مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
لیست سرفصل های مقاله

خدمات دیجیتال مارکتینگ آژانس دیجیتال مارکتینگ تخصصی جواد یاسمی آماده ارائه سرویس های دیجیتال مارکتینگ و سئو با تعرفه های رقباتی به شما کسب و کار های آنلاین شرکتی و فروشگاهی است. برای دریافت خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ با شماره 09376996070 تماس بگیرید.

امروزه بازاریابی اینترنتی (مشاوره دیجیتال مارکتینگ) و آنلاین جایگاه خود را در بین کسب و کارها پیدا کرده است و روز به روز شتاب بیشتری میگیرد. حتی کسب و کارهای سنتی هم در تلاش‌اند تا با راه اندازی یک وب سایت پا در دنیای دیجیتال مارکتینگ (کسب و کار اینترنتی) بگذارند.

مشاوره کسب و کار اینترنتی | مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار های آنلاین

اما چگونه میتوان در دنیای شلوغ اینترنت و در بین رقبا به موفقیت رسید؟ همین سوال باعث شده تا صاحبان کسب‌وکار به مشاوره بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ را بیشتر از پیش اهمیت بدهند. در واقع یک مشاور دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) خدمات زیادی را به ارائه می دهد تا فروش خود را بهبود بخشیده و از روش های سنتی بهره‌وری بیشتری داشته باشید.

یک سایت به همراه محتوایی کاربرپسند، ارائه شفاف، افزایش نرخ تبادل در صفحات فرود، هدفی مشخص و جلب اعتماد مخاطب، محتوایی ویدئویی و بسیاری دیگر میتوانند راهکارهای خوبی برای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی اینترنتی) باشند. در ادامه با بررسی مشاوره دیجیتال مارکتینگ یا مشاوره بازاریابی اینترنتی همراه ما باشید.

تعریف مشاوره بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ)

بازاریابی اینترنتی به بازاریابی گفته می شود که تنها به صورت آنلاین انجام میشود. به عبارت دیگر تلاش های بازاریابی که کسب‌وکارها صرفا از طریق اینترنت انجام می دهند. بازاریابی اینترنتی چندین روش برای هذایت ترافیک به وب‌سایت ارائه می دهد. بازاریابی اینترنتی تلاش می کند تا کاربران را به سمت وب‌سایتی که محصولات یا خدمات ارائه می دهند، هدایت کند.

بازاریابی اینترنتی این روزا به سرعت در حال رشد است زیرا اکثر افراد در حال حاضر از اینترنت استفاده می کند. گسترش بازارهای اینترنتی هم به علت خرید کالاها به صورت اینترنتی در حال گسترش و رونق است. بنابراین کسب‌وکارها برای رسیدن به فروش اینترنتی باید از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرند.

انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

مشاوره بازاریابی اینترنتی شامل روش هایی از قبیل ارسال ایمیل، حضور به صورت بنر در سایت های پرمخاطب و صفحه اول سایت های جستجو می شود. روش های بازاریابی اینترنتی با توجه به هزینه های پایینی که دارند مورد توجه گسترده قرار گرفته‌اند تا حدی که اثر آنها از بین رفته است.

بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی به عنوان spam شناخته شده و سبب نراضایتی کاربران قرار گرفته است تاحدی هم ضدتبلیغ برای برندها شده است. بهترین مدل استفاده از روش های بازاریابی اینترنتی عمل کردن طبق یک برنامه و هماهنگی با سایر روش هاست تا بتوان میزان بهره‌وری در تبلیغات را به حداکثر رساند.

انواع استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ (مشاوره بازاریابی اینترنتی)
بازاریابی اینترنتی شامل روش هایی از قبیل ارسال ایمیل، حضور به صورت بنر در سایت های رتبه اول جستجو میشود

مهمترین مزایای مشاوره بازاریابی اینترنتی

قطعا گستره شدن مشاوره بازاریابی اینترنتی بی دلیل نبوده و مزایایی را به همراه دارد که اکثر افراد را به سمت خود کشانده است. این مزایا عبارت اند از:

منابع محدود دارد: شما همیشه فرصت این را دارید که از اینترنت یاد بگیرید. به راحتی دوره های آموزشی شرکت کنید و مهارت هایتان را بهبود ببخشید. حتی میتوانید از بهترین نرم افزارها و ابزارها به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.

