اگر حرفهای، کارآفرین یا صاحب کسبوکار هستید، حتما باید در پلتفرم شبکهسازی تجاری پروفایل داشته باشید.
بیش از ۶۷۵ میلیون کاربر در سراسر جهان (بیش از ۲۸ میلیون نفر در بریتانیا) پروفایل لینکدین دارند. این مکان مناسبی برای نمایش دانش حرفهای، برجسته کردن تجربیات و ایجاد ارتباطات است.
لینکدین چیست؟
ماموریت لینکدین حرفه ای های جهان را به هم متصل می کند برای افزایش بهرهوری و موفقیت آنها. این یک بستر شبکه اجتماعی است که میتوانید در آن پروفایل شخصی ایجاد کرده و داستان حرفهای خود را با جزئیات شرح دهید؛ از جمله تجربه کاری، دورههای گذرانده شده، پروژههای انجام شده، مقالات نوشته شده و …
با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنید تا تاییدیه بگیرید و شبکهی حرفهای خود را گسترش دهید.
مخاطبان لینکدین چه کسانی هستند؟
برخی ممکن است بگویند لینکدین بیشتر شبیه به… فیسبوک هم از نظر ظاهری و هم ماهیت برخی بهروزرسانیها، شبیه به آن است، اما قطعاً بستری برای کسبوکار است.
کاربران مرد اندکی بیشتر از زنان هستند و تقریباً یک چهارم کاربران لینکدین بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.
موضوعات داغ لینکدین چه هستند؟
لینکدین سکوی بسیار خوبی است برای توزیع محتوا چه بهروزرسانی وضعیت باشد چه پست بلندتر، انتشار محتوا در لینکدین و نمایش آن در خبرخوانهای مرتبط آسان است تا مخاطبان شما بتوانند آن را ببینند.
اگر میخواهید در دنیای کسبوکار به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناخته شوید، لینکدین بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن مطالب شماست.
ویژگی خاص لینکدین برای کسبوکارها چیست؟
صفحات شرکت در لینکدین وجود دارند، اما بیشتر فعالیتها از طریق پروفایلهای شخصی انجام میشود. در نهایت، مردم با مردم تجارت میکنند. ایجاد ارتباط و استفاده از لینکدین برای حفظ ارتباط با شبکهی خود، کلید موفقیت است.
به دست آوردن بهترین نتیجه از لینکدین، زمان زیادی نمیبرد، چون سرعت آن از فیسبوک یا … کمتر است. توییتر ده دقیقه در روز چک کردن صفحه اخبارتان، بینش ارزشمندی درباره افراد در شبکهتان و شرکتهای مورد نظرتان به شما میدهد.
کدام مشاغل از لینکدین استفاده میکنند؟
تا حالا کسبوکاری ندیدهام که از لینکدین استفاده نکند! شاید همیشه بهطور مؤثر از آن استفاده نکنند، اما پروفایل دارند.
شرکتها باید تمرکز خود را روی استفاده از صفحه شرکت خود به عنوان مرکزی برای محتوا بگذارند، و به اعضای تیم توانمندی بخشیدن برای تکمیل پروفایلهای شخصی خود، ایجاد ارتباط و اشتراکگذاری محتوای شرکت با شبکههای خود.
چگونه در لینکدین شروع به کار کنم؟
آسان است با لینکدین شروع کنید تنها ۵۱ درصد از کاربران لینکدین پروفایل کاملی دارند، پس اگر شما هم حساب کاربری دارید اما همه بخشهای آن را تکمیل نکردهاید، شاید وقتش باشد که دوباره نگاهی به آن بیندازید.
نکات برتر برای موفقیت در لینکداین
از تیتر خود به خوبی استفاده کنیدپیشنهاد پیشفرض «عنوان شغلی و نام شرکت» را نپذیرید. از ۱۲٠ کاراکتر برای توضیح کار شرکت و چگونگی کمک شما استفاده کنید. عنوان پروفایل لینکدین شما همراه هر فعالیتی که دیگران میبینند نمایش داده میشود، پس بهوضوح نشان دهید که چه کسی هستید و چه میکنید.
50 مهارت را فهرست کنیدهر چه که در مورد تاییدیههای لینکدین فکر کنید، مهارتهایی که فهرست میکنید بخش مهمی از … هستند. یافتن پروفایل شما افراد به دنبال مهارتها میگردند، پس مطمئن شوید مهارتهایی را که انجام میدهید (و میخواهید انجام دهید) فهرست میکنید. این مهارتها باید در بخشهای دیگر پروفایل شما مانند عنوان، خلاصه و شرح تجربیات نیز ظاهر شوند. میتوانید تا ۵۰ مهارت فهرست کنید.
رویکرد خود را برای برقراری ارتباط برنامهریزی کنید با دقت فکر کن درباره اینکه میخواهید با چه کسانی ارتباط برقرار کنید فکر کنید. وقتی درخواست ارتباطی از یک فرد تجاری دریافت کردید، آن را بپذیرید و پیام تشکر ارسال کنید. اگر مطمئن نیستید، پاسخ دهید اما هنوز نپذیرید… و پیامی بفرستید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.