ایمیل، روش محبوب بازاریابی است. هزینههای پایین، راهاندازی آسان و امکان ردیابی پاسخها و سنجش موفقیت از مزایای آن هستند. علاوه بر این، ایمیل ابزاری عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان و معرفی محصولات و خدمات است. دیوید کوگلن در این چکلیست ضروری، نکات مفیدی در مورد بازاریابی ایمیلی ارائه میدهد.
چه مبتدی باشید چه… بازاریابی ایمیلی یا فقط میخواهید مطمئن شوید که کارتان را درست انجام میدهید، در اینجا یک چکلیست ساده وجود دارد که میتوانید هنگام ایجاد کمپین بعدی خود از آن استفاده کنید.
برنامهریزی
- بخش مخاطبان شماو بهترین روش برای ارتباط با آنها را در نظر بگیرید؛ شاید ایمیل برای همه مناسب نباشد.
- طراحی و صفحهآراییاین باید تاثیرگذار باشد اما پیام را هم بهوضوح برساند. طراحی باید از پیام حمایت کند، نه اینکه بر آن غلبه کند.
- آیکونهای اشتراکگذاریلینک همه کانالهای شبکههای اجتماعی برای تشویق به اشتراکگذاری و ارتباط و گسترش پیامهای شما
پیام
- نگه دارپیام اصلیروشن و ساده. سعی نکنید با گنجاندن بیش از یک پیام، آن را شلوغ کنید. این را برای کمپین بعدی خود نگه دارید.
- شرایط قانونیبرای اجتناب از جریمههای سنگین یا حتی پیگرد قانونی، مطمئن شوید که با قانون حفاظت از دادهها، سرویس ترجیح تلفن شرکتی و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی مطابقت دارید.
- پلتفرمهانسخهای بدون تصویر برای کسانی که نمیتوانند تصاویر را ببینند. گزارش اخیر نشان داد که بهطور شگفتآوری، تنها ۴۸ درصد معمولا… تصاویر روشن هستند. در ایمیلهایشان
بررسیهای قبل از ارسال
- ویرایشایمیل خود را بخوانید و غلطهای املایی یا تایپی آن را اصلاح کنید. همیشه بهتر است از کسی بخواهید که آن را برای شما بررسی کند؛ دو جفت چشم بهتر از یک جفت است.
- مطمئن شوید که هرپیوندهاشما در واقع کار کردهاید و پیوندها را به سایت صحیح فرستادهاید. اگر پیوندهایی به صفحات رسانههای اجتماعی خود اضافه میکنید، قبل از کلیک روی ارسال، مطمئن شوید که به صفحات درست هدایت میشوند.
- ایمیل خود را امتحان کنیددر همه پلتفرمها مانند رایانه شخصی، تلفن همراه، آیپد و … در دسترس است. به یاد داشته باشید که ۷۹ درصد از کاربران گوشیهای هوشمند از تلفنهای خود برای خواندن ایمیل استفاده میکنند.
- دعوت به اقدامهدف روشنی از کاری که میخواهید خواننده پس از خواندن ایمیل انجام دهد، داشته باشید. این امر در هنگام ایجاد محتوا و طراحی اولیه نیز مفید خواهد بود.
- برای خوانندهتان توضیح سادهای ارائه دهید.گزینه لغو اشتراکدر پایان ایمیل، برای رعایت الزامات قانونی.
پیگیری
- ادغام کردنایمیل مارکتینگ خود را با سایر فعالیتهای بازاریابی، به ویژه شبکههای اجتماعی، هماهنگ کنید.
- ردیابیسنجش موفقیت کمپین شما (با بررسی میزان کلیک و باز شدن ایمیلها). این تحلیل همچنین به شما نشان میدهد که آیا مخاطبان از فراخوان شما پیروی کردهاند یا نه.
- شیوه آزمون و خطاارسال ایمیلهای تبلیغاتی نیاز به یادگیری دارد و بیشتر آنچه یاد میگیرید از کمپینهای قبلیتان است. به نقاط ضعفتان توجه کنید تا دفعه بعد بدانید چه باید بکنید.
- پاسخ را ثبت کن.کسانی که از کمپین شما حمایت کردند و کسانی که نکردند را به خاطر بسپارید و این اطلاعات را در پایگاه داده وارد کنید.
- بازگشتهای پیام را ثبت کن.به ایمیلهای برگشتی دقت کنید تا بدانید به چه کسانی باید دوباره ایمیل ارسال کنید و اطلاعات چه کسانی نیاز به بهروزرسانی دارد.
- لغو اشتراکهاکسانی که از ایمیلهای شما انصراف میدهند، باید بلافاصله از لیست مخاطبان حذف یا بهعنوان افرادی که نیازی به تماس بیشتر ندارند، مشخص شوند. عدم انجام این کار ممکن است به جریمه منجر شود.
بعضی از این پیشنهادها شاید بدیهی به نظر برسند، اما اگر این چکلیست را دنبال کنید، میتوانید به کمپینهای خود اعتماد کنید و بهجای فقط زدن دکمه ارسال و امید به بهترین نتیجه، با اطمینان عمل کنید.