09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چک‌لیست کمپین ایمیل مارکتینگ

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

ایمیل، روش محبوب بازاریابی است. هزینه‌های پایین، راه‌اندازی آسان و امکان ردیابی پاسخ‌ها و سنجش موفقیت از مزایای آن هستند. علاوه بر این، ایمیل ابزاری عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان و معرفی محصولات و خدمات است. دیوید کوگلن در این چک‌لیست ضروری، نکات مفیدی در مورد بازاریابی ایمیلی ارائه می‌دهد.

چه مبتدی باشید چه… بازاریابی ایمیلی یا فقط می‌خواهید مطمئن شوید که کارتان را درست انجام می‌دهید، در اینجا یک چک‌لیست ساده وجود دارد که می‌توانید هنگام ایجاد کمپین بعدی خود از آن استفاده کنید.

برنامه‌ریزی

  • بخش مخاطبان شماو بهترین روش برای ارتباط با آن‌ها را در نظر بگیرید؛ شاید ایمیل برای همه مناسب نباشد.
  • طراحی و صفحه‌آراییاین باید تاثیرگذار باشد اما پیام را هم به‌وضوح برساند. طراحی باید از پیام حمایت کند، نه اینکه بر آن غلبه کند.
  • آیکون‌های اشتراک‌گذاریلینک همه کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای تشویق به اشتراک‌گذاری و ارتباط و گسترش پیام‌های شما

پیام

  • نگه دارپیام اصلیروشن و ساده. سعی نکنید با گنجاندن بیش از یک پیام، آن را شلوغ کنید. این را برای کمپین بعدی خود نگه دارید.
  • شرایط قانونیبرای اجتناب از جریمه‌های سنگین یا حتی پیگرد قانونی، مطمئن شوید که با قانون حفاظت از داده‌ها، سرویس ترجیح تلفن شرکتی و مقررات حریم خصوصی و ارتباطات الکترونیکی مطابقت دارید.
  • پلتفرم‌هانسخه‌ای بدون تصویر برای کسانی که نمی‌توانند تصاویر را ببینند. گزارش اخیر نشان داد که به‌طور شگفت‌آوری، تنها ۴۸ درصد معمولا… تصاویر روشن هستند. در ایمیل‌هایشان

بررسی‌های قبل از ارسال

  • ویرایشایمیل خود را بخوانید و غلط‌های املایی یا تایپی آن را اصلاح کنید. همیشه بهتر است از کسی بخواهید که آن را برای شما بررسی کند؛ دو جفت چشم بهتر از یک جفت است.
  • مطمئن شوید که هرپیوندهاشما در واقع کار کرده‌اید و پیوندها را به سایت صحیح فرستاده‌اید. اگر پیوندهایی به صفحات رسانه‌های اجتماعی خود اضافه می‌کنید، قبل از کلیک روی ارسال، مطمئن شوید که به صفحات درست هدایت می‌شوند.
  • ایمیل خود را امتحان کنیددر همه پلتفرم‌ها مانند رایانه شخصی، تلفن همراه، آی‌پد و … در دسترس است. به یاد داشته باشید که ۷۹ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند از تلفن‌های خود برای خواندن ایمیل استفاده می‌کنند.
  • دعوت به اقدامهدف روشنی از کاری که می‌خواهید خواننده پس از خواندن ایمیل انجام دهد، داشته باشید. این امر در هنگام ایجاد محتوا و طراحی اولیه نیز مفید خواهد بود.
  • برای خواننده‌تان توضیح ساده‌ای ارائه دهید.گزینه لغو اشتراکدر پایان ایمیل، برای رعایت الزامات قانونی.
مشاهده این مطلب  رسانه‌های اجتماعی را با دیگر شیوه‌های بازاریابی ترکیب کنید

پیگیری

  • ادغام کردنایمیل مارکتینگ خود را با سایر فعالیت‌های بازاریابی، به ویژه شبکه‌های اجتماعی، هماهنگ کنید.
  • ردیابیسنجش موفقیت کمپین شما (با بررسی میزان کلیک و باز شدن ایمیل‌ها). این تحلیل همچنین به شما نشان می‌دهد که آیا مخاطبان از فراخوان شما پیروی کرده‌اند یا نه.
  • شیوه آزمون و خطاارسال ایمیل‌های تبلیغاتی نیاز به یادگیری دارد و بیشتر آنچه یاد می‌گیرید از کمپین‌های قبلی‌تان است. به نقاط ضعفتان توجه کنید تا دفعه بعد بدانید چه باید بکنید.
  • پاسخ را ثبت کن.کسانی که از کمپین شما حمایت کردند و کسانی که نکردند را به خاطر بسپارید و این اطلاعات را در پایگاه داده وارد کنید.
  • بازگشت‌های پیام را ثبت کن.به ایمیل‌های برگشتی دقت کنید تا بدانید به چه کسانی باید دوباره ایمیل ارسال کنید و اطلاعات چه کسانی نیاز به به‌روزرسانی دارد.
  • لغو اشتراک‌هاکسانی که از ایمیل‌های شما انصراف می‌دهند، باید بلافاصله از لیست مخاطبان حذف یا به‌عنوان افرادی که نیازی به تماس بیشتر ندارند، مشخص شوند. عدم انجام این کار ممکن است به جریمه منجر شود.

بعضی از این پیشنهادها شاید بدیهی به نظر برسند، اما اگر این چک‌لیست را دنبال کنید، می‌توانید به کمپین‌های خود اعتماد کنید و به‌جای فقط زدن دکمه ارسال و امید به بهترین نتیجه، با اطمینان عمل کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070