لطفاً از ما دیدن کنید صفحه فرود نسل زد برای بهروزترین تحقیقات و اطلاعات در مورد این موضوع.
مطالعات مرکز جنریک جنرال نشان میدهد که برای برقراری ارتباط، دنیای دیجیتال باید به طور فزایندهای سرگرمکنندهتر، امنتر، قابل پیشبینیتر و شخصیسازیشدهتر شود.
یک مطالعه ملی جدید که به سفارش موتور WP و انجامشده توسط مرکز پویایی نسلها این پژوهش با عنوان «آینده تجارب دیجیتال»، نگرشها، ترجیحات و انتظارات نسل زد، هزارهها، نسل ایکس و نسل بومرها را در مورد تجارب فعلی و آیندهی دیجیتال آنها بررسی میکند. در این مطالعه که بیش از ۱۲۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا در گروه سنی ۱۴ تا ۵۹ سال را مورد بررسی قرار داد، مشخص شد که برای نسل زد (متولدین ۱۹۹۶ تا به امروز) تجربه دیجیتال، همان تجربه انسانی است. این بومیان دیجیتال انتظار دسترسی همیشگی به دنیای آنلاین را دارند و میخواهند تجارب دیجیتالشان رایگان، امن، اصیل، شفاف و شخصیسازی شده باشد.
برای نسل Z، خدمات سئو وردپرس باید بهگونهای طراحی شوند که محتوای سایت به سرعت و بهراحتی در نتایج جستجو ظاهر شود. این نسل بهدنبال اطلاعات سریع، دقیق و کاربردی است، بنابراین سئو باید بهینهسازی شده باشد تا صفحات بهسرعت بارگذاری شوند و در جستجوهای مرتبط در دسترس قرار گیرند. استفاده از کلمات کلیدی خاصی که نسل Z ممکن است جستجو کند، تولید محتوای ویدیویی و تعاملی، و بهینهسازی تجربه کاربری میتواند به جذب این گروه کمک کند. همچنین، از آنجایی که نسل Z به شبکههای اجتماعی علاقهمند است، بهینهسازی برای جستجوهای مرتبط با این پلتفرمها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
تجربه دیجیتال، همان تجربه انسانی است.
برخلاف نسلهای قبل که عمدتا از اینترنت برای جستجوی اطلاعات استفاده میکردند، این تحقیق نشان میدهد که ۸۶ درصد از نسل زد بیشتر از اینترنت برای شبکههای اجتماعی و سرگرمی استفاده میکنند و این نشان از تغییر چشمگیری از «اطلاعرسانی» به «سرگرمی» دارد. در حالی که نسلهای قبل جنبه کاربردی و مفید اینترنت را میدیدند، نسل زد سرگرمی، ارتباط و هیجان را در آن میبیند. برای آنها، تفاوتی بین «آنلاین» یا «اینترنت» وجود ندارد. نسل زد تفاوتی بین آنلاین بودن، استفاده از یک اپلیکیشن، حضور در شبکه اجتماعی یا قدم زدن با تلفن همراه خود قائل نیست. برای این نسل، دنیای دیجیتال فراگیر است و به طور یکپارچه با دنیای واقعی در هم آمیخته است — آنها در فروشگاهها قیمتها را مقایسه میکنند، در صف انتظار با عزیزان خود میگذرانند و با هزاران دوست خود فیلمهای مورد علاقهشان را تماشا میکنند.
مطالعه WP Engine نشان میدهد که نسل Z زندگی خود را از طریق تجارب دیجیتال میگذراند، بنابراین طراحی سایت وردپرس برای این نسل باید تجربهای نوآورانه، تعاملی و بیدردسر ارائه دهد. نسل Z به دنبال طراحیهای مدرن، عملکردهای سریع، و امکاناتی است که آنها را قادر سازد تا به راحتی از طریق دستگاههای موبایل یا دسکتاپ به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنند. طراحی سایت باید بهگونهای باشد که نیازهای این گروه را با محتوای بصری جذاب، رابط کاربری ساده، و تعاملات سریع برآورده کند. برای جذب و نگهداشتن این نسل، ضروری است که سایتها بهطور مداوم بهروز شده و بهراحتی قابل پیمایش باشند.
