فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما

آنچه در این مقاله می خوانید:

کریس بارلینگ نکات ارزشمند خود را برای جذب بازدیدکننده به وب‌سایت تجارت الکترونیک شما، از کتابش به اشتراک می‌گذارد.فروش موفق آنلاین – بیش از 300 نکته برتر برای اداره یک وب‌سایت تجارت الکترونیک

آدرس اینترنتی مناسبی انتخاب کنید.

به صرف زمان برای فکر کردن به آدرس وب‌سایت تجارت الکترونیک خود می‌ارزد. نام دامنه در حالت ایده‌آل، باید به‌یادماندنی، متمایز و پیام شما را به‌خوبی منتقل کند. باید با نام شرکت شما یکسان باشد یا شامل آن شود. یافتن دامنه‌ای مناسب احتمالا زمان و تحقیق زیادی می‌طلبد. تقریباً تمام دامنه‌های خوب و واضح قبلاً ثبت شده‌اند.

از بازاریابی فعلی خود شروع کنید

آدرس وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود را روی بروشورها، تبلیغات، کارت‌های ویزیت و سربرگ‌های شرکتتان درج کنید. هر جا که نام شرکتتان را تبلیغ می‌کنید، آدرس وب‌سایتتان را نیز تبلیغ کنید.

روی موتورهای جستجو تمرکز کنید

موتورهای جستجو مهم‌ترین منبع جذب بازدیدکنندگان جدید برای وبسایت‌ها هستند، بنابراین ارزش دارد که زمانی را صرف یادگیری در مورد آن‌ها کنید. بهینه‌سازی موتور جستجو طراح وب‌سایت تجارت الکترونیک شما نیز می‌تواند به شما مشاوره دهد.

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک را در نظر بگیرید

موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تبلیغات پولی در گوگل، این‌ها در بالای صفحه و سمت راست آن ظاهر می‌شوند. اگرچه پتانسیل هزینه‌کردن مبالغ هنگفت وجود دارد، اما می‌تواند راهی برای سرعت بخشیدن به پیشرفت شما نیز باشد. یادگیری نحوه استفاده مؤثر از آن، به‌خوبی ارزش تلاش را دارد.

از انجمن‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

مکان‌های زیادی برای بحث‌های آنلاین وجود دارد، مانند انجمن‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی. توییتر و فیسبوک برخی از این سایت‌ها درباره تخصص شما صحبت خواهند کرد. مثلاً اگر لوازم قایقرانی می‌فروشید، بحث‌های زیادی در مورد قایق‌رانی در جریان است.

مشاهده این مطلب  شش نکته ضروری درباره فیسبوک

اگر مسئولانه مشارکت کنید و راهنمایی‌های مفید و صادقانه ارائه دهید، فرصت خواهید داشت درباره شرکت، محصولات و خدمات خود صحبت کنید. با مهارت این کار را انجام دهید تا مردم خودشان از شما درباره محصولاتتان اطلاعات بخواهند؛ این بسیار قدرتمند است.

حتماً از شرایط و ضوابط هر سایت آگاه باشید و به آن‌ها پایبند باشید تا از خدشه دار شدن اعتبارتان جلوگیری کنید.

با دقت خرج کن

فرصت‌های زیادی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها ممکن است اتلاف وقت باشند. قبل از پرداخت هزینه، باید همان احتیاطی را که برای تبلیغات در رسانه‌های سنتی به خرج می‌دهید، در اینجا نیز به کار ببرید.

چه کسانی این رسانه را می‌بینند و آیا آنها مخاطبان من هستند؟ بازار هدف مشکل رساندن پیام شما به تعداد زیادی از افراد نیست، بلکه باید این افراد مشتریان بالقوه‌ای باشند که به محصولات شما علاقه‌مند هستند.

متاسفانه کلاهبردارهای زیادی وجود دارند. قبل از هرگونه تعهدی، نام شرکت هر تامین‌کننده‌ای را که مد نظر دارید در گوگل جستجو کنید. این موضوع به‌خصوص در صورتی که با پیشنهادی غیرمنتظره مواجه شدید، اهمیت دارد.

چه چیزی جواب می‌دهد؟

واقعیت تلخ این است که در بازاریابی، افراد خشک و بی‌احساس تصمیم‌گیرنده هستند. هرچند خلاقیت بسیار مهم است، اما راه رسیدن به موفقیت، اندازه‌گیری نتایج و سرمایه‌گذاری بیشتر در جایی است که در گذشته بیشترین بازده را داشته است.

هر کاری می‌کنی، اندازه‌گیری کن. و سعی کنید بفهمید مشتریان و سرنخ‌هایتان از کجا می‌آیند. وقتی بازدیدکنندگان از سایت شما خرید می‌کنند، از آن‌ها بپرسید که چگونه با شما آشنا شده‌اند، یا از فناوری‌هایی استفاده کنید که این موضوع را به طور خودکار ردیابی می‌کنند.

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

به طور کلی، باید یک چهارم ظرفیت خود را برای آزمایش ایده‌ها و تغییرات جدید اختصاص دهید. طراح وب‌سایت شما می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

پیوند با وب‌سایت‌های مکمل

اگر می‌توانید، وبسایت‌های تخصصی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید و از آن‌ها بخواهید به شما لینک بدهند یا شما را در نتایج جستجوی خود قرار دهند. در عوض، شما هم به آن‌ها لینک بدهید. این کار هم ارزش افزوده برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند و هم ترافیک وبسایتتان را افزایش می‌دهد – مزیتی دوطرفه است. همچنین رتبه شما در موتورهای جستجو را بالا می‌برد و از این طریق نیز ترافیک بیشتری دریافت خواهید کرد.

