09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

9 کمپین تبلیغاتی الهام‌بخش نایک که با استراتژی‌های قدرتمند دیجیتال پیش برده شدند

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

9 کمپین تبلیغاتی الهام‌بخش نایک که با استراتژی‌های قدرتمند دیجیتال پیش برده شدند

شرکت پوشاک ورزشی مشهور جهانی نایک، در حال حاضر در اوج استراتژی بازاریابی خود قرار دارد. اما موفقیت عظیم این برند پیشرو در پوشاک ورزشی، تعجب‌آور نیست. هر یک از کمپین‌های نایک داستانی متفاوت روایت می‌کند و مخاطب را به سفری می‌برد؛ بنابراین، تعدادی از بهترین نمونه‌های کمپین‌های نایک تا به امروز را گردآوری کرده‌ایم تا الهام‌بخش شما باشد.

استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک با تبلیغات فوق‌العاده موفقی پشتیبانی می‌شود. این شرکت نه تنها محصولات خود را می‌فروشد، بلکه مزایای احساسی آنها را نیز به فروش می‌رساند؛ در واقع، آنها آرزو را می‌فروشند. به همین دلیل است که در تعداد کمی از کمپین‌های خود، محصول تبلیغ‌شده را به مخاطب نشان می‌دهند: آنها به جای آن، به احساسات مخاطب متوسل می‌شوند.

ساختن داستان‌ها و شعارهای معنی‌دار

کمپین‌های بازاریابی نایک بسیار مؤثرند. آن‌ها با تمرکز بر خلق داستان‌های پرمعنا، پایگاه هواداران وفاداری ساخته‌اند. این برند با استفاده از «برندسازی احساسی»، در برانگیختن احساسات مشتریان، واقعاً پیروز است. تبلیغات به‌دقت طراحی‌شده‌ی آن‌ها هدفشان برانگیختن احساسات خاص و ارتقای جایگاه محصولات نایک در نظر مشتریان است. بخشی از این ارتباط احساسی از طریق پست‌های شبکه‌های اجتماعی نایک تقویت می‌شود؛ پست‌هایی که با دقت طراحی شده‌اند تا در سطح شخصی با مخاطبانشان طنین‌انداز شوند.

در طول تاریخ، نایک داستان‌های خود را با روایت سنتی قهرمانی که بر سختی‌ها غلبه می‌کند، هرگز از مبارزه دست نمی‌کشد و در نهایت به افتخار می‌رسد، روایت کرده است. در بیشتر موارد، دشمن به قهرمان می‌گوید «تو نمی‌توانی»، اما شعار «فقط بکن» به کمک می‌آید.

استراتژی توزیع

بدون شک، اهمیت زیادی دارد که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند. نایک تجربیات هیجان‌انگیزی خلق می‌کند که مردم در مورد آن صحبت کرده و با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. نایک همچنین شرکت‌های تابعه‌ای مانند کانورس، جردن و هرلی دارد. برندهای مختلف به رشد پایگاه مشتریان آن‌ها کمک می‌کنند.

مشاهده این مطلب  آژانس دیجیتال چیست؟

استراتژی توزیع، یکی دیگر از اجزای کلیدی استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک است. نایک از طریق کانال‌های مختلفی مانند خرده فروشان، سایت‌های تجارت الکترونیک، فروشندگان مجاز و سوپرمارکت‌ها، محصولات خود را در سراسر جهان به بخش‌های مختلف مشتریان توزیع می‌کند. علاوه بر این، نایک از بسترهای رسانه‌های اجتماعی برای گسترش دسترسی خود استفاده می‌کند و کمپین‌های نوآورانه خود را از طریق پست‌های جذاب در رسانه‌های اجتماعی در دسترس قرار می‌دهد.

استراتژی هدف‌گذاری و ماموریت

از آنجایی که نایک فقط یک برند کفش نیست و در زمینه تجهیزات ورزشی، پوشاک و بسیاری از دسته‌های دیگر نیز حضور دارد، برای باقی ماندن در صدر، اغلب از استراتژی‌های هدف‌گذاری و کمپین‌های بازاریابی جداگانه برای دسته‌های مختلف محصولات خود استفاده می‌کند. همچنین به‌طور مرتب با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند HyperAdapt در خطوط تولید خود، محصولاتش را به‌روزرسانی می‌کند تا همیشه جدیدترین و بهترین در بازار باشد.