فرصت های شغلی جهانی ایجاد کرده است: مشاغل اینترنتی معمولا هیچ محدودیتی ندارند. مشاوره بازاریابی اینترنتی شغلی انعطاف پذیر است و معمولا در سرتاسر جهان در حال فعالیت هستند.

انعظاف پذیری زیادی دارد: اگر مشاوره بازاریابی اینترنتی را به عنوان شغل انتخاب کرده اید میتوانید در یک دفتر به صورت تمام وقت یا در حانه به صورت فریلنسری کار کنید. جلسات خود را بدون مهمات به پایان برسانید. کسب‌وکارها میتوانید به کمک فناوری هایی مانند اسکایپ با مشاوره بازاریابی اینترنتی ارتباط و همکاری داشته باشند.

مهم ترین روش های مشاوره بازاریابی اینترنتی
یکی از مزایای بازاریابی دیجیتالی ایجاد فرصت های شغلی است

اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها چیست؟

خدمات مشاوره بازاریابی اینترنتی سطح جدیدی از تخصص را ارائه می دهد که دسترسی به آن دشوار است. به همین دلیل است که مسئول بازاریابی در کسب و کارها نمیتواند خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ را انجام دهد. دلایل استخدام یک مشاوره بازریابی اینترنتی به شرح زیر است:

  1. او یک فرد متخصص است: به کمک یک متخصص مشاوره بازیابی اینترنتی میتوانید در زمینه هایی مانند سئو و UX و شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. با همکاری با متخصصان منابع و چاچوب های زمانی را بهینه سازی می کنید.
  2. دیدگاه بیرونی نسبت به کسب و کار ما دارد: یکی از مهمترین انگیزه های استخدام مشاوره دیجیتال مارکتینگ دریافت دیدگاه بیرونی است. آنها قادراند که تمام موارد را با وضوح بالاتر و بیشتر واقعیت ببخشند.
  3. میتواند هزینه ها را به درستی مدیریت کند: زمان در واقع همان پول و سرمایه است. یک مشاوره بازیابی اینترنتی کمک می کند تا در مصرف آن صرفه جویی کنید. تخصص آنها باعث میشود مشکلات سریعتر حل شوند.
  4. ROI: یک شرکت به شما اطمینان می دهد که هزینه های انجام شده ارزش دارد. میتوان سودآوری را از روی شاخص های عملکرد اندازه گیری کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ مشهد

در شهر مشهدو سایر شهر های ایران مثل تهران، اصفهان، شیراز و … آژانس ها و شرکت های دیجیتال  مارکتینگ مختلفی وجود دارند. بهترین شرکت های دیجیتالی یا بازاریابی اینترنتی در ایران سرویس های مختلف بازاریابی دیجیتالی را ارائه می دهند. برای دریافت پروپوزال دیجیتال مارکتینگ و خدمات مشاوره بازاریابی اینترنتی با شماره 09376996070 تماس بگیرید.

وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ 

مسئولیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ
یکی از مهم ترین وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ تسلط کامل برتمام کانال ها و اصول دیجیتال مارکتینگ را باید داشته باشد

قبل از هر چیز یک مشاوره بازاریابی اینترنتی باید بر تمامی کانال ها و اصول دیجیتال مارکتینگ تسلط داشته باشد. او باید بتوانید با صرف کمترین هزینه و در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرد. اما سایر ظایف یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ به شرح زیر است:

  • یک مشاوره بازاریابی اینترنتی باید اول از همه جامعه هدف را بشناسد و شناخت خوبی از رفتار آنها داشته باشد. در این صورت است که میتواند برنامه درستی طرح کرده و ایده های خود را عملی کند.
  • اندازه گیری، آنالیز و برگزاری کمپین های در مقیاس کوچک از دیگر وظایف یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ آنلاین است.
  • باید استراتژی درستی را انتخاب کند و ب مدیر پروژه برای توزیع وظایف بین اعضای تیم همکاری داشته باشد.
  • برای جلوگیری از اتلاف منابع مهم است که راهبردی برای استفاده از منابع انسانی، مالی و زمانی را پیش بگیرد.
  • پیشرفت های یک متخصص بازاریابی اینترنتی در زمینه هایی مانند سئو، شبکه های اجتماعی، طراحی وب سایت و ایمیل مارکتینگ باید مشاهده شود. آنها را پیشنهاد دهد یا اجرا کند.
  • همچنین باید نام تجاری شرکت، ارتباطات با شبکه های اجتماعی بصورت خلاقانه، کمپین های تبلیغاتی، ایمیل و مشارکت با مشتری بهبود و مدیریت شود.
  • پلتفرم های محتوایی مانند لندینگ پیج و بلاگ هم مدیریت و محتواگذاری شود.
  • با استفاده از کلمات کلیدی جدید، تجزیه و تحلیل و بهینه سازی صفحات وب در بهبود رتبه سایت در گوگل تلاش نماید.
  • آشنایی با زمینه کاری یا سابقه فعالیت همکاران شما در گذشته میتواند در اجرای پروژه بازاریابی اینترنتی مزیتی مهم باشد.