همچنین می‌توانید خودتان راه‌اندازی کنید. طرح ارجاع به طوری که سایت لینک‌دهنده سهمی از فروش‌هایی که ایجاد می‌کند، دریافت کند. عیب این کار این است که ممکن است نیاز به خرید نرم‌افزار یا خدمتی برای انجام آن داشته باشید.

از یک طرح ارجاع تجاری استفاده کنید

برخی طرح‌های ارجاعی تجاری نیز وجود دارد که با پرداخت هزینه می‌توانید به آن‌ها بپیوندید و در ازای هر کلیک یا فروش پاداش بگیرید. برخی وب‌سایت‌ها این روش را کم‌هزینه‌ترین روش جذب فروش عنوان می‌کنند، اما این موضوع به نوع صنعت شما بستگی دارد.

جلب توجه

بسیاری از مشتریان ما به دست آورده‌اند پوشش سراسری چون داستان جالبی دارند. برخی هم در برنامه تلویزیونی حضور داشته‌اند.لانه اژدهایکی دیگر، محصولات مخصوص افراد چپ‌دست می‌فروشد. اگر بتوانید رسانه‌ها را جلب کنید، ارزش بازاریابی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

از موفقیت دیگران درس بگیرید

رقبای آنلاین خود و وب‌سایت‌های موفق تجارت الکترونیک در سایر بخش‌های بازار را زیر نظر داشته باشید. از آن‌ها تقلید نکنید، اما از کارهایی که انجام می‌دهند درس بگیرید. به چگونگی تطبیق ایده‌های خوب به شیوه‌ای مناسب فکر کنید. مطالعات موردی را در مجلات و وب‌سایت‌های تامین‌کنندگان تجارت الکترونیک جستجو کنید و دریابید که سایر سایت‌ها موفقیت خود را به چه عواملی نسبت می‌دهند.

مشاهده این مطلب  روابط عمومی چه کمکی به کسب و کار من می‌کند؟ پرسش‌های متداول

ارائه برخی مزایای بیشتر در سایت خود

می‌توانی پیشنهاد دهی؟ محتوا برای جذب بیشتر بازدیدکننده آنلاین به وب‌سایتتان چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ مثلاً ما مشاوره رایگان در مورد تجارت الکترونیک و مناسب بودن کسب‌وکارها برای تجارت آنلاین ارائه می‌دهیم. شاید امتحان کردن کاری مشابه در سایت شما هم ارزش داشته باشد.

مشتریان فعلی را به یاد داشته باشید

وقتی کارتان راه افتاد، یادتان باشد که مشتریان فعلی بهترین مشتریان شما هستند. با پیشنهادهای ویژه و اطلاع رسانی از فعالیت‌های فروشگاه، تشویقشان کنید که دوباره به شما مراجعه کنند.

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

شرکت‌های مسوول بسیاری اطلاعات و خدماتی در این زمینه ارائه می‌دهند بازاریابی ایمیلی آنها می‌توانند فهرست‌های ایمیل، مشاوره و فناوری ارسال را ارائه دهند. آنها اطمینان می‌دهند که شما از قوانین پیروی می‌کنید؛ مثلاً با ارسال ایمیل‌های بازاریابی فقط به افرادی که برای دریافت آنها ثبت‌نام کرده‌اند.

در بازاریابی ایمیلی، پاداش دادن به پاسخ مخاطبان، مثلاً ارائه تخفیف به کسانی که روی لینک کلیک می‌کنند، اغلب مفید است.

قدردانی خود را از پیشنهادها نشان دهید

از مشتریان خود بخواهید به شما پیشنهاد می‌کنم به دوستانشان. اگر کسی که مورد اعتماد است شما را معرفی کند، احتمال فروش بسیار بیشتر می‌شود. اگر از طریق معرفی به فروش رسیدید و حجم فروش این امکان را داد، شخصاً تشکر کنید و نوعی پاداش – چه هدیه کوچک و چه کوپنی که در فروشگاه شما قابل استفاده باشد – بفرستید.

بازخورد مشتری را دریافت کنید

هرچه بیشتر، مشتریان انتظار دارند نظرات دیگران درباره محصولات و خدمات شما را ببینند، بنابراین این اطلاعات را نشان دهید در سایت شما. اگر شخص ثالثی بتواند این اطلاعات را جمع‌آوری کند، بسیار بهتر است. مشتریان به درستی بدبین هستند و اگر باور کنند که شما نتوانسته‌اید نتایج را دستکاری کنید، بسیار بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

مشاهده این مطلب  ۸ راهکار بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش

آن‌هایی را که از دست رفته‌اند، بازیابی کنید.

علاوه بر جذب مشتریان جدید، باید استراتژی‌ای برای بازگرداندن مشتریان بالقوه از دست رفته نیز داشته باشید. راه‌حل تجارت الکترونیک شما باید جزئیات مشتریانی را که اطلاعات خود را وارد کرده‌اند، در اختیارتان قرار دهد. سفارش تکمیل نشد. با پرداخت وجه

بازار آفلاین

درست است که همه مشتریان بالقوه شما آنلاین هستند (اگر نباشند، نمی‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند!) اما گاهی فراموش می‌شود که ۱۰۰ درصد این مشتریان بالقوه، زندگی‌ای غیرآنلاین هم دارند. باید بپرسید که آیا روش‌های بازاریابی سنتی مانند… نامه مستقیم ممکن است به‌صورت مقرون‌ به‌صرفه ترافیک را به سایت شما هدایت کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070