09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ده راه برای توسعه وب‌سایت و رشد کسب‌وکار شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

صرف نظر از اندازه سازمانتان، وب‌سایت ابزاری ضروری برای کسب‌وکار است. اما داشتن وب‌سایتی زیبا دیگر کافی نیست؛ باید به‌طور فعال با جذب مشتریان جدید و پیشبرد شرکت شما کار کند. گرگ پولسن در ده مرحله ساده، چگونگی ایجاد وب‌سایتی پویا را توضیح می‌دهد.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک بودجه کلانی برای وب‌سایت خود ندارند، اما خبر خوب این است که تمرکز بر اصول کلیدی در توسعه و مدیریت وب‌سایت، تقریباً به‌طور قطع بازگشت سرمایه مناسبی را به همراه خواهد داشت.

ده مرحله برای اطمینان از عملکرد موثر وب‌سایتتان در راستای کسب‌وکار شما.

مطمئن شوید که سایت شما تجاری است.

به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما یک ابزار تجاری است و در عین حال طراحی خوب مهم‌ترین نکته این است که رویکرد کسب‌وکاری داشته باشد. مشتریان فعلی و بالقوه به‌طور فزاینده‌ای از طریق وب‌سایت با شرکت‌ها در ارتباط هستند، پس وب‌سایت خود را همچون ویترینتان در نظر بگیرید. برندسازی یکپارچه ساخت هویت تعریف‌شده از وب‌سایت شما آغاز می‌شود و سپس از طریق بازاریابی، نوشت‌افزار، بروشور و سایر فعالیت‌ها ادامه می‌یابد.

طراحی خود را بررسی و بازنگری کنید.

شاید از وبسایت خود کاملا راضی باشید، اما مانند هر روش یا رویه‌ای، مرور منظم آن برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای شما و مشتریانتان ضروری است. آیا سایت شما تغییرات بازار را نشان می‌دهد؟ آیا هنوز به بازار هدف شما آیا طراحی، محتوا آیا تصاویر و گرافیک‌های سایت هنوز مرتبط و به‌روز هستند؟ آیا به‌درستی از کسب‌وکار شما نمایندگی می‌کند؟ اگر وب‌سایت شما چند سالی است که فعال است، حفظ بی‌طرفی دشوار می‌شود؛ بنابراین، گرفتن نظری از منبعی خارج از مجموعه که دیدگاه تازه‌ای ارائه دهد، مفید خواهد بود.

مشاهده این مطلب  نکات وفاداری به برند در 5 مرحله

با طراحی تمایز ایجاد کنید.

افراد حوصله‌ی کمی دارند و به‌سرعت سایت‌هایی را که توجه آن‌ها را جلب نکند، ترک می‌کنند؛ و اینجاست که طراحی حرفه‌ای اهمیت پیدا می‌کند. با افزایش سرعت اینترنت و پیشرفت نرم‌افزارها، طراحی وب‌سایت‌ها به‌شدت تکامل یافته است. گرافیک و تصاویر اکنون می‌توانند بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر باشند و بخش مهمی از ایجاد و تقویت برند و هویت شما هستند. طراحی حرفه‌ای همچنین راه دیگری برای متمایز کردن خود از رقبا است. مطمئن شوید سایتتان جذاب به نظر برسد. حرفه ای و کارآمد بوده و در عین حال کاربردی باشد. در نهایت، این امر به افزایش بازدیدکنندگان، نرخ مشاهده صفحات و کسب‌وکار جدید کمک خواهد کرد.

سایت خود را در حال تکمیل بدانید.

یک وبسایت باید پیوسته در حال توسعه باشد. متاسفانه بسیاری از افراد وبسایت خود را پروژه ای تمام شده می‌دانند، درست مانند فرستادن بروشور به چاپخانه، و از این واقعیت غافلند که می‌توان و باید محتوای وبسایت را به‌طور مرتب با تغییر و افزودن محتوای مرتبط به‌روزرسانی کرد. این کار را می‌توان با نوشتن وبلاگ، افزودن به بخش اخبار و ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی انجام داد. این مهم است زیرا مشتریان، بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو جذب سایت‌های فعال می‌شوند. به‌عنوان مثال، اگر گوگل ببیند که محتوا به‌روزرسانی می‌شود، بیشتر به سایت سر می‌زند و رتبه‌بندی‌ها را بازنگری می‌کند که این امر احتمالا رتبه گوگل و رتبه صفحه را بهبود می‌بخشد. اما مهارت خاصی برای… نوشتن محتوای مرتبط که محبوب‌ترین‌ها را دارد عبارات کلیدی جستجو این‌ها ممکن است به محصولات یا خدمات خاصی، مناطق جغرافیایی یا نیاز مشتری معینی اشاره داشته باشند.

مشاهده این مطلب  چرا اعتمادسازی با صفحه تیم یک آژانس دیجیتال آغاز می‌شود

به دنبال ارتقای رتبه خود باشید.

