سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانسهای دیجیتال بهتر است؟
هر کسی که حتی کمترین تجربه سئو داشته باشد، این دو ابزار فوقالعاده را به شما توصیه خواهد کرد. بهترین ابزارهای سئو سمرش و اهرِفز
بدون شک، این ابزارهای سئو برای آژانسهای دیجیتال که میخواهند ترافیک وبسایت مشتریان خود را افزایش دهند، کارآمدترین هستند. بیایید نگاه دقیقتری به این ابزارهای مفید سئو و مقایسه Ahrefs با SEMrush بیندازیم.
اگر به دنبال مفیدترین ابزارها برای آژانسها میتوانید مقالهی مرتبط ما را ببینید؛ در آن نشان دادهایم که Ahrefs و Semrush ابزارهای پیشرو در سئو هستند و خدمات ممتاز متنوعی برای رسیدن مشتریانشان به اهداف مورد نظر سئو ارائه میدهند.
خدمات سئو وردپرس با استفاده از ابزارهای قدرتمندی مانند سمراش و اهرفس میتواند عملکرد سایت را بهشکل قابلتوجهی بهبود بخشد. سمراش، بهویژه برای تحلیل جامع و تجزیه و تحلیل رقبا و جستجوهای کلمات کلیدی مفید است، در حالی که اهرفس در زمینه تحلیل لینکها و ساختار بکلینکها توانایی بالایی دارد. آژانسهای دیجیتال با استفاده از این ابزارها میتوانند عملکرد سایتهای وردپرس را بهطور دقیق ارزیابی کنند و استراتژیهای سئو بهینهتری برای بهبود رتبه سایتهای مشتریان خود طراحی کنند. در سال 2022، انتخاب بهترین ابزار سئو بستگی به نیازهای خاص هر پروژه و ویژگیهای فنی سایت خواهد داشت.
AHREFS در مقابل SEMrushکدام ابزار برای پاسخگویی به تمام نیازهای سئوِ آژانس دیجیتال شما بهتر است؟ هر دو ابزار ویژگیهای منحصربهفرد و چندین سرویس پرمیوم سئو برای ارائه ترافیک بیشتر به آژانسهای دیجیتال دارند. برای یافتن ابزار مناسب برای نیازهای سئوی خود، ادامه مطلب را بخوانید.
در ادامه، Ahrefs و SEMrush را از نظر موارد زیر با هم مقایسه میکنیم:
- رابط کاربری
- پژوهش کلمات کلیدی
- ردیابی موقعیت
- تحلیل رقبا
- سیاست قیمتگذاری
رابط کاربری
با وجود شباهت داشبوردهایشان، در نمای کلی تفاوتهایی وجود دارد. به نظر میرسد داشبورد Ahrefs در نگاه اول، سادهتر از داشبورد SEMrush باشد.
Ahrefs نوار جستجو و منوی اصلی را در بالا و تحلیلهای دقیقی را در بقیه صفحه دارد. ابزار راهنما هم به درک بهتر موارد نامفهوم کمک میکند؛ فقط کافی است نشانگر ماوس خود را روی آن ببرید. قبل از استفاده، فرایند پیکربندی نسبتاً مفصلی دارد که از شما میخواهد… کلمات کلیدی مورد نظر دامنهها و رقبا
از طرف دیگر، SEMrush ابزارها و دادههای بیشتری را در هر صفحه نمایش میدهد، اما ابتدا باید یاد بگیرید برای یافتن آنچه میخواهید کجا کلیک کنید. چندین منوی کشویی و نوار کناری برای راهنمایی شما وجود دارد. وقتی با رابط کاربری آن آشنا شدید، خواندن تحلیلها و بررسی سایت بسیار آسان خواهد بود.
همچنین راهنمای سریعی برای شروع تحلیل با راهنمایی مستقیم ارائه میدهد. پیشخوان از جمله منابع خدمات مشتری
تحقیق کلمات کلیدی
از آنجا که تحقیق کلمات کلیدی مهمترین بخش سئو است، استفاده از بهترین ابزار برای آژانسهای دیجیتال نیز ضروری است تا بفهمند مخاطبان هدف چگونه محتوای وبسایت آنها را جستجو میکنند. هر دو ابزار از نظر قابلیتهای تحقیق کلمات کلیدی قابل ستایش هستند.
هر دو ابزار Ahrefs و SEMrush اطلاعات دقیقی درباره سختی کلمه کلیدی، حجم جستجوی آن، وبسایتهای رتبهبندی شده برای آن و کلمات کلیدی مرتبط ارائه میدهند. سختی کلمه کلیدی در SEMrush با درصد نشان داده میشود، در حالی که در Ahrefs امتیازی عددی از صد است. هر دو نشان میدهند که امتیاز بالاتر به معنای سختی بیشتر است.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی SEMrush با نام «ابزار جادوی کلمات کلیدی» شناخته میشود که بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی با ۲۰ میلیارد کلمه کلیدی است. هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی، فهرستی جامع از کلمات کلیدی پیشنهادی همراه با معیارهای آنها را مشاهده خواهید کرد.
همچنین امکان تحقیق موضوع را ارائه میدهد که ایدههای محتوا شامل تیتر، پرسش و جستجوهای مرتبط با موضوعی که در نوار جستجو مینویسید، پیشنهاد میکند.
در میان جایگزینهای ابزار Ahrefs، ابزار کاوشگر کلمات کلیدی، پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی ارائه میدهد و معیارهای کلمات کلیدی شامل حجم جستجو، نمره سختی یا هزینه به ازای هر کلیک را ارائه میکند.
