09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

پرسش و پاسخ: چرا کسب‌وکار شما به سیاست رسانه‌های اجتماعی نیاز دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

به لطف توییتر، فیسبوک و لینکدین، کارمندان شما مرتباً با دنیای خارج در ارتباط هستند. اما آیا می‌دانید چه می‌گویند و آیا این برای کسب‌وکار مفید است؟ مایکل اسکات، شریک در شرکت حقوقی کرین و استیپلز اهمیت داشتن سیاست رسانه‌های اجتماعی را توضیح می‌دهد.

چرا به یک سیاست رسانه‌های اجتماعی نیاز دارم؟

سیاست رسانه‌های اجتماعی، کارمندان را آموزش می‌دهد و قواعد کلی را برای آن‌ها هنگام انتشار مطالب به نمایندگی از کسب و کار تعیین می‌کند. نمونه‌های بسیاری از اظهارنظرهای کارمندان در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، مانند فیسبوک و توییتر که موجب بدنامی شرکت‌ها شده‌اند.

اگر نظرات منتشر شده به نام شرکت شما خلاف قانون باشد، ممکن است با اقدامات قانونی روبرو شوید. شبکه‌های اجتماعی دقیقا تحت پوشش همان قوانینی هستند که نظرات چاپ‌شده در روزنامه یا حتی گفته‌شده در خیابان را پوشش می‌دهند. این قوانین شامل هرگونه جرم کیفری مانند افترا یا تحریک نفرت نژادی می‌شود.

یکی دیگر از مشکلات، آزار و اذیت سایبری کارمندان است. ممکن است کارمندی علیه شرکت شکایت کند، به‌خصوص اگر مدیران شرکت نیز در شبکه‌های اجتماعی با کارمند متخلف در ارتباط باشند.

آیا نمی‌توانم به کارمندانم اعتماد کنم که کار درست را انجام دهند؟

بسیاری از کارمندان در مورد شبکه‌های اجتماعی ساده‌اندیش هستند؛ آن‌ها نمی‌دانند که پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی چقدر سریع پخش می‌شوند و به بیرون درز می‌کنند. همچنین متوجه نیستند که پست‌های شخصی چگونه می‌توانند بر کسب‌وکار تأثیر منفی بگذارند، به‌خصوص اگر در مورد رقبای تجاری اظهارنظر کنند. دوستان افراد در فیسبوک اغلب خودشان هم دوست آن‌ها هستند و گاهی اوقات مخاطب آن‌ها هستند؛ نمی‌توان همیشه به آن‌ها اعتماد کرد.

مشاهده این مطلب  ۲۰ نکته برتر اینستاگرام

یک سیاست رسانه‌های اجتماعی چگونه می‌تواند از من محافظت کند و چه مواردی باید در آن گنجانده شود؟

سیاست رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای شرکت‌ها معیاری تعیین کند تا قوانین روشنی داشته باشند که اجرای آنها آسان‌تر باشد. کارفرمایان باید تعیین کنند چه رفتاری قابل قبول است و چه رفتاری نیست تا در صورت نقض سیاست، بتوانند اقدام کنند.

کارکنان باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند و نباید امور شخصی و کاری خود را با هم قاطی کنند. آنها نباید نظریاتی درباره شرکت منتشر کنند که نماینده دیدگاه‌های شرکت نباشد یا بتواند به اعتبار آن آسیب برساند، حتی اگر در زمان شخصی خود و در توییتر یا وبلاگ باشد. مثلاً، نظرات توهین‌آمیز درباره شرکت محل کار، از نظر قانونی نیز توهین‌آمیز محسوب می‌شود.

محرمانگی در سیاست رسانه‌های اجتماعی چه می‌شود؟

سیاست رسانه‌های اجتماعی باید به‌وضوح بیان کند که کارمندان حق افشای اطلاعات محرمانه درباره کسب‌وکار، مانند نام مشتریان، بدون مجوز مدیر ارشد را ندارند.