وظایف مشاور بازاریابی اینترنتی

برای اینکه در مورد وظایف یک تیم یا شرکت بازاریابی دیجالت مطلع شوید بهتر است در مورد نیازمندی شما اگاه باشیم تا بتوانیم بهترین سیستم برای نهایی کردن متن توافق برای شروع کار دیجیتال مارکتینگ باشیم.

یک مشاور بازاریابی اینترنتی به چه مدارکی نیاز دارد؟

حداقل مدرک یک مشاوره بازاریابی اینترنتی باید کارشناسی بازاریابی، MBA یا یکی از رشته های مرتبط باشد. مهم ترین نکته ای که باید آنها بدانند این است که اینترنت مهمترین و بهترین ابزار برای بازاریابی برندهاست و بتوانند به موثرترین روش از آن استفاده کنند. این روزها دوره های زیادی در حال برگزاری است که افراد پس شرکت در آنها میتوانند فعالیت خود در این حوزه را شروع کنند.

یکی از چالش های مشاوره بازاریابی اینترنتی شناخت و ارتباط با بسترهای شبکه های اجتماعی و کانال هاس دیجیتالی با یکدیگر و همچنین نحوه استفاده صحیح از این ارتباطات است. یک متخصص بازاریابی باید تجزیه و تحلیل داده ها را انجام دههد و از نتیجه برای تعیین عملکرد شرکت استفاده کند.

یک مشاوره بازاریابی اینترنتی باید اهدافی را تعیین نماید و در راستای رسیدن به آنها تمرکز کند. در صورت لزوم هم توصیه های عملی را ارائه دهد. باید بتواند از مهارت های فنی و خلاقانه برا یحل مسئله استفاده کند که فعالیت او را بسیار ارزشمند می کند. البته باید اهدافی را مشخص کند که واقع بینانه است و نتایج قابل اندازه گیری دارد.

در صورتی که یک مشاوره بازاریابی اینترنتی اهداف غیرقابل دستیابی را مشخص کند و نتواند به آنها دست یابد مشتریان از خدمات آنها ناراضی خواهند بود. مشاوره دیجیتال مارکتینگ باید بداند که استراتژی های استفاده شده در کمپین های دیجیتال مارکتینگ و تاکتیک ها یکسان نیستند.

در واقع یک مشاوره بازاریابی اینترنتی موفق باید مهارت های رهبری قوی و حرفه ای داشته باشد. دانش خود را در این زمینه به اندازه کافی ارتقا بخشند. زیرا زمانی که در یک مجموعه استخدام می شوید آنها انتطار دارند در موقعیت یک متخصص کاملا حرفه ای عمل کنید.

هزینه مشاور دیجیتال مارکتینگ در مشهد

هزینه دوره مشاوره بازار یابی اینترنتی
روش پرداخت هزینه مشاوره به دو صورت مشاوره ساعتی و پروژه ایی است

هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ معمولا به دو شکل محاسبه می شود. روش اول که بسیار هم رایج است نرخ مشاوره ساعتی است. روش دوم نیز پیشنهاد ثابت بر اساس پروژه مشخص می شود. در روش دوم تعداد ساعات باتوجه به پروژه مشخص است و طبق برنامه ریزی در زمان از پیش تعیین شده انجام میشود. شرکت جواد یاسمی فعال در حوزه خدمات سئو و مشاوره سئو فعالیت میکند. 

در روش دوم به راحتی میتوان تعداد ساعات پروژه را در نرخ ساعتی مشاوره ضرب کرد. این نرخ ها به عواملی مانند بازار جغرافیایی، تجربه مشاور، تقاضا و سایر عوامل بستگی دارد. در پایان نیز با در نظر گرفتن تامین هزینه ها و سود، هزینه مشاور را پرداخت می کنید.

