چگونه میتوانم ترافیک سایت فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهم؟
درک ترافیک سایت، پیچیدهتر از دانستن تعداد بازدیدکنندگان است. بیشتر بازدیدکنندگان چگونه به سایت شما دسترسی پیدا کردند؟ چه مدت زمانی را به مرور سایت اختصاص دادند و چند نفر از آنها خرید انجام دادند؟ برای صاحبان فروشگاههای اینترنتی، جذب بازدیدکنندگان جدید و حفظ تعامل آنها برای رشد کسبوکار، ضروری است. در ادامه، مروری بر نحوه اندازهگیری ترافیک سایت و چند نکته برای افزایش آن ارائه میشود.
ترافیک سایت چگونه اندازهگیری میشود؟
به طور خلاصه، ترافیک سایت تعداد بازدیدکنندگان منحصربهفرد روزانهی سایت شما را بر اساس آدرسهای آیپی میسنجد. گوگل آنالیتیکس همچنین اطلاعات پیچیدهتری را در چند دسته ارائه میدهد که میتوان از آنها برای درک بهتر موفقیت سایتتان استفاده کرد؛ مانند تفکیک کاربران جدید از کاربران قدیمی، شناسایی منبع بازدیدکنندگان سایت (مانند ایمیلهای بازاریابی، صفحات شبکههای اجتماعی یا جستجوی گوگل) و نرخ تعامل، تبدیل و ترک.
این جزئیات میتوانند میزان علاقهی استراتژیهای مختلف به سایت شما و همچنین تعداد بازدیدکنندگانی که با محتوای شما تعامل معناداری دارند یا در نهایت خرید میکنند را نشان دهند. اگرچه افزایش ترافیک کلی سایت مهم است، اما تحلیل میزان سودآوری این ترافیک برای کسبوکار شما مفیدتر است.
برای افزایش ترافیک سایت تجارت الکترونیک، اولین گام طراحی سایت وردپرس بهصورت حرفهای و بهینهسازی آن برای کاربر است. طراحی سایت وردپرس به شما این امکان را میدهد که سایت خود را مطابق با نیازهای بازدیدکنندگان ایجاد کرده و از ابزارهای پیشرفته برای جذب و نگهداری آنها استفاده کنید. استفاده از قالبهای واکنشگرا و طراحیهایی که تجربه کاربری بهتری را فراهم میآورد، میتواند کمک شایانی به افزایش ترافیک سایت شما کند. همچنین، بهینهسازی صفحات محصول، بهکارگیری تصاویر با کیفیت و سرعت بارگذاری بالا نیز از نکات ضروری برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر هستند.
دومین گام که بسیار مؤثر است، استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو است. خدمات سئو به شما کمک میکنند تا سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کنید، کلمات کلیدی مناسب را شناسایی و استفاده کنید و ساختار URL و محتوا را به گونهای تنظیم کنید که قابل پیدا کردن باشد. بهکارگیری استراتژیهای سئو از جمله تولید محتوای ارزشمند، بهدست آوردن بکلینکهای معتبر و استفاده از دادههای ساختار یافته به رشد ترافیک ارگانیک سایت شما کمک خواهد کرد.
راهکارها و روشهای افزایش ترافیک سایت
افزایش مؤثر ترافیک سایت شامل افزایش تعداد بازدیدکنندگان و همچنین افزایش مدت زمان حضور آنها در سایت یا نرخ خرید آنهاست. داشتن یک استراتژی جذب مؤثر، مانند پاپآپی که بازدیدکنندگان را به عضویت در خبرنامه ایمیل دعوت میکند، برای حفظ علاقه بازدیدکنندگان جدید پس از ورود به سایت ضروری است. در اینجا چند نکته برای افزایش ترافیک سایت، نرخ تبدیل و … آورده شده است. درگیری کلی !
استراتژی بازاریابی محتوای خود را بهبود ببخشید
ساخت وبلاگ، پادکست، کانال یوتیوب یا پروژههای مشابه بازاریابی محتوا، به شما این امکان را میدهد تا به طور عمیق به مزایای خاص استفاده از محصولاتتان، نکات و موضوعات مرتبط با صنعت خود و چگونگی بهبود زندگی مشتریان بالقوه تان با انتخاب برندتان بپردازید. این استراتژیهای بازاریابی محتوا اغلب دنبال کنندگان خاص خود را جذب میکنند و ایجاد رابطه با این دنبال کنندگان، اعتماد آنها به برند شما و علاقه آنها به بازدید از وبسایتتان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتتان را افزایش میدهد.
