بازاریابی ایمیلی میتواند بسیار مؤثر باشد – اگر درست انجام شود. رسیدن به مخاطبان مناسب، اطمینان از باز شدن ایمیلها و ترغیب آنها به خرید، کلید موفقیت است. جاناتان راجر ده نکته برای تضمین سودآوری بازاریابی ایمیلی شما ارائه میدهد.
از یک سرویس ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
حتماً از ارائهدهنده خدمات ایمیل معتبر (ESP) استفاده کنید. بازاریابی ایمیلی شرکتی که لیست ایمیلهای شما را مدیریت میکند، ایمیلها را ارسال میکند، پاسخها را پیگیری میکند و از چارچوب سیاست فرستنده (سیستمی برای اعتبارسنجی ایمیل که تقریباً توسط همه ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده میشود) پیروی میکند.
از آوتلوک استفاده نکنید؛ این کار ممکن است شما را با ارائهدهندهی خدمات اینترنتیتان دچار مشکل کند و بهطور غیرعمدی شما را قانونشکن کند. قیمتهای ESP بسیار متفاوت است، پس جستجو کنید.
در ایمیلهای تبلیغاتی خود از کلمات اسپمی خودداری کنید.
کاهش ریسک گیر افتادن ایمیلهای بازاریابی شما در فیلترهای اسپم بسیار مهم است. از کلمات و عباراتی مانند «رایگان»، «پوند»، «پول نقد»، «شگفتزده شوید»، «تخفیف»، و همچنین کلمات کمتر واضحی مثل «از وبسایت ما دیدن کنید» و «اینجا کلیک کنید» خودداری کنید.
محتوا و طراحی ایمیلهای شما
از ایمیلهای اچتیامال که نسبت بالایی از [عنصر نامشخص] دارند خودداری کنید. تصاویر این متن را به صورت پیامک ارسال کنید، چون اغلب فیلترهای اسپم آن را تشخیص میدهند. و اگر مخاطب شما مشتریان هستند، به طرح ایمیلی نیاز دارید که غیررسمیتر از ایمیلی باشد که برای افراد تجاری میفرستید. به یاد داشته باشید که ظاهر آن را در تمام نرمافزارهای ایمیل بررسی کنید.
از استفاده الگوهای آماده، حتی رایگان، خودداری کنید. به جای آن، طراح گرفتن برای ساخت قالب ایمیل HTML خودتان اقدام کنید یا از ارائهدهنده خدمات ایمیل خود بخواهید که در این زمینه به شما کمک کند (برخی از آنها طراحی HTML را در سرویس خود ارائه میدهند).
کیفیت فهرست ایمیل
کیفیتِ (یا مرغوبیتِ) فهرست پستی لیست بهروزرسانیشده کلید موفقیت است. ارسال به لیستی قدیمی، تعداد زیادی پیام برگشتی ایجاد میکند که میتواند بر ارسال بقیه پیامها به لیست شما تأثیر بگذارد و باعث میشود ارائه دهنده خدمات ایمیل شما در مورد نحوه گردآوری لیستتان شک کند.
ارسال ایمیلهای تبلیغاتی بدون درخواست، غیرقانونی است مگر اینکه گیرنده به نحوی رضایت خود را برای دریافت آنها اعلام کرده باشد؛ بنابراین بهترین لیستها، لیست مشتریان فعلی شما و یا کسانی است که برای دریافت اطلاعات از شما ثبتنام کردهاند.
اهمیت و جذابیت برای گیرنده
پس از ورود به صندوق ایمیل، باید حداکثر دید را برای ایمیل خود فراهم کنید. مطمئن شوید پیام برای گیرنده مرتبط است؛ در سرفصل و خطاب، از شخصیسازی استفاده کنید، و لیست خود را بخشبندی کنید برای افزایش ارتباط، در گروههای ذینفع مختلف
چه زمانی ایمیلهای بازاریابی خود را ارسال کنید
پژوهشها در این زمینه اغلب متناقض هستند. تنها راه برای یافتن بهترین زمان، آزمایش زمانها و روزهای مختلف است. برای لیستهای مربوط به مشتریان، آخر هفتهها بهطور شگفتآوری در نرخ کلیک و باز شدن ایمیلها موفق هستند. نرمافزار ایمیلتان باید به شما امکان زمانبندی ارسال پیامها را در زمان مشخص بدهد.
ایمیلهای خود را بهطور مرتب ارسال کنید.
ارسال منظم ایمیلهای تبلیغاتی باعث میشود مخاطبان شما انتظار برقراری ارتباط با شما را داشته باشند. فرکانس ارسال را آزمایش کنید. در حالت ایدهآل، از سرویس ارائهدهنده ایمیل مارکتینگ نامحدود استفاده کنید.
با استفاده از تحلیل دادهها، موفقیت ایمیلهای خود را اندازهگیری کنید.
برای بیشتر کسبوکارهایی که از بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند، معیار نهایی موفقیت، نه فقط کلیکها و نرخهای بازشدن ایمیل، بلکه تبدیلهای واقعی است. علاوه بر گوگل آنالیتیکس برای اندازهگیری آمار ترافیک، نرمافزار ESP شما باید… اندازه گیری ترافیک و فروش هر کمپین ایمیل، دادههایی تولید میکند. حتی میتوانید عملکرد هر لینکِ داخل ایمیل را بهطور جداگانه اندازهگیری کنید تا بهترین لینک را تشخیص دهید.
به ایمیلهایتان رسیدگی کنید.
گیرندگان ممکن است ایمیل را بخوانند و با هدف خرید روی لینک کلیک کنند، اما تراکنش انجام نشد. به دلایل مختلف. بیشتر بستههای بازاریابی ایمیلی به شما امکان میدهند فهرستی از این دریافتکنندگان را دانلود کنید تا بتوانید بهصورت جداگانه با آنها مکاتبه کنید.
انگیزهها را امتحان کنید
شاید بدیهی به نظر برسد، اما به گیرندگان خود دلیلی قانعکننده بدهید که فقط… ایمیل را باز کن بلکه برای خرید هم. به استفاده از پیشنهادهای محدود، مسابقات یا… فکر کنید. ارسال رایگان اگر مشترکان ایمیل شما احساس کنند چیزی فراتر از معاملهی معمول دریافت میکنند، تمایل بیشتری به ماندن در لیست شما خواهند داشت.