09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

ده نکته که باید درباره راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی اپ استور بدانید

آنچه در این مقاله می خوانید:

ده نکته درباره راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در اپ استور

به گزارش بیزینس اینسایدر، درآمد تبلیغات حاصل از نصب برنامه‌ها تا پایان سال ۲۰۱۷، ۶.۱ میلیارد دلار پیش‌بینی شده و تا سال ۲۰۱۹ به ۶.۸ میلیارد دلار خواهد رسید. رقابت در حال افزایش است و باید به‌دقت کمپین فروشگاه اپ خود را برنامه‌ریزی کنید.

امسال به تنهایی، آمار سایت Statista نشان می‌دهد بیش از ۲۲۴ میلیون برنامه تلفن همراه در سراسر جهان دانلود شده است. با چنین مخاطبان گسترده‌ای، کسب‌وکار شما ممکن است بخواهد راه‌اندازی کمپینی برای نصب پولی را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال سال ۲۰۱۷ خود در نظر بگیرد. این ۱۰ مورد به کسب‌وکار شما در مسیر راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در فروشگاه‌های برنامه کمک خواهد کرد.

مصرف‌کنندگان آمریکایی حدود ۹۰ درصد از زمان استفاده از تلفن همراه خود را صرف اپلیکیشن‌ها می‌کنند. اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و اسنپ‌چت توجه نسل هزاره را به خود جلب کرده‌اند، مادران سراسر کشور به پینترست اعتیاد دارند و کندی کراش هنوز هم هر روز میلیون‌ها نفر را از کسالت نجات می‌دهد. 140 میلیارد برنامه از زمان راه‌اندازی، تاکنون میلیون‌ها بار از اپ استور دانلود شده است و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

با توجه به تعامل روزانه و مداوم این تعداد از کاربران با برنامه‌های کاربردی، تبلیغ‌کنندگان به استفاده از این پلتفرم‌ها برای کسب‌وکار خود روی آورده‌اند. گوگل اد ماب یکی از بزرگترین تبلیغ‌کنندگان موبایل با بیش از ۱ میلیون تبلیغ‌کننده گوگل و ۱ میلیون برنامه‌ی استفاده‌کننده از خدمات آن است. برای شروع مسیر تبلیغات کسب‌وکار شما از طریق برنامه‌ها، در اینجا ۱۰ نکته‌ی ضروری در مورد راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در فروشگاه‌های برنامه آورده شده است.

مشاهده این مطلب  مروری بر فیسبوک

طراحی سایت وردپرس می‌تواند در طراحی و پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای اپ استورها نقش قابل توجهی ایفا کند. به‌ویژه زمانی که برندها به دنبال ایجاد وب‌سایت‌هایی هستند که به‌خوبی با اپلیکیشن‌ها هماهنگ باشند و تجربه کاربری یکپارچه‌ای را ارائه دهند. طراحی یک سایت وردپرسی کاربرپسند که شامل اطلاعات دقیق، نظرات کاربران، و لینک‌های مستقیم به اپ استور باشد، می‌تواند در جذب کاربران جدید کمک شایانی کند. این طراحی‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که مسیر دانلود و استفاده از اپلیکیشن را برای کاربر آسان و سریع کنند.

10-things-to-know-about-app-store-ad-campaign-admob

کمپینی طراحی شده برای موبایل

یکی از اولین پرسش‌هایی که در این مسیر باید از خودتان بپرسید این است که می‌خواهید کاربران آگهی‌های شما را کجا ببینند؟ هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی اپ استور، مانند هر کمپین دیگری، ابتدا باید ماهیت آن را تعیین کنید. جستجو همواره در بهینه‌سازی نقش بسیار مهمی داشته است.

اما به گفته‌ی یکی از آژانس‌های پیشرو در حوزه‌ی دیجیتال اومکور شبکه‌های نمایش اپلیکیشن‌های موبایل بهترین گزینه هستند. آن‌ها ترافیک بیشتری ایجاد می‌کنند و در نتیجه، دید برند شما را افزایش می‌دهند. مزایای جستجو و نمایش را در نظر بگیرید و ببینید کدام برای کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن شما در فروشگاه‌های اپلیکیشن مناسب‌تر است. برای شروع، از انواع کمپین موجود، «نصب اپلیکیشن موبایل» را انتخاب کنید تا اپلیکیشن شما در اپ استور اپل و گوگل پلی نمایش داده شود.

app-store-ad-aumcore

برای همه دستگاه‌ها بهینه سازی شود

با توجه به اینکه کاربران وقت خود را صرف نود درصد با توجه به زمان زیادی که کاربران در برنامه تلفن همراه خود می‌گذرانند، به راحتی می‌توان دریافت که دستگاه‌های تلفن همراه برای این کمپین خاص، به اندازه یا حتی مهم‌تر از دستگاه‌های رومیزی هستند.