شبکه‌ی کارکنان ما در لینکدین تحت نام شرکت – ارتباطات متعلق به کیست؟

هرگونه ارتباطی که در سایتی مانند لینکداین هر آنچه کارمند در طول انجام وظایف شغلی خود ایجاد کند، ممکن است متعلق به کسب‌وکار باشد. این موضوعی است که باید از ابتدا در سند سیاست‌های خود به آن بپردازید.

آیا باید سیاست رسانه‌های اجتماعی‌ام را به وکیل نشان دهم؟

بهتر است از وکیل بخواهید تا سیاست رسانه‌های اجتماعی شما را بررسی کند و مطمئن شوید که به‌خوبی از شما محافظت می‌شود.

آیا سیاست من در مورد رسانه‌های اجتماعی باید سند طولانی‌ای باشد؟

لازم نیست طولانی و پیچیده باشد. در اینجا چهار راهنمای ساده آمده است:

  • موارد حرفه‌ای و شخصی را به گونه‌ای با هم مخلوط نکنید که به اعتبار کسب‌وکار آسیب برساند.
  • کاری نکن که از اثر بخشی تو در کار کم کنه.
  • از جانب شرکت، از دیدگاه‌های شخصی شما حمایت نمی‌شود.
  • اطلاعات محرمانه تجاری را افشا نکنید.
مشاهده این مطلب  آموزش سئو پادکست
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

زمان‌ بندی پست در فیسبوک: چگونه در ۳ قدم ساده، حضور حرفه‌ ای و بدون استرس بسازید

اگر از تلاش‌های بی‌نتیجه برای انتشار منظم در فیسبوک خسته شده‌اید، وقتش رسیده به روش حرفه‌ای‌ها روی بیاورید:...
لینک گذاشتن توی پست‌ های لینکدین

آیا افزودن لینک در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ برعکس، باعث افزایش تعامل است

آیا لینک گذاشتن در پست‌های لینکدین باعث کاهش بازدید می‌شود؟ بررسی کامل با داده‌های واقعی برای سال‌ها،...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

۲۳ کمپین تبلیغاتی موفق که دنیای برندینگ را متحول کردند

در دنیای بازاریابی و تبلیغات، رقابت شدیدتر از همیشه است و تنها برندهایی برنده‌اند که بتوانند پیام خود...
۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

۵ روش هوشمندانه برای رصد تبلیغات رقبا

تحلیل رقبا یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حرفه‌ایه. اما متأسفانه خیلی از کسب‌وکارها...
آموزش کامل نصب Google Tag

آموزش کامل نصب Google Tag برای ردیابی تبدیل در سال ۱۴۰۴

اگر در سال ۱۴۰۴ هنوز از ابزارهای دقیق برای ردیابی تبدیل‌های سایت و تبلیغات گوگل استفاده نمی‌کنید، احتمالاً...
ابزارهای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

۷ ابزار برتر ساخت ویدیو با هوش مصنوعی

تولید ویدیوهای جذاب برای شبکه‌های اجتماعی یا کمپین‌های بازاریابی، همیشه یکی از چالش‌های بزرگ برای تولیدکنندگان...
هدف‌گذاری و بهترین زمان انتشار

معرفی قابلیت هدف‌گذاری و زمان‌بندی هوشمند پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی

اگر مدیریت شبکه‌های اجتماعی برات یک دغدغه دائمیه، خبر خوب اینکه حالا می‌تونی با ابزارهای جدید، بدون دغدغه...
تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی

تقویم مناسبت‌ های شبکه‌ های اجتماعی برای سال ۱۴۰۴ شمسی (۲۰۲۵ میلادی)

مناسبت‌های شبکه‌های اجتماعی همیشه هم ارزش استفاده ندارند؛ اما اگر رویدادهایی را پیدا کنید که با محتوای...
افزایش تعامل در لینکدین با ویدیو | نکات تولید محتوای ویدیویی در LinkedIn

چگونه با تولید محتوای ویدیویی در لینکدین، تعامل خود را چند برابر کنیم؟ (راهنمای ۲۰۲۵)

با رشد سریع محبوبیت ویدیو در پلتفرم‌های اجتماعی، لینکدین نیز تمرکز خود را روی محتوای ویدیویی افزایش داده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070