأثیر مستقیمی بر موفقیت ایمیلهای شما داشته باشد. با بهینهسازی صفحات مقصد لینکهای ایمیل، میتوانید تجربه کاربری بهتری ارائه داده و مشتریان را به خرید ترغیب کنید. استفاده از ۷ روش برتر برای ایمیل زدن به مشتریان، همراه با محتوای باکیفیت و جذاب، تضمینکننده افزایش نرخ کلیک و تعامل خواهد بود.
بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی تجارت الکترونیک در اختیار شماست. به طور متوسط، این روش شگفتانگیز؛ به ازای هر یک دلار، 36 دلار. در عین حال که به شما در برقراری ارتباط اطلاعات کاربردی حیاتی برای مشتریان، مانند تأیید سفارش، بهروزرسانیهای حملونقل و موارد دیگر کمک میکند. اما البته، موفقیت در بازاریابی ایمیلی هرگز خودکار نیست، حتی زمانی که با مشتریان فعلی یا جدید خود صحبت میکنید. در عوض، باید چندین روش برتر بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید تا مطمئن شوید مخاطبان شما پیامهای شما را به خوبی دریافت میکنند و با آنها تعامل دارند. این هفت روش برتر بازاریابی ایمیلی میتواند به شما در شروع کار کمک کند.
ایمیل خوشامدگویی جذابی برای مشتریان جدید ارسال کنید
ایمیل خوشآمدگویی که برای افراد جدیدی که به لیست ایمیل شما میپیوندند میفرستید، احتمالا مهمترین ایمیل شما خواهد بود. بیش از 60 درصد از گیرندگان خواندند این ایمیل باز شده و تقریبا ۱۵ درصد روی لینک داخل آن کلیک میکنند. اما باید درست ساخته شود.
از (آن) استفاده کن ایمیل خوشآمدگویی برای معرفی برند و محصولات شما همچنین، محتوایی که برای دریافت آن ثبتنام کردهاند، مانند راهنما یا خبرنامه، را در اختیارشان قرار دهید. اما بلافاصله سعی نکنید محصولات خود را به مشترکین جدید بفروشید. در عوض، با لحنی دوستانه، صمیمی و خوشامدگویی به آنها فرصت تنفس بدهید و اشتیاق خواندن مطالب بیشتر شما را در آنها ایجاد کنید.
میتوانید محتوای ارزشمندی برای مخاطبان خود ارائه دهید، بهطور مفصل دربارهی محصول توضیح دهید یا حتی پیشنهاد یا کوپن تخفیف ارائه کنید. فقط حواستان باشد که خیلی مستقیم تبلیغ نکنید، چون ممکن است مشترکین جدید را قبل از اینکه آمادهی خرید از شما شوند، از خودتان برانید.
ایمیلهایتان را کوتاه و قابل مرور نگه دارید.
فرد معمولی دریافت میکند بیش از 120 ایمیل در روز تصور کنید هر بار که میخواستند چیزی بخوانند، مجبور بودند یک رمان کامل را بخوانند.
در عوض، کلید جذب مخاطب، مختصر و قابلاسکن بودن پیام شماست. فرض نکنید که آنها بیش از یک دقیقه وقت برای خواندن مطالب شما میگذارند. لطفا متنی که میخواهید ترجمه شود را در پرانتز قرار دهید. و آن را به شکلی ارائه دهید که به مخاطبان شما احترام بگذارد الگوی خواندن Fشکل .
چند راهکار برای مختصر نگهداشتن ایمیلها وجود دارد: از فهرستها و بولتپوینتها استفاده کنید، پاراگرافهایتان را به یک یا دو جمله محدود کنید، روی یک موضوع خاص تمرکز کنید، از مطرح کردن ایدهها یا فراخوانهای متعدد در یک ایمیل خودداری کنید و از سرتیترها، تصاویر و بولد کردن استراتژیک برای افزایش خوانایی ایمیل استفاده کنید.