پایگاه دادهی آن بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی دارد، بنابراین میتوان گفت SEMrush دو برابر پایگاه دادهی کلمات کلیدی Ahrefs است و این میتواند دلیلی برای انتخاب SEMrush برای این ویژگی باشد. بیشتر آژانسهای برنده جایزه سئو از هر دو ابزار برای مقایسه حجم و یافتن کلمات کلیدی مختلف استفاده میکنند.
سمراش در مقابل آhrefsردیابی موقعیت
ابزارهای سئو برای بررسی میزان دیده شدن کلی وبسایت شما در نتایج جستجو، رتبه شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای تمام کلمات کلیدی هدفمندتان دنبال میکنند. به این ترتیب میتوانید ببینید چه چیزی جواب میدهد و چه چیزی نه.
ابزار ردیابی رتبه، بهعنوان یکی از جایگزینهای SEMrush، به شما امکان نمایش رتبهبندی موبایل و محلی برای پیگیری میزان دیده شدن سایتتان را میدهد. همچنین کلمات کلیدی با تأثیرات مثبت و منفی، که به افزایش یا کاهش رتبه سایت اشاره دارند، را نشان میدهد.
ابزار Ahrefs همچنین دارای ردیاب رتبهبندی است که به شما کمک میکند کلمات کلیدی هدف را در مکانهای مختلف با نموداری که پیشرفت کلمه کلیدی را در طول زمان نشان میدهد، پیگیری کنید. در مورد ویژگی ردیابی موقعیت، هر دو ابزار بسیار مفید هستند و دادههای دقیق و جزئی مشابهی ارائه میدهند.
تحلیل رقبا
یافتن کلمات کلیدی مؤثر برای رقبا، اطلاعات ارزشمندی برای ارتقای سایت شما از طریق استراتژی درست فراهم میکند. با استفاده از برخی از کلمات کلیدی برتر و قرار دادن آنها در محتوای خود، به راحتی میتوانید رتبه خود را افزایش دهید. هر دو ابزار، ویژگیهای مشابهی برای تحلیل رقبا ارائه میدهند.
ابزار «شکاف کلمات کلیدی» در SEMrush به شما امکان میدهد وبسایت خود را با وبسایتهای دیگر مقایسه کنید و فهرستی از کلمات کلیدی محبوب در وبسایتهای دیگر را همراه با اطلاعات مربوط به حجم جستجوی هر کلمه کلیدی مشاهده کنید.
علاوه بر این، ماژول کاوشگر بازار وبسایتها و مقالات مشابه جستجوی شما را نمایش میدهد. میتوانید از طریق این ویژگی، رقبا را بررسی و رصد کنید.
ابزار مقایسه دامنه در Ahrefs به شما امکان میدهد حداکثر 5 سایت، از جمله سایت خودتان را با هم مقایسه کنید. نتایج مقایسه با معیارهایی مانند تعداد تصاویر، بکلینکها و رتبه دامنه ارائه میشود.
با این حال، Ahrefs هیچ گامی برای بهبود وبسایت شما و پیشی گرفتن از رقبا پیشنهاد نمیدهد. بنابراین، SEMrush زمانی که به تحلیل رقبا برای وبسایتتان نیاز دارید، کارآمدتر به نظر میرسد.
طراحی سایت وردپرس میتواند نقش حیاتی در انتخاب ابزارهای سئو برای آژانسهای دیجیتال ایفا کند. با توجه به اینکه بسیاری از آژانسها برای مشتریان خود از سیستمهای مدیریت محتوای مختلف استفاده میکنند، طراحی سایت وردپرس بهطور خاص قابلیتهای گستردهای در استفاده از ابزارهای سئو دارد. ابزارهایی مانند سمراش و اهرفس که برای آنالیز، تحقیق کلمات کلیدی و بهبود رتبهبندی در موتورهای جستجو کاربرد دارند، به راحتی با سایتهای وردپرسی ادغام میشوند. این ابزارها میتوانند به آژانسها کمک کنند تا روندهای سئو را دقیقتر تحلیل کرده و استراتژیهای بهینه را برای سایتهای وردپرسی مشتریان خود پیادهسازی کنند.
سمرش در برابر اهرفسقیمتگذاری
اگرچه برخی اصول اولیه سئو برای مبتدیان وجود دارد که باید بدانید، بهخصوص اگر تازه وارد این صنعت شدهاید، اما به ابزاری سئو مؤثر نیاز دارید که ترافیک و دیده شدن سایت شما را افزایش دهد. در این مرحله، باید یکی را با توجه به نسبت قیمت به عملکرد آن انتخاب کنید.
سمرش یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه و طرحهای زیر با 16 درصد تخفیف در صورت پرداخت سالانه دارد.
- قیمت: ۹۹.۹۵ دلار
- هزینه استاد: ۱۹۹.۹۵ دلار
- قیمت: ۳۹۹.۹۵ دلار
برنامهها و قیمتهای Ahrefs به شرح زیر است:
- قیمت: 99 دلار
- قیمت استاندارد: ۱۷۹ دلار
- پیشرفته: ۳۹۹ دلار
- هزینه آژانس: ۹۹۹ دلار
اگر بین نسخههای لایت و استاندارد Ahrefs مردد هستید، هر دو طرح آزمایشی 7 روزه با قیمت 7 دلار ارائه میدهند که به شما امکان دسترسی کامل به امکانات را برای 7 روز میدهد تا بتوانید بهترین گزینه را برای نیازهای سئو خود انتخاب کنید.
بنابراین، در مقایسه Semrush و Ahrefs، آنچه اهمیت دارد عادات شما و تیم شماست. هر دو ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل رقبا و ردیابی موقعیت عالی هستند.
بهترینراه تحلیل آنها این است که امتحان کنیدهر دو مورد برای وبسایت شما مناسب هستند، زیرا در صنایع یا زبانهای مختلف، ممکن است یکی بر دیگری برتری داشته باشد.