توییتر بستری اجتماعی فوقالعاده برای کسبوکارهاست. این پلتفرم به شما کمک میکند با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، با آشنایان خود در تماس باشید، از اتفاقات دنیای خود باخبر شوید و پیام خود را به دیگران برسانید؛ و همه اینها فقط در ۲۸۰ کاراکتر!
اما اگر تازه وارد توییتر شدم ممکن است کمی گیجکننده باشد. حساب کاربریتان را ساختهاید، اما دقیقا چه باید بگویید؟ چه اطلاعاتی باید به اشتراک بگذارید؟ و چه قوانینی باید رعایت کنید؟
- جای خالی را پر کنید پروفایل توییتر کاملاًباورت نمیشه چقدر آدم هستن که توی این کار هیچ تلاشی نمیکنن. فقط حدود سه ثانیه وقت دارین تا نظر مردم رو جلب کنین، پس حواستون باشه که خوب بنویسین.
- آیکون یا تصویری مناسب داشته باشید.عکسهای شخصی برای صفحه شخصی بهترین هستند و عکسهای حرفهای از همه بهترند.
- لینک وبسایت یا وبلاگ خود را قرار دهید.این برای اعتماد کردن به شما در توییتر حیاتی است.
- افرادی برای دنبال کردن پیدا کنید. با دیگران ارتباط برقرار کنید کسانی که برایتان جالب هستند، افراد آشنا، مشتریان، سازمانهایی که به آنها احترام میگذارید، نویسندگان، مفسران حوزه کاریتان یا خبرنگارانی که تحسینشان میکنید. چه نوع توییتهایی را بیشتر پاسخ میدهید؟
- دنبال کن.اگر افرادی شما را دنبال میکنند و جالب به نظر میرسند، آنها را هم دنبال کنید و ببینید چه میگویند.
- لطفاًاز دنبالکنندگان جدیدتان تشکر کنید و کسانی را که شما را ذکر میکنند یا پستهایتان را بازنشر میدهند، قدردانی کنید.
- ریتی، در، هشتگ مثل پیام خصوصی؟با اصطلاحات توییتری آشنا شوید. از تویتر بیاموزید. فرهنگ لغات .
- بیشتر اوقات، روی پیام اصلی تمرکز کنید.میخواهی به چه چیزی شناخته شوی؟ به آنچه میخواهی دربارهاش صحبت کنی، فکر کن. خط قرمزِ کارهایت چیست؟ نظری داشته باش. داشتن مضمونی قوی در توییتهایت بسیار کمک میکند.
- برای مشتریان و مخاطبان خاص خود بنویسیدآنها چه میخواهند بدانند؟ چه سؤالی از شما میپرسند؟ آنها را آموزش دهید، آگاه کنید و سرگرم کنید. این هدف است.
- محتوای ارزشمند به اشتراک بگذارید.اطلاعات مفید یا جذابی که فکر میکنید برایشان جالب باشد، مثلاً لینک مقاله یا ویدئو، نقل قول، اخبار مرتبط، کتابهایی که خواندهاید، نظرات و راهنماییها را به اشتراک بگذارید.
- مطمئن شو که فقط دربارهی خودت نباشد.خودخواهی محض، واقعا آزاردهنده است.
- از لینکهای کوتاهشده استفاده کنیدبه جای آدرسهای اینترنتی کامل لینک کوتاه برای این مناسب است.
- نفروشاینجا جای ارسال پیغامهای تبلیغاتی پر فشار نیست. به آن بهعنوان یک فضای آنلاین… رویداد شبکهسازی اگر چنین چیزی را دوست دارید. گاهی خدمات خود را تبلیغ کنید، اما این نباید موضوع اصلی باشد. خیلیها در این مورد اشتباه میکنند.
- محتوای خوب گردآوری کنیدمطالب و مقالات دیگران را که فکر میکنید برای خوانندگان شما ارزشمند است یا از رویکرد شما حمایت میکند، به اشتراک بگذارید.
- شروع کن.مستقیماً با مردم صحبت کن با استفاده از(اسم آنها)از عمق روابطی که میتوانید در اینجا برقرار کنید، شگفتزده خواهید شد.
- سوال بپرسید.از دنبالکنندگان خودتان میتوانید چیزهای زیادی یاد بگیرید (ما هم خیلی چیزها یاد گرفتهایم!). واقعاً شگفتانگیز است که این بستر چقدر میتواند حمایتی و مفید باشد.
- کمی درباره خودتان به آنها بگویید.چه کار میکنی؟ چه خبر؟ خودت میدونی چقدر اطلاعات شخصیات رو راحت میتونی به اشتراک بذاری. باید صدایی رو پیدا کنی که برات مناسب باشه.
- دیگران را که به آنها امتیاز دادهاید، پیشنهاد کنید و دلیل آن را بگویید.توییتر مورد اعتماد است موتور ارجاع توصیهی تامینکنندگان، مشتریان، کارشناسان، دوستان و دیگر کاربران توییتر
- ارتباطات خود را به صورت لیست سازماندهی کنید.شاید بخواهید فهرستی از همکاران، رقبا یا افراد مفید تهیه کنید. این فهرستها میتوانند عمومی یا خصوصی (در صورت داشتن اطلاعات محرمانه تجاری) باشند. فهرستها با افزایش ارتباطات شما در توییتر، کار را برایتان بسیار آسانتر میکنند و به شما امکان میدهد در گفتگوهای مربوط به موضوع خاصی شرکت کنید.
- سر وقت حاضر شو.لازم نیست هر روز این کار را انجام دهید (هرچند که کمک میکند)، مهم ثبات است. مرتباً ببینید مردم در مورد شما چه میگویند و سریع پاسخ دهید.