آیا نیاز به مشاوره بازاریابی اینترنتی دارید؟

اگر میخواهید روابط خود را بهبود ببخشید و به بازارهای جدید قدم بگذارید وجود یک مشاوره بازاریابی اینترنتی ضروری است. با همکاری او میتوانید موقعیت فعلی خود را در بازارهای آنلاین بهبود ببخشید. شما برای گسترش پایگاه مشتریان اینترنتی، مشخص کردن اهداف بازاریابی آنلاین قوی، رسیدن به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت و افزایش شانس موفقیت برای تجزیه و تحلیل نمات کلیدی نیازمند یک مشاور هستید که شما را در رسیدن به این موقعیت ها هدایت و راهنمایی کند.

در نهایت اگر نیاز به مشاوره بازاریابی اینترنتی دارید میتوانید با یکی از شرکت های متخصص در این حوزه همکاری داشته باشید و به نتایج مطلوب دست یابید.

 

پس از شکل گرفتن اولین شغل‌ها، آنچه همه‌ی مردم به آن نیاز داشتند را‌هکارهایی برای فروش بوده است. در ابتدا ممکن است به دلیل تقاضای زیاد و مشاغل با تنوع پایین، دغدغه‌ی فروش پررنگ نبوده باشد. اما با گذر زمان، تغییر شغل‌ها، فروش خدمات علاوه‌بر محصولات، فروش تبدیل به مسئله‌ای حیاتی برای زنده‌مکاندن کسب‌وکارها شد. امروزه با گسترش پیدا کردن زندگی دیجیتالی با مفهوم جدید و پرطرفداری به نام دیجیتال مارکتینگ روبه‌رو هستیم. مفهومی که با گذشت مدت زیادی از تولدش، هنوز هم همه‌ی مردم به خوبی با آن آشنا نیستند. امروز درباره دیجیتال مارکتینگ و همه‌ی جزئیات مربوط به آن، باهم صحبت خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ را با ترجمه‌‎ای تحت‌الفظی می‌توان بازاریابی دیجیتالی معنا کرد. اما این کلمه بار معنایی بیشتری در خود دارد. مجموعه‌ای از فعالیت‌ها برای جلب توجه مشتری، پایبند کردن مشتری و فروش به مشتری در فضای دیجیتال را می‌توان دیجیتال مارکتینگ نامید. درواقع دیجیتال مارکتینگ مفهومی چترگونه است که مفاهیم بسیاری از قبیل: سئو، تولید محتوا، مدیریت سوشال مدیاها، ایمیل مارکتینگ، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی و … را شامل می‌شود. کلیه‌ی فعالیت‌هایی که یک کسب‌وکار برای فروش در فضای دیجیتال انجام می‌دهد را می‌توان دیجیتال مارکتینگ دانست. برای بررسی قیمت خدمات سئو به صفحه خدمات سئو چیست؟ بروید. اگر چه تکنیک‌های فروش در دیجیتال مارکتینگ نیز کارآمد هستند اما فضای دیجیتال، قوانین و روش‌های مخصوص به خودش را دارد. به‌همین دلیل است که در سال‌های اخیر افرادی به ‌دنبال کسب تخصص دیجیتال مارکتینگ هستند.

دیجیتال مارکتینگ در فروش چه نقشی خواهد داشت؟

بیایید یک‌بار مسیر فروش در فضای دیجیتال را بررسی کنیم. امروز اگر شما قیمت کالایی را بخواهید، یا نیاز به مقایسه دو برند تولیدکننده داشته باشید، قصد خرید داشته باشید، نیاز داشته باشید درباره جزئیات یک کالا بیشتر بدانید یا به‌دنبال نزدیک‌ترین خدمات اطراف خود باشید، چه می‌کنید؟ بله! در دسترس‌ترین راه ممکن سرچ کردن در گوگل است. و احتمالا اولین منابعی که به شما کمک می‌کنند، سایت‌های نشان‌داده شده در صفحه اول گوگل است. حالا درنظر بگیرید این سایت‌ها علاوه‌بر ارائه اطلاعاتی که شما به آن نیاز داشتشد، خود فروشنده آن محصول یا خدمات نیز باشند.

