فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

راهنمای کسب‌وکارهای کوچک برای برجسته شدن در اینستاگرام

آنچه در این مقاله می خوانید:

رشد چشمگیر اینستاگرام به دلیل افزایش تقاضا برای محتوای تصویری بوده است. در اینجا نحوه تاثیرگذاری کسب‌وکارهای کوچک در این شبکه اجتماعی محبوب آمده است.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد، هم‌اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. با تأکید بر تصاویر جذاب به‌جای متن زیاد، برندهایی که چیزی برای نمایش دارند، از غذا گرفته تا مد، به‌سرعت در اینستاگرام جای خود را پیدا کرده‌اند.

همه می‌خواهند در اینستاگرام باشند چون رشد فوق‌العاده‌ای داشته است. آلیسون باتیسبی کارشناس رسانه‌های اجتماعی و بنیانگذار دورهمی آووکادو اما او هشدار می‌دهد که اگرچه این می‌تواند ابزاری قدرتمند برای بسیاری از مشاغل خلاق و خرده‌فروشی باشد، اما برای همه مناسب نیست.

و برای کسب‌وکارهایی که با… آشنا هستند توییتر و فیسبوک اینستاگرام یادگیری خودش را می‌طلبد. به‌جز نیاز به محتوای تصویری قوی و مداوم، تفاوت اصلی این است که نمی‌توانید به وب‌سایت‌های دیگر لینک بدهید و باید در خود برنامه با کاربران تعامل داشته باشید. یعنی باید بدون فراخوان به اقدام، راه‌هایی برای جلب مشارکت پیدا کنید. برخی از کسب‌وکارها با مشکل مواجه می‌شوند؛ سه عکس می‌گذارند و تسلیم می‌شوند.

پیش از اقدام، خوب بیندیش.

برای دیده شدن در اینستاگرام، آماده‌سازی کلید موفقیت است. برای تدوین استراتژی زمان بگذارید. عکس‌های افرادی که در حوزه کاری شما هستند و پست‌هایی که لایک و اشتراک زیادی دارند را بررسی کنید. به مخاطبان هدف و رقبایتان نگاه کنید تا ببینید چه چیزی عملکرد خوبی دارد و چه هشتگ‌هایی ترند هستند.

عکس‌های اینستاگرام باید در یک نگاه جذاب باشند؛ عکس‌های بی‌مزه یا بی‌کیفیت کاملا مردودند. باتیسبی می‌گوید: «باید در عرض چند ثانیه الهام‌بخش باشید.» مردم متن‌های طولانی را نمی‌خوانند، پس عکس باید خود گویای همه چیز باشد. پیچیدگی‌ها را کنار بگذارید؛ سادگی بهترین است.

مشاهده این مطلب  موثرترین موارد استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

در اینجا چند راهنمایی در مورد تصاویر و چگونگی و چرایی استفاده از آن‌ها آمده است.

  1. یک تصویر هزار کلمه حرف می‌زند؛ چه تصویر محصول باشد، چه تصویری از شما و تیم‌تان، یا تصاویری از یک رویداد. تصاویر جذاب توجه افراد را جلب کرده و به شما در بیان داستان‌تان کمک می‌کنند.
  2. به تصاویر مختلفی که ممکن است نیاز داشته باشید فکر کنید. داشتن تنوعی از نماها – از محصول شما در حال کار گرفته تا تصاویر برش خورده و محصول روی پس‌زمینه سفید ساده – مفید است. به این ترتیب، تصاویر شما برای بیشتر کاربردها مناسب خواهند بود.
  3. همیشه سرمایه‌گذاری روی یک عکاسی حرفه‌ای ایده خوبی است. هرگز توانایی یک عکاس در ارتقای برندتان را دست کم نگیرید. علاوه بر خود عکاسی، یک عکاس خوب می‌تواند در مورد نوع تصاویری که برای بهترین نمایش کسب‌وکارتان نیاز دارید مشاوره دهد، نورپردازی و پس‌زمینه‌های حرفه‌ای فراهم کند و ایده‌های خلاقانه‌ای برای متمایز ساختن شما از رقبا ارائه دهد.
  4. از فتوشاپ آماتوری پرهیز کنید؛ اگر توانایی عکاسی حرفه‌ای را ندارید، بهتر است عکس‌های مصنوعی نسازید. عکس‌های بد فتوشاپ شده، کاملا مشخص هستند و به برند شما کمکی نمی‌کنند.

اگر محصولی تولید می‌کنید، اینستاگرام می‌تواند راهی فوق‌العاده برای روایت داستان شما، نشان دادن نحوه‌ی تهیه‌ی مواد اولیه و چگونگی تولید محصولاتتان باشد. روش مؤثر دیگر، گرفتن عکس از مشتریان است. تولیدکنندگان شکلات سوپرفود دواسی و دام مسابقه سلفی هفتگی برگزار می‌کنند تا مشتریان عکس‌هایی از خودشان هنگام خوردن شکلات بفرستند. باتیسبی می‌گوید: «این رویکرد ساده‌ای است، اما بیش از ۱۶۰۰۰ دنبال‌کننده برایشان جذب کرده است.»

