09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

افسانه‌های بازاریابی ایمیلی، افشاگری

آنچه در این مقاله می خوانید:

پنج افسانه بازاریابی ایمیلی و چگونگی بهبود رویکرد شما به استراتژی ایمیل

 

marketers debunking common email marketing myths

ایمیل مارکتینگ به اندازه هر استراتژی دیجیتالی دیگر قدمت دارد. البته در طول دهه‌های موفقیت آن، برخی شایعات در مورد ایمیل مارکتینگ به وجود آمده که بسیاری از متخصصان کسب‌وکار و حتی بازاریابان به آن‌ها باور دارند.

مشکل اینجاست که این موارد معمولاً درست نیستند. بدتر از آن، پیروی کورکورانه از آن‌ها ممکن است شما را به سمت تصمیم‌گیری‌های بازاریابی سوق دهد که یا منجر به از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود یا به شکست کمپین می‌انجامد.

به همین دلیل این راهنما را نوشتیم. برای یادگیری در مورد:

  • پنج باور غلط رایج درباره بازاریابی ایمیلی
  • چگونگی آسیب رساندن باورهای غلط بازاریابی ایمیلی به کمپین‌های فعلی شما
  • چگونه می‌توانید از استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی مؤثرتر برای جذب، تعامل و تبدیل مخاطبان خود استفاده کنید؟

بازاریابی ایمیلی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال است، اما متاسفانه با افسانه‌ها و تصورات غلط زیادی همراه است. یکی از این افسانه‌ها این است که بازاریابی ایمیلی تنها برای ارسال اخبار و پیشنهادات فروش است. در واقع، بازاریابی ایمیلی می‌تواند به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط شخصی و ارزشمند با مشتریان استفاده شود. برای مثال پس از طراحی سایت وردپرس، ارسال محتوای آموزشی، پیشنهادات خاص برای مشتریان وفادار و بررسی بازخوردها می‌تواند مشتریان را به سمت خرید و تعامل بیشتر سوق دهد.

یکی دیگر از افسانه‌ها این است که ایمیل‌های بازاریابی همیشه به صندوق اسپم می‌روند و هیچ تأثیری ندارند. حقیقت این است که اگر استراتژی مناسب و طراحی کاربرپسند همراه با محتوای ارزشمند به کار گرفته شود، بازاریابی ایمیلی می‌تواند نرخ بازگشت بالایی داشته باشد. برای اطمینان از موفقیت، باید از خدمات سئو وردپرس برای بهینه‌سازی فرم‌های ایمیل و درخواست‌های ثبت‌نام استفاده کنید تا مطمئن شوید که ایمیل‌ها به درستی به دست مخاطبان هدف می‌رسند و باعث افزایش تعامل و فروش می‌شوند.

مشاهده این مطلب  فرهنگ شبکه‌سازی تیمی بسازید

افسانه بازاریابی ایمیلی شماره ۱: ایمیل دیگر موثر نیست

نسخه‌هایی از این افسانه تقریباً هم‌قدری با ایمیل مارکتینگ وجود داشته است. این افسانه را زمانی می‌بینید که «کارشناسان» اعلام می‌کنند ایمیل مارکتینگ مرده یا در حال مرگ است. جدیدترین نسخه‌ی آن این است: نسل‌های جوان‌تر دیگر ایمیل نمی‌خوانند و این امر، ایمیل مارکتینگ را برای تبلیغ محصولات آنلاین یا برقراری ارتباط با مشتریان فعلی، روشی ناکارآمد می‌سازد.

حقیقت این است که بازاریابی ایمیلی خوب همچنان بازگشت سرمایه بالایی دارد.

همان‌طور که انتظار می‌رود، این افسانه‌ی بازاریابی کاملا بی‌اساس است. 95 درصد آمریکایی‌ها هنوز هر روز به ایمیل‌هایشان وابسته هستند. همچنین، بیشتر اعضای نسل هزاره و نسل زد ترجیح می‌دهم برای خرید از ایمیل استفاده کنم. این دلایلی است که بازاریابی ایمیلی که به ازای هر دلار سرمایه‌گذاری، 36 دلار بازگشت دارد، همچنان… بازده سرمایه‌گذاری بالاتر از هر کانال بازاریابی دیجیتالی دیگر .