داشتن یک طراحی سایت وردپرس حرفهای میتواند به شما کمک کند تا محتوای ایمیلهای خود را با صفحات جذاب و مرتبط سایتتان هماهنگ کنید. با ادغام ابزارهای ایمیل مارکتینگ با سایت وردپرسی، میتوانید لینکهای شخصیسازی شده به محصولات یا خدمات خود ارسال کنید و نرخ باز شدن ایمیلها را افزایش دهید.
آزمون A/B برای ایمیلهایتان، زمان ارسال، سرفصلها و موارد دیگر انجام دهید.
بهترین شیوههای ارسال ایمیل به مشتریان، مانند هر نوع بازاریابی دیجیتالی دیگر، میتواند با کنار گذاشتن پیشفرضها درباره علایق و بیعلاقگیهای مخاطبان، بسیار سودمندتر باشد. حتی رایجترین و پذیرفتهشدهترین بهترین شیوههای بازاریابی ایمیلی ممکن است برای صنعت و مخاطبان خاص شما کافی نباشد.
همین باعث میشود آزمون A/B جزء بسیار مهمی از استراتژی ایمیل شماست. میتوانید هر جزئی از پیامها و استراتژی ایمیل خود را آزمایش کنید، از جمله:
- موضوع
- فرستنده ایمیل شما
- محتوای ایمیل
- طرحبندی ایمیل شما
- زبان و طراحی فراخوان اقدام
- تصویر یا گرافیک اصلی شما
- زمان ارسال ایمیلهای شما
- بخشبندی ایمیلهای شما (توضیحات بیشتر در ادامه)
- و بیشتر
مفهوم ساده است: دو نسخه کمی متفاوت از یک ایمیل را برای دو بخش تصادفی از مخاطبان خود ارسال کنید. اما این دو نسخه فقط باید در یکی از مؤلفههای بالا با هم تفاوت داشته باشند. سپس ببینید کدام عملکرد بهتری دارد و آن را بهعنوان برنده انتخاب کنید تا از آن برای این ایمیل و ایمیلهای بعدی درس بگیرید. نرمافزارهای ایمیل مانند کلاویو، این امکان را میدهند. امکانات اختصاصی که آزمایش A/B را آسان میکنند .
مخاطبان خود را بر اساس علایق و مشکلات مشترکشان تقسیمبندی کنید.
مشتریان شما یک گروه همگن و یکدست نیستند و بهترین روشهای ارسال ایمیل به مشتریان این موضوع را در نظر میگیرند. آنها از زیرگروههای متعددی تشکیل شدهاند که تمایل دارند ویژگیها و علایق مشترکی داشته باشند.
برخی از رایجترین و مؤثرترین روشهای تقسیمبندی کمپینهای ایمیل شما عبارتند از:
- قطعهبندی جمعیتشناختی بر اساس سن، جنسیت، مکان و سایر ویژگیهای تعیینکننده
- بخشبندی بر اساس علاقه، که براساس محصولات یا دستهبندیهای محصولاتی است که مشترکان به آنها علاقه نشان دادهاند.
- بخشبندی تاریخچه خرید، برای ارسال ایمیلهای شخصیسازیشدهتر بر اساس محصولات یا دستهبندی محصولاتی که هر بخش از شما خریداری کردهاند.
- قطعهبندی فعالیتهای وبسایت، مانند ارسال ایمیل حاوی اطلاعات مربوط به سیاست بازگرداندن کالا فقط برای مشتریانی که اخیراً از صفحه مربوط به این سیاست بازدید کردهاند.
- و بیشتر
بخش زیادی از این تقسیمبندی و کمپینهای ایمیل هدفمند ناشی از آن، قابل خودکارسازی است. مثلاً میتوانید بهطور خودکار، جریان ایمیلهای مشتریانی که لباس مردانه میخرند را با جریان ایمیل مشتریانی که لباس زنانه میخرند، متفاوت کنید. در نتیجه، پیامهای شما مرتبطتر خواهد بود و احتمالاً در بلندمدت نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.
لیست ایمیل خود را بهطور استراتژیک گسترش دهید
حتی بهترین بازاریابی ایمیلی هم اگر صرفاً فریاد زدن در خلأ باشد، بینتیجه میماند. به همین دلیل است که هیچ مجموعهای از بهترین شیوههای ایمیل مشتری بدون تلاش استراتژیک برای… کامل نیست. افزایش ثبتنام ایمیل راهکارهای احتمالی عبارتند از:
- استفاده از پنجرههای پاپآپ وبسایت برای جذب مشترک
- ارائه تخفیف محصول به مشترکین جدید
- سادهتر کردن ثبتنام ایمیل برای مشترکین جدید
- برگزار کردن مسابقه یا قرعهکشی که نیاز به ارائه آدرس ایمیل دارد
- ایجاد محتوای مناسب برای پاپآپهای مشترکین، شامل تصویری جذاب و زبانی گیرا
- بهبود پنجرههای پاپآپ با استفاده از تاخیرهای استراتژیک، پاپآپهای اسکرول و پاپآپهای خروج از صفحه
- بهینهسازی فرمهای پاپآپ و ثبتنام برای دستگاههای تلفن همراه
برخی از این روشها زمانبر هستند، اما پس از اجرای همه آنها، در مسیر ایجاد جریان پیوستهای از ثبتنامهای جدید ایمیل قرار خواهید گرفت که حالا ایمیلهای بهینهسازیشده شما را دریافت میکنند.
لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
اگر به افزایش لیست ایمیل خود ادامه دهید، باید به پاکسازی مداوم آن فکر کنید. زیرا مشترکان غیرفعال میتوانند با افزایش نرخ لغو اشتراک، کاهش نمره تحویلپذیری و تاثیر منفی بر شاخصهای کلیدی عملکرد مثبت، به موفقیت ایمیلهای شما آسیب برسانند.
خوب بهداشت لیست ایمیل شما را از تبدیل شدن این نگرانیها به واقعیت محافظت میکند. ایمیلهایی برای جلب مجدد مشترکان غیرفعال در مدت زمان کوتاه ایجاد کنید. اگر همچنان برای مدت طولانی غیرفعال بمانند، دریافت ایمیلهای آتی را برای آنها متوقف کنید. میتوانید همین کار را برای مشترکانی که ایمیلهای شما را برنگرداندهاند یا هیچگاه با پیامهای شما تعاملی نداشتهاند، انجام دهید.
بخش زیادی از پاکسازی لیست ایمیل شما را میتوان با استفاده از پلتفرم نرمافزاری مناسب، خودکار کرد. با این حال، این یک روشِ توصیهشدهی مهم است تا از برچسبگذاری خودکار ایمیلهایتان به عنوان هرزنامه توسط سرویسهای ایمیل مشترکان، جلوگیری شود.
از تجزیه و تحلیل بازاریابی ایمیلی خود درس بگیرید.
در نهایت، هرگز قدرت تحلیل دادهها را در پیادهسازی بهترین شیوههای ایمیلهای مشتری دست کم نگیرید. این تحلیلها بهترین راه شما برای تعیین عملکرد هر ایمیل و سهم آن در موفقیت کلی کسبوکارتان هستند.
یعنی پیگیری شاخصهای کلیدی عملکرد درست. باز شدن ایمیلها خوب است، اما کلیکها بهترند. تبدیلها در فروشگاه آنلاین شما از طریق ایمیلها بهترین هستند. در عین حال، نرخهای پایین لغو اشتراک و اسپم میتوانند به شما در پیگیری سلامت و ارتباط لیستهای ایمیلتان کمک کنند.
گزارشهای منظمی برای پیگیری این معیارها در تمام ایمیلهایتان تنظیم کنید. سپس، گزارشها را ارزیابی کنید تا کمپینها و پیامهایتان را در صورت نیاز اصلاح کنید. با گذشت زمان، بازاریابی خود را تا حدی بهبود خواهید بخشید که به بازگشت سرمایه ذکر شده در ابتدای این راهنما برسید.