خرید کردن از یک سایت معتبر که به‌خوبی درباره کالا یا خدمات مورد نیاز شما آگاه است و دردسرهای خرید حضوری را ندارد، راحت‌تر نیست؟ چرا باید دیجیتال مارکتینگ بیاموزیم و از آن استفاده کنیم؟ زندگی دیجیتالی اکثر کسب‌وکارها را به سمت فروش آنلاین برده است. شاید اولین فروشگاه‌های آنلاینی که سال‌ها قبل راه‌اندازی شدند چندان طرفداری نداشتند، زیرا مردم به آن‌ها اعتماد نمی‌کردند. اما با گذشت زمان و پیشرفت سطح زندگی‌ها بسیاری از مردم در حال حاضر علاقه‌مند به خریدهای اینترنتی و استفاده از خدمات آنلاین هستند. خود شما آخرین‌باری که خرید آنلاین داشتید کی بوده است؟ پیوستن به موج دیجیتالی و آنلاین شدن مسئله‌ای ناگزیر است که تفاوتی ندارد کسب‌وکار شما محصول می‌فروشد یا خدمات؟ امروز اگر در صحنه‌ی آنلاین حاضر نباشید و حرفی برای گفتن نداشته باشید ممکن است خیلی زود کنار گذاشته شوید. به‌همین دلیل ما به علم‌دیجیتال مارکتینگ و افرادی متخصص در این زمینه احتیاج داریم.

چه کسی دیجیتال مارکتر است؟

یک دیجیتال مارکتر در کنار تمام تاک‌تیک‌های فروش، باید کاملا با ابزارهای بازاریابی آنلاین نیز آشنایی داشته باشد. مخاطب هدف را شناسایی کند و مطابق با رفتار مخاطب هدف یا پرسونای مشتری، یک استراتژی برای بازاریابی دیجیتالی تدوین کند. استراتژی در دیجیتال مارکتینگ تعیین کننده‌ی مسیر راهی است که هر کسب‌وکار قرار است از آن را ه به موفقیت، یعنی فروش بیشتر برسد. در استراتژی دیجیتال مارکتینگ ابتدا برای شناخت مخاطب تلاش می‌کنند. شناخت مخاطب، عادت‌هایش و نیازهایش به دیجیتال مارکترها کمک می‌کند تصمیم بگیرند برای یک کسب‌وکار در چه شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند، چه‌محتوایی منتشر کنند و درنهایت از چه ابزارها و تکنیک‌هایی برای فروش استفاده کنند.

اصلی‌ترین زیرشاخه‌های جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ

هریک از زیرشاخه‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم خود می‌توانند تخصص‌های شغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ باشند. یک دیجیتال مارکتر نیاز ندارد که در تمامی این امور متخصص باشد چراکه تخصص پیدا کردن در هریک از این حوزه‌ها با زمان و تجارب زیادی نیاز دارد. صرفا آگاهی داشتن نسبت به هریک از این زیرشاخه‌ها و شناخت اصول اولیه آن‌ها برای نوشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ کافی است.

1- مشاوره درباره وب‌سایت مارکتینگ

وب‌سایت اصلی‌ترین بخش در دیجیتال مارکتینگ است. داشتن یک وب‌سایت برای هر کسب‌وکار به ممعنی داشتن یک فروشگاه دائمی، بدون تغییر و اختصاصی برای آن کسب‌وکار است. شاید فکر کنید کسب‌وکار شما بدون داشتن وب‌سایت و تنها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. حق با شماست. اما اجازه دهید نکته‌ی ظریفی را برای شما بازگو کنیم. راه‌اندازی یک وب‌سایت مثل خریدن یک ملک تجاری یا مسکونی شخصی است. پس از ثبت دامنه به نام خود یا کسب‌وکارتان، کسی نمی‌تواند سایت را از شما بگیرد و هر اتفاقی بیافتد وب‌سایت شما، در اختیار شما خواهد بود. اما حضور در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام حکم املاک اجاره‌ای دارند و شما هرگز نمی‌توانید مطمئن شوید تا چه‌زمانی می‌توانید در این پلتفرم‌ها کسب‌وکار خود را داشته باشید. نکته دوم درباره راه‌اندازی یک وب‌سایت، سهم شما از سرچ در گوگل است. این‌روزها اکثر افراد برای هر موضوع کوچکی در گوگل سزچ می‌کنند و اغلب همین سرچ‌کردن‌های ساده با یک استراتژی درست دیجیتال مارکتینگ می‌تواند آن‌ها را از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کرده و درنهایت نیز مشتریانی وفادار به برند خلق کند.

