09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

شش نکته ضروری درباره فیسبوک

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

فیسبوک امروزه فرصت‌های بی‌نظیری را برای کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. جما ونت شش راه برای استفاده‌ی بهینه از این سایت همیشه در حال تغییر شبکه‌های اجتماعی را پیشنهاد می‌کند.

بیشتر مردم فیسبوک برای در ارتباط ماندن با خانواده و دوستان و به اشتراک گذاشتن فیلم‌های خنده‌دار گربه‌ها (من هم این کار را می‌کنم)؛ اما فیسبوک اگر صاحب کسب‌وکار کوچک خودتان باشید، مزایای زیادی هم دارد.

اصول اولیه را درست انجام دادن

از یک عکس مشخص و قابل تشخیص از خودتان به‌عنوان عکس پروفایل استفاده کنید. می‌خواهید به یاد ماندنی باشید حتی اگر کسی در صفحه اخبار از کنار شما رد شود، پس از لوگو یا عکس‌های گروهی استفاده نکنید.

عکسی جذاب برای جلد طراحی کنید که آخرین پیشنهاد یا محتوای رایگان شما را تبلیغ کند. عبارت «برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید» را به تصویر اضافه کنید و سپس قسمت توضیحات را با متن خوشامدگویی مفید پر کنید.

برای تنظیم نشانی اینترنتی اختصاصی (مثلاً www.facebook.com/نام‌کسب‌وکارشما)، به مراجعه کنید. تنظیمات نام کاربری فیسبوک سپس، روی «انتخاب نام کاربری» کلیک کنید، صفحه‌ی خود را از فهرست کشویی انتخاب کنید و نام انتخابی خود را وارد نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات، روی «تایید» کلیک کنید و کار تمام است. برای انجام این کار، باید حداقل ۲۵ لایک داشته باشید.

خودتان را معرفی کنید با نوشتن بیوگرافی مختصر و جذاب (شامل یک یا دو کلمه کلیدی به‌صورت طبیعی) و همچنین قرار دادن یک پیام خوشامدگویی در بالای صفحه‌تان. اگر پیام خوشامدگویی شما به‌صورت ویدئو باشد، امتیاز بیشتری دریافت خواهید کرد.

صفحات با گروه‌ها یکسان نیستند.

درباره اینکه برای کسب‌وکار شما فیسبوک پیج بهتر است یا گروه‌های فیسبوک، بحث‌های زیادی وجود دارد. در واقع، هر دو مهم هستند. این دو، اهداف و کارکردهای متفاوتی دارند و به‌هیچ‌وجه جایگزین یکدیگر نیستند.

مشاهده این مطلب  پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

صفحه فیسبوک مانند پروفایل شخصی برای کسب‌وکارتان است و به طرفداران‌تان اجازه می‌دهد تا برند شما را دنبال کنند. به‌روزرسانی آن بسیار آسان است، می‌توانید هر آنچه دوست دارید (البته با رعایت قوانین فیسبوک) منتشر کنید و آن را مطابق با برند خود شخصی‌سازی کنید. همچنین با استفاده از Facebook Insights می‌توانید عملکرد هر یک از پست‌های خود را کنترل کنید که اگر می‌خواهید تبلیغات انجام دهید، ضروری است.

با این حال، چند نقطه ضعف هم وجود دارد. اول اینکه، همه چیز در معرض دید عموم است. نمی‌توانید جلوی دیدن پست‌هایتان (یا پست‌های دیگران) را بگیرید و مدیریت ارتباطات (به خصوص بین طرفداران) دشوار است. همچنین باید با الگوریتم فید خبری مقابله کنید که به‌طور معمول به‌روزرسانی‌های صفحه را سخت‌تر از به‌روزرسانی‌های گروهی می‌گیرد. رشد ارگانیک صفحه دشوار است، بنابراین باید سخت تلاش کنید.

یک گروه فیسبوکی جایی است برای مردم را گرد هم آوردن کسانی که به موضوع خاصی علاقه‌مند هستند. این ابزاری قدرتمند برای ایجاد ارتباط است، اما بیشتر به حضور شخصی مربوط می‌شود تا برند.

