حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

چگونه از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر می خواهید به صورت آنلاین پیدا شوید و سهم بازار را افزایش دهید، باید تمام تلاش خود را برای تقویت سئوی خود انجام دهید. با این حال، بسیاری از برندها متوجه نیستند که در کنار هدف‌گیری کلمات کلیدی و بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای بهبود سئو و دید آنلاین خود نیز استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، در جای درستی هستید. برای کشف پنج روش برتر برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو و اینکه کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی را باید برای بهترین نتایج در اولویت قرار دهید، بخوانید.

آیا شبکه های اجتماعی بر رتبه بندی گوگل تاثیر می گذارد؟

بیایید با کمی پس زمینه شروع کنیم. در حالی که رسانه های اجتماعی به خودی خود یک عامل رتبه بندی مستقیم برای سئو نیستند، اما ارتباط قوی با عناصری دارند که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارند. سیگنال‌های اجتماعی مانند اشتراک‌گذاری و تعامل در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عواملی کمک می‌کنند که Google هنگام تعیین رتبه‌بندی وب‌سایت در نظر می‌گیرد.

با به اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند در کانال های رسانه های اجتماعی، می توانید احتمال به اشتراک گذاری پست های خود را افزایش دهید. مخاطب هدف، منجر به بک لینک های بیشتر و دید بهتر می شود. در حال حاضر، گوگل برای این لینک های با کیفیت ارزش قائل است و آنها را به عنوان بخشی از فاکتورهای رتبه بندی خود لحاظ می کند. بنابراین، در حالی که رسانه های اجتماعی ممکن است مستقیماً بر SEO تأثیر نگذارند، ارتباط و تأثیر آن را نباید نادیده گرفت.

مشاهده این مطلب  کمپین تبلیغاتی اینستاگرام

چگونه می توانید از رسانه های اجتماعی برای بهبود سئو خود استفاده کنید؟

بیایید نگاهی به چند روش اثبات شده بیاندازیم تقویت سئو از طریق رسانه های اجتماعی

1. محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید

مشتریان امروزی می خواهند محتوای استثنایی، منحصر به فرد و مفید که مشکلات آنها را حل می کند و زندگی آنها را آسانتر و/یا بهتر می کند. ایجاد محتوای جذاب و قابل اشتراک گذاری باعث افزایش ترافیک وب سایت با کیفیت بالا می شود که به نوبه خود رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود می بخشد.

توصیه می کنیم به طور منظم مقالات، اینفوگرافیک ها، عکس ها و ویدیوهای اصلی مرتبط با کسب و کار و صنعت خود را به اشتراک بگذارید. با نقاط دردناک مخاطب خود مقابله کنید، به آنها راه حل ارائه دهید و مهمتر از همه، آنها را سرگرم کنید.

2. بک لینک بسازید

با ایجاد محتوای مناسب پیوند مانند مقالات و ویدیوهای وبلاگ شروع کنید. سپس، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید و دنبال‌کنندگان را تشویق کنید تا آن را به اشتراک بگذارند. هنگامی که دیگران به محتوای شما لینک می دهند، ارزش آن را افزایش می دهد و سئو را بهبود می بخشد.

3. پروفایل های رسانه های اجتماعی را بهینه کنید

پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را برای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات و پست های خود بهینه کنید. همچنین باید پیوندهایی را به وب سایت خود وارد کنید و تمام نمایه ها را به روز نگه دارید و از ویژگی های خاص پلت فرم مانند هشتگ ها و برچسب های جغرافیایی برای بهبود دید استفاده کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای کامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

فراتر از گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات و پست های خود، ایجاد یک اثر جذاب بیوگرافی اینستاگرام کسب و کار کوچک می تواند به طور قابل توجهی دید برند شما را افزایش دهد. با افزودن آن، یک فروشگاه دیجیتالی ایجاد می‌کنید و به بازدیدکنندگان تصویری از آنچه کسب‌وکار شما ارائه می‌دهد و مخفف آن است، ارائه می‌دهید.

4. محتوا را تقویت کنید

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند محتوای وب‌سایت شما را با تشویق به اشتراک‌گذاری و انتشار اخبار به میزان قابل توجهی تقویت کنند. پست‌ها را در پلتفرم‌های مختلف زمان‌بندی کنید و مطمئن شوید که آنها را متناسب با قالب هر پلتفرم تنظیم کرده‌اید. با مخاطبان خود درگیر شوید، با اینفلوئنسرها همکاری کنید و محتوای خود را برای گسترش دامنه آن تبلیغ کنید.