ماموریت نایک «الهام بخشیدن و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان» است و همانطور که می‌دانیم، شعار آن «فقط انجامش بده» است. این شرکت، سبد محصولات قوی در بخش‌های مختلف و مرتبط با هم دارد تا مشتریان خود را حفظ کند و طیف وسیعی از محصولات را ارائه دهد.

نایک با استفاده از طراحی سایت وردپرس خلاقانه، به راحتی توانست تجربه کاربری بی‌نظیری برای طرفداران خود ایجاد کند. این کمپین‌ها نه تنها به ارتقاء آگاهی برند کمک کردند، بلکه با بهره‌گیری از امکانات خدمات سئو وردپرس به راحتی در جستجوهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام در صدر نتایج قرار گرفتند.

آمار مالی

استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک برای این برند پیروزی بزرگی به همراه داشته است. نایک، ارزشمندترین برند پوشاک جهانی برای هفتمین سال متوالی در سال ۲۰۲۲. دارای بیشترین سهم بازار با ۱۵ درصد در صنعت پوشاک ورزشی تا سال ۲۰۲۲، وضعیت مالی شرکت نیز قوی بود: ارزش نایک بیش از ۳۳ میلیارد دلار آمریکا در سال ۲۰۲۲ با افزایش تقریباً سه میلیارد دلار نسبت به سال قبل.

مشاهده این مطلب  روندهای بخش نظافت قراردادی

کمپین‌های دیجیتال نایک، به ویژه در زمینه تعامل با مشتریان، به خوبی از طراحی سایت وردپرس و خدمات سئو وردپرس بهره بردند تا محتوا را به صورت هدفمند و با دقت بیشتری به مخاطبان منتقل کنند. این رویکرد نه تنها موجب افزایش میزان دسترسی به برند شد، بلکه تجربه خرید آنلاین را برای کاربران بهبود بخشید.

9 کمپین بازاریابی و تبلیغاتی نایک

همانطور که پیشتر اشاره شد، کمپین‌های تبلیغاتی بسیار خلاقانه و احساسی نایک نقشی تعیین‌کننده در استراتژی بازاریابی دیجیتال این شرکت دارند.

ما 9 مورد از کمپین‌های موفق بازاریابی دیجیتال نایک در سال‌های اخیر را انتخاب کرده‌ایم تا نشان دهیم این برند چگونه به موفقیت دست یافته است.

نایک و فورتنایت: آیرفوریا

آخرین پروژه نایک در دنیای دیجیتال، «ایر فوریا»، ترکیبی نوآورانه از بازی و مد در فورتنایت است که در شبکه‌های اجتماعی نایک با استقبال فراوان روبرو شده است. ایر فوریا که در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد، تجربه‌ای غنی و فراگیر از بازی را ارائه می‌دهد که عناصر نمادین طراحی نایک ایر ماکس را با محیط پویای فورتنایت ترکیب می‌کند. این همکاری که در پست‌های شبکه‌های اجتماعی نایک برجسته شده است، تعهد این برند به پیش بردن مرزهای علاقه‌مندی به ورزش به سوی آینده و بهره‌گیری از همکاری دیرینه با اپیک گیمز را نشان می‌دهد. استفاده استراتژیک نایک از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ ایر فوریا در فورتنایت، مهارت این برند در استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال برای افزایش تعامل طرفداران و ارتباط با مخاطبان جهانی را نشان می‌دهد.

این پست رو در اینستاگرام ببینید

پستی که نایک (@nike) منتشر کرده است

مشاهده این مطلب  موثرترین موارد استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی محتوا

نایک: احساسی برای هر فردی

تبلیغ نایک با عنوان «احساس هر شما» نمایش پرجنب و جوش و پویایی از رویکرد نوآورانه نایک در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال آن است. این کمپین تنوع و تطبیق‌پذیری تناسب اندام را به نمایش می‌گذارد و تأکید می‌کند که تناسب اندام برای هر کسی معنای متفاوتی دارد. تبلیغ، لگینگ‌های نایک با طراحی جدید را برجسته می‌کند که راحتی و پشتیبانی فوق‌العاده‌ای را با گزینه‌های مختلف در طول، ارتفاع کمر و سایز ارائه می‌دهند و مناسب هر حال و هر فردی هستند.

