فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

چگونه خبرنامه‌های ایمیلی مؤثر بنویسیم

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا مشتریان شما خبرنامه‌های ایمیلی شما را می‌خوانند؟ آیا این خبرنامه‌ها برایتان سودآوری دارند یا باعث دلسردی مشتریان می‌شوند؟ لوسی ویتینگتون از… بازاریابی تجاری الهام‌بخش روش‌های بهبود محتوای ایمیل‌های بازاریابی برای رسیدن به نتیجه را نشان می‌دهد

چرا بسیاری از شرکت‌های کوچک بدون هیچ برنامه‌ریزی، خبرنامه ایمیلی می‌فرستند و آن را برای همه افراد در فهرست ایمیل خود ارسال می‌کنند؟ شاید ایمیل رایگان باشد، اما اگر پیام‌های اشتباهی بفرستید، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید.

بگیر محتوا درست است، و پاداش آن را در افزایش درخواست‌ها و فروش خواهید دید. در اینجا چند قانون طلایی آمده است.

ایمیل‌هایتان را مرتبط و مختصر بنویسید.

مهم‌ترین چیز برای محتوای موفق، مرتبط بودن آن است. ایمیل شما باید به‌راحتی قابل‌اسکن باشد تا گیرندگان به‌سرعت موضوع آن را درک کنند. اگر آن‌ها نفهمند چرا برایشان ایمیل فرستاده‌اید، بلافاصله آن را پاک خواهند کرد و ممکن است ایمیل‌های بعدی شما را هم بدون باز کردن حذف کنند. یک بار که سوختند، دیگر اعتماد نمی‌کنند.

همچنین باید همیشه گزینه‌ی لغو اشتراک را درج کنید تا از نقض قوانین جلوگیری شود. قانون حفاظت از داده‌ها .

زمان ارسال ایمیل‌هایتان را مدیریت کنید

مشتریان شما چقدر دوست دارند از طرف شما پیام دریافت کنند؟ پرسیدن این سوال و آزمایش فرکانس‌های مختلف، ارزش دارد. شاید ارسال یک ایمیل کوتاه، جذاب، مرتبط و هدفمند هر هفته بهتر از ارسال یک ایمیل طولانی هر ماه باشد. هر فرکانسی که باشد، حفظ ارتباط منظم بسیار مهم است.

از تیترهای جذاب استفاده کنید

موضوع ایمیل مثل تیتر خبرها هستند؛ قلابی که باعث می‌شود مردم ایمیل شما را باز کنند. باید جذاب و واضح باشند. همچنین مطمئن شوید که گیرندگان با یک نگاه بفهمند پیام از جانب چه کسی است؛ پس از آدرس ایمیل مبهم استفاده نکنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای تبلیغات مایکروسافت

ارزشش را دارد که موضوع ایمیل‌هایتان را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک بهترین پاسخ را می‌گیرد. بخش‌های مختلف را… دریافت‌کنندگان خبرنامه به طور تصادفی به دو گروه تقسیم کنید. به هر نیمه عنوان متفاوتی بدهید و سپس سطح پاسخ‌ها را مقایسه کنید. این روش، تست A/B نامیده می‌شود و بسیاری از سیستم‌های ایمیل می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.

دعوت به عمل

در ایمیل، فراخوان واضحی برای اقدام قرار دهید تا گیرندگان بدانند چه کاری باید انجام دهند و چگونه آن را انجام دهند. مطمئن شوید که هرگونه لینک یا دستورالعملی واضح و به‌وضوح قابل مشاهده است. لینک‌ها در حالت ایده‌آل باید به صفحه‌ای اختصاصی و مرتبط متصل شوند. صفحه فرود در وب‌سایتتان، نه فقط در صفحه اصلی. و یادتان باشد که گزینه‌ی «ارسال به دوست» را هم قرار دهید. مشتریان فعلی اغلب می‌توانند بهترین … بهترین فروشندگان .

هدف قرار دادن ایمیل‌های شما

محتوا باید دقیق و متمرکز باشد و ایمیل شما نیز باید… مخصوص گروه‌های خاص گیرندگان بفهمید مردم چه می‌خواهند دریافت کنند. مثلاً اگر مرکز باغبانی هستید، ممکن است برخی از مشتریان فقط بخواهند از پیشنهادات ویژه مطلع شوند. برخی دیگر ممکن است بخواهند به‌طور مرتب مشاوره و راهنمایی در مورد کاشت و طراحی باغ دریافت کنند.

نقطه شخصی

همانند هر بازاریابی دیگری، هرچه دقیق‌تر باشید پیشنهاد بدهید هر چه ایمیل شما شخصی‌تر باشد، احتمال پاسخ مخاطبان بیشتر می‌شود. از نام آنها استفاده کنید و خریدهای قبلی‌شان را به یاد بیاورید.

طرح‌های ایمیل موفق

لزومی ندارد خبرنامه‌ی ایمیلی خود را با HTML ایجاد کنید، اما این کار می‌تواند حرفه‌ای‌تر به نظر برسد. بهترین روش طراحی خبرنامه این است که آن را مانند صفحه‌ی فهرست مجله‌ای در نظر بگیرید، با تصاویر و عناوین جذاب برای جلب توجه خواننده، اما نه با متن بسیار زیاد.

مشاهده این مطلب  افزایش بازدید گوگل

اگر ایمیل شما طولانی است، بهتر است در ابتدای آن فهرست مطالب را بیاورید تا گیرندگان بدون نیاز به پیمایش، محتویات آن را ببینند. همچنین برای کسانی که مرورگر ایمیل آن‌ها از تصاویر پشتیبانی نمی‌کند، لینکی به نسخه آنلاین خبرنامه خود ارائه دهید.

پاسخ‌های خودکار

اگر از نرم‌افزارهای تخصصی ایمیل استفاده می‌کنید، می‌توانید کمپین‌های ایمیلی «تنظیم و رها» ایجاد کنید. می‌توانید به‌طور خودکار یک سری ایمیل‌های پیگیری منظم برای حفظ ارتباط ارسال کنید. به‌عنوان مثال، هنگامی که پیشنهادی ارائه می‌دهید، می‌توانید یادآوری خودکاری برای ارسال تنظیم کنید. زیاده‌روی نکنید، اما به افراد چند فرصت بدهید تا پیشنهاد شما را بپذیرند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

لیست ایمیل و پیامک خود را به راحتی افزایش دهید
در سالی که تجارت الکترونیک بیش از هر زمان دیگری رونق دارد، ممکن است به دنبال راه‌های جدیدی برای متمایز...
چه زمانی باید لیست ایمیل خود را پاکسازی کنید
چه زمانی باید مشترکان غیرفعال را از فهرست ایمیل خود حذف کنید؟ ساختن لیست ایمیل، به‌طور طبیعی، بخش مهمی...
۱۰ خبرنامه عالی سئو: تسلط بر جستجو از طریق ایمیل
خبرنامه‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا با آخرین اخبار دنیای بهینه‌سازی موتورهای جستجو به روز باشید و استراتژی‌های...
درس‌های خدمات مشتری برای خرده فروشان
برای خرده فروشان کوچک در خیابان اصلی، شرایط می‌تواند دشوار باشد. مشتریان به دنبال اجناس ارزان و همچنین...
آغاز کار با پینترست در کسب و کار شما
پینترست شبکه اجتماعی‌ای است که امکان ذخیره، مرتب‌سازی و مدیریت تصاویر و دیگر محتواها مانند ویدئو و مقالات...
شروع کار با اینستاگرام برای کسب‌وکار شما
اینستاگرام اینستاگرام شبکه اجتماعی‌ای است که در ابتدا امکان اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را فراهم می‌کرد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070