انتظار این نیست که وب صرفا نقش بزرگتری در زندگی آنها ایفا کند، بلکه این انتظار وجود دارد که وب بخش کاملا جداییناپذیر زندگی آنها باشد و به همین صورت باقی بماند. برای مثال، ۵۷ درصد از نسل Z معتقدند که در پنج سال آینده دنیای دیجیتال تعیینکنندهی فعالیتهای روزانهی آنها خواهد بود، ۶۰ درصد معتقدند شهرت آنلاین آنها گزینههای دوستیابی آنها را تعیین خواهد کرد و ۷۱ درصد بهطور شگفتآوری باور دارند که فعالیتهای آنلاین، از جمله پستهای رسانههای اجتماعی و خریدهای گذشته، بر پیشنهادات شغلی آینده تأثیر خواهد گذاشت. ۵۲ درصد از نسل Z حتی پیشبینی کردند که استفاده از اینترنت برای درک اینکه آیا فردی وام میگیرد یا نه، به اندازهی امتیاز اعتباری او دقیق خواهد بود.
در ادامه، یافتههای کلیدی این پژوهش آمده است. نسل Z در ایالات متحده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج و دانلود نسخههایی از گزارش سفید و اینفوگرافیک.
- وابستگی دیجیتالی نسل زد مقابل بیتفاوتی نسل بومر: نسل زد فقط نگاه متفاوتی به دنیای دیجیتال ندارد، بلکه به آن وابستهتر از نسلهای پیشین است. ۲۷ درصد از نسل زد نمیتوانند بیش از یک ساعت بدون اینترنت بمانند، در حالی که ۲۷ درصد از نسل بومر میتوانند دو روز یا بیشتر بدون آن بمانند. ۴۲ درصد دیگر از نسل زد میگویند فقط میتوانند ۲ تا ۸ ساعت بدون دسترسی آنلاین راحت باشند. به عبارت دیگر، ۶۹ درصد از نسل زد نمیتوانند بیش از هشت ساعت بدون اتصال به اینترنت باشند.
- این نسل (نسل زد) ۲۵ درصد بیشتر از نسلهای دیگر تمایل دارد برای داشتن تجربهای شخصیتر و پیشبینیپذیرتر در فضای دیجیتال، اطلاعات شخصی خود را ارائه دهد. ۶۲ درصد از نسل زد معتقدند که ظرف پنج سال آینده، وبسایتها قبل از اینکه شما چیزی را بخواهید، آن را خواهند دانست. نیمی از نسل زد اگر وبسایتی نیازها، علایق یا خواستههای آنها را پیشبینی نکند، از مراجعه به آن وبسایت خودداری خواهند کرد. علاوه بر این، ۵۵ درصد از نسل زد معتقدند که در پنج سال آینده، وبسایتها با نمایش احساسات شخصی هنگام بازدید و تعامل کاربران، تجربهای انسانیتر ارائه خواهند داد.
- تقریباً آنجا هستند: نیمی از نسل زد معتقدند واقعیت مجازی ظرف سه سال یا کمتر پذیرفته خواهد شد. ۹۲ درصد بر این باورند که شیوه تعامل ما با دنیای آنلاین به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد. پیشبینی میشود که دادههای زیستی، فناوریهای پیشبینیکننده، صدا و حرکات جایگزین تایپ روی یک دستگاه واحد شوند. برای نسل زد، فناوری ابزاری برای بهرهوری نیست، بلکه دری به سوی همدلی است.
- برای نسل زد، اصالت در اینترنت بسیار مهم است. نیمی از آنها نیاز دارند به آنلاین بودن افراد و واقعی بودن نظرات مشتریان (که محصول را خریدهاند و انگیزهای برای نظر دادن ندارند) اعتماد کنند. در مقابل، ۶۴ درصد از نسل بومرها به پرداختهای امن آنلاین اهمیت میدهند و کمتر نگران اصالت هستند.