چگونگی تنظیم: ساخت ایمیل‌های مرتبط برای مخاطبان ثبت‌نام‌کننده

همانطور که در مورد بسیاری از باورهای غلط بازاریابی ایمیلی صادق است، دلیلی برای پایداری این باور وجود دارد. اگرچه بازاریابی ایمیلی همچنان بسیار مؤثر است، اما ایمیل‌های اسپم نامربوط به مخاطبان شما، نتیجه‌ی دلخواه را به همراه نخواهند داشت. در عوض، کمپین‌های خود را بر اساس ارسال ایمیل‌هایی بنا کنید که واقعاً به مخاطبان شما سود می‌رسانند. همچنین، ایمیل‌ها را برای بخش‌های تخصصی مخاطبان ارسال کنید تا میزان مرتبط بودن آنها افزایش یابد.

افسانه شماره ۲ بازاریابی ایمیلی: زمان ارسال بهینه می‌تواند موفقیت یا شکست ایمیل‌های شما را تعیین کند.

بسیاری از راهنماهای بازاریابی ایمیلی به زمان ارسال ایمیل‌ها می‌پردازند و پیشنهاداتی مانند چهارشنبه‌ها ساعت ۳ بعدازظهر یا دوشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح ارائه می‌دهند. این پیشنهادها معمولا منطقی و مبتنی بر تحقیق هستند، اما متاسفانه دیدگاه بسیار محدودی دارند.

مشاهده این مطلب  ۱۵ نوع محتوای ویدئویی برای هر مرحله از قیف بازاریابی شما

حقیقت این است که بازاریابی ایمیلی مدرن، انعطاف‌پذیری زمانی دارد.

حقیقت این است که بیشتر مخاطبان شما بلافاصله ایمیل شما را پس از دریافت آن باز نمی‌کنند. در واقع، آن‌ها اغلب یک یا دو روز صبر می‌کنند تا صندوق ورودی خود را بررسی کنند. اگر این را به تعداد بسیار زیاد ایمیل‌های خودکار که زمان ارسال آن‌ها به هیچ وجه در کنترل شما نیست اضافه کنید، متوجه می‌شوید که چرا این یکی از بزرگ‌ترین افسانه‌های بازاریابی ایمیلی است.

چگونگی تنظیم: مخاطب خود را بشناسید و متناسب با آن تنظیم کنید

درباره ارسال ایمیل، برخی اصول اولیه همچنان منطقی هستند. احتمالا ارسال ایمیل در ساعت ۲ بامداد دوشنبه کار عاقلانه‌ای نیست؛ چرا که ممکن است چند ساعت بعد، حجم ایمیل‌های کاری، ایمیل شما را در انبوهی از ایمیل‌ها مدفون کند. با این حال، می‌توانید بر اساس گزارش‌های خودتان از زمان اقدام اکثر مخاطبان به ایمیل‌ها، این زمان‌بندی را تنظیم کنید.

یا می‌توانید از ابزاری مانند… استفاده کنید. کلیویو که زمان ارسال هوشمند این ویژگی زمان ارسال پیام‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کند که بیشترین میزان باز شدن و تعامل را داشته باشید.

افسانه بازاریابی ایمیلی شماره ۳: هر چه ایمیل شما کوتاه‌تر باشد، بهتر است.

مطالعاتی که نشان می‌دهد طول ایده‌آل یک ایمیل بازاریابی بین ۵۰ تا ۱۲۵ کلمه است و به باور محکمی تبدیل شده که هر چیزی طولانی‌تر از این بلافاصله نتایج را کاهش می‌دهد. اما آیا واقعا اینطور است؟ آیا همیشه ایمیل کوتاه‌تر از ایمیل بلندتر بهتر عمل می‌کند؟

marketers learning the truth about email marketing myths

حقیقت این است که طول ایمیل کاملاً به موضوع آن بستگی دارد.

درست است که ایمیل‌های طولانی به دلیل محدودیت توجه مخاطبان، عملکرد ضعیفی دارند. اما این بدان معنا نیست که همیشه کوتاه‌تر بهتر است. اگر یک ایمیل کوتاه نتواند انتظارات مخاطب را برآورده کند، کلیک و تعامل مورد نظرتان را دریافت نخواهید کرد.