این کمپین، نمونه‌ای کامل از استراتژی بازاریابی دیجیتال نایک است که بر شخصی‌سازی و شمولیت تمرکز دارد. این کمپین با مأموریت نایک در الهام‌بخشی و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان همسو است و بر این باور آن‌ها تأکید می‌کند که اگر بدن دارید، ورزشکار هستید.

نایک: دنیای فوتبالهیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

نایک بار دیگر با تبلیغ فوق‌العاده‌ای برای جام جهانی، این بار با عنوان «فوتبال‌ورس»، موفقیت چشمگیری کسب کرد. کمپین جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا با پخش شدنش خبرساز شد و به درستی هم خبرساز بود. آن‌ها به سوالی که در ذهن بسیاری از طرفداران فوتبال وجود دارد، یعنی «اگر بهترین‌ها با هم روبرو شوند چه اتفاقی می‌افتد؟»، پاسخ دادند. این فیلم کوتاه ۱۴ بازیکن مشهور فوتبال، از گذشته و حال، مانند کریستیانو رونالدو، ادگار داویدز، کوین دی بروین، کیلیان امباپه، لیا ویلیامسون، فیل فودن، کارلی لوید، الکس مورگان، رونالدینیو، رونالدو نازاریو، ویرجیل فن دایک، سم کر، شین کلوایورت و کریستیانو رونالدو جونیور را به تصویر می‌کشد که در فضایی خیره‌کننده به مصاف هم می‌روند تا خود را برای جام جهانی قطر آماده کنند.

مشاهده این مطلب  سؤالات متداول درباره جذب خبرنگاران برای نوشتن در مورد کسب‌وکار شما

استراتژی تبلیغاتی نایک همیشه شامل تولید محتوای جذاب و مرتبط با علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر دنیاست که به‌طور خلاقانه‌ای محصولات جدید آن‌ها را تبلیغ می‌کند. در تبلیغ «فوتبال‌ورس» به نبرد نهایی تمام نسل‌های فوتبال پرداخته می‌شود و پرسش این است که چه کسی بهتر است؟ تیمی جهانی از دانشمندان در آزمایشگاهی مخفی در جایی در سوئیس، رمز عبوری را رمزگشایی می‌کنند که به هرگونه بحثی پایان می‌دهد. تبلیغ را در پایین تماشا کنید!

نایک: بازی نو

در سال ۲۰۲۱، نایک کمپین تبلیغاتی جدیدی با عنوان «بازی جدید» راه‌اندازی کرد. ویدن+کندی پورتلند این کمپین بر لذت امتحان کردن چیزهای جدید تاکید دارد. در اصل، فیلم افرادی را نشان می‌دهد که ورزشی را امتحان می‌کنند و در آن شکست می‌خورند.

نایک بیشتر با مصرف‌کنندگانی شناخته می‌شود که فعالانه در ورزش شرکت می‌کنند و مشهورترین تبلیغات آن، ستارگان ورزش را به نمایش می‌گذارد. این کمپین، برعکس، به مشتری معمولی می‌درخشد؛ درست مانند مضمون تبلیغ که نه پیروزی و فتح، بلکه شکست در کاری است.

کمپین تبلیغاتی نایک رویکرد فوق انگیزشی برند را برجسته می‌کند و پیام آن برای کسانی که تلاش می‌کنند اما بهترین‌های دنیا نیستند – بخش بزرگی از مشتریان نایک – قابل‌درک است. نایک با مخاطب قرار دادن کاربران واقعی، کمپینی صادقانه و تأثیرگذار خلق کرده است. این کمپین با بخش‌های مختلف مخاطبانش به زبانی ارتباط برقرار می‌کند که برایشان قابل درک است و پیوند میان برند و مشتری را بیش از پیش تقویت می‌کند.

