تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

نه گام برای انتخاب کلمات کلیدی گوگل ادز

آنچه در این مقاله می خوانید:

انتخاب دقیق کلمات کلیدی و عبارات مناسب، تضمین می‌کند که تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک شما (PPC) توسط افرادی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما در موتورهای جستجویی مانند گوگل هستند، دیده شود. کلمات کلیدی درست به جذب مشتریان بالقوه، افزایش نرخ کلیک و کاهش هزینه‌های تبلیغات شما کمک می‌کنند.

اگرچه نکات زیر بر اساس استفاده از گوگل اَدز است، رویکردی بسیار مشابه – و احتمالا همین کلمات کلیدی – در مایکروسافت اَدوِرتایزینگ هم جواب خواهد داد.

درک اهمیت کلمات یا عبارات کلیدی مناسب

کلمات و عبارات کلیدی باید بسیار دقیق و مرتبط با آنچه ارائه می‌دهید باشند. وقتی کسی کلمات کلیدی شما را در گوگل جستجو می‌کند، باید دقیقا به دنبال کسب‌وکاری مثل شما باشد. در نتیجه، افرادی که روی آگهی شما کلیک می‌کنند، از قبل تمایل به خرید از شما دارند.

از خودتان بپرسید مشتریان‌تان از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

خودتان را جای مشتریانتان بگذارید. اگر آنها به دنبال محصول یا خدماتی مانند خدمات شما هستند، چه کلمات و عباراتی را در گوگل جستجو می‌کنند؟ شوق روی کلمات کلیدی برند خودتان پیشنهاد قیمت بدهید. ارزان هستند، نرخ تبدیل بالایی دارند، به محافظت از شما در برابر رقابت کمک می‌کنند و واقعا به رتبه‌بندی موتور جستجوی شما کمک می‌کنند. چه چیزی برای دوست نداشتن وجود دارد؟

همه چیز را به هم ربط بده

پاداش گوگل برای مرتبط بودن فقط به پرداخت پول برای قرار گرفتن در بالای لیست نیست. بنابراین کلمات کلیدی شما باید با عبارت‌های تبلیغ پولی‌تان ارتباط نزدیکی داشته باشند. و این عبارت‌ها هم باید با کلمات و عباراتی که در …(متن ناقص است) صفحه فرود در وب‌سایت مربوط به لینک آگهی

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

از کلمات کلیدی خاص و هدفمند استفاده کنید.

از واژه‌ها و عبارات کلی پرهیز کنید. به استفاده از کلمات کلیدی بی‌ربط که فقط ترافیک ایجاد می‌کنند، وسوسه نشوید. افرادی که جذب می‌کنید به محصول یا خدمت شما علاقه‌ای نخواهند داشت، هزینه‌ها بالاتر می‌رود و ممکن است به اعتبار کسب‌وکارتان آسیب بزند.

کلمات کلیدی تکی اغلب بسیار کلی هستند، در حالی که عبارت‌های طولانی‌تر معمولاً هدفمندترند. برای مثال، عبارت «ارسال جعبه سبزیجات ارگانیک» عبارتی خاص است که دقیقاً مشتریان مناسب برای یک سرویس ارسال سبزیجات ارگانیک را جذب می‌کند. استفاده از این کلمات کلیدی به‌طور جداگانه یا در ترکیب‌های دیگر ممکن است بسیار کم اثر باشد.

انواع مختلف کلمات کلیدی خود را فهرست کنید

مشتریان شما ممکن است از اصطلاحات مختلفی برای محصول یا خدمت شما استفاده کنند. بنابراین همیشه تغییرات مختلف را در کلمات کلیدی خود لیست کنید. این تغییرات ممکن است شامل اصطلاحات عامیانه، مترادف‌ها (مانند مغازه و فروشگاه)، نام و شماره سریال محصول، املای جایگزین و هر دو شکل مفرد و جمع باشد. حتی می‌توانید غلط‌های املایی رایج را نیز لیست کنید.

از ابزار کلیدواژه گوگل برای یافتن ایده استفاده کنید.

برای یافتن ایده‌های بیشتر و گسترش فهرست کلمات کلیدی خود، می‌توانید از ابزار تبلیغات گوگل استفاده کنید. برنامه‌ریز کلمات کلیدی فقط کافی است یک کلمه، عبارت یا آدرس وب‌سایت مرتبط با چیزی که می‌خواهید تبلیغ کنید را وارد کنید، سپس کلمات کلیدی مرتبط را از نتایج انتخاب کنید. بعد از اینکه ابزار ایده‌های اولیه را ارائه داد، می‌توانید از بهترین آن‌ها برای تولید ایده‌های دقیق‌تر استفاده کنید.

مشاهده این مطلب  ساخت صفحه آی ام دی بی

اگر کلمات کلیدی زیادی دارید، بهتر است کمپین‌های جداگانه‌ای بر اساس چند کلمه کلیدی مرتبط ایجاد کنید.

هدف‌گذاری زبان و مکان

می‌توانید تنظیمات زبان و مکان را تغییر دهید تا تبلیغاتتان به افراد مناسب نشان داده شود. همیشه مطمئن شوید که هدف‌گذاری مکانی شما با محل کسب‌وکارتان مطابقت دارد. بسته به محل زندگی مشتریانتان، می‌توانید مناطق، کشورها، استان‌ها، شهرها یا حتی مناطق کوچکتر را تعیین کنید.