مشاهده این مطلب  افزایش نرخ تبدیل ایمیل‌ها

چگونگی تنظیم ایمیل‌های بازاریابی هدفمند و قابل‌اسکن

قبل از هر چیز، هدف ایمیل خود را مشخص کنید و بر اساس آن متن را بنویسید، نه اینکه به باورهای غلط بازاریابی ایمیلی توجه کنید. اگر متن شما از ۱۲۵ کلمه بیشتر شد نگران نباشید؛ کافی است از تکنیک‌هایی برای خوانایی آسان متن استفاده کنید تا مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند. برای این کار می‌توانید از مواردی مانند:

  • گرافیک‌های جذاب
  • دکمه‌ها
  • لیست‌های گلوله‌دار

افسانه بازاریابی ایمیلی شماره ۴: بلافاصله مشترکان غیرفعال را حذف کنید.

پاک‌سازی لیست ایمیل برای موفقیت بلندمدت بازاریابی ضروری است. اما در جایی این اصل اساسی به افسانه‌ای تبدیل شد که می‌گوید باید بلافاصله مشترکانی که چند ماه است با پیامی تعامل نداشته‌اند را حذف کرد. متأسفانه، این ساده‌سازی بیش از حد می‌تواند به تلاش‌های ایمیلی شما آسیب بزند.

حقیقت این است که مشترکان غیرفعال، فرصت‌های بازگرداندن هستند.

مشترکین غیرفعال لزوماً به پیام‌های شما بی‌علاقه نیستند، فقط ممکن است در مرحله‌ی مناسبی از چرخه‌ی مشتری برای اقدام قرار نداشته باشند. نادیده گرفتن آن‌ها یا حذف کاملشان از لیست، فرصت جذب مجدد آن‌ها برای فروش‌های آینده را از دست می‌دهد.

چگونگی تنظیم جریان‌های بازگشت ایمیل اختصاصی به موقعیت

به جای حذف مشترکان غیرفعال خود، بسازید جریان‌های خاصی برای بازگرداندن آنها به فعالیت به عدم فعالیت آنها اشاره کنید و سپس انگیزه‌ای برای بازگشتشان ارائه دهید. مطابق تحقیقات کلاویو، نرخ باز شدن ایمیل‌ها در کمپین‌های بازگرداندن مشتریان، نزدیک به ۳۰ درصد است. (که نشان از موفقیت بالقوه این نوع از کمپین‌ها دارد.)

افسانه ایمیل مارکتینگ شماره ۵: برخی کلمات به‌طور خودکار باعث اسپم شدن می‌شوند.

ارائه دهندگان خدمات ایمیل همواره در تلاشند تا ایمیل‌های نامربوط یا اسپم را شناسایی کنند و تجربه کاربران خود را بهبود بخشند. در نقطه‌ای، این تلاش قابل فهم به این فرضیه تبدیل شد که اگر شما هر کدام از این فهرست بلند از کلمات محرک موضوع ایمیل شما باعث می‌شود به‌طور خودکار به پوشه اسپم برود.

مشاهده این مطلب  روندها و پیش‌بینی‌های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳

حقیقت این است که ارائه دهندگان ایمیل کلمات محرک رایج را فیلتر نمی‌کنند.

ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی تلاش می‌کنند صندوق‌های پستی کاربران خود را از هرزنامه‌ها پاک نگه دارند؛ اما تحلیل آن‌ها بسیار فراتر از بررسی چند کلمه است. اعتبار فرستنده، زمان ارسال و عوامل دیگر همگی در ارزیابی آن‌ها نقش دارند. به همین دلیل، تحلیل‌ها همچنان نشان می‌دهند که واژه‌هایی مانند رایگان، ارزان یا فرصت محدود هیچ اثر منفی بر میزان تحویل ایمیل‌ها ندارند.

چگونه تنظیم کنیم: با تغییر کلمات، عملکرد را بهینه کنید

اگر چند اصطلاح به تنهایی تاثیرگذار نیستند، ایمیل‌هایتان را آزمایش کنید تا ببینید کدام کلمات و عبارات بیشترین احتمال را برای رسیدن به نتایج مطلوب دارند. ابزار تست A/B کلاویو می‌تواند در ساخت آزمایش‌های ساده‌ای که عملکرد را به مرور زمان بهینه می‌کنند، کمک کند. همچنین می‌توانید از تعدادی ابزار شخص ثالث استفاده کنید. ابزارهای تست قابلیت ارسال که با کلاویو ادغام می‌شوند برای اطمینان از رسیدن ایمیل‌های شما به صندوق‌های پستی مخاطبان.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070