2- مشاوره سئو (SEO)

سئو را می‌توان جنگ بر سر دیده ‌شدن دانست. شما وقتی کلمه‌ای را در گوگل سرچ می‌کنید، برای خواندن نتیجه به سراغ کدام وب‌ سایت‌ها می‌روید؟ قطعا ۱۰ نتیجه‌ی صفحه نخست، بیشترین شانس برای دیده‌شدن را دارند. سئو به‌ عنوان یکی از زیرشاخه‌های دیجیتال مارکتینگ علمی تکنیکی و تخصصی است که با آگاهی از الگوریتم‌های گوگل برای امتیازدهی و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها برای کلمات کلیدی مشخص شده، به وب‌سایت شما کمک می‌کند تا در ۱۰ لینک ابتدایی و صفحه نخست نتایج گوگل قرار بگیرید. برای هر چه بهتر دیده شدن در گوگل و رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مختلف و داشتن استراتژی های مدیریتی و کاربردی سئو روی مهارت های جواد یاسمی به عنوان مشاور سئو حساب کنید.

3- مشاوره بازاریابی محتوا

محتوا، بخشی از دیجیتال مارکتینگ است که هرگز نباید از آن غافل شد. روشی که ممکن است کمی صبوری نیاز داشته باشد اما نتیجه‌ای عالی خواهد داشت. منظور از محتوا متن، عکس، ویدئو و حتی پادکست است. شما به‌عنوان صاحبان کسب‌وکاری که در فضای دیجیتال فعالیت می‌کند یا یک متخصص دیجیتال مارکتینگ بایستی از تاثیرات محتوا بر فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ آگاه باشید. یک وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی بدون محتوا هیچ‌اند. هرگز نمی‌توان صرفا با معرفی و تبلیغ محصولات خود در وب‌سایت یا صفحات شبکه‌های اجتماعی مشتریانی وفادار ایجاد کرد. مشتری وفادار در ازای تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای کسب‌وکار شما ایجاد خواهد شد.

4- مشاوره بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

مخاطبین هدف شما، به‌طور معمول وقت زیادی از روز خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند، به‌همین دلیل اهمیت زیادی دارد که کسب‌وکار شما در این شبکه‌ها حضور داشته باشد و فعالیت کند. یک متخصص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در تصمیم‌گیری برای منتشر کردن محتوا، تحلیل اطلاعات و دیتاهای مربوط به شبکه‌های اجتماعی، آگاهی از ترند روزف تحلیل فعالیت رقبای شما و شناخت هشتگ‌ها و باید و نبایدهای هر شبکه‌ اجتماعی مهارت دارد. مشخص کردن KPI، تحلیل فعالیت‌ها، رشد صفحات، ساختن تصویر ذهنی از برند، راه‌اندازی کمپین و… جزو فعالیت‌هایی است که بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به آن می‌پردازند.

5- مشاوره ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های نسبتا قدیمی‌تری است که هنوز هم در ایران جوابگو است. زمانی که مخاطب شما برای اولین بار وارد وب‌سایت شما می‌شود، می‌توان از او اطلاعاتی گرفت که شامل آدرس ایمیلش نیز می‌شود. در ایمیل مارکتینگ می‌توانید با طراحی استراتژیک مناسب‌های مختلف شخصی مثل تولد یا سالگرد‌های مربوط به هر مشتری را به او یادآوری کرده و با درنظر گرفتن یک کد تخفیف مشتری خود را به خریدی دیگر ترغیب کنید. مناسب‌های عمومی نیز می‌توانند یک استراتژی عمومی داشته باشند. به‌طور کلی ایمیل مارکتینگ راهی برای ترغیب کردن مشتریان خود به خرید است. با ارسال کدتخفیف‌ها، خبرنامه‌ها و دعوت‌نامه‌ها می‌توانید فروش خود را تغییر دهید. تبلیغات دیجیتال (Digital Advertising) تبلییغات در ذهن شما به چه معنی است؟ آگهی‌های تلوزیون و رادیو؟ بیلبوردهای در سطح شهر؟ آگهی‌های روزنامه؟ این‌روزها با تغییر سبک زندگی مردم و حضور پررنگ اینترنت در زندگی‌های روزمره، شکل تبلیغات نیز تغییر کرده است. شما برای جلب توجه مخاطبین خود نیاز دارید جایی تبلیغات کنید که آن‌ها تبلیغ شما را ببینند و به آن واکنش نشان دهند. پس این‌روزها انتخاب اینترنت به‌عنوان بستری برای انتشار تبلیغات انتخاب درستی است. متخصصیت تبلیغات دیجیتال انواع روش‌های این نوع تبلیغات را می‌دانند و با توجه به تخصصی که در شناخت کسب‌وکارها و تشخیص بهترین روش برای تبلیغات آن‌ها دارند، روش‌هایی را به شما معرفی خواهند کرد. به طور کلی در فضای اینترنت از روش‌های متخلفی می‌توان تبلیغات کرد: تبلیغات کلیکی ریپورتاژ آگهی ارسال پیام اعلان