تبلیغات گوگل
با 86 درصد جستجوهای آنلاین با توجه به اینکه تبلیغات در گوگل انجام میشود، اختصاص بخش قابل توجهی از بودجه به تبلیغات پولی منطقی است. شما میتوانید انواع مختلفی از تبلیغات، از تبلیغات تصویری تا متنی ساده، ایجاد کنید و همچنین زمان و مکان نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. تبلیغات گوگل زمانی بهترین عملکرد را دارند که ترافیک را به یک صفحه خاص در سایت خود هدایت کنید یا یک صفحه فرود ایجاد کنید. این کار علاوه بر آسانتر کردن انجام عملیاتی مانند خرید، پیامی واضح و مستقیم به خریدار بالقوه میدهد. شما میتوانید کمپینهایی را برای جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت خود، مجدد هدفگیری بازدیدکنندگان گذشته برای ترغیب آنها به بازگشت، و جمعآوری همه دادهها در ابزارهای گوگل راهاندازی کنید.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی
پستهای منظم شما در اینستاگرام، فیسبوک و دیگر شبکههای اجتماعی باید با دقت برنامهریزی شوند و برای دنبالکنندگان فعلی شما ارزش ایجاد کنند؛ اما برای جذب بازدیدکنندگان جدیدی که برند شما را نمیشناسند، کافی نیستند. راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی پولی در شبکههای اجتماعی، دیدهشدن پستهای خاص را برای افرادی که شما را دنبال نمیکنند اما احتمالاً به محصولات شما علاقهمند هستند، افزایش میدهد. با وجود تغییرات مداوم در تنظیمات حریم خصوصی، اکثر پلتفرمهای اصلی شبکههای اجتماعی به برندها این امکان را میدهند که تنظیمات خاصی را برای هدف قرار دادن پستهای تبلیغاتی پولی به افرادی که با مشخصات جمعیتی و علایق معمول محصولاتشان مطابقت دارند، تغییر دهند.
قبل از جذب بازدیدکنندگان جدید، از سالم و روان بودن وبسایت خود اطمینان حاصل کنید تا به خاطر سرعت پایین، لینکهای خراب یا بینظمی سایت، توجه آنها را از دست ندهید.
ارتباط مخاطبان خود در شبکههای اجتماعی را افزایش دهید
افزایش تعداد افرادی که پستهای شبکههای اجتماعی شما را میبینند، نقطه شروع خوبی است، اما تعامل کلید اصلی متقاعد کردن دنبالکنندگان برای نگاهی فراتر از عکسهای زیبا و زیرنویسهای جذاب و در نهایت اقدام به خرید است. تشویق دنبالکنندگان به اشتراکگذاری و نظر گذاشتن روی پستها، الگوریتمهای شما را تقویت میکند که میتواند به دیده شدن بیشتر پستها کمک کند، و پاسخ دادن به نظرات نشان میدهد که شما به دنبالکنندگان خود به عنوان انسان اهمیت میدهید، نه فقط به عنوان مشتری، و واقعاً علاقهمند به در نظر گرفتن بازخورد آنها هستید. قرار دادن لینک سایتتان در پستها یا بیوگرافی شبکههای اجتماعی و تشویق مداوم دنبالکنندگان به استفاده از آن، یافتن راه آنها به سایتتان و بررسی تمام آنچه برند شما ارائه میدهد را آسان میکند.
همکاری با افراد تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی میتواند راهکاری موثر برای جذب بیشتر افرادی به وبسایت شما باشد که پیش از این از برند شما بیخبر یا به آن بیعلاقه بودهاند. این افراد در ازای دریافت محصولات رایگان برای تبلیغ یا سایر پاداشها، ویدئوهای یوتیوب، پستهای اینستاگرام یا سایر محتواهای شبکههای اجتماعی را تولید میکنند که ویژگیهای خاص محصولات شما را به نمایش میگذارد و دنبالکنندگانشان را به وبسایت شما هدایت میکند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.
ایمیل لیست بسازید
ایجاد و برداشتن گامهایی برای لیست ایمیل خود را گسترش دهید ایمیلهای انبوه، اغلب سادهترین و کمهزینهترین راه برای افزایش ترافیک سایت هستند. ارسال ایمیلهای گروهی که جزئیات مجموعه جدید یا آخرین پیشنهاد شما را به اشتراک میگذارند، راهی ارزان برای اطلاعرسانی به همه کسانی است که علاقه به برقراری ارتباط با برند شما نشان دادهاند. همچنین، قرار دادن لینکی که خوانندگان را به محصولات یا پیشنهادهای خاص در سایت شما هدایت میکند، با ایجاد انگیزه برای بازدید همزمان بسیاری از افراد، راهی آسان برای افزایش ترافیک سایت است.
لازم به ذکر است که افرادی که از طریق لینک ایمیل بازاریابی وارد سایت شما میشوند، معمولا مشتریان جدید نیستند؛ زیرا بیشتر مشترکان، پس از خرید یا برای دریافت تخفیف یا پاداش دیگر، پس از حضور در سایت شما به فهرست ایمیل شما میپیوندند.
اما استفاده از فهرست پستی از طریق کلیویو روشی کارآمد و آسان برای مدیریت مشترکان خود از طریق خودکارسازی کمپینهای بازاریابی ایمیلی و شخصیسازی دریافتکنندگان اطلاعات خاص ارائه میدهد. برای مثال، کلیویو ارسال کد تخفیف ویژه به مشترکانی که در بازه زمانی مشخصی سفارشی ندادهاند یا نمایش چند محصول مرتبط به مشتریانی که بهتازگی خرید کردهاند، بهراحتی و بدون زحمت زیاد، آنها را به خرید مجدد ترغیب میکند.