فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

تحقیق کمی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

پژوهش کمی، به معنای پرسیدن نظرات افراد به شیوه‌ای ساختاریافته است تا داده‌ها و آمار لازم برای راهنمایی شما فراهم شود. برای به‌دست‌آوردن نتایج قابل‌اعتماد، نظرسنجی از تعداد زیادی از افراد و اطمینان از نماینده بودن نمونه آماری آن‌ها از بازار هدف، ضروری است.

روش‌های تحقیق کمی، از جمله نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌های مشتریان می‌تواند به شرکت‌های کوچک در بهبود محصولات و خدماتشان کمک کند؛ چرا که امکان تصمیم‌گیری آگاهانه مبتنی بر داده‌های دقیق را برایشان فراهم می‌آورد.

چرا به تحقیقات بازار نیاز دارم؟

تحقیقات بازار می‌تواند بینش شما را نسبت به…بازار شما، رقبا، محصولات، بازاریابی و مشتریان شمااین اولین گام مهم پیش از انجام وظایف کلیدی بازاریابی از جمله آماده‌سازی است. برنامه بازاریابی در حال انجام تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. توسعه محصول هیچ چیز درون پرانتز وجود ندارد. برندسازی و قیمت‌گذاری .

تحقیقات بازار باید همچنین شما را راهنمایی کند استراتژی بازاریابی آنلاین از طراحی وب‌سایت شما به خبرنامه‌های ایمیلی هیچ چیزی داخل پرانتز نیست. بهینه‌سازی موتور جستجو و شبکه‌های اجتماعی .

چگونه تحقیق کمی انجام دهیم

پژوهش کمی بازار معمولاً شامل نظرسنجی‌ها و پرسشنامه‌های مشتری است. این کار می‌تواند به‌صورت حضوری با استفاده از کاغذ و خودکار، از طریق تلفن، پست یا ایمیل، آنلاین یا از طریق وب‌سایت انجام شود.

پرسش‌های نظرسنجی باید با دقت طراحی شوند تا نتایج داده‌های معنی‌داری ارائه دهند. فقط از آگاهی مردم نسبت به کسب‌وکار خود نپرسید؛ بلکه از میزان مراجعه آن‌ها، محصولات خریداری‌شده و دیگر مکان‌های خرید محصولات مشابه و دلیل آن بپرسید.

پاسخ‌های ساختارمند پرسشنامه معمولاً بسته هستند؛ یعنی پاسخ‌دهندگان باید از بین گزینه‌های مشخصی انتخاب کنند و نمی‌توانند پاسخ خود را توضیح یا بسط دهند. مثلاً صاحب یک مرکز باغبانی ممکن است بپرسد: «چند بار گیاه و لوازم باغبانی می‌خرید؟» و پاسخ‌دهندگان باید از بین پنج گزینه انتخاب کنند.

  • هرگز
  • یک بار در سال
  • دو تا سه بار در سال
  • هر ماه یک بار
  • هر هفته
مشاهده این مطلب  سفارش طراحی کارت ویزیت مشهد

با پرسیدن پرسش‌های یکسان از افراد زیادی، می‌توان تصویری روشن‌تر از رفتار مشتریان به‌دست آورد. سپس می‌توان از این داده‌های کمی برای هدایت تصمیمات تجاری استفاده کرد.

همچنین می‌توانید از روش‌های تحقیق کمی برای مقایسه‌ی زیرگروه‌های مشتریان استفاده کنید. برای مثال، اگر کافه یا دلی محلی دارید، احتمالا متوجه می‌شوید که به طیف وسیعی از مشتریان با نیازهای مختلف خدمات می‌دهید؛ از کارگران محلی که برای ساندویچ سریعا می‌آیند یا خریداران محصولات منصفانه‌ی تجاری گرفته تا آشپزهای علاقه‌مند که به دنبال مواد اولیه‌ی تخصصی هستند.

