09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

آماده‌سازی برای جمعه سیاه در 5 مرحله

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

۵ قدم برای آماده شدن برای جمعه سیاه ۲۰۲۲، همین حالا

 

professional deciding how to prepare for Black Friday 2022 with eCommerce strategies and sales

برای برنامه‌ریزی بزرگ‌ترین سود سال هیچ‌وقت زود نیست. شاید جمعه سیاه و دوشنبه سایبری ۲۰۲۲ خیلی دور به نظر برسد، اما آماده شدن برای آن‌ها زمان می‌برد و شروع این آماده‌سازی‌ها از همین حالا می‌تواند در درازمدت سود زیادی به همراه داشته باشد.

برای آماده‌سازی فروشگاه اینترنتی برای جمعه سیاه، اولین قدم طراحی سایت وردپرس به‌طور مؤثر است. این روز فرصتی عالی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش است، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما سرعت بارگذاری بالایی دارد و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. به‌روزرسانی‌ها و بهینه‌سازی‌های لازم برای صفحه محصولات و صفحات فرود باید قبل از جمعه سیاه انجام شود تا مشتریان به راحتی بتوانند محصول مورد نظر خود را پیدا کنند و فرآیند خرید سریع و آسان باشد.

 

اهمیت استراتژی تجارت الکترونیک برای جمعه سیاه و دوشنبه سایبری

سختیِ اغراق در اهمیت بلک فرایدی و سایبر ماندی برای رسیدن به اهداف درآمدی تجارت الکترونیکتان غیرممکن است. در سال ۲۰۲۱، تنها صاحبان فروشگاه‌های شاپایف در مجموع ۶.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کردند. بین این دو روز، افزایش چشمگیری برابر با ۲۳ درصد نسبت به سال قبل داشت.

به طور کلی، آمریکایی‌ها شش برابر محتمل‌تر خرید آنلاین در جمعه سیاه، نسبت به هر جمعه دیگری بیشتر است؛ و این دلیلی است بر اینکه فروشگاه‌های آنلاین گزارش می‌دهند افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی ترافیک فروشگاه و درآمد بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت.

البته، این فقط یک سال معمولی است. همه چیز نشان می‌دهد که آماده شدن برای جمعه سیاه ۲۰۲۲ اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد. درآمد تجارت الکترونیک جهانی به طور قابل توجهی افزایش یابد هر سال، در حالی که خرده فروشان بزرگ به ساخت استراتژی‌های فروش طولانی‌تر و فراگیرتری که بسیار فراتر از روز اصلی فروش می‌رود ادامه می‌دهند، برای رقابت در این جریان درآمد جذاب، یک استراتژی جامع کلید موفقیت است.

مشاهده این مطلب  هنر بخش‌بندی مشتریان

چرا فروشگاه‌های تجارت الکترونیک باید هم اکنون برای جمعه سیاه 2022 آماده شوند؟

جمعه سیاه و دوشنبه سایبری دیگر به فروش یک روزه محدود نمی‌شوند. تک رادار گزارش می‌دهد جزئیات مربوط به تعطیلات از اوایل اکتبر خودنمایی می‌کنند. این توضیح می‌دهد که چرا مطالعه ادوبی آنالیتیکس نشان داد در سال ۲۰۲۱، علی‌رغم کاهش ۱.۳ درصدی هزینه‌های خرید آنلاین در جمعه سیاه، هزینه‌های تجارت الکترونیک در ماه نوامبر تقریباً ۱۲ درصد افزایش یافت.

کمپین‌های جامع‌تر، طبیعتا به برنامه‌ریزی جامع‌تری نیاز دارند. فقط اجرای ایده‌های جدا از هم برای جمعه سیاه در تجارت الکترونیک، برای ساختن کمپین‌های یک ماهه کافی نیست. یک استراتژی یکپارچه‌تر، برنامه‌ریزی از مدت‌ها قبل‌تر را می‌طلبد، به خصوص وقتی در نظر بگیریم که تکرار ساده استراتژی سال گذشته احتمالا کافی نیست.

به عنوان بر اساس گزارش شرکت ای‌مارکتر جمعه سیاه ۲۰۲۱ درس‌های مهمی را برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین به ارمغان آورد که بهتر است هنگام برنامه‌ریزی کمپین‌های سال ۲۰۲۲ خود آن‌ها را مد نظر داشته باشند.

  • در سال ۲۰۲۱، پیام‌های «موجود نیست» مربوط به فروش بلک فرایدی، نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۲۴ درصد افزایش یافت که احتمالا به دلیل مشکلات مداوم زنجیره تامین جهانی بود.
  • در سال ۲۰۲۱، ۵۴ درصد از مصرف‌کنندگان افزایش قیمت کالاها را تجربه کردند و ۳۷ درصد تخفیف‌های کمتری یافتند. این احتمالاً به تورم مداوم این در سال 2022 نیز نقش خواهد داشت.
  • در سال ۲۰۲۱، تقریباً ۴۵ درصد از تراکنش‌های دیجیتالی مرتبط با جمعه سیاه از طریق تلفن‌های هوشمند انجام شد که نسبت به تنها ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری داشته است.
  • ۷۰ درصد از مشتریان، خریدهای تعطیلات خود را در ماه اکتبر آغاز کردند، در مقایسه با ۶۶ درصد در سال ۲۰۲۰ و تنها ۶۱ درصد در سال قبل از آن.
مشاهده این مطلب  وبینارهای با تبدیل بالا با پیگیری هوشمند وبینار

در این بین داده‌های شاپفای نشان دادند فروش‌های انجام‌شده یا آغازشده از طریق شبکه‌های اجتماعی در بلک فرایدی و سایبرماندی ۲۰۲۱، تقریباً سه برابر سال ۲۰۲۰ بود. محاسبه‌ی این روندها زمان می‌برد، به همین دلیل فصل سوم بهترین زمان برای آماده‌سازی بلک فرایدی ۲۰۲۲ است.