5. معیارهای کلیدی را دنبال کنید

نظارت بر عملکرد شما کلید موفقیت در تمام جنبه های بازاریابی دیجیتال است و رسانه های اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معیارهایی مانند رشد فالوور، نرخ تعامل، کلیک ها، لایک ها، اشتراک گذاری ها و نظرات را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند فرصت ها را شناسایی کرده و استراتژی کلی خود را اصلاح کنید.

<h3″>نکته برتر: با تکنیک آسمان خراش به ارتفاعات جدیدی برسید

اجرای تکنیک آسمان خراش مزایای متعددی را به همراه دارد، از جمله تولید محتوای مفید، افزایش تعامل وبلاگ و افزایش اشتراک رسانه های اجتماعی. همچنین بک لینک های با کیفیت بالا اضافه می کند، شناخت برند را تقویت می کند و قدرت صنعت را ایجاد می کند. چه چیزی را دوست ندارید؟ هم تیم javadyasemi و هم تعدادی از مشتریان ما طرفداران بزرگ تکنیک آسمان خراش هستند، یک استراتژی ایجاد محتوا که شامل ایجاد پست های وبلاگ بسیار ارزشمند و جامع برای پیشی گرفتن از رقبا و جذب بک لینک های با کیفیت است.

مشاهده این مطلب  مدیریت پیج اینستاگرام در مشهد

به عنوان مثال، اگر با یک پست وبلاگ موفق با عنوان “10 نکته برتر برای تغذیه سالم” برخورد کردید، می توانید تکنیک آسمان خراش را با ایجاد یک راهنمای گسترده تر مانند “راهنمای نهایی برای تغذیه سالم: 20 نکته با پشتوانه علمی” به کار ببرید. برای یک سبک زندگی متعادل.â€

با طولانی‌تر کردن، کامل‌تر کردن و به‌روز کردن محتوای خود، ارزش بیشتری برای خوانندگان ایجاد می‌کنید و فرصتی برای جلب توجه بازاریابانی که به پست اصلی پیوند داده‌اند، خواهید داشت. ارتباط با این بازاریابان با محتوای برتر خود، شانس پیوند آنها را به نسخه به روز شده شما افزایش می دهد و در نتیجه بک لینک های بیشتر و سئوی بهبود یافته ایجاد می شود.

<h2″>از کدام شبکه های اجتماعی برای سئو استفاده کنم؟

سوال عالی بیایید نگاهی بیندازیم.

لینکدین: نیروگاه تولید سرب

همانطور که بدون شک می دانید، لینکدین یک پلت فرم شبکه حرفه ای است که معدن طلایی برای تولید سرنخ است. اما آیا می دانستید که ابزار قدرتمندی برای افزایش سئو نیز هست؟ با بهینه سازی پروفایل لینکدین برند خود با کلمات کلیدی مرتبط و ارسال محتوای باکیفیت و اصلی به طور منظم، شانس خود را برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو افزایش می دهید.

استفاده از ویژگی انتشار لینکدین و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند در گروه های حرفه ای مربوطه می تواند به ایجاد تخصص شما و هدایت ترافیک ارگانیک با کیفیت بالا به وب سایت شما کمک کند.

متوسط: گسترش دسترسی و دید شما

Medium یک پلت فرم وبلاگ نویسی محبوب است که به برندها کمک می کند تا به مخاطبان گسترده تری دست یابند و رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) را بهبود بخشند. انتشار مقالات خوش ساخت با سرفصل های بهینه، متا تگ ها و محتوای غنی از کلمات کلیدی رسانه می تواند خوانندگان جدیدی را جذب کند، بک لینک های فوق الذکر را ایجاد کند و در نهایت سئوی وب سایت شما را بهبود بخشد.

مشاهده این مطلب  بهترین استراتژی برای سئو ووکامرس چیست؟

فیس بوک: تقویت بررسی ها و سیگنال های اجتماعی

نفوذ فیس بوک فراتر از ارتباطات اجتماعی است – همچنین دارای ارزش سئو است. با اجازه دادن به گوگل برای خزیدن و فهرست بندی صفحات خود، فیس بوک می تواند به دیده شدن موتور جستجوی وب سایت شما کمک کند. علاوه بر این، ایجاد نظرات مثبت در صفحه کسب و کار فیس بوک، شهرت آنلاین شما را افزایش می دهد، اعتماد ایجاد می کند و مشتریان بالقوه را تشویق می کند تا از وب سایت شما بازدید کنند.

سیگنال های اجتماعی که از طریق لایک ها، اشتراک گذاری ها و نظرات در پست های فیس بوک ایجاد می شود، می تواند بر رتبه بندی وب سایت شما تأثیر مثبت بگذارد.

