09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

7 راه برای کاهش رها کردن سبد خرید و نرخ پرش در سال ۲۰۲۰

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

7 راه برای کاهش رها کردن سبد خرید و نرخ پرش در سال 20207 Ways to Reduce Shopping Cart Abandonment and Bounce Rate in 2020

وقتی ترافیک وبسایت فروشگاهتان زیاد می‌شود اما فروش افزایش نمی‌یابد، چه می‌کنید؟

مدیریت فروشگاه آنلاین، مبارزه مداومی برای فروش است. ممکن است همه کارها را برای جذب مشتری انجام دهید، اما اگر این مشتریان به فروش و درآمد تبدیل نشوند، وقت تغییر فرا رسیده است.

می‌خواهیم نکاتی را درباره‌ی چگونگی بهینه‌سازی فروشگاهتان برای جذب مخاطبان مناسب، افزایش مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت و تشویق آن‌ها به تکمیل خرید، با شما در میان بگذاریم. بیایید شروع کنیم!

7 راه برای کاهش رها کردن سبد خرید

با نزدیک شدن به تعطیلات، افزایش فروش احتمالا در صدر فهرست کارهای شماست. گزینه‌های زیادی برای رونق کسب‌وکار و استفاده از تب خرید در نظر دارید، اما کدام یک واقعا نتیجه می‌دهند؟

۸ نفر از هر ۱۰ مشتری مشتریان محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می‌کنند و سپس بدون خرید از سایت خارج می‌شوند. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد و رسیدگی به آن‌ها می‌تواند به شما در بازیابی فروش از دست رفته کمک کند.

پس بیایید نگاهی به 7 راهکار برای کاهش رها کردن سبد خرید بیندازیم.

طراحی سایت وردپرس با تمرکز بر بهبود تجربه کاربری می‌تواند به کاهش رها کردن سبد خرید و نرخ پرش کمک کند. استفاده از قالب‌های واکنش‌گرا، بهینه‌سازی فرآیند پرداخت، و پیاده‌سازی فیلدهای ساده و کاربرپسند در صفحه سبد خرید، موجب راحتی کاربران و تسهیل در خرید می‌شود. علاوه بر این، طراحی سریع و بهینه سایت با سرعت بارگذاری بالا می‌تواند باعث کاهش نرخ پرش و افزایش تبدیل بازدیدکننده به مشتری گردد.

مشاهده این مطلب  شش نکته ضروری درباره لینکداین

مخاطب خود را بشناسید

شناسایی مخاطب هدف، مهم‌ترین کار در بازاریابی کسب‌وکار شماست. این کلید خلق محصولاتی است که مشتریان شما تمایل به خریدشان دارند. هرچه بیشتر مخاطب هدف خود را بشناسید، بهتر می‌توانید نیازهای آن‌ها را پیش‌بینی و برطرف کنید.

وقتی از طرز فکر مشتریانتان آگاه شوید، می‌توانید با دیدگاه‌های آنها همدلی کنید و سفری را طراحی کنید که به خرید ختم شود.

می‌توانید شرح محصولاتی بنویسید که انتظارات مشتریان را برآورده کرده و آن‌ها را از فواید محصولتان متقاعد کند.

پس چگونه مخاطب هدف خود را شناسایی می‌کنید؟ این راهنمای دقیق از هووت‌سوایت را ببینید: چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم – راهنمای تحقیق مخاطب

از گوگل آنالیتیکس برای ردیابی استفاده کنید

ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته در گوگل آنالیتیکس برای کسب‌وکارتان ضروری است. اطلاعات به‌دست‌آمده از ردیابی تحلیل‌ها برای تلاش‌های بازاریابی شما حیاتی خواهد بود. این امکان را به شما می‌دهد تا نحوه پیمایش مشتریان در سایت خود را ببینید و صفحات دارای مشکل را شناسایی کنید.

صفحات نشت‌دار چیست؟

صفحه‌ای که نرخ ترک بالایی دارد، صفحه‌ای در سایت شماست که درصد زیادی از بازدیدکنندگان از آنجا سایت را ترک می‌کنند. مشکلی در آن صفحه وجود دارد که باعث می‌شود مشتریان شما سایت را ترک کنند؛ بنابراین، شناسایی و رفع این مشکلات ضروری است.

ممکن است آدرس اینترنتی خراب، کپی نادرست یا طراحی صفحه معیوب، آن‌ها را فراری داده باشد. به سرعت متوجه این موضوع شدن و… تعمیرش کردن به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های از دست رفته فروش به بازدیدکنندگان خود را کاهش دهید.

