09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

راهنمای کسب‌وکارهای کوچک برای برجسته شدن در اینستاگرام

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

رشد چشمگیر اینستاگرام به دلیل افزایش تقاضا برای محتوای تصویری بوده است. در اینجا نحوه تاثیرگذاری کسب‌وکارهای کوچک در این شبکه اجتماعی محبوب آمده است.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. با تأکید بر تصاویر جذاب به‌جای متن زیاد، برندهایی که چیزی برای نمایش دارند، از غذا گرفته تا مد، به‌سرعت در اینستاگرام جای خود را پیدا کرده‌اند.

همه می‌خواهند در اینستاگرام باشند چون رشد فوق‌العاده‌ای داشته است. آلیسون باتیسبی کارشناس رسانه‌های اجتماعی و بنیانگذار دورهمی آووکادو اما او هشدار می‌دهد که اگرچه این می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بسیاری از مشاغل خلاق و خرده‌فروشی باشد، اما برای همه مناسب نیست.

و برای کسب‌وکارهایی که با… آشنا هستند توییتر و فیسبوک اینستاگرام یادگیری خودش را می‌طلبد. به‌جز نیاز به محتوای تصویری قوی و مداوم، تفاوت اصلی این است که نمی‌توانید به وب‌سایت‌های دیگر لینک بدهید و باید در خود برنامه با کاربران تعامل داشته باشید. یعنی باید بدون فراخوان به اقدام، راه‌هایی برای جلب مشارکت پیدا کنید. برخی از کسب‌وکارها با مشکل مواجه می‌شوند؛ سه عکس می‌گذارند و تسلیم می‌شوند.

پیش از اقدام، خوب بیندیش.

برای دیده شدن در اینستاگرام، آماده‌سازی کلید موفقیت است. برای تدوین استراتژی زمان بگذارید. عکس‌های افرادی که در حوزه کاری شما هستند و پست‌هایی که لایک و اشتراک زیادی دارند را بررسی کنید. به مخاطبان هدف و رقبایتان نگاه کنید تا ببینید چه چیزی عملکرد خوبی دارد و چه هشتگ‌هایی ترند هستند.

عکس‌های اینستاگرام باید در یک نگاه جذاب باشند؛ عکس‌های بی‌مزه یا بی‌کیفیت کاملا مردودند. باتیسبی می‌گوید: «باید در عرض چند ثانیه الهام‌بخش باشید.» مردم متن‌های طولانی را نمی‌خوانند، پس عکس باید خود گویای همه چیز باشد. پیچیدگی‌ها را کنار بگذارید؛ سادگی بهترین است.

مشاهده این مطلب  تولید سرنخ چیست؟ انواع لید و راه های ایجاد لید

در اینجا چند راهنمایی در مورد تصاویر و چگونگی و چرایی استفاده از آن‌ها آمده است.

  1. یک تصویر هزار کلمه حرف می‌زند؛ چه تصویر محصول باشد، چه تصویری از شما و تیم‌تان، یا تصاویری از یک رویداد. تصاویر جذاب توجه افراد را جلب کرده و به شما در بیان داستان‌تان کمک می‌کنند.
  2. به تصاویر مختلفی که ممکن است نیاز داشته باشید فکر کنید. داشتن تنوعی از نماها – از محصول شما در حال کار گرفته تا تصاویر برش خورده و محصول روی پس‌زمینه سفید ساده – مفید است. به این ترتیب، تصاویر شما برای بیشتر کاربردها مناسب خواهند بود.
  3. همیشه سرمایه‌گذاری روی یک عکاسی حرفه‌ای ایده خوبی است. هرگز توانایی یک عکاس در ارتقای برندتان را دست کم نگیرید. علاوه بر خود عکاسی، یک عکاس خوب می‌تواند در مورد نوع تصاویری که برای بهترین نمایش کسب‌وکارتان نیاز دارید مشاوره دهد، نورپردازی و پس‌زمینه‌های حرفه‌ای فراهم کند و ایده‌های خلاقانه‌ای برای متمایز ساختن شما از رقبا ارائه دهد.
  4. از فتوشاپ آماتوری پرهیز کنید؛ اگر توانایی عکاسی حرفه‌ای را ندارید، بهتر است عکس‌های مصنوعی نسازید. عکس‌های بد فتوشاپ شده، کاملا مشخص هستند و به برند شما کمکی نمی‌کنند.

اگر محصولی تولید می‌کنید، اینستاگرام می‌تواند راهی فوق‌العاده برای روایت داستان شما، نشان دادن نحوه‌ی تهیه‌ی مواد اولیه و چگونگی تولید محصولاتتان باشد. روش مؤثر دیگر، گرفتن عکس از مشتریان است. تولیدکنندگان شکلات سوپرفود دواسی و دام مسابقه سلفی هفتگی برگزار می‌کنند تا مشتریان عکس‌هایی از خودشان هنگام خوردن شکلات بفرستند. باتیسبی می‌گوید: «این رویکرد ساده‌ای است، اما بیش از ۱۶۰۰۰ دنبال‌کننده برایشان جذب کرده است.»