توییتر: ایجاد تعامل و افزایش سئو

ماهیت بلادرنگ توییتر و سیگنال های اجتماعی آن را به یک پلت فرم ارزشمند برای سئو تبدیل کرده است. درگیر شدن با مخاطبان هدف خود از طریق توییت‌های آموزنده و قابل اشتراک‌گذاری، یک اثر موجی ایجاد می‌کند. به نوبه خود، این سیگنال‌های اجتماعی را تولید می‌کند که به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما مرتبط است و یادداشت‌های مناسبی را با مخاطبان هدف شما نشان می‌دهد. تعاملات مداوم، ریتوییت ها و منشن ها در توییتر نیز می تواند به رتبه بندی بهتر وب سایت ارگانیک کمک کند.

Pinterest: یک موتور جستجوی بصری قدرتمند

پینترست نه تنها یک پلتفرم رسانه اجتماعی بلکه یک پلتفرم است جستجوی بصری موتور بهینه سازی نمایه و پین های Pinterest با توضیحات غنی از کلمات کلیدی، هشتگ های مرتبط و تصاویر جذاب می تواند ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت شما برساند. با ایجاد تابلوهای آموزنده و جذاب از نظر بصری که با علایق مخاطبان هدف شما همسو هستند، می توانید دیده شدن نام تجاری خود را افزایش دهید و کاربرانی را جذب کنید که فعالانه به دنبال راه حل های شما هستند.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید آپارات

Quora: گوهر پنهان برای موفقیت در سئو

Quora، یک پلتفرم پرسش و پاسخ، معمولاً وقتی صحبت از سئو می شود، مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال، پاسخ دادن به سوالات مرتبط با صنعت در Quora و قرار دادن لینک های مرتبط به وب سایت شما می تواند ترافیک ایجاد کند و به شهرت برند وب سایت خود و همچنین اعتبار دامنه خود کمک کنید.

با تبدیل شدن به یک شرکت فعال در موضوعات مرتبط و ارائه نظرات و پاسخ های روشنگر، می توانید خود را به عنوان یک متخصص صنعت یا رهبر فکری معرفی کنید و ترافیک ارگانیک هدفمند را به وب سایت خود هدایت کنید.

گام های بعدی شما برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت سئو

در چشم‌انداز دیجیتال امروزی، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای سئو دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت برای برندهایی است که در تلاش برای پیشرفت آنلاین هستند. پلتفرم هایی مانند LinkedIn، Medium، Facebook، Twitter، Pinterest و Quora کلید جذب مشتریان جدید و حفظ جامعه وفادار شما را دارند.

با بهینه‌سازی حضور خود در این پلتفرم‌ها، نه تنها رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه دید برند خود را نیز تقویت می‌کنید، شرکت خود را به عنوان رهبران فکری تثبیت می‌کنید، به طور مؤثر با مخاطبان خود درگیر می‌شوید و وفاداری به برند را ایجاد می‌کنید. بعلاوه، شما شانس بسیار بیشتری برای افزایش رتبه بندی جستجوی بسیار مهم و کسب مزیت رقابتی دارید.

اگر می‌خواهید درباره اینکه چگونه javadyasemi می‌تواند به شما در ایجاد و توزیع محتوایی که توسط موتورهای جستجو پیدا می‌شود و خوانندگان را خوشحال می‌کند کمک کند، بیشتر بدانید، لطفا امروز با ما تماس بگیرید

مشاهده این مطلب  بازاریابی محتوایی لینکدین - نیروگاه برای رشد کسب و کار
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسلط بر هوش مصنوعی و بازاریابی: راهنمای مبتدیان
به بخش اول از مجموعه مقالات ما در مورد هوش مصنوعی (AI) برای مبتدیان بازاریابی خوش آمدید. هدف این مقاله،...
SEM چیست؟ راهنمای شما به بازاریابی موتور جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به بخش مهمی از بازاریابی تبدیل شده است. با توجه به اینکه ما به طور فزاینده‌ای...
هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک: ۱۵ مثال از تأثیر آن امروز و فردا
در دنیای پویای تجارت الکترونیک استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها کلید پیشرو بودن است. هوش مصنوعی (AI) انقلابی...
۸ راهکار بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش
وقتی صحبت از تجارت آنلاین می‌شود، … ساخت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک (و کامل کردن آن هیچ وقت تمام...
تبلیغات آنلاین: راهنمای کامل انواع و فرمت‌های تبلیغات
سرمایه‌گذاری در تبلیغات آنلاین، چالش‌های جدیدی را به همراه دارد، چرا که شما با انواع مختلف تبلیغات و...
ده نوع تبلیغات و نحوه استفاده موثر از آنها
(چه به تازگی) یک وب‌سایت ساختم به شروع یک کسب و کار یا می‌خواهید یک محصول جدید را معرفی کنید یا یک محصول...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070