مشاهده این مطلب  ساختن یک جامعه آنلاین: شش نکته برتر

عکس‌های کارکنان نیز محبوب هستند. در واقع، کسب‌وکارها به‌طور فزاینده‌ای از اینستاگرام به‌عنوان ابزاری برای جذب نیرو استفاده می‌کنند و تصاویر پشت صحنه‌ای منتشر می‌کنند که بینشی از فرهنگ سازمانی آن‌ها ارائه می‌دهد. صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن کسب‌وکارتان، انتشار عکس‌های خودتان و گروه کاری‌تان در محل کار می‌تواند شما را به مشتریانتان نزدیک‌تر کند، به‌خصوص اگر کسب‌وکاری آنلاین دارید.

با کلاس بگو

بهترین افراد اینستاگرام فقط عکس‌های تصادفی منتشر نمی‌کنند؛ آن‌ها سبکی یا رویکردی قابل تشخیص دارند که به خاطرش شناخته می‌شوند. باتیسبی توصیه می‌کند: «باید یک مضمون داشته باشید و به آن پایبند باشید. این مضمون می‌تواند موضوع، پس‌زمینه، رنگ یا حتی شیوه‌ی خاصی از عکاسی باشد.»

اگر در اینستاگرام جستجو کنید، روندهای کلیدی عکاسی به سرعت آشکار می‌شوند. باتیسبی می‌گوید: «عکس‌های از نمای بالا در حال حاضر همه جا هستند. به‌خصوص عکس‌های تخت‌خوابی – که در آن چندین آیتم را به‌صورت الگویی می‌چینید و از بالا از آن‌ها عکس می‌گیرید – بسیار محبوب هستند.»

اما اینستاگرام فقط دنبال کردن مد نیست؛ بلکه داشتن سبک شخصی و ثابت برای متمایز شدن و جذب دنبال‌کنندگان زیاد اهمیت دارد. ارائه پیشنهادات و مسابقات اختصاصی نیز راهی مناسب برای جذب دنبال‌کنندگان بیشتر و ارائه محتوای خاص و بی‌نظیر به بازدیدکنندگان است.

هشتگ‌ها

هشتگ‌ها نیز ابزاری حیاتی در اینستاگرام هستند و می‌توانید با استفاده از کادر جستجو، هشتگ‌های محبوب را پیدا کنید.

هشتگ‌ها راهی عالی برای پیدا شدن محتوای شما هستند، پس استفاده از چند هشتگ مهم است. می‌توانید تا سی هشتگ در هر پست استفاده کنید، اما من حداکثر پنج هشتگ را توصیه می‌کنم، وگرنه کمی بی‌حوصله به نظر می‌رسید! نگاهی بیندازید به… برچسب‌هایی برای جذب لایک برای محبوب‌ترین هشتگ‌های هر دسته

مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده از لینکدین برای تبلیغ کسب‌وکار شما

ارتباط برقرار کردن

مثل هر سایت شبکه اجتماعی دیگری، گذاشتن عکس و کپشن فقط نیمی از کار است. باتیسبی می‌گوید: «کلید واژه، اجتماعی بودن است. باید روابط برقرار کنید و گفتگوها را آغاز کنید.»

کسانی که در اینستاگرام دنبال‌کنندگان زیادی دارند، خیلی روی تعامل تمرکز می‌کنند. آن‌ها در صفحات دیگران هم نظر می‌گذارند، نه فقط در صفحه خودشان، تصاویر را به اشتراک می‌گذارند و افراد زیادی را دنبال می‌کنند. برقراری ارتباط و ایجاد پیوند به اندازه محتوایی که منتشر می‌کنید، اهمیت دارد.

باتیسبی می‌گوید شاید مهم‌ترین توصیه این باشد که فقط ادامه دهید. «واقعاً پشتکار نتیجه می‌دهد. افرادی که بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارند، به‌طور مداوم روزی یک یا دو پست می‌گذارند و این کار را برای یک سال یا بیشتر انجام داده‌اند.»

بهترین راهکارها برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام

  • افراد فعال در حوزه کاری خود را بررسی کنید تا ببینید چه موضوعاتی ترند هستند.
  • برای تصاویر اینستاگرام‌تان یک تم انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.
  • بانکی از تصاویر آماده کنید تا بتوانید به‌طور مرتب پست کنید.
  • روزی یک یا دو بار پست بگذارید.
  • تا زمانی که حداقل نه عکس پست نکرده‌اید، تبلیغ حضور خود در اینستاگرام را نکنید؛ این‌طوری صفحه اینستاگرام شما اولین تاثیر قوی را می‌گذارد.
  • از دیگران پیروی کنید و تصاویرشان را به اشتراک بگذارید، اما در توضیحات عکس، نام آنها را ذکر کنید.
  • محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین هشتگ‌ها برای کسب‌وکارتان را پیدا کنید و در پست‌هایتان از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای جلب توجه، کسب‌وکارهای مرتبط دیگر را تگ کنید.
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070