استفاده از نظرسنجی برای شناخت مشتریان و تحلیل نتایج هر گروه، ارزشمند است. مطمئن شوید که با تعداد مناسبی از هر نوع مشتری صحبت می‌کنید تا دیدگاه واضح‌تری به دست آورید.

با تکرار منظم نظرسنجی‌ها می‌توانید تغییرات دیدگاه‌ها و میزان پذیرش اقدامات جدید خود را رصد کنید. برای مقایسه دقیق با پژوهش‌های قبلی، سعی کنید برخی از پرسش‌ها را ثابت نگه دارید.

روش‌های تحقیق کمی

انتخاب روش انجام نظر سنجی بسیار مهم است. مصاحبه حضوری اگر نیاز به توضیح یا نشان دادن محصول به پاسخگو باشد، مناسب است. نظرسنجی تلفنی نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد، اما ممکن است گرفتن وقت مناسب برای صحبت با افراد دشوار باشد.

اگر پرسشنامه‌ها را از طریق پست و ایمیل ارسال می‌کنید، ممکن است برای ترغیب افراد به تکمیل پرسشنامه، نیاز به ارائه انگیزه‌ای داشته باشید.

زمان مناسبی برای درخواست تکمیل پرسشنامه از مشتری، پس از اتمام کار برای اوست. نظرسنجی رضایت مشتری به او فرصت می‌دهد تا هرگونه ایراد کار را مطرح کند و همچنین از کار خوب شما قدردانی نماید. این می‌تواند راهی مناسب برای جمع‌آوری نظرات مثبت باشد. نظرات کاربران که می‌توانید در بازاریابی خود از آن استفاده کنید.

مشاهده این مطلب  ده روش برای گسترش لیست مخاطبین شبکه‌های اجتماعی

همزمان، اطلاعات تماس آن‌ها را جمع‌آوری کنید و به فهرست ایمیل خود اضافه کنید تا در آینده بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتماً ازشون اجازه بگیر. لبخند.

اگر می‌خواهید تعداد زیادی مشتری بالقوه جدید را بررسی کنید، می‌توانید به پرسشنامه‌ای … نظرسنجی آنلاین جامع این‌ها نظرسنجی‌های عمومی هستند که توسط گروه‌های بزرگی از مصرف‌کنندگان از پیش انتخاب‌شده به‌صورت آنلاین تکمیل می‌شوند. با افزودن دو یا سه سؤال از خودتان به نظرسنجی، می‌توانید بازخورد مفیدی دریافت کنید. این در صورتی که قصد ورود به بازار جدیدی را دارید، ایده‌آل است.

تحقیق کمی چه اطلاعاتی می‌تواند به من بدهد؟

پژوهش کمی بازار می‌تواند به بسیاری از پرسش‌های حیاتی کسب‌وکار پاسخ دهد از جمله

  • آیا برای محصولات و خدمات شما بازاری وجود دارد؟
  • از محصول یا خدمت شما چه میزان آگاهی وجود دارد؟
  • چند نفر به خرید محصول یا خدمت شما علاقه‌مند هستند؟
  • بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • عادات خرید آنها چیست؟
  • نیازهای بازار هدف شما چگونه در حال تغییر است؟

تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش کمی شما

جمع‌آوری داده‌ها تنها بخشی از کار پژوهشی است. باید داده‌ها را گردآوری و تحلیل کنید. در یک پیمایش پیچیده، این می‌تواند یک کار تخصصی باشد تا بتوان تمام یافته‌ها را استخراج کرد و داده‌ها را به‌طور دقیق بررسی کرد تا ببینیم گروه‌های مختلف چگونه پاسخ داده‌اند.

با این حال، یک نظرسنجی ساده می‌تواند بسیار مؤثر و روشنگر باشد و شرکت‌های کوچک همیشه می‌توانند از آن بهره ببرند. از مشتریان خود نظرخواهی کردن .

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070