- امنیت و اطمینان: با وجود تفاوتهای نسلی فراوان، نقطهی مشترک همه نسلها، نیاز به تجارب دیجیتال امنتر و مطمئنتر است. سه مورد از پنج موردی که همه پاسخدهندگان بیش از همه از وب میخواهند، عبارتند از: جلوگیری بهتر از بدافزارها، محافظت بیشتر در برابر کلاهبرداری یا سرقت هویت و اعتبار بیشتر در مورد قابل اعتماد بودن یک وبسایت. با این حال، نسل زد در این زمینه فراتر میرود. احتمال انتخاب دنیای دیجیتالی که در آن وبسایتها یا برنامهها میتوانند نیازهای کاربران را پیشبینی و ارائه دهند، توسط نسل زد بیش از ۲۵ درصد بیشتر از نسل بومرها و ایکس است؛ در مقابل دنیایی که در آن فرد کاملاً ناشناس است و باید انتخابهای دستی متعددی انجام دهد. نسل زد از ترس به بیباکی در حال گذار است، زیرا امنیت را عاملی برای ایجاد تجارب آنلاین بهتر و جذابتر میداند.
مری الن دوگان، مدیر بازاریابی ارشد شرکت WP Engine میگوید: «نسل زد انتظار دارد تقریباً همه چیز یا به صورت آنلاین دربیاید یا بهطور کامل از بین برود.» این فرصتی بینظیر برای شرکتهایی است که هدفشان این نسل است و چهره دیجیتال یک برند – وبسایت آن – را به مهمترین مکان برای بیان هدف و ارائه ارزش تبدیل میکند. برای دسترسی مؤثر به این نسل جوان، تجربه دیجیتال یک برند باید با برقراری ارتباط مستمر، اصیل، شخصیسازیشده و امن با ذینفعان، ارزش ارائه دهد. هر چیز کمتری از این در کمتر از 8 ثانیه نادیده گرفته میشود.
جیسون دورسی، رئیس مرکز پویایی نسلها، میگوید: «نسل زد هماکنون دهها میلیارد دلار در سال بر خرج و مخارج تأثیر میگذارد و بهزودی پیشران تمام گرایشهای اصلی مصرفکننده خواهد بود. در واقع، پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۰، نسل زد ۴۰ درصد از تمام مصرفکنندگان را تشکیل دهد. برندهایی که نتوانند خود را با نیازها و رفتارهای منحصر به فرد این بومیان واقعی دیجیتال و تلفن همراه وفق دهند، احتمالاً منسوخ شده و از قدرت خرید فوقالعاده آنها بینصیب خواهند ماند.»
نسل زد گروهی بزرگ و بهطور فزایندهای تاثیرگذار است که رابطهاش با تکنولوژی با هیچ نسل قبلی قابل مقایسه نیست. در واقع، تجربه انسانی آنها همان تجربه دیجیتالشان است و به آن وابستهاند. نسل زد هیچگاه دورهای بدون دسترسی آنلاین را تجربه نکرده و برای سرگرمی بیش از اطلاعات به آن وابسته است. آنها همچنین در تمام جنبههای این تجربیات دیجیتال خواهان اصالت هستند و امنیت را عاملی برای تعاملات بهتر و شخصیتر میدانند. نسل زد معتقد است آینده شخصی خواهد بود، با لوازم و دستگاههای متصل و تجربیات شخصیسازیشده یکسان در وبسایتها، برنامهها و پلتفرمها. این فرصتی عظیم برای ارتباط با آنها ارائه میدهد – به روشهایی انسانیتر، امنتر، پیشبینیپذیرتر و شخصیتر از همیشه.
روش شناسی پیمایش
یک نظرسنجی سفارشی ۲۳ سوالی بهطور مشترک توسط شرکت WP Engine و مرکز جنبشهای نسلی طراحی شد. این مطالعه بر روی ۱۲۵۷ پاسخدهنده در ایالات متحده با سنین ۱۴ تا ۵۹ سال انجام شد و با توجه به دادههای سرشماری فعلی ایالات متحده در مورد سن، جنسیت و منطقه، وزندهی شده است. این نظرسنجی بهصورت آنلاین از ۲۸ ژوئیه تا ۱۰ اوت ۲۰۱۷ انجام شد. حاشیه خطای این مطالعه ±۲.۸ درصد است.