مشاهده این مطلب  راهنمای مشاوران سئو: چه زمانی استخدام کنید و چه انتظاراتی داشته باشید.

عکس‌های کارکنان نیز محبوب هستند. در واقع، کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و تصاویر پشت صحنه‌ای منتشر می‌کنند که بینشی از فرهنگ سازمانی آن‌ها ارائه می‌دهد. صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن کسب‌وکارتان، انتشار عکس‌های خودتان و گروه کاری‌تان در محل کار می‌تواند شما را به مشتریانتان نزدیک‌تر کند، به‌خصوص اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید.

با کلاس بگو

بهترین افراد اینستاگرام فقط عکس‌های تصادفی منتشر نمی‌کنند؛ آن‌ها سبکی یا رویکردی قابل تشخیص دارند که به خاطرش شناخته می‌شوند. باتیسبی توصیه می‌کند: «باید یک مضمون داشته باشید و به آن پایبند باشید. این مضمون می‌تواند موضوع، پس‌زمینه، رنگ یا حتی شیوه‌ی خاصی از عکاسی باشد.»

اگر در اینستاگرام جستجو کنید، روندهای کلیدی عکاسی به سرعت آشکار می‌شوند. باتیسبی می‌گوید: «عکس‌های از نمای بالا در حال حاضر همه جا هستند. به‌خصوص عکس‌های تخت‌خوابی – که در آن چندین آیتم را به‌صورت الگویی می‌چینید و از بالا از آن‌ها عکس می‌گیرید – بسیار محبوب هستند.»

اما اینستاگرام فقط دنبال کردن مد نیست؛ بلکه داشتن سبک شخصی و ثابت برای متمایز شدن و جذب دنبال‌کنندگان زیاد اهمیت دارد. ارائه پیشنهادات و مسابقات اختصاصی نیز راهی مناسب برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر و ارائه محتوای خاص و بی‌نظیر به بازدیدکنندگان است.

هشتگ‌ها

هشتگ‌ها نیز ابزاری حیاتی در اینستاگرام هستند و می‌توانید با استفاده از کادر جستجو، هشتگ‌های محبوب را پیدا کنید.

هشتگ‌ها راهی عالی برای پیدا شدن محتوای شما هستند، پس استفاده از چند هشتگ مهم است. می‌توانید تا سی هشتگ در هر پست استفاده کنید، اما من حداکثر پنج هشتگ را توصیه می‌کنم، وگرنه کمی بی‌حوصله به نظر می‌رسید! نگاهی بیندازید به… برچسب‌هایی برای جذب لایک برای محبوب‌ترین هشتگ‌های هر دسته

مشاهده این مطلب  بهبود شاپيفای با چت‌بات‌ها

ارتباط برقرار کردن

مثل هر سایت شبکه اجتماعی دیگری، گذاشتن عکس و کپشن فقط نیمی از کار است. باتیسبی می‌گوید: «کلید واژه، اجتماعی بودن است. باید روابط برقرار کنید و گفتگوها را آغاز کنید.»

کسانی که در اینستاگرام دنبال‌کنندگان زیادی دارند، خیلی روی تعامل تمرکز می‌کنند. آن‌ها در صفحات دیگران هم نظر می‌گذارند، نه فقط در صفحه خودشان، تصاویر را به اشتراک می‌گذارند و افراد زیادی را دنبال می‌کنند. برقراری ارتباط و ایجاد پیوند به اندازه محتوایی که منتشر می‌کنید، اهمیت دارد.

باتیسبی می‌گوید شاید مهم‌ترین توصیه این باشد که فقط ادامه دهید. «واقعاً پشتکار نتیجه می‌دهد. افرادی که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارند، به‌طور مداوم روزی یک یا دو پست می‌گذارند و این کار را برای یک سال یا بیشتر انجام داده‌اند.»

بهترین راهکارها برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام

  • افراد فعال در حوزه کاری خود را بررسی کنید تا ببینید چه موضوعاتی ترند هستند.
  • برای تصاویر اینستاگرام‌تان یک تم انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
  • بانکی از تصاویر آماده کنید تا بتوانید به‌طور مرتب پست کنید.
  • روزی یک یا دو بار پست بگذارید.
  • تا زمانی که حداقل نه عکس پست نکرده‌اید، تبلیغ حضور خود در اینستاگرام را نکنید؛ این‌طوری صفحه اینستاگرام شما اولین تاثیر قوی را می‌گذارد.
  • از دیگران پیروی کنید و تصاویرشان را به اشتراک بگذارید، اما در توضیحات عکس، نام آنها را ذکر کنید.
  • محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین هشتگ‌ها برای کسب‌وکارتان را پیدا کنید و در پست‌هایتان از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای جلب توجه، کسب‌وکارهای مرتبط دیگر را تگ کنید.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070