مشاهده این مطلب  پنج راه برای افزایش دیده شدن کسب‌وکار شما توسط مشتریان

اما کاربران کامپیوترهای رومیزی را فراموش نکنید. باید مطمئن شوید که کمپین شما برای همه سیستم عامل‌ها بهینه شده است. همچنین کمپین خود را محدود نکنید و تفاوت‌های iOS و اندروید را در نظر بگیرید. برای این کار و گسترش دامنه کمپین خود، گزینه «همه سیستم‌عامل‌های موجود» را انتخاب کنید.

opimization-for-devices

شبکه‌ای را که برای کسب‌وکارتان مناسب‌تر است، انتخاب کنید.

برخی پلتفرم‌ها کاربران کم‌کیفیت را به سمت تبلیغ شما می‌رانند. این یعنی حجم زیادی از ترافیک به کمپین شما هدایت می‌شود بدون اینکه هیچ اقدامی انجام شود. برای کسب نتایج مثبت، باید مشخص کنید کدام شبکه‌ها کاربران باکیفیت را جذب می‌کنند. پس به یک استراتژی بازاریابی برای اپلیکیشن خود نیاز دارید.

بسته به اهداف منحصر به فرد کسب‌وکار شما، موفقیت می‌تواند هر چیزی از دانلود تا تعامل باشد. پس از تعیین عامل موفقیت خود، شبکه‌ای را بیابید که بهترین خدمات را به کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد.

در توانایی‌های مالی خود بمانید.

موفقیت به معنای ورشکستگی نیست. هرچند همه آرزوی دیده شدن گسترده را داریم، اما ورشکسته کردن کسب‌وکار در این راه، بخشی از برنامه نیست. برای کمپین تبلیغاتی اپ استور خود، بودجه‌ای واقع‌بینانه تعیین کنید.

اگر کسب‌وکار کوچک یا متوسطی دارید و در مدیریت امور مالی کمپین کمی احساس راحتی نمی‌کنید، شاید استفاده از خدمات یک آژانس برای شما مناسب باشد. در غیر این صورت، مطمئن شوید که روی نتیجه مشخصی برای استراتژی پیشنهاد خود تمرکز کرده‌اید و در توان مالی خود باقی می‌مانید.

درباره رشد ارگانیک فکر کنید

مصرف‌کنندگان معمولا به‌طور مستقیم اپلیکیشنی را جستجو می‌کنند یا در طول مسیر یکی را پیدا می‌کنند. شما نیاز به کمک از… دارید. ترفندها و نکات ASO افزایش تعداد نصب اپلیکیشن، نقش بسیار مهمی در افزایش دیده شدن کسب‌وکار شما دارد؛ زیرا تعیین‌کننده جایگاه اپلیکیشن شما در فروشگاه است، فرایندی که بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن نامیده می‌شود.

مشاهده این مطلب  چگونه نامی برای کسب‌وکار خود انتخاب کنید

منابع پولی به افزایش دانلودها و رشد ارگانیک شما کمک می‌کنند، زیرا اگر مردم ببینند برنامه شما محبوبیت و پیشرفت دارد، بیشتر در معرض دید آن قرار می‌گیرند. از این روش به‌عنوان بخشی از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی فروشگاه برنامه خود استفاده کنید و ببینید که آیا کسب‌وکار شما به دیده شدن بیشتر توسط مخاطبان نیاز دارد یا خیر.

خدمات سئو وردپرس در راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی اپ استور نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. استفاده از تکنیک‌های سئو به بهبود رتبه‌بندی اپلیکیشن در موتور جستجوی اپ استور کمک کرده و ترافیک بیشتر و بازدیدکنندگان هدفمندتری را به اپلیکیشن جذب می‌کند. علاوه بر این، با توجه به الگوریتم‌های پیچیده جستجوی اپ استور، استفاده از خدمات سئو مناسب برای بهینه‌سازی عنوان، توضیحات، کلمات کلیدی و تصاویر اپلیکیشن‌ها می‌تواند به افزایش دیده‌شدن و ارتقاء فروش اپلیکیشن‌ها کمک کند.

