بیشتر کسبوکارها از پتانسیل شبکههای اجتماعی برای دسترسی به مشتریان آگاه هستند. اما صرفاً ثبتنام در توییتر و فیسبوک کافی نیست. در شش گام آسان کشف کنید که چگونه میتوانید فرصتهای خود را در شبکههای اجتماعی به حداکثر برسانید.
پروفایل آنلاین خود را بهبود ببخشید
شما پروفایل شبکههای اجتماعی یک پروفایل آنلاین جذاب، میتواند مخاطبان هدف شما را تحت تاثیر قرار دهد یا کاملا بیرغبتشان کند. صرف زمان برای ایجاد پروفایلی گیرا بسیار ارزشمند است؛ این پروفایل، ابزاری بازاریابی است که بارها میتوانید از آن استفاده کنید.
پس اگر از زمان ثبتنام اولیه در سایتهایی مثل، پروفایل خود را بهروزرسانی نکردهاید فیسبوک هیچ چیزی وجود ندارد. لینکدین و توییتر حالا وقتش است که برخی پیشرفتها ایجاد کنیم.
- اساس کار را درست انجام بدهخودتان را مختصر و مفید معرفی کنید و بگویید چه میکنید. محل سکونت، عکس و لینک وبسایت خود را نیز اضافه کنید.
- پروفایل خود را مرتباً بهروز کنیدآیا قدیمی یا فقط خستهکننده است؟ آیا دستاوردهای اخیر خود را به اشتراک گذاشتهاید؟ آیا مشخصات شما ارزشهای اصلی شما را نشان میدهد؟
- اهداف خود را به اشتراک بگذاریدشاید مردم بتوانند به شما کمک کنند.
از اپلیکیشنها استفاده کنید
رسانههای اجتماعی نیاز به توجه زیادی دارند و این میتواند طاقتفرسا باشد. دیده شدن و فعال بودن و مهمتر از همه پاسخگو بودن ضروری است. پس چگونه میتوان بر همه اینها مسلط بود؟
برنامههای شبکههای اجتماعی زیادی وجود دارند که میتوانند در مدیریت ارتباطات آنلاین شما، حتی وقتی خارج از محل کار هستید، کمک کنند.
- اکوفون به طور خودکار توییتهای خوانده نشده را بین تمام دستگاههای شما همگامسازی میکند تا مجبور نباشید توییتها را دوبار بخوانید. همچنین میتواند شما را از ذکرها و پیامها مطلع کند.
- هوتسوئیت داشبوردی برای شبکههای اجتماعی است که امکان مدیریت همه شبکههای اجتماعی شما را از یک وبسایت فراهم میکند. همچنین امکان برنامهریزی پیامها و توییتها، پیگیری ذکر برند و تحلیل ترافیک شبکههای اجتماعی را میدهد.
- توییت دِک یک مرورگر دسکتاپ و موبایل است که به شما کمک میکند از اتفاقات توییتر باخبر باشید. میتوانید فهرست ایجاد کنید، در توییتر جستجو کنید، چندین حساب را مدیریت کنید و توییت ارسال یا عکس، ویدیو و لینک به اشتراک بگذارید.
- برند۲۴ به شما کمک میکند تا از ذکر نام خود در شبکههای اجتماعی، اخبار، وبلاگها، ویدیوها، انجمنها، پادکستها، نقدها و موارد دیگر، پیگیری کنید.
محتوای بیشتری تولید کنید
موفقترین افراد در شبکههای اجتماعی، در ارائه مشاوره، به اشتراک گذاشتن محتوا و کمک به دیگران برای ایجاد ارتباطات مفید، سخاوتمند هستند. اگر میخواهید دنبالکنندگان بیشتری جذب کنید، تولید [محتوا] بسیار ارزشمند است. محتوای معمولی که میتوانید به اشتراک بگذارید؛ ضمن اینکه روشی عالی برای معرفی مثبت خودتان بدون فروش اجباری است.
- محتوای آموزشی مفید بنویسید که به مردم کمک کند و لینک آن را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- رکورد پادکستها یا ایجاد کن تصاویر اطلاعرسانی آنها را در وبسایت خود قرار دهید و به شبکههای آنلاین خود توصیه کنید.
- بلاگهایی بنویسید که بحث آنلاین ایجاد کنند و به اشتراک گذاشته و بازنشر شوند. در توییتر سوال بپرسید و در گروههای بحث لینکدین شرکت کنید.
- نوشته نظرات مشتریان و مطالعات موردی محتوای قانعکنندهای که میتوانید در شبکههای اجتماعی خود با طرفداران و دنبالکنندگانتان به اشتراک بگذارید.
مخاطبان خود را بیابید
آیا بیشترین استفاده را از فرصتهایتان میکنید؟ ارتباط در شبکههای اجتماعی در یافتن افراد مناسب برای ارتباط، پیشدستی کردن سودمند است.
افراد زیادی ممکن است به گفتههای شما علاقهمند باشند؛ نه فقط مشتریان بالقوه، بلکه کسانی که میتوانند بر آنها تأثیر بگذارند. هر شبکه اجتماعی هم روشهای خاص خود را برای یافتن این افراد دارد.
در کنار مشتریان و مشتریان بالقوه، برخی از گروههایی که باید با آنها ارتباط برقرار کنید عبارتند از:
- رهبران فکری، افراد تأثیرگذار و جریانسازان
- شبکه گستردهتر شما، شامل شرکا، وابستگان و تامینکنندگان
- بلاگرها، نویسندگان و روزنامهنگاران
سیاست رسانههای اجتماعی را تدوین کنید
هر کسی که به نمایندگی از شما توییت کند یا مطلبی منتشر کند، حتی بدون قصد، میتواند به برند شما آسیب بزند. با تدوین یک برنامهی ساده، اجازه ندهید شهرتتان خدشهدار شود. سیاست رسانههای اجتماعی .
مطمئن شو کارکنان شما موارد زیر را درک کنید:
- آنها هرگز نباید مسائل کاری و شخصی را در شبکههای اجتماعی با هم قاطی کنند.
- آنها نباید نظراتی منتشر کنند که نشاندهنده دیدگاههای کسبوکار شما نباشد یا بتواند به اعتبار آن آسیب برساند، در هیچ سایت شبکه اجتماعی.
- آنها نباید هیچ اطلاعات محرمانهای، از جمله نام مشتریان، را در شبکههای اجتماعی منتشر کنند.
بهبود خدمات مشتری
بسیاری از مشتریان ترجیح میدهند از طریق شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک با کسبوکارها در ارتباط باشند، نه تلفن یا ایمیل. یعنی ممکن است با پرسشها و حتی شکایات از طریق شبکههای اجتماعی میآید.
این فرصتی است برای نشان دادن تعهد شما به خدمات مشتری میتوانید:
- تشویق کن بازخورد از مشتریان نظرخواهی کرده و بهویژه به شکایتها سریع پاسخ دهید.
- پیشنهادهایی برای بهبود محصول یا خدمت شما
- ذکر مانیتور و نظرات درباره کسبوکار شما در شبکههای اجتماعی و سایر وبسایتها با استفاده از ابزارهایی مانند اخطارهای گوگل .