هدف‌گذاری سفارشی می‌تواند بسیار دقیق باشد. تبلیغ شما فقط برای افرادی که در منطقه‌ی مشخص‌شده توسط شما هستند، مانند همه افراد در شعاع ده مایلی محل کسب‌وکارتان، نمایش داده می‌شود. این روش برای مغازه‌ها یا رستوران‌های محلی ایده‌آل است.

گزینه‌های تطبیق کلمات کلیدی را درک کنید

گوگل روش‌های مختلفی ارائه می‌دهد کلمات کلیدی مرتبط شیوه‌ی استفاده از علائم نگارشی در هنگام وارد کردن کلمات کلیدی، نوع تطابق مورد نظر شما را مشخص می‌کند.

  • مطابقت گستردهتنظیم پیش‌فرض گوگل برای همه کلمات کلیدی، تطبیق گسترده است. بنابراین، آگهی‌های شما ممکن است زمانی نمایش داده شوند که کسی کلماتی مرتبط با کلمات کلیدی شما جستجو کند. مثلاً اگر کلمات کلیدی شما «طراحی و نگهداری باغ» باشد، آگهی شما ممکن است با جستجوی عبارت «نگهداری باغ» نیز نمایش داده شود. تغییراتی مانند مترادف‌ها (مثلاً فروشگاه/دکان) و مفرد و جمع کلمات نیز می‌توانند باعث نمایش آگهی شما شوند. نیازی به استفاده از علائم نگارشی خاص برای تعیین تطبیق گسترده کلمات کلیدی نیست.
  • اصلاح کننده تطبیق گستردهشبیه به تطبیق گسترده است، اما کمی هدفمندتر. با قرار دادن علامت بعلاوه (+) قبل از یک یا چند کلمه، آن‌ها را مشخص می‌کنید. آگهی شما فقط در جستجوهایی که از این کلمات یا تغییرات جزئی آن‌ها (مثل غلط املایی یا جمع) استفاده می‌کنند، نمایش داده می‌شود.
  • مطابقت عبارتهدفمندتر است. آگهی شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کسی عبارتی را تایپ کند که با کل عبارت کلیدی شما مطابقت داشته باشد، مثلاً «طراحی و نگهداری باغ». بنابراین اگر کسی عبارت «طراحی و نگهداری باغ شهری» را تایپ کند، آگهی شما نمایش داده می‌شود. از گیومه برای نشان دادن اینکه «کلمات کلیدی» شما باید مطابقت دقیقی داشته باشند، استفاده کنید.
  • مطابقت دقیقیک گام فراتر می‌رود. جستجوها باید دقیقا با عبارت کلیدی شما یا تغییرات جزئی آن (مثلا با معنای مشابه یا ترتیب کلمات متفاوت) یکسان باشند. برای تطابق دقیق، عبارت کلیدی خود را داخل کروشه قرار دهید. با تطابق دقیق، ممکن است نرخ کلیک (CTR) بالاتری داشته باشید زیرا آگهی شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که جستجوها به طور خاص مرتبط با عبارت کلیدی شما باشند.
مشاهده این مطلب  بهترین دوره‌های آنلاین تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳

کلمات کلیدی منفی را حذف کنید

حذف کلمات کلیدی منفی روشی مفید برای جلوگیری از نمایش آگهی شما در جستجوهای نامرتبط است. برای حذف یک کلمه کلیدی، قبل از آن علامت منفی (-) قرار دهید. مثلاً اگر طراح فضای سبز هستید و از عبارت «طراحی باغ» استفاده می‌کنید، می‌توانید با افزودن «-کتاب» اطمینان حاصل کنید که جستجوهای مربوط به کتاب‌های باغبانی آگهی شما را نمایش نمی‌دهند. اگر گیاهان باغی می‌فروشید اما گیاهان آپارتمانی نمی‌فروشید، می‌توانید «گیاهان آپارتمانی» را به‌عنوان کلمه کلیدی منفی تعیین کنید.

ممکن است کلمه کلیدی مدنظرتان با موضوع دیگری نیز مرتبط باشد. برای مثال، یک کلمه کلیدی ممکن است بیش از یک معنی داشته باشد، یا نام کسب‌وکارتان ممکن است نام چیزی کاملا بی‌ربط باشد. در این صورت، می‌توانید از کلمات کلیدی منفی برای جلوگیری از نمایش آگهی‌تان در این جستجوها استفاده کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

بازده بالاتر ایمیل با برنامه‌ریزی هوشمند

کلید بازگشت سرمایه بیشتر در بازاریابی ایمیلی، ثبات نیست، برنامه‌ریزی است. تبلیغ کسب‌وکار از طریق ایمیل،...

نکاتی برای تجارت الکترونیک پایدار

چگونه یک استراتژی تجارت الکترونیک پایدارتر بسازیم در دنیای مصرف‌گرایانه‌ای که ارزش‌ها در آن اهمیت فزاینده‌ای...

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان

تقویم تعطیلات تجارت الکترونیک سال 2025 + الگوی رایگان کسب‌وکارهای موفق تجارت الکترونیک بر برنامه‌ریزی...

مهم‌ترین تاریخ‌های تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال 2024 + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما ماه...

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان

تاریخ‌های مهم تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۳ + الگوی تقویم رایگان در دنیای ایده آل، فروشگاه آنلاین شما هر...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570