صرف نظر از اندازه، برندها با بهترین‌ها همکاری می‌کنند. شرکت‌های بازاریابی ورزشی برای خلق روایت‌های مؤثر در کمپین‌های بازاریابی خود. اگر شما هم به دنبال همکاری با یک آژانس مثل همکاری نایک با ویدن+کنِدی پورتلند هستید، توصیه می‌کنیم آژانسی را پیدا کنید که بیشترین تناسب را با نیازها و بودجه‌ی شما داشته باشد.

مشاهده این مطلب  ده روش برای گسترش لیست مخاطبین شبکه‌های اجتماعی

همکاری نایک ایر جوردن و ربات مسنجر فیسبوک

این کمپین بی‌نظیر رسانه‌های اجتماعی نایک، زاده‌ی همکاری نایک ایر جوردن و فیسبوک مسنجر برای خلق این کمپین رسانه‌های اجتماعی نایک، این برند با یک شرکت گفتگو محور همکاری کرد. پلتفرم هوش مصنوعی اسنپس .

این پروژه شامل کانالی است که محتوا را از وبلاگ ایر جوردن، سایت Jordan.com و خبرنامه هفتگی جوردن نیوز برای کاربران ارائه می‌دهد. این سیستم به سه دسته ایر جوردن، فروشگاه و تماشا تقسیم می‌شود.

nike-jordan-brand-messenger-bot

ربات پیام‌رسان، مکالمات دوطرفه بین علاقه‌مندان به نایک را برقرار می‌کند و فرصتی منحصربه‌فرد برای ارتباط با برند ایر جوردن نایک فراهم می‌آورد. این برند ادعا می‌کند که نرخ باز شدن پیام‌های این ربات ۸۷ درصد است که بسیار بیشتر از نرخ معمول ۱۵ تا ۲۰ درصد در کمپین‌های ایمیل است.

کاربران می‌توانند حتی زمان اعلان‌ها را شخصی‌سازی کنند. ربات به عبارات خاص، پاسخ‌های ظریفی می‌دهد و می‌تواند خوانندگان را با یک لینک خارجی به وب‌سایت مجموعه راهنمایی کند و سپس به آن‌ها کمک کند تا دوباره به مسنجر بازگردند. کمپین‌های منحصربه‌فرد با استفاده از… رسانه‌های اجتماعی چون این رسانه‌ها به نایک کمک می‌کنند تا راه‌های جدیدی برای ادغام محصولاتش در زندگی روزمره مشتریانش پیدا کند.

نایک: سرزمین ری‌اکت

برای تبلیغ کفش‌های دویدن پیشرفته‌ی جدید خود، اِپیک ری‌اکت، نایک یک کمپین بازاریابی دیجیتال گسترده راه‌اندازی کرد. این کمپین از کانال‌های مختلفی مانند موبایل، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و وب‌سایت استفاده کرد.

جذاب‌ترین بخش این کمپین، ابتکار عمل «ری اکت‌لند» فراگیر آن است که با خلق آواتارهای ۸ بیتی، کاربران را به یک بازی ویدیویی مجازی می‌برد. در این پروژه، کاربران می‌توانند جدیدترین تکنولوژی کوسنینگ کفشی برند را تجربه کنند.

مشاهده این مطلب  برند خود را در 5 مرحله ارتقا دهید

کمپینی که توسط ویدن+کنِدی شانگهای به‌طور استادانه‌ای تعامل در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی تجربه‌ای فراگیر و گیمیفیکیشن را با هم ترکیب می‌کند.

استادیوم نامحدود نایک

آیا تا به حال با سایه خودت مسابقه داده‌ای؟ استادیوم نامحدود نایک این امر با کمک فناوری امکان‌پذیر شده است. نایک نخستین پیست دوومیدانی تمام LED را در مانیل فیلیپین ساخته است. دونده‌ها می‌توانند با آواتارهای LED خود و با کمک حسگری که به کفش‌هایشان متصل است، در پیستی به طول ۲۰۰ متر که به شکل کف کفش‌های LunarEpic طراحی شده، رقابت کنند. این پروژه بزرگ نایک توسط شرکت BBH سنگاپور طراحی و توسط شرکت Birdman به صورت دیجیتالی تبلیغ شده است.