مطالعه پیشنهادی چگونه توصیفاتی برای محصولات بنویسیم که فروش را افزایش دهند

مشاهده این مطلب  روابط عمومی چیست؟

اعتمادسازی

ایجاد اعتماد با خریداران اینترنتی بسیار مهم است. باید مشتریان خود را نسبت به ارائه اطلاعات کارت اعتباری و ایجاد حساب کاربری در سایتتان آسوده خاطر کنید.

اعتماد در همه تعاملات آن‌ها با شما ضروری است.

خدمات سئو وردپرس می‌تواند نقش مهمی در کاهش رها کردن سبد خرید و نرخ پرش ایفا کند. با بهینه‌سازی صفحات محصول و صفحات پرداخت برای موتورهای جستجو، کاربران بیشتر به سایت جذب می‌شوند. همچنین، بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات، استفاده از کلمات کلیدی به‌طور استراتژیک و نمایش دقیق اطلاعات محصول در صفحات می‌تواند تجربه خرید مشتریان را بهبود بخشد و در نتیجه نرخ پرش را کاهش دهد.

  • آنها باید بدانند که می‌توانند به شما در مورد این اطلاعات حساس اعتماد کنند.
  • اگر مشکلی با سفارش خود داشتند، باید مطمئن باشند که شما آن را حل خواهید کرد.
  • تمام چیزی که خریداران برای تصمیم‌گیری در مورد خرید دارند، عکس‌هایی است که شما منتشر می‌کنید، شرح محصولی که می‌نویسید و اطلاعات دیگری که در وب‌سایت خود قرار داده‌اید. آن‌ها به صحت اطلاعات ارائه شده توسط شما اعتماد می‌کنند.

راهکارهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مشتریان خود را برای سپردن کارشان به شما راحت‌تر کنید.

  • سیاست شفاف ارسال و بازگشت کالا را پیاده‌سازی کنید و لینک مربوط به آن را در صفحه پرداخت قرار دهید.
  • نشان‌های امنیتی را به صفحه پرداخت خود اضافه کنید. مثال‌هایی از این نشان‌ها عبارتند از:
    • فروشگاه معتمد گوگل
    • اداره بهتر کسب و کار
    • مهر گواهی SSL
    • نشان پرداخت امن پی‌پال
  • ضمانت بازگشت وجه ارائه دهید و آن را به‌وضوح در صفحات محصول و پرداخت قید کنید.
  • روش‌های تماس با شما برای پرسش و یا کمک در ثبت سفارش را به وضوح بیان کنید. چت آنلاین یا شماره تلفن ایده‌آل است، اما ایمیل هم مناسب است.
  • صفحه‌ای با پرسش‌های متداول اضافه کنید که به برخی از سوالات رایج درباره محصولات، مراحل پرداخت، گزینه‌های پرداخت و ثبت سفارش پاسخ دهد.
مشاهده این مطلب  درآمد از یوتیوب در مشهد

مطالعه‌ی پیشنهادی چطور محتوای وب می‌تواند به افزایش فروش تجارت الکترونیک کمک کند

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

man checking online. 7 Ways to Reduce Shopping Cart Abandonment and Bounce Rate in 2020

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

خرید را آسان و ساده کنید

هر چه پیمایش سایت و ثبت سفارش برای مشتریان آسان‌تر باشد، بهتر است. باید تا حد امکان موانع بین آن‌ها و ثبت سفارش را حذف کنید.

پرداخت خود را ساده کنید

مشتریان نباید برای رسیدن به صفحه پرداخت بیشتر از یک یا دو بار کلیک کنند. فرایند خرید نباید از «اضافه به سبد خرید» و «اکنون پرداخت» بیشتر کلیک داشته باشد. اگر بیشتر از این تعداد کلیک لازم است، آن را اصلاح کنید!

از یک نشانگر پیشرفت استفاده کنید.

همچنین می‌توانید یک نشانگر پیشرفت اضافه کنید تا به آن‌ها اطمینان دهید در مسیر درستی قرار دارند و بدانند چند مرحله تا تکمیل خریدشان باقی مانده است.

روند کلی را سریع و آسان نگه دارید. هر چه مراحل کمتری لیست کنید بهتر است. مثلاً: «ارسال > پرداخت > بررسی و ثبت سفارش».

این باعث کاهش اضطراب آنها می‌شود زیرا می‌دانند چه انتظاری دارند و تردیدشان در مورد تکمیل خرید کاهش می‌یابد.

