آیا تجارت الکترونیک از بحران کووید-۱۹ جان سالم به در خواهد برد؟
در دوران بحران کووید-۱۹، بسیاری از کسبوکارها برای بقا به سمت تجارت الکترونیک روی آوردهاند. طراحی سایت وردپرس با افزونههایی مانند ووکامرس این امکان را فراهم میکند که فروشگاههای آنلاین با هزینهای مناسب و سرعت بالا راهاندازی شوند. این انعطافپذیری به کسبوکارها کمک کرده تا حتی در شرایط بحرانی به فعالیت خود ادامه دهند و به مخاطبان گستردهتری دسترسی پیدا کنند.
اخبار ناامیدکننده تیتر همه جا را پر کرده و داستانهای مربوط به فروشگاههای محبوب شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در ماههای گذشته، اکثر ایالتها تعطیلیهایی را اجباری کردهاند که تأثیر ویرانگری بر فروشگاههای فیزیکی، رستورانها و سایر مشاغل داشته است.
اگر اخیراً خبر تعطیلی دائمی یکی از کسبوکارهای خانوادگی محلهتان بهدلیل از دست دادن ناگهانی درآمد، یا ورشکستگی یکی دیگر از فروشگاههای زنجیرهای محبوبتان را خواندهاید، احتمالاً در مورد آینده خرید نگران هستید. آیا فروشگاههای آنلاین نیز با چنین سرنوشتی روبرو هستند؟ یا تغییر سریع جامعه ما به سمت پذیرش همه چیزهای مجازی به فروشگاههای تجارت الکترونیک کمک کرده است؟
وضعیت تجارت الکترونیک چطور است؟
خوشبختانه، تجارت الکترونیک در طول همهگیری کرونا توانست رونق یابد. فروش آنلاین در هفتههای اول پس از تعطیلی کشور به دلیل کووید-۱۹ به شدت افزایش یافت، زیرا بسیاری از فروشگاههای مواد غذایی از اقلام ضروری خالی شدند و انواع دیگر فروشگاهها مجبور به تعطیلی موقت شدند.
با وجود لغو بیشتر دستورالعملهای قرنطینه خانگی و بازگشایی بسیاری از کسبوکارها، مصرفکنندگان در سراسر کشور همچنان خرید از خانه را به دلیل راحتی و امنیت آن ترجیح میدهند. بسیاری از صاحبان فروشگاههای اینترنتی در بهار و تابستان امسال، برخلاف میانگین درآمد فروشگاههای فیزیکی، افزایش درآمد داشتهاند.
تاثیر همهگیری بر تجارت الکترونیک
کووید-۱۹ فروش کسبوکارهای بزرگ و کوچک تجارت الکترونیک و انواع دیگر خدمات آنلاین را افزایش داده است. این مزایا احتمالا در فصل خرید تعطیلات و تا مدتها در آینده باقی خواهند ماند. پیشبینیهای اخیر در مورد هزینههای آنلاین در سال ۲۰۲۰ نشان میدهد که فروش تجارت الکترونیک به رکورد جدیدی دست یافتن با عبور از مرز ۱.۱ تریلیون دلار برای اولین بار در تاریخ.
سال ۲۰۲۰ از نظر فروش ناشی از تجارت الکترونیک، بزرگترین سال تاریخ خواهد بود. برای اولین بار در تاریخ، به رقم ۱٫۱ تریلیون دلار خواهد رسید. ( ) کلیویو
برای اطمینان از رشد و پایداری تجارت الکترونیک در دوران پساکرونا، استفاده از خدمات سئو وردپرس ضروری است. بهینهسازی موتورهای جستجو به کسبوکارها اجازه میدهد تا در رقابت آنلاین برجسته شوند و ترافیک هدفمند جذب کنند. ایجاد محتوای مرتبط و استفاده از استراتژیهای سئو میتواند نقشی کلیدی در جذب مشتریان جدید و حفظ موقعیت فروشگاههای آنلاین در این دوران چالشبرانگیز ایفا کند.
تغییرات تقاضا
با وجود آسیبهای گسترده کووید-۱۹ به صنایع مختلف، تجارت الکترونیک رونق چشمگیری یافته است. پس از توقف کوتاهی در خریدها در آغاز قرنطینههای مارس، بسیاری از مردم به سطح عادی خرید خود بازگشتهاند.
تمام چهارده میلیارد نفر از سایتهای تجارت الکترونیک در مارس ۲۰۲۰ بازدید کردند، و بیش از صد میلیون سفارش تجارت الکترونیک در طول بیشتر فصل بهار هر روز گذاشته میشدند.