نایک: زن شگفت‌انگیز مد

کمپین‌های بازاریابی دیجیتال نایک را با کمپینی در حمایت از حقوق افراد LGBTQ+ ادامه می‌دهیم. این شرکت برای این فیلم کوتاه که مجموعه #BeTrue و ماه افتخار را جشن می‌گیرد، با لئومی مولدانادو، هنرمند ترنس و رقصنده‌ی سالن رقص مجله‌ی ووگ، همکاری کرده است. این ویدیو توسط شرکت Public Record تهیه و توسط دِیزی ژو کارگردانی شده است.

این پروژه، به سبک رقص «واگینگ» که پیش‌تر توسط افراد همجنس‌گرا و ترنس در هارلم دهه ۱۹۶۰ اجرا می‌شد، می‌پردازد. در این ویدئو، هنرمند پرسیوس آنجل رامیرز راوی داستان است.

علاوه بر این، این آگهی ۶۰ ثانیه‌ای به صحنه‌های زیرزمینی سالن‌های رقص نیویورک ادای احترام می‌کند؛ جامعه‌ای که توسط جوانان فقیر سیاه‌پوست و لاتین تبار LGBTQ+ به عنوان مکانی امن برای ابراز وجود و اجرای آزادانه رقص خود ایجاد شده بود.

نایک: برابری

در سال ۲۰۱۷، شرکت نایک با همکاری آژانس تبلیغاتی ویدن + کندی پورتلند، یک آگهی ۹۰ ثانیه‌ای منتشر کرد. این آگهی ورزشکاران را به احترام و رفتار منصفانه با یکدیگر، چه در میدان مسابقه و چه خارج از آن، تشویق می‌کند. ملینا ماتسوکاس کارگردانی این آگهی را برعهده داشت که ستارگانی از دنیای ورزش مانند لبرون جیمز، کوین دورانت، سرنا ویلیامز، مگان رینوی، دلیله محمد و گبی داگلاس در آن حضور دارند.

مشاهده این مطلب  ۲۰ نکته برتر لینکدین

موسیقی متن «تغییری در راه است» اثر آلیشیا کیز است. پیام اصلی، استفاده از صدای نایک و قدرت ورزش برای ترغیب مردم به اقدام و ایجاد تغییر است.

کمپین‌های برجسته‌ی زیادی برای کشف وجود دارد بازاریابی ورزشی و برخی از آن‌ها متعلق به یکی از رقبای دیرینه‌ی نایک، یعنی آدیداس هستند. ببینید استراتژی بازاریابی دیجیتال آدیداس برای الهام گرفتن بیشتر

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
خدمات تیک آبی اینستاگرام

خدمات تیک آبی اینستاگرام | هزینه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال اکانت واقعی یک شخصیت مشهور و...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...

سمراش در مقابل اهرفس در سال 2022: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟

سمروش در مقابل اهرفس در سال ۲۰۲۲: کدام ابزار سئو برای آژانس‌های دیجیتال بهتر است؟ هر کسی که حتی کمترین...

گرایش‌های بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشته باشیم و چگونه آماده شویم؟

روندهای بازاریابی دیجیتال در سال 2024: چه انتظاراتی باید داشت و چگونه آماده شویم؟ در این مقاله، آژانس...

آژانس دیجیتال چیست؟

یک آژانس بازاریابی دیجیتال چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ آماده شوید، چون قرار است سفری سریع و هیجان‌انگیز...

پنج روش قدرتمند اثبات اجتماعی برای افزایش فروش تجارت الکترونیک

اثبات اجتماعی، یک روش متقاعدسازی ضروری برای ترغیب خریداران آنلاین به خرید از فروشگاه اینترنتی شماست. تجارت...

بهینه‌سازی بک‌اند برای اجرای کمپین‌های سودآور تبلیغات پولی در تجارت الکترونیک

رقابت در حوزه تجارت الکترونیک و تبلیغات آنلاین به شدت فزاینده و سال به سال بیشتر شده است. در نتیجه، کسب‌وکار...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070