راههای زیادی برای استفاده از کدهای QR در کسبوکار کوچک شما وجود دارد؛ این کدها ابزار بازاریابی فوقالعادهای هستند و میتوانند خدمات مشتری شما را بهبود بخشند، همانطور که ریچارد گودر از شرکت سیاماس وب سولوشن به سونجا جفرسون میگوید.
کدهای کیوآر چیستند؟
کدهای کیوآر یا کدهای پاسخ سریع، بارکدهای دو بعدی هستند که تلفنهای هوشمند میتوانند با دوربین خود آنها را بخوانند.
کدهای QR چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟
وقتی کاربر گوشی هوشمند از کد عکس میگیرد، به صفحهای در یک وبسایت هدایت میشود. کسبوکار میتواند هر چیزی را در آن صفحه وب قرار دهد؛ اطلاعات محصول، منو، فرم سفارش، کوپن، ساعات کاری فروشگاه و پیشنهادهای تبلیغاتی.
میتوانید آنها را روی مواد تبلیغاتی، محصولات، ویترین مغازهها، میز رستورانها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، روزنامهها، تیشرتها و هر جای دیگری قرار دهید!
چرا کسبوکارها باید از آنها استفاده کنند؟
کدهای QR فرصت فوقالعادهای برای بازاریابی هستند. از آنجایی که بیشتر مردم گوشی هوشمند دارند، انتظار دسترسی فوری به اطلاعات را دارند: از این فرصت استفاده کنید و پیشگام ارائه این اطلاعات باشید.
استفاده از کدهای QR چقدر آسان است؟
کدهای کیوآر برای مصرفکننده سریع، راحت و آسان هستند. برای مشاغل، راهاندازی آنها ساده است و میتوان آنها را بهصورت رایگان تولید کرد؛ راهی عالی برای تعامل با مشتریان. نتایج به راحتی قابل پیگیری هستند. میتوانید بهسرعت استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آنچه بهترین نتیجه را میدهد، تنظیم کنید.
ایدههای بازاریابی پیشنهاد میکنید؟
میتوانید از یک کد کیوآر برای هدایت افراد به… نظرات مشتریان چطور است صفحهای در هنگام پرداخت نمایش داده شود که در صورت ثبتنام در خبرنامهی الکترونیکی، هدیه یا تخفیفی اضافی ارائه دهد؟
کاربرد آنها فقط به خرده فروشی محدود نمیشود. مثلاً میتوانید یکی از آنها را روی کارت ویزیت خود بگذارید و افراد را به وبسایتتان هدایت کنید. یا مشاوران املاک میتوانند کد QR را به تابلوهای «برای فروش» اضافه کنند؛ خریداران علاقهمند میتوانند کد را اسکن کنند و بلافاصله به جزئیات مربوط به آن ملک دسترسی پیدا کنند.
پس چطور یک کمپین کد کیوآر راهاندازی میکنید؟
برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید کد کیوآر بازدیدکنندگان را به یک صفحه اختصاصی هدایت میکند. صفحه فرود در وبسایت خود. همچنین، مطمئن شوید صفحهتان مناسب برای موبایل میخواهید سریع بارگذاری شود و مهمترین اطلاعات در بالای صفحه قرار گیرند. جزئیات تماس را نیز بگنجانید تا بازدیدکنندگان بتوانند بهسرعت ارتباط برقرار کنند.
بعد از ساخت صفحه فرود، به یک کد QR برای آن نیاز دارید. ساخت آن آسان است – سرویسهای کوتاهکنندهی آدرس مانند لینک کوتاه به شما امکان میدهد از آدرس هر صفحه وب، کدی (معمولاً با افزودن ‘.qr’ به انتهای آدرس کوتاهشده) ایجاد کنید. با خدماتی مانند کیو آر استاف میتوانید انواع پاسخهای دیگر مانند پیامک یا شماره تلفن هم ایجاد کنید. این کار ساده است.
ده روش استفاده از کدهای QR در کسب و کار شما
- کدهای QR را روی برچسب چاپ کنید تا بتوانید آنها را در هر جایی، مثلاً روی زیرلیوانی، کارت ویزیت، بستهبندی، بروشور یا برچسب قیمت، بچسبانید.
- با نمایش کدهای QR روی شیشه مغازه، خودرو، بنر و پوستر، به عابران فرصت اتصال آسان به وبسایت خود را بدهید.
- از کدهای کیوآر برای دسترسی سریع مشتریان به منو و سفارش از سر میز استفاده کنید.
- کدهای QR را در مواد چاپی مانند تراکت و نامههای مستقیم منتشر کنید تا مشتریان مجبور به تایپ آدرس وب شما نباشند.
- از کدهای QR برای رزرو وقت مشتریان استفاده کنید.
- سامانهای سریع و آسان برای کوپنها، تبلیغات و مسابقات با استفاده از کدهای QR ارائه دهید.
- در رسیدها، کدهای QR مربوط به سایتهای معتبر نظرسنجی مثل گوگل و تریپ ادوایزر چاپ کنید.
- با استفاده از کدهای QR که به حسابهای شبکههای اجتماعی شما لینک میشوند، مشتریان را به ارتباط با شما در سایتهایی مثل اینستاگرام یا فیسبوک تشویق کنید.
- به جای رمز عبور، از کدهای QR برای دسترسی مشتریان به وایفای محل کارتان استفاده کنید.
- در آگهیهای استخدام از کدهای QR استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری درباره شغل به متقاضیان ارائه دهید.