بیمه کلیک

ردیابی کلیک‌ها زمان‌بر و ردیابی منبع اصلی آن‌ها دشوار است. برای درک بهتر مسیر کاربر، مطمئن شوید که ارتباطاتی که ایجاد کرده‌اید، آخرین کلیک کاربر را ردیابی می‌کنند. این امر به‌خصوص اگر بودجه محدودی دارید، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که ممکن است به پرداخت هزینه اضافی از طرف شما منجر شود.

ad-campaign-setup-hubspot

با کاربران خود به توافق نهایی برسید

دعوت به عمل شما چیست؟ آیا کاربران با دیدن تبلیغ شما ترغیب به دانلود اپلیکیشن می‌شوند؟ همیشه بهتر است کمی تحقیق کنید و ببینید چه چیزی مشتریان را به سمت شما جذب می‌کند. بخش عمده‌ای از هر کمپین این است که مطمئن شوید در جای درست و زمان درست هستید، اما جذب مخاطبان هدف شما، کار را تمام می‌کند. مشخص کنید که کمپین شما روی کلیک‌ها یا نصب‌ها تمرکز خواهد داشت و انتخاب را مطابق موارد زیر انجام دهید.

مشاهده این مطلب  چگونه یک فروش را نهایی کنیم

user-experience-app-store-ad

تجربه کاربری (UX) هنوز هم اهمیت دارد

علاوه بر مدل‌های فراوان موجود در بازار، نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل را هم باید در نظر گرفت. با هدف قرار دادن دستگاه‌های خاص، می‌توانید تعیین کنید کدام سیستم بهترین پشتیبانی را از برنامه شما خواهد داشت. طراحی رابط کاربری (UX) مناسب به افزایش مخاطبان کمک می‌کند، پس از قبل برنامه‌ریزی کنید. عواملی مانند iOS در مقابل اندروید یا اتصال فقط وای‌فای را برای ارائه خدمات بهتر به مخاطبان هدف خود در نظر بگیرید.

داده‌ها را تحلیل کنید

بر اساس هاب‌اسپات تحلیل‌های گروهی درک جامعی از شاخص‌های کلیدی عملکرد شما ارائه می‌دهند. از این تحلیل‌ها برای مقایسه میزان تعامل (تعداد جلسات، فراوانی بازدیدها و غیره) یا درآمدزایی (خریدهای درون‌برنامه‌ای، ARPU، ARPPU، LTV و غیره) بخش‌های مختلف کاربران استفاده می‌شود.

این اطلاعات برای کمک به بازاریابان اپلیکیشن در بهینه‌سازی هزینه‌ها و هدف‌گذاری تبلیغات آتی بسیار ارزشمند است. مقایسه گروه‌های مختلف به کسب‌وکار شما امکان می‌دهد تا جزئیات دقیقی از نقاط موفق کمپین خود به‌دست آورید.

اندازه گیری موفقیت

چه افزایش نصب برنامه باشد، چه جذب ترافیک بیشتر، و چه ارتقای تعامل کاربران، اهداف اولیه‌ای که کسب‌وکارتان هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی فروشگاه برنامه تعیین کرده بود را از یاد نبرید. یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به نتایج مثبت، پیش رفتن طبق برنامه است. همواره تیم خود را به هدف نهایی و معنای موفقیت برای کسب‌وکارتان یادآوری کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونگی استفاده از داده‌های بینش بازاریابی برای موفقیت کمپین‌ها

رمزگشایی رفتار مصرف‌کننده: چگونه داده‌های بینش بازاریابی، موفقیت کمپین‌ها را هدایت می‌کند با پیشرفت‌های...

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان

انقلاب در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال صنعت خدمات خانگی در سراسر جهان آیا به دنبال گسترش کسب‌وکار خدمات...

5 استراتژی بازاریابی موفق GoPro برای افزایش فروش

5 استراتژی موفق بازاریابی GoPro برای افزایش فروش همه ما روحیه ماجراجویی نداریم و هیچ کس موظف به ماجراجویی...

برنامه‌های شریک نرم‌افزاری به‌عنوان سرویس (SaaS): برتری غیرقابل‌انکار برای هر آژانس بازاریابی

برنامه‌های شریکی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس: برتری غیرقابل‌رقابت برای هر آژانس بازاریابی آیا نماینده‌ی...

سه راه برای جذب مشتریان جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو

سه راه برای جذب مشتری جدید توسط شرکت‌ها و فریلنسرها: بینش‌هایی از گزارش سال ۲۰۲۳ میل‌چیمپ و کو چه در...

12 فرصت هوشمندانه واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023

12 فرصت هوشمند واقعیت مجازی برای کسب‌وکارها در سال 2023 واقعیت مجازی تأثیر گسترده و ماندگاری بر کار،...

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید

روندهای مصرف‌کننده که باید در استراتژی بازاریابی خود لحاظ کنید نمی‌توان تأثیر کووید-۱۹ بر کل جهان را...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070