وقتی مردم به دنبال محصول یا خدماتی در اینترنت هستند، احتمالاً از موتور جستجو استفاده می‌کنند؛ بنابراین دیده شدن سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است. شرکت‌های کوچک ممکن است فکر کنند که فقط کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند در صفحه اول گوگل قرار بگیرند، اما در واقع هر شرکتی می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های درست و صرف زمان و تلاش لازم، رتبه بالایی کسب کند و آن را حفظ نماید. با این حال، این فرایند به دلیل تغییرات مداوم موتورهای جستجو پیچیده است و به همین دلیل سئو نیاز بهدر حال انجام است. همچنین به بهینه‌سازی خارج از سایت نیاز دارد که شامل لینک‌دهی به سایت‌های دیگر و از آن‌ها می‌شود. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تولید وبلاگ و محتوای به‌روز برای افزایش نفوذ کلی سایت شما در اینترنت.

اولویت‌های خود را درست تشخیص دهید.

همیشه بهتر است که داشته باشی استراتژی بازاریابی شفاف هر جنبه‌ای از کسب‌و‌کارتان – و بازاریابی وب‌سایت شما نیز تفاوتی ندارد. اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تعیین کنید اما آگاه باشید که طراح وب شما شاید بهترین فرد برای کمک به شما در رسیدن به اهداف تان نباشم. طراحان اغلب در سئو تجربه کافی ندارند، به این معنی که هر بهینه سازی عنوان و برچسب‌های متا در سطح ابتدایی خواهد بود و بعید است ترافیکی را که یک استراتژی بازاریابی فعال با متخصص سئو/بازاریابی وب ایجاد می‌کند، جذب کند.

از بازاریابی آنلاین نهایت استفاده را ببرید.

اینترنت اساساً مبتنی بر تقاضا است، با بهینه سازی موتور جستجو و برخی دیگر از روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند تبلیغات گوگل هدفمندتر از تبلیغات آفلاین است. یعنی افرادی که به طور فعال به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، به سایت شما هدایت می‌شوند؛ در نتیجه بازدهی تبلیغات اینترنتی شما، به طور مثال نسبت به تبلیغات در مجله، بسیار بیشتر است.

مشاهده این مطلب  معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

به روش‌های جدید بازاریابی که باید استفاده کنید، فکر کنید.

شرکت‌ها دائماً با استراتژی‌های جدید بازاریابی اینترنتی مواجه هستند از جمله رسانه‌های اجتماعی هیچ چیزی داخل پرانتز نبود. یوتیوب و تبلیغات کلیکی، که برخی از آن‌ها ممکن است برایشان ناخوشایند یا ناآشنا باشد. در حالی که انجام همه کارها عالی است، محدودیت‌های مالی و زمانی به ناچار باعث می‌شوند که مجبور شوید رسانه‌ها و تاکتیک‌هایی را که برای کسب‌وکارتان بهترین عملکرد را دارند، انتخاب کنید.

مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای موبایل مناسب است.

امروزه اکثر مردم از تلفن‌های هوشمند یا تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند و این روند در آینده نزدیک فقط افزایش خواهد یافت؛ بنابراین هنگام راه‌اندازی یا بازبینی یک وب‌سایت، باید این نکته را در نظر داشت. سایت سازگار با موبایل اهمیت داشتن سایتی با دسترسی آسان برای کاربران موبایل روز به روز بیشتر می‌شود و (تا زمانی که نکات ۱ تا ۸ را رعایت کنید) چنین سایتی به‌احتمال زیاد فروش و اعتبار شما را افزایش می‌دهد، به‌خصوص اگر کسب‌وکار شما عمدتا B to C باشد. این موضوع خود بحث مفصلی است، اما به‌طور خلاصه، سایت موبایل باید حول وب‌سایت موجود ساخته شود و هویت برند را حفظ کند. از دیدگاه کاربر، باید عناصر کلیدی سایت اصلی را در خود داشته باشد و با امکانات «کلیک و انتخاب»، دسترسی به بخش‌های موردعلاقه کاربر را فراهم کند.

مشتریان خود را به اقدام ترغیب کنید.

شما قسمت سخت کار را انجام داده‌اید: ساختن وب‌سایتی جذاب، کاربردی، قابل‌یافتن در اینترنت و متمایز از رقبا. پس مطمئن شوید که قدم آخر را هم برمی‌دارید و بازدیدکنندگان را به اقدام تشویق می‌کنید. فراخوان‌های زیادی برای اقدام در سراسر سایت خود بگنجانید و آن‌ها را برجسته کنید. افزودن یادآوری‌هایی مانند «برای خرید اینجا کلیک کنید» یا «برای عضویت در خبرنامه ما ثبت نام کنید» ساده است و به‌طور شگفت‌آوری مؤثر.

مشاهده این مطلب  6 نکته برتر طراحی وب‌سایت تجارت الکترونیک ورزشی برای سال 2024 با مثال

وب‌سایت شما باید همیشه در حال پیشرفت باشد. با توجه به تکامل مستمر موتورهای جستجو، محتوا و سئو نیاز به بازنگری مداوم دارند. تجربیات ما نشان داده است که وب‌سایت‌هایی که به‌طور فعال مدیریت و به‌روزرسانی می‌شوند، بیشترین سهم را در رشد کسب‌وکار دارند. بهترین توسعه‌دهندگان وب، در همکاری با مالک وب‌سایت، با بازبینی، گفتگو و بهبود مستمر به «راه‌اندازی وب‌سایت او» کمک می‌کنند.

خبر خوب این است که صرف نظر از اندازه کسب و کارتان، با رعایت این اصول کلیدی، می‌توانید با بودجه‌ای نسبتا محدود، وب‌سایتی بهینه، قابل مشاهده و مؤثر ایجاد کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070