ممکن است مخاطبان شما محدودتر شوند، اما تمرکز بیشتری خواهند داشت. ساختن مخاطبانی بزرگ و فعال زمان و تلاش زیادی می‌برد، اما ارزشش را دارد.

چگونگی استفاده از صفحات و گروه‌ها به اهداف شما بستگی دارد. آیا می‌خواهید کسب‌وکارتان را تبلیغ کنید یا خود را به‌عنوان یک متخصص معرفی کنید؟ آیا می‌خواهید جامعه‌ای را ایجاد کنید؟ آیا نیاز به تبلیغات دارید؟ به تمام این موارد فکر کنید و سپس مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

فیسبوک امکان هدف‌گیری مخاطبان را از طریق لیست‌ها فراهم می‌کند.

با رشد کسب‌وکارتان، درخواست‌های دوستی بیشتری از همکاران، مشتریان و سایر افراد مرتبط دریافت خواهید کرد. برخی از کارآفرینان سیاست «فقط دوستان» را در پیش می‌گیرند، برخی دیگر نه. اگر می‌خواهید این ارتباطات را حفظ کنید، در حالی که پروفایل فیسبوکتان را از کار جدا نگه می‌دارید، من پاسخی برای شما دارم. لیست‌های فیسبوک .

مشاهده این مطلب  آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما

فیسبوک به شما امکان می‌دهد دوستان خود را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی کنید و هر بار که می‌خواهید به‌روزرسانی منتشر کنید، می‌توانید انتخاب کنید کدام گروه یا گروه‌ها آن را ببینند.

ویدئو شما را دیده می‌شود.

ویدئو در فیسبوک فوق‌العاده عمل می‌کند؛ الگوریتم آن عاشق ویدیو یا پخش زنده است. اما توجه داشته باشید که فیسبوک ویدیوهای بومی را ترجیح می‌دهد، بنابراین کلیپ‌های خود را مستقیماً آپلود کنید و نه اینکه ویدیوی یوتیوب یا ویمئو را به اشتراک بگذارید.

اگر هنوز فکر قرار گرفتن صورتتان جلوی دوربین شما را می‌ترساند، ابزاری کوچک و مفید برای پیشنهاد دارم. چرخ‌ریسی یک افزونه‌ی رایگان کروم است که به شما اجازه می‌دهد مستقیماً از مرورگر خود فیلمبرداری کنید. و البته همیشه … لایو فیسبوک .

رویدادهای فیسبوک به ایجاد هیاهو کمک می‌کنند.

از ابزار رویدادهای فیسبوک برای هماهنگی رویدادهای تجاری خود (چه مجازی و چه حضوری) استفاده کنید. مرکز کاربردی کوچکی برای به اشتراک گذاشتن تمام جزئیات در اختیار خواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی افراد را دعوت و به‌روزرسانی‌ها را منتشر کنید.

می‌توانید با شروع بحث با شرکت‌کنندگان، نوشتن پست‌های جذاب برای دعوت طرفداران به رویداد و به اشتراک گذاشتن تصاویری یا ویدیوهایی کوتاه و جذاب در فیسبوک و جاهای دیگر، هیجان ایجاد کنید.

از مزایای مسنجر استفاده کنید

اخیراً به‌روزرسانی‌های بسیار هیجان‌انگیزی در دنیای فیسبوک مسنجر اتفاق افتاده است.

به طور خاص، ربات‌های فیسبوک در حال حاضر بسیار پرکاربرد هستند. این ربات‌ها توالی‌های خودکار مفیدی هستند که می‌توانند اطلاعات پر درخواست را ارائه دهند، پیام‌های خوشامدگویی را به اشتراک بگذارند، محتوای شما را تبلیغ کنند، قرار ملاقات‌ها را رزرو کنند و پرداخت‌ها را درخواست (و دریافت) کنند.

مشاهده این مطلب  احراز هویت در بینگ ایکس

فیسبوک پتانسیل تبدیل شدن به یک قدرت واقعی را دارد سرنخ‌های کسب‌وکار شما فقط باید مطمئن شوی که درست از آن استفاده می‌کنی.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070