سفارشات هر دسته در طول زمان
مبدأ: کلایویو توجه: مقادیر به میلیون دلار (در سطح جهانی، نه فقط ایالات متحده)
به عنوان کلیویو آنها با ردیابی تأثیر همهگیری بر تجارت الکترونیک، روندهای کلیدی را مشاهده کردهاند. افزایش ناگهانی تقاضا برای کالاهایی که به مردم کمک میکند تا از وقت خود در خانه بیشترین استفاده را ببرند، مانند لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و لوازم اداری، به چشم میخورد. همچنین مشاهده شده است که تقاضا برای صنایعی مانند جواهرات و خدمات مشاورهای، بر اساس تغییرات سبک زندگی مصرفکنندگان، کاهش یافته است.
بر اساس کلیویو فروش غذا و نوشیدنی ثابت مانده است. دستهبندی کامل را ببینید
اگرچه آمار کلی از اوایل ژوئن اندکی کاهش یافته، اما همچنان بالاتر از حد متوسط است. خدمات آنلاین سفارش مواد غذایی و رستورانهای آنلاین در ماههای اخیر افزایش قابل توجهی داشتهاند. پلتفرمهای پخش ویدئو و دیگر انواع سرگرمیهای دیجیتال، عمدتا به دلیل محدودیتهایی که انجام فعالیتهای دیگر را دشوار کرده، مشترکان جدیدی جذب کردهاند.
دلایل افزایش فروش تجارت الکترونیک در دوران کووید-۱۹
اگرچه در سالهای اخیر، سهولت خرید آنلاین در چندین دسته از فروش تجارت الکترونیک نسبت به کسبوکارهای سنتی مزیتهایی ایجاد کرده بود، اما وقایع سال ۲۰۲۰ ترجیحات خرید بسیاری از مصرفکنندگان را بهشدت تغییر داد و این تغییر پس از پایان همهگیری نیز پایدار خواهد بود.
در بهار و تابستان امسال، بسیاری از ایالتها محدودیتهایی را برای راهاندازی کسبوکارهای فیزیکی اعمال کردند که باعث شد بسیاری از مردم برای تهیهی مایحتاج خود به گزینههای آنلاین روی آورند. اگرچه برخی از خریداران مشتاق بازگشت به خرید حضوری در فروشگاههای مورد علاقه خود هستند، اما برخی دیگر هنوز برای بازگشت به فروشگاههای فیزیکی آماده نیستند. سهولت و ایمنی خرید از خانه در دورهای که خرید در فروشگاهها از همیشه دشوارتر است، مشتریان وفاداری برای تجارت الکترونیک ایجاد کرده که احتمالا در فصل خرید تعطیلات و تا سال ۲۰۲۱ باقی خواهند ماند.
تاثیر کووید-۱۹ بر فروش جمعه سیاه
تا اواخر تابستان، باید آمادهسازی وبسایت تجارت الکترونیک شما برای فروش بلک فرایدی و بقیه فصل خرید تعطیلات، امسال هم تفاوتی ندارد. اگرچه امسال پر از نااطمینانی بوده است، حدود ۷۵ درصد از آمریکاییهای مورد بررسی اعلام کردند که قصد ندارند بودجه خرید تعطیلات خود را در سال ۲۰۲۰ تغییر دهند.
مطالعه پیشنهادی: چرا باید همین حالا به فکر بلک فرایدی باشید؟
در حالی که بسیاری از فروشگاههای فیزیکی این پاییز درگیر این هستند که آیا میتوانند حجم مشتریان فروش جمعه سیاه را به فروشگاه خود راه دهند یا حتی تا زمان فروش تعطیلات و افزایش درآمد، کسب و کار خود را باز نگه دارند، انتظار داشته باشید که امسال یکی از بهترین جمعههای سیاه تجارت الکترونیکی شما باشد.
حتی فروشگاههایی که تا روز شکرگزاری به فعالیت عادی خود بازمیگردند، ممکن است همچنان برای جذب مشتری به اندازه جمعه سیاه سالهای گذشته با مشکل روبرو باشند. هنوز همه مشتریان احساس راحتی در حضور در جمعهای شلوغ ندارند. این دسته از مشتریان احتمالا به فروش آنلاین روی خواهند آورد تا بهترین تخفیفهای امسال را مرور کنند و این به سایت تجارت الکترونیک شما برتری قابل توجهی میبخشد.
با توجه به پیشبینی فروش قوی در جمعه سیاه، برنامهریزی دقیق برای فروش ضروری است. هرگز برای تحقیق در مورد روندها و انتخاب بهترین کالاها برای تخفیف، زود نیست. طراحی ایمیلها، پستهای شبکههای اجتماعی و دیگر تبلیغات برای مخاطبان هدف خود را از همین حالا شروع کنید و برای اطمینان از بهترین ظاهر و عملکرد وبسایتتان با یک متخصص همکاری کنید.