6- مشاوره تبلیغات در گوگل (Google Ads)

در بخش‌های قبل گفتیم که تنها راه پیروز شدن در جنگ بر سر جایگاه اول گوگل، کمکگرفتن از سئو است. اما یک‌راه میانبر هم وجود دارد. تبلیغات در گوگل ادز، روشی است که می‌توانید با پرداخت هزینه برای مدت زمانی مشخص لینک اول گوگل باشید. تبلیغات در گوگل ادز به دو دسته تقسیم می‌شوند: تبلیغات نمایشی:در این روش تبلیغ شما در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل (مثل یویتوب) نمایش داده می‎شود. تبلیغات در جستجو: گوگل تبلیغ شما را در صفحۀ نتایج خود (SERP) به نمایش می‌گذارد. به طور کلی می‌توان گفت تبلیغات توسط گوگل بر پایه کلیک است. یعنی به‌ازای هر کلیکی که مخاطبین نسبت به تبلغات شما کنجکاو شوند و بر روی تبلیغ سایت شما کلیک کنند، مبلغی از حساب شما در گوگل ادز کم خواهد شد. هرچند که با تبلیغات گوگل ادز می‌توان لینک اول بود اما این راه هرگز جای سئو و تولیدمحتوای خوب را نخواهد گرفت.

مزایای استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ

به‌راحتی تبدیل کنید بازاریابی دیجیتال به مشتریان شما اجازه می‌دهد بلافاصله پس از مشاهده آگهی یا محتوای شما اقدام کنند.سریع بودن و در دسترس بودن نکته‌ی مثبتی در فروش شما خواهد بود. آنها می‌توانند بر روی یک لینک کلیک کنند یا یک پست وبلاگ را ذخیره کنند و سریعاً در قیف فروش حرکت کنند. ممکن است آنها بلافاصله خرید نکنند، اما با شما در ارتباط خواهند بود و به شما فرصتی می‌دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنید. با مشتریان خود بیشتر و نزدیکتر از قبل در ارتباط باشید بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا در زمان واقعی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و مهمتر از همه، این امکان را به شما می‌دهد تا مشتریان نیز با شما ارتباط برقرار کنند و در نهایت می‌تواند حس وفاداری به برند ایجاد کند. نتایج قابل‌اندازه‌گیری برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما کار می‌کند یا خیر، باید دریابید که چه تعداد مشتری جذب می‌کند و در نهایت چه میزان درآمد دارد. این فاکتورها به خوبی توسط ابزارهای موجود در دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه‌گیری هستند. هزینه کم‌تر بازاریابی دیجیتال نه تنها به مخاطبان وسیع‌تری نسبت به بازاریابی سنتی می‌رسد بلکه هزینه کمتری نیز به همراه دارد. دستیابی به یک گسترده جغرافیایی وقتی به‌صورت آنلاین تبایغات می‌کنید، مردم می‌توانند بدون توجه به موقعیت جغرافیایی و از هر فاصله‌ی دور و نزدیکی از کسب‌وکار شما، آن راببینند در نتیجه تبلیغات شما به گستره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان دست پیدا می‌کند.

نتیجه‌گیری در مورد خدمات مشاوره بازاریابی دیجیتال

مشاوره دیجیتال مارکتینگ همان‌طور که در سایت HUBSPOT گفته شده مفهومی چترگونه است که بسیاری از شاخه‌ها، تخصص‌ها و مفاهیم دیگر را پوشش می‌دهد. یک متخصص و مشاور دیجیتال مارکتینگ در تمام حوزه‌ها متخصص نیست اما آشنایی و تسلط به حوزه‌های وابسته به دیجیتال مارکتینگ، برای موقعیت شغلی وی بسیار حیاتی است. برای همین امر برای بررسی بسیار جزئی رو محتوای بهترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ داشته ایم.

جدیدترین مقالات سئو