فروشگاه ساز شاپ فای به شما امکان شخصی‌سازی فرآیند پرداخت را می‌دهد، اما ممکن است مجبور شوید اشتراک خود را ارتقا دهید. شاپ فای پلاس برای برخی از گزینه‌ها

از پرداخت مهمان استفاده کنید

همچنین می‌توانید پرداخت مهمان را اضافه کنید تا مشتری مجبور به وارد کردن تمام اطلاعات و ایجاد حساب کاربری نشود. این به خریداران فرصت می‌دهد تا قبل از اینکه حواسشان پرت شود و به سراغ کار دیگری بروند، سفارش خود را ثبت کنند.

مشاهده این مطلب  تبلیغات در گوگل ادوردز مشهد | خرید کلیک گوگل | سفارش کلیک گوگل

اجازه دهید سبد خرید خود را ذخیره کنند.

فراموش نکنید که به آنها امکان ذخیره سبد خریدشان را بدهید. شاید مجبور شوند از کامپیوتر یا تلفن خود دور شوند و در حال حاضر نتوانند خرید را انجام دهند، اما بخواهند بعداً برگردند. ذخیره سبد خرید را با یک کلیک ساده برایشان آسان کنید.

همچنین می‌توانید برای ذخیره سبد خرید آن‌ها، آدرس ایمیلشان را جمع‌آوری کنید؛ این کار به شما امکان می‌دهد تا بعداً کمپین‌های خودکار برای بازیابی آن فروش‌ها اجرا کنید.

اگر استفاده می‌کنی شاپیفای ذخیره سبد خرید شما عمدتا به صورت خودکار و به لطف ردیابی کوکی‌ها انجام می‌شود.

چند روش پرداخت ارائه دهید

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که مشتری به خاطر ناتوانی در پرداخت، سایت شما را ترک کند. اگر فقط یک روش پرداخت ارائه می‌دهید، از فروش‌های بالقوه محروم می‌شوید. مثالی بارز از این موضوع، مغازه‌ای است که فقط پرداخت از طریق پی‌پال را ارائه می‌دهد.

خیلی‌ها از پی‌پال استفاده می‌کنند و آن را دوست دارند، اما به همان اندازه هم هستند که از آن متنفرند و به هیچ وجه از آن استفاده نمی‌کنند. ممکن است محصول شما را دوست داشته باشند، اما از پی‌پال متنفرند. لطفی در حق آن‌ها بکنید و روش‌های پرداخت دیگری مانند استرایپ، گوگل پی یا اپل پی را هم ارائه دهید.

غافلگیری‌ها را از بین ببرید

هزینه‌های اضافی را غافلگیرکننده نکنید! درباره هزینه‌های حمل و نقل و مالیات، کاملا شفاف باشید. برآوردهای تحویل را در گزینه‌های مختلف ارسال، به‌وضوح ذکر کنید.

ارسال رایگان برای همه سفارش‌ها یا سفارش‌هایی با حداقل مبلغ مشخص را در نظر بگیرید. امروزه اکثر فروشگاه‌ها ارسال رایگان دارند و اگر شما ندارید، از برخی فروش‌های احتمالی جا می‌مانید.

مشاهده این مطلب  تجربه کاربری در برابر تجربه مشتری: چه تفاوتی دارند؟

از طراحی وب خود بهره ببرید

با استفاده از پنجره‌های پاپ‌آپ خروج و یادآوری‌های ایمیل، بیشترین بهره را از وب‌سایت خود ببرید. اعلان‌های فوری و تبلیغات بازاریابی مجدد

تبلیغات پاپ‌آپ

با نمایش کوپن تخفیف یا ارائه مشوق دیگری در پنجره‌ی بازشو هنگام خروج از سایت، یک فرصت آخر برای ترغیب مشتری به خرید قبل از ترک سایت فراهم کنید. همچنین، یادآوری‌های ایمیلی برای اطلاع رسانی در مورد سبدهای خرید رها شده یا ذخیره شده تنظیم کنید.

بازاریابی مجددتبلیغات

تبلیغات بازاریابی مجدد می‌توانند افرادی را که خرید خود را ناتمام گذاشته‌اند هدف قرار دهند و محصولات اضافه شده به سبد خریدشان در بازدید قبلی را به آن‌ها یادآوری کنند.

تبلیغات مبتنی بر ترس از جا ماندن

با استفاده از بنر یا نوار تبلیغاتی، حس فوریت ایجاد کنید. مثلاً بنویسید «موجودی محدود – همین حالا سفارش دهید» یا «پایان حراج ظرف 24 ساعت». این باعث می‌شود مشتری به جای تعلل، محصول شما را فوراً بخرد.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070