5 گام برای آماده شدن برای جمعه سیاه 2022

online shopper enjoying Black Friday in 2022

دانستن اینکه باید آماده شوید فقط آغاز کار است. بیایید گام‌های عملی را بررسی کنیم که به شما کمک می‌کنند برنامه‌ریزی و استراتژی‌سازی را از همین حالا شروع کنید.

به وضوح مشخص کنید چه چیزی ارائه می‌دهید

رایج‌ترین راهبردهای تجارت الکترونیک در جمعه سیاه، معمولا یکی از دو شکل زیر را دارند:

  1. در سراسر فروشگاه خود تخفیف ارائه دهید، یا
  2. چند محصول را برای فروش با تخفیف انتخاب کنید.

با توجه به ادامه کمبود زنجیره تامین، راهبرد دوم در سال 2022 عملی‌تر است.

یعنی الان زمان آن است که دقیقا مشخص کنید چه محصولاتی را به‌عنوان تخفیف‌های بلک فرایدی ارائه خواهید داد. برای این تصمیم‌گیری از اطلاعات مخاطبان خود، از جمله داده‌های درآمد سال ۲۰۲۱ یا گزارش‌های فروش اخیر، استفاده کنید. حتی یک نظرسنجی مستقیم از مشتریان می‌تواند به شما در تعیین محبوبیت محصولاتتان کمک کند.

در کنار خدمات سئو وردپرس، یکی از مهم‌ترین مراحل آماده‌سازی برای جمعه سیاه، بهینه‌سازی محتوای سایت و ایمیل‌های بازاریابی است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه در سراسر وب‌سایت و کمپین‌های ایمیل، می‌تواند در جذب ترافیک و ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو مؤثر باشد. علاوه بر این، تنظیم ایمیل‌های یادآوری برای مشتریان می‌تواند به افزایش ثبت‌نام و خریدهای بیشتر در این روز پر رقابت کمک کند.

مشاهده این مطلب  روندهای برتر بازاریابی کسب و کارهای کوچک در سال 2024

اطمینان از قابلیت اطمینان زنجیره تامین خود

پس از انتخاب تقریبی محصولاتی که می‌خواهید عرضه کنید، اطمینان حاصل کنید که زنجیره تامین از تولیدکننده تا مصرف‌کننده نهایی می‌تواند این تصمیم را پشتیبانی کند. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که زودتر از موعد کالاهایتان تمام شود یا پس از خرید، مشکلاتی در تحویل داشته باشید. موجودی خود را افزایش دهید و با تامین‌کنندگان و خدمات پستی خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توانند حجم بالای تقاضا در ایام تعطیلات را مدیریت کنند. شرکای تجاری شما نیز درست به اندازه کسب و کار خودتان باید برای جمعه سیاه ۲۰۲۲ آماده شوند.

ظرفیت سرور خود را برای پردازش ترافیک و تراکنش‌ها بررسی کنید.

مثل زنجیره تامین، سرور فروشگاه آنلاین شما هم باید بتواند افزایش تقاضا را مدیریت کند. بررسی کنید که نرخ ترافیک و تراکنش‌های ذکر شده، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد، برای مدت محدودی در سرور فعلی شما امکان‌پذیر باشد. همزمان، می‌توانید نسخه‌های پشتیبان تهیه کنید که بتوانند بدون کاهش کیفیت تجربه کاربری، افزایش ناگهانی ترافیک را مدیریت کنند.

صفحات فرود کلیدی خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید

حالا که جزئیات فنی رو کنار گذاشتیم، وقتشه روی تجربه کاربری تمرکز کنیم. صفحات فرود اصلی باید در بهترین حالت ممکن باشن تا از افزایش علاقه قبل و در طول جمعه سیاه پشتیبانی کنن. این شامل:

  • صفحه اصلی شما
  • صفحات دسته‌بندی
  • صفحات محصولات انفرادی
  • هر صفحه فرود اختصاصی کمپین که برای کمپین‌های پولی ساخته‌اید

بهترین شیوه‌ها همچنان برای این صفحات کاربرد دارند؛ از نظرات کاربران به توضیحات محصول هر عنصری در این صفحات نقش مشخصی در هدایت به سمت تبدیل دارد.

مشاهده این مطلب  پنج راه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش فروش

استراتژی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای آماده‌سازی بلک فرایدی ۲۰۲۲ را تدوین کنید.

در نهایت، افزایش تجارت اجتماعی در تعطیلات سال گذشته نشان می‌دهد که برای آماده شدن برای جمعه سیاه 2022 به یک استراتژی یکپارچه نیاز مبرم است. صرف نظر از اینکه به‌طور مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی خود فروش می‌کنید یا نه، آنها در کنار بازاریابی ایمیلی، نقش اصلی را در جذب و تبدیل مشتریان بالقوه در بزرگ‌ترین روز